1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ontwenningsverschijnselen coke

Discussie in 'Cocaine' gestart door Lieke, 29 sep 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Lieke

Lieke Newbie

Hoi allemaal,

Ik gebruik sinds kort geen drugs meer. Dit is anders geweest. 1,5 jaar geleden heb ik 4 maanden in Canada gewerkt/gereisd waar ik voor het eerst coke gebruikte. Omdat we hier 4 tot 5 keer per week uitgingen, gebruikte ik ook al snel 4 tot 5 keer per week coke. Ik mistte dit niet toen ik terug was in Nederland. Wel was ik ineens veel meer geïnteresseerd in festivals en durfde ik andere, voor mij nieuwe, drugs te gebruiken. Met Nederlanders die ik had leren kennen in Canada gebruikte ik weer eens coke in Nederland. Ik hield een restje over en gebruikte dit later met een vriendin die er ook nieuwsgierig naar was. Ook een andere vriendin was nieuwsgierig en ik bestelde voor het eerst zelf in Nederland. Ik hield hier veel van over en gebruikte voor het eerst zelf, stiekem toen ik met een vriendin en haar vrienden mee op stap was. Dit gebeurde toen steeds vaker. Ik gebruikte met mensen, hield restjes over, en gebruikte dit toen weer alleen bij andere mensen. Het hoogtepunt kwam toen ik het met een avondje stappen met collega's gebruikte. Ik werd die avond een beetje paranoïde. Ik had het gevoel dat een aantal collega's aan me zagen dat ik drugs had gebruikt en dat ze over me praatten. Een week daarna ging ik naar een festival waar ik speed en 4fmp door elkaar gebruikte. Achteraf super dom, ik deed gewoon mee met de mensen die naar mijn idee ervaren waren met deze drugs. Ik ben hier ontzettend slecht op gegaan. Ik werd super paranoïde, dacht dat mijn vrienden en later ook het hele festival over mij praatten. Als ik stil zat dacht ik dat iedereen naar me keek, en ook nog toen we naar de trein liepen dacht ik dat iedereen dacht en zei: 'die gaat echt slecht, ziet er niet uit'.

Sindsdien, 11 weken geleden, gebruik ik niets meer. Ik zou het niet meer durven. Ik ben hierna nog eens naar een festival geweest, alleen op alcohol. Ik kreeg na 10 minuten op het festival precies weer dezelfde paranoïde gedachtes als toen ik slecht ging op de drugs. Ik raakte in paniek en MOEST naar huis.

Sindsdien heb ik regelmatig stemmingswisselingen. Ik heb momenten dat ik denk: waar maak je je druk om, er is niks aan de hand! Op deze momenten kan ik ook prima met vrienden afspreken of bijvoorbeeld sporten. Maar dit kan zo omslaan in dat ik me ontzettend neerslachtig, angstig en huilerig voel. Ik ben op deze momenten super onzeker over mezelf en voel me zo schuldig over wat ik mezelf heb aangedaan met die drugs. En heb ik zoveel spijt hoe ik mezelf voor schut heb gezet. Op deze momenten komt ook regelmatig het paranoïde gevoel terug. Zo kan in de stad lopen of in de sportschool sporten en ineens denken dat iedereen naar me kijkt, en dat het niet goed met me gaat. Ook kan ik me de laatste tijd slecht concentreren en kan ik gesprekken moeilijk volgen.

Omdat ik deze gevoelens niet kan plaatsen wil ik weten of dit alleen met mijn slechte ervaring op het festival te maken heeft. Of zouden dit ook ontwenningsverschijnselen kunnen zijn van de coke? Door deze bijna depressie gevoelens en angst bij sociale aangelegenheden, besef ik pas dat ik echt verslaafd ben geweest aan coke. Weet iemand of dit inderdaad ontwenningsverschijnselen kunnen zijn? En heeft iemand hier ervaring mee? Gaat het vanzelf over of moet ik hulp zoeken?

Jullie zouden me heel erg helpen om te begrijpen waarom ik me zo voel!

