Ontwenningsverschijnselen beginnend gebruiker.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Boy Wonder

Newbie
Vraagje, ben deze zomer begonnen met af en toe H te gebruiken en was benieuwd na hoeveel gebruik je last krijgt van de ontwenningsverschijnselen. Ik las ergens dat deze na 3 weken continu gebruik ontstonden dus bedacht me dat 1 x per maand een gram wel ok was. Maar ik ben dan ook erg naïef.

Boy Wonder

Newbie
Dank voor jullie antwoorden. Ben al jaren recreatief gebruiker van verschillende middelen zoals coke, keta en mdma en kan prima weken zonder dus maak me geen zorgen over de doemverhalen van ‘er aan’ zitten. Ik denk dat ik H ook beperk tot de winter, is toch wel een bankhang wegdroom gebeuren.

Cerberus

Belezen gebruiker
Ben al jaren recreatief gebruiker van verschillende middelen zoals coke, keta en mdma en kan prima weken zonder dus maak me geen zorgen over de doemverhalen van ‘er aan’ zitten.
Ja maar is het concept van die doemverhalen niet dat heroïne sterk fysiek verslavend is? MDMA bv heeft dat totaal niet, enkel mentaal, dus dat is niet vergelijkbaar.

benzzzy

Badass junkie
Verslaving is 95% mentaal anyways.

Ja de afkick verschijnselen zorgen er wss voor dat men minder snel stopt maar het mentale gedeelte is de rede dat men de fysieke verslaving krijgt.
De constante drang naar meer is veel erger dan de 2 weken ziek op bed.

Dat is maar 2 weken after all geen heel leven aan pijn.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Ik denk eerlijk gezegd dat de mate waarin een middel verslavend is meer wordt bepaald door de gebruiker dan door het middel zelf. In hoeverre is de gebruiker mentaal stabiel en in staat zichzelf te dragen? In september had ik even een flinke dip en toen werd keta en 3-MeO-PCP plots toch wel erg verleidelijk. Sindsdien komt het gewoon niet meer in huis. Daarmee neem je verantwoordelijkheid voor jezelf. Doe je dat niet, dan is het wel erg makkelijk om het op het middel af te schuiven alsin 'oh, da's verslavend', vind ik. Je maakt toch echt jezelf verslaafd... of niet. Het is niet het middel wat dat doet. Jij bent degene die het neemt en bepaalt hoe vaak, hoe veel, etc.

Laatst bewerkt:

Boy Wonder

Newbie
Kennen jullie de documentaire ‘Black Tar Heroin’? Staat volgens mij ook op youtube, moet ik altijd wel aan denken bij zware verslaafden. Die mensen hebben vaak ook zulke kutervaringen achter de rug dat er wel wat is om te willen vergeten.

benzzzy

Badass junkie
Afkicken is ook haast onmogelijk als je niks hebt om te verliezen.
Als alles al verloren hebt wat is nuchterheid dan nog waard?

hansje1963

Belezen gebruiker
(Haast) iedere verslaafde is zo begonnen, bij mij ging het exact zo en na jaren dagelijks gebruik (3 gram) dus pas op, na een periode wordt je ineens s'morgens flink ziek wakker en dan is de weg terug haast onmogelijk, pas dus goed op, je hersenen onthouden alles!

Cerberus

Belezen gebruiker
De constante drang naar meer is veel erger dan de 2 weken ziek op bed.
Daar heb ik geen verstand van hoe erg het ziek zijn zelf precies is maar je moet nog de tijd en goesting hebben ervoor.
"Oei ik kan niet gaan werken door ziekte" "oei er staan leuke evenementen in mijn kalender die ik ga missen"
Ach, ik kick later wel af zou je dan kunnen denken, en je neemt je volgende heroïne portie om weer ertegenaan te kunnen.

Natozlato

Bewuste gebruiker
Het Chinezen van heroïne schijnt nog een stuk verslavender te zijn dan het snuiven ervan. Heb je je van tevoren wel goed ingelezen over heroïne en manieren van inname? Als je pas info gaat zoeken als je je afvraagt of je verslaafd raakt is dat wel een beetje laat. Hero vergelijken met xtc en keta komt op mij inderdaad wel naïef over. Denk es aan al die junks op het station. Hebben die dit leven voor zich zo gepland?
Ik zou heel erg oppassen hiermee. Beter kap je ermee nu het nog makkelijk is.

