Ontwenning rc benzo

RosseGod96

Belezen gebruiker
Hi iedereen,

Bijna 2 weken terug van Graspop waar ik elke avond een week lang wat benzos heb "gesnoept" ... Geen te hoge dosissen (denk ik) +- 10 mg elke dag, een week lang:
- Bromazolam;
- Fanax;
- Alprazolam.

Ik ben ook 1 dag mijn Sertraline vergeten door te nemen, en nam mijn medicatie niet meer op vaste tijdstippen;

Met als resultaat: 2 - 3 dagen na Graspop een paar dagen plafonddienst (insomnia), mijn spieren trekken soms samen (tics), en heel vermoeid.

Ik kon na men festival gewoon alles weer opzij leggen zonder problemen;

Herkenbaar, en tips hoe hiermee om te gaan?

Groet

Laatst bewerkt:

Cardboard

Wijs gebruiker
Hoe the fuck moeten we nou weten hoe erg het is wat je hebt geslikt als we niet eens weten welke benzo je hebt geslikt? Leer nadenken man.
Wow man, vanwaar reageer je zo onaardig?
Je hebt een punt maar dit kan je ook op een andere manier brengen.

TS: sterkte met de afkick. Een week lang benzo's slikken als tic tacs is, zoals je nu zelf merkt, echt wel heftig (en gevaarlijk).

Mikeqqq

Newbie
bromazolam pellets zijn normaal 2.5/3mg, dus als je daar 2/3 van neemt op n avondje is dat al aardig wat.
Genoeg mensen breken ze door de helft

RosseGod96

Belezen gebruiker
Hoe gaat het nu? Heb je hulp ingeschakeld of ben je zelf aan het taperen?
Tgoh mits ik enkel een week heb gebruikt, heb ik gewoon alles opzij kunnen leggen, ik slaap ook terug "beter" = +- 7u, de spiertrekkingen zijn ook afgenomen.

Ik pak wel terug medicatietrouw mijn Seftraline in, sport veel, let op men voeding en ga werken om men gedachten te verzetten.

Echter de hoofdpijn, derealisatie, gevoelloosheid, vermoeidheid en een hartslag tijdens het slapen tussen +- 45 en 55 pm zijn wel dingen waar ik me zorgen over maak ...

Taperen met RC's zag ik niet zitten, ik had ook écht no-clue dat ik hier zo zwaar vanaf ging zien ...

Cardboard

Wijs gebruiker
@RosseGod96

Begrijpelijk dat je het niet ziet zitten om te taperen met RC's, ook een risico op zichzelf. Klinkt alsof je het goed op pakt, toch bij twijfel de huisarts inschakelen voor een lichte dosis diazepam (bijvoorbeeld). In ieder geval sterkte.

OctoFerrum

Experimenterende gebruiker
RC benzo's R Evil.

Benzo's sowieso groot verslavings risico (imo) want oplossing in pil vorm voor heel veel ongemakjes (onrust, slapeloosheid, stress, jetlag, ik wil geen alcohol meer drinken maar moet echt ff iets, ik ben depri dus wil niet wakker zijn, etc)
En de RC's zijn lekker sterk, werken lang, zijn goedkoop en zonder recept te krijgen. Woei!
Van afgekickt (opname) maar leuk is anders. Insomnia Super DeLuxe. Spierproblemen hielden lang aan, zwakte was als eerste weg want als je van je nest komt en weer gaat bewegen komt dat wel maar dat spul zat lang in m'n systeem, spasmes met in slaap vallen 1 maand heftig, 2e maand afnemend maar toch nog wel 6 maanden met vlagen terugkerend.

En ik ken verhalen van mensen die ze als angstremmers namen. Als je dan afbouwt, komen de angsten terug, in het kwadraat als ik ze mag geloven. Dat heb ik gelukkig niet ervaren, maar heb wel gemerkt dat het mega downers zijn want super depressief geweest tijdens gebruik (en ben heel m'n leven al bekend met depressies maar dit was +1 en dan nog wat, suicidal tendancies en dan niet de band). Knapte daarna goed op, nu nog alleen drugs verslaafd maar kleinigheidje houd je toch heh.

Mijn idee is dat waar je ze voor neemt, je er tijdelijk verlichting van krijgt maar later de rekening met rente terug moet betalen anders breken gangsters je knieen met een honkbal knuppel.

Danny46

Bewuste gebruiker
Hi iedereen,

Bijna 2 weken terug van Graspop waar ik elke avond een week lang wat benzos heb "gesnoept" ... Geen te hoge dosissen (denk ik) +- 10 mg elke dag, een week lang:
- Bromazolam;
- Fanax;
- Alprazolam.

Ik ben ook 1 dag mijn Sertraline vergeten door te nemen, en nam mijn medicatie niet meer op vaste tijdstippen;

Met als resultaat: 2 - 3 dagen na Graspop een paar dagen plafonddienst (insomnia), mijn spieren trekken soms samen (tics), en heel vermoeid.

Ik kon na men festival gewoon alles weer opzij leggen zonder problemen;

Herkenbaar, en tips hoe hiermee om te gaan?

Groet
Gnoeg ja voor 5 dagen plafonddienst maar ach hieraan ge je niet dood je slaap hersteld zich vanzelf .
- Bromazolam;
- Fanax;
- Alprazolam.

RosseGod96

Belezen gebruiker
Update - 1 maand verder:
- Voel mij al beter, maar niet 100%, ik slaap wel goed door maar droom heel raar, nooit last gehad van een te hoge hartslag, eerder te laag (gemiddeld in rust tussen 50 en 60 slagen in rust), ik heb wel een 5 tot 6 maanden 125 km in de week gefietst op een deftig tempo dus ...

Bij deze dus een kleine update!

Bovenaan