Rebell vindt dit leuk.
  2. Conjo

Conjo Belezen gebruiker

ontwenningverschijnselen van coke dit is echt slecht grap..... Je hebt gewoon slecht evaring op een festivals meegemaakt met drugs dat bepaalde gedachtes naar boven haalt.... Gewoon lekker gaan sporten en gezondleven

3. Hey, ik denk dat de klachten die jij beschrijft niet echt te maken hebben met het drugsgebruik aangezien je al meer dan twee maanden gestopt bent. Kan het zijn dat dit bij jou een placebo-effect triggert? Goed in ieder geval dat je gestopt bent!

Lieke vindt dit leuk.
  4. Rebell

Rebell Bewuste gebruiker

Mensen die al aanleg hebben voor een psychose of andere geestelijke problemen. Kunnen door drugs te gebruiken daar sneller problemen mee krijgen.
    Ik ken zelfs een jongen die door het blowen van wiet in een psychose is beland en er ook nooit meer uit gekomen is tot de dag van vandaag.

Het kan zijn dat je er al lichtgevoelige voor was voor iets en dat een tijd lang zwaar coke gebruik dat heeft getriggerd bij jou.
    Als deze klachten blijven zou ik met een psychiater gaan praten. Want als je er op tijd bij bent kan je er nog wat aan doen.
    Want als het uit de hand loopt dan ben je verder van huis (net als die vriend van mij).

Je hebt bijvoorbeeld een medicijn Seroquel dat daar tegen kan helpen. Ik vind Seroquel zelf erg lekker om af en toe op te slapen. En als recreatief gebruik. Maar dat is een ander verhaal.

Schaam je niet en maak de keus om met iemand te praten als de klachten aanhouden.
    Beter save then sorry!

Laatst bewerkt: 5 okt 2018
    Lieke en Arisen vinden dit leuk.
  5. Conjo

Conjo Belezen gebruiker

Ik heb in Amsterdam gezeten in de Detox 70-80% van de mensen zitten daar in pyschose door wiet... lijkt allemaal onschuldig allemaal :) En idd je moet aanleg voor hebben

Arisen vindt dit leuk.
  6. Arisen

Arisen Experimenterende gebruiker

ik heb er ook aanleg voor , heb een paar keer in mijn leven een rand psychose gehad door het blowen daarom blow ik niet meer
    kan er niet meer tegen.
    psychoses als ze terug komen worden ze aleen maar erger

Conjo en Lieke vinden dit leuk.
  7. Lieke

Lieke Newbie

Ik denk dat ik hier ook last van heb. Als ik door de stad loop of alleen met vriendinnen ben, heb ik vaak ineens het idee dat mensen naar me kijken of over me praten. Ik raak niet altijd in paniek en kan me meestal wel weer tot de realiteit brengen. Maar deze gedachten zijn gewoon al heel irritant en vermoeiend. Ben jij toen je gestopt was hier meteen vanaf gekomen?

8. Lieke

Lieke Newbie

Bedankt voor je reactie! Ik denk inderdaad dat ik er wel aanleg voor heb en dat ik het hiermee misschien getriggerd heb. Ik hoop nu dat het vanzelf over gaat maar ik merk dat ik er bijna dagelijks nog last van heb. Ik ben niet bang dat ik achtervolgd wordt en ik hallucineer niet ofso, maar heb wel regelmatig het idee dat mensen over me praten in negatieve zin en ik heb soms het gevoel dat ik er niet helemaal bij ben, alsof ik in een droom leef. Hier kan ik soms van in paniek raken. Denk jij dat dit vanzelf over gaat?

Rebell vindt dit leuk.
  9. Lieke

Lieke Newbie

Je bedoelt dat ik bang ben voor die verschijnselen dat ik het daarom zo ervaar? Daar heb ik ook aan gedacht, want soms ben ik echt in paniek omdat ik dingen voel die ik niet kan verklaren. En dan ga ik zoeken naar waar het vandaan kan komen en dan kom ik nu alleen steeds uit op waar het begonnen is, namelijk dat festival. Maar ook daarvoor als ik met uitgaan soms coke gebruikte, kon ik ineens het idee krijgen dat iedereen naar me keek en over me praatten.