Boy Wonder

Newbie
Het Chinezen van heroïne schijnt nog een stuk verslavender te zijn dan het snuiven ervan. Heb je je van tevoren wel goed ingelezen over heroïne en manieren van inname? Als je pas info gaat zoeken als je je afvraagt of je verslaafd raakt is dat wel een beetje laat. Hero vergelijken met xtc en keta komt op mij inderdaad wel naïef over. Denk es aan al die junks op het station. Hebben die dit leven voor zich zo gepland?
Ik zou heel erg oppassen hiermee. Beter kap je ermee nu het nog makkelijk is.
Je hebt helemaal gelijk. Ik denk er nogal makkelijk over maar dat is pure arrogantie. Ik moest net denken aan Philip Seymour Hoffman, de acteur, die aan een O.D overleden is een paar jaar geleden. Vond hem echt geweldig, en hij was geen junkie achter het station, maar iemand die dacht dat hij het ook wel kon ‘handlen’. Ik zou me kapot schamen als ik ooit zo gevonden zou worden en het zou overleven. Maar goed, weer wat afgevinkt zal ik maar zeggen.

poppy

Experimenterende gebruiker
zeer gevaarlijk spelletje wat je aan t spelen bent t zit niet in de aard van heroine om verantwoordelijk gebruikt te worden heroine zacht en vriendelijk weg dromen en heerlijk zitten katerloos en lekker om te roken ik kan er goed tegen en de drang is niet zo groot zij ik ooit ik kan dit gewoon normaal gebruiken en voor je t weet verander je je denkt er steeds makkelijker over en voor je t weet zit je er zwaar verslaafd bij ik raad je aan om te stoppen voor dit proces ingang word gezet maja t enge is dat heb je zelf absoluut niet door

Natozlato

Bewuste gebruiker
De bijdrage van Poppy vind ik waardevol, ondanks het ontbreken van leestekens.
Toch ben ik het eens met *.exe nog wat, omdat slechte grammatica zorgt voor misverstanden en het komt een beetje dom over. Op mijn werk zie ik trouwens ook veel academici die de Nederlandse taal slecht beheersen. Daar ben ik dan altijd verbaasd over.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
ik mis je pik
ik mis je, pik

ik zie verschil in inhoud, jij ook?

juist als je waarde hecht aan inhoud kunnen leestekens essentieel zijn
het lezen zelf gaat er ook makkelijker door

maar wees maar lui en kom maar niet al te slim over
ook goed
Ik zie geen één hoofdletter. Die zijn toch ook niet voor niks? :wink:
V
erder heb je gelijk hoor.

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Ik vind een begin met H eigenlijk altijd hetzelfde verlopen.
Eerst beginnen met H zo Af en toe.
Mij zal het niet overkomen. Ik ben niet zo als al die anderen.
Sluipenderwijs, enkele maanden later.....En je bent dus wél net zoals al die anderen.
Ik heb aan Theo beloofd, om het nooit te proberen. Daaraan houd ik me.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik vind een begin met H eigenlijk altijd hetzelfde verlopen.
Eerst beginnen met H zo Af en toe.
Mij zal het niet overkomen. Ik ben niet zo als al die anderen.
Sluipenderwijs, enkele maanden later.....En je bent dus wél net zoals al die anderen.
Ik heb aan Theo beloofd, om het nooit te proberen. Daaraan houd ik me.
Is waar hoor maar is dat niet met de meeste drug zo?
Meestal begin het met af en toe en dat wordt dan meer en vaker. Nou is heroine wel echt een hardnekkige drug maar ik ken(de) wel wat mensen die het enkele keren per jaar gebruikte en dat al bijna 10 jaar zo deden. Neemt niet weg dat ik ook van heroine vandaan blijf hoor. Als het ongeveer hetzelfde werking heeft als Oxycodon dan vind ik het veel te lekker. Voor mij dus een te groot risico.

Rivalrie

Bewuste gebruiker
ik mis je pik
ik mis je, pik

ik zie verschil in inhoud, jij ook?

juist als je waarde hecht aan inhoud kunnen leestekens essentieel zijn
het lezen zelf gaat er ook makkelijker door

maar wees maar lui en kom maar niet al te slim over
ook goed
Mijn pik?

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Is waar hoor maar is dat niet met de meeste drug zo?
Meestal begin het met af en toe en dat wordt dan meer en vaker. Nou is heroine wel echt een hardnekkige drug maar ik ken(de) wel wat mensen die het enkele keren per jaar gebruikte en dat al bijna 10 jaar zo deden. Neemt niet weg dat ik ook van heroine vandaan blijf hoor. Als het ongeveer hetzelfde werking heeft als Oxycodon dan vind ik het veel te lekker. Voor mij dus een te groot risico.
Pauzeren pauzeren

Bovenaan