10. Rebell

Rebell Bewuste gebruiker

Dat klinkt als depersonalisatie.
    Je klachten worden veroorzaakt door onverwerkte emoties. Deze onverwerkte emoties veroorzaken verstoringen in het energetisch systeem van je lichaam.
    Door deze verstoringen in het energie systeem van je lichaam heb jij iedere keer dat vervreemdend gevoel.
    In de meeste gevallen ben je er niet bewust van dat je deze onverwerkte emoties hebt.
    Je draagt deze klachten dus onbewust mee..

Je zou jezelf hierover moeten inlezen online en kijken of je jezelf in herkend. En dan kijken wat je er aan kan doen.

acht.zes en Lieke vinden dit leuk.
  11. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Lieke en Roze olifant vinden dit leuk.
  12. Lieke

Lieke Newbie

13. Used&abused

Used&abused Newbie

Jeetje, je verhaal klinkt precies zoals het bij een vriend van me ging. Alleen niet met coke, maar andere drugs.
    Het zal niet de coke zelf zijn, maar drugs in het algemeen kan iets triggeren, zoals hierboven ook is geschreven. Het is een psyche, waar het beste is dat iemand je hierbij professioneel helpt. Klinkt zwaarder en ernstiger dat het is, maar je zult er veel baat bij hebben.

Lieke vindt dit leuk.
  14. Lieke

Lieke Newbie

Bedankt voor je reactie! Is het bij die vriend weer helemaal over gegaan?

15. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Precies dit.

16. Lieke

Lieke Newbie

Hebben die onverwerkte emoties dan te maken met wat ik op dat festival heb meegemaakt? Of kan dat ook iets anders zijn

17. Rayyar

Rayyar Newbie

Je moet jezelf wat rust geven. Je hebt jezelf enorm op je donder gegeven (lichaam en geest) door zoveel ineens te gebruiken. Zie het als een auto waarmee je te hard hebt gereden en beschadigd. Je moet jezelf tijd geven om te recupereren. Mogelijk zelfs in therapie. Praat er open met je huisarts over, die kan je misschien tips geven wat voor jou de beste therapievorm is.

Hou er wel rekening mee dat herstel en het afkomen van je paranoïa een langdurig proces kan zijn. Mogelijk kom je er zelfs nooit meer helemaal van af, maar leer je er mee te leven. Ik kan je wel aanraden er zo snel mogelijk iets aan te doen, want hoe langer je wacht, hoe langer je er in de toekomst aan vast zit.

Het zijn zeker geen afkickverschijnselen.

Nb: het doen van yoga heeft mij in een bepaalde periode enorm geholpen weer goed te aarden. Doordat je veel endorfines vrij maakt ga je je heel goed voelen, naast het ontspannen effect. Het heeft mijzelf ieg goed geholpen na een periode die heel erg lijkt op wat jij nu doormaakt. Ik ben zelf van de heftige paranoia af. Succes!

Laatst bewerkt: 10 okt 2018
    Lieke vindt dit leuk.
  18. Lieke

Lieke Newbie

Super goed om te horen dat je er vanaf kan komen! Dankje! Ik doe af en toe aan yoga en ik merk inderdaad dat dit heel erg helpt. Ik moet nu toevallig ook naar een les maar ik zie er heel erg tegenop omdat ik vandaag wel last heb van die gedachtes en ik ben bang dat het bij zn groepsles, onder de mensen, erger wordt. Maar ik ga het proberen!

Rayyar vindt dit leuk.
  19. Rayyar

Rayyar Newbie

Ja super fijn yoga!

Ik voel me na elke les alleen beter, nooit slechter :)

Heb geduld... Grote veranderingen gaan geleidelijk. Maar daardoor zijn ze wel goed geworteld in jezelf en na een jaar of zo realiseer je je ineens dat je veel relaxter bent geworden. In het begin heb je wel af en toe een terugval, maar dat gaat voorbij

Lieke vindt dit leuk.
  20. Lieke

Lieke Newbie

Ja thnks voor je positieve insteek!! Haha ik ben naar de les gegaan gister. In het begin was ik nog een beetje zenuwachtig dat het zou komen, maar heb nergens last van gehad! Super fijn!

Rayyar vindt dit leuk.
  21. Rebell

Rebell Bewuste gebruiker

Nee wat ik hier mee bedoelde gaat dus over veel diepere dingen iets van vroeger

Lieke vindt dit leuk.
Laden...