Oordoppen festivals

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

genk123

Belezen gebruiker
De muziek gaat tegenwoordig harder en harder. Tevens ervaar ik de dag na het feest nooit klachten zoals piepende oren. Een aantal vrienden ervaren dit wel en doen vanaf nu dus ook oordopjes in. Is dit per persoon verschillend dat je tegen een harder geluid kan? Of zijn mijn 'oren' al zover beschadigd dat ik die klachten niet meer kan ervaren. Ik ga gemiddeld één keer per maand naar een feestje.

Ontdekkingsreiziger

Experimenterende gebruiker
Je zal misschien niet altijd direct na een feest merken dat je gehoorschade hebt opgelopen, maar op longe termijn zal dit zeker invloed hebben. Als je jarenlang elke maand naar een feest gaat en geen oordoppen indoet kan je er vanuit gaan dat je gehoor achteruit is gegaan.

Ik doe ze zelf altijd in, uiteraard om mijn gehoor te beschermen, maar ook omdat ik de muziek vaak storend hard vind staan.

Bas

Wijs gebruiker
Kdoe ze nooit in en heb ze ook nog nooit in gehad. Kan mij niet hard genoeg gaan <3

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik vind oordoppen op een feest wel chill, zeker soms feesten binnen waar de muziek echt bizar hard is. Ik heb niet altijd piepende oren na een feest, maar realiseer me dat het wel gewoon beter is om je er tegen te beschermen. En met goede oordoppen hoor je de muziek en mensen nog meer dan prima, maar voelt gewoon net wat aangenamer voor je oren.

Heb een keer mooie oordoppen op een festival gekocht, nu vergeet ik ze alleen elke keer mee te nemen, dus heb ik er nog niks aan hahaha.

Lichtjeshemel

Ook als je geen piep hoort of er geen last van hebt, kan je gehoorschade oplopen. Zeker met het geluidsniveau dat je tegenwoordig op feestjes hoort. En als je eenmaal op dat punt beland bent (tinitus) is er geen weg terug, en geloof me, dat wil je echt niet meemaken.

Koop gewoon een paar partyplugs, bv van Alpine. Kost je een tientje, heb je een leven lang plezier van. Het doet overigens ook niet af aan de muziek, want het houdt gewoon dB tegen, niet alleen bepaalde lagen/frequenties waardoor je maar de helft hoort ofzo (dat is wel het geval met van die schuimen oordopjes). Het enige wat het doet is het volume zachter zetten en verder kan je nog evengoed van de muziek genieten, het klinkt hetzelfde maar dan zachter :)

Alpine PartyPlug Muziek Oordoppen Transparant - 1 paar op bol.com: https://www.bol.com/nl/p/alpine-partyplug-muziek-oordoppen-transparant-1-paar/9200000037405558?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Hang ze aan je sleutels, dan vergeet je ze nooit. Of stop ze bij je stash zodat je ze meteen ziet als je gaat pakken voor je feestje :tongueout:

Fenrir

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Als je fatsoenlijke oordoppen hebt merk je eigenlijk weinig verschil met onbeschermde oren, zeker na een paar minuten als je eraan gewend bent. Als je halverwege een feest echter de dopjes uitneemt om een gesprek te voeren of zo schrik je ervan hoe luid en schel de muziek eigenlijk is. De Alpine partyplugs die @Lichtjeshemel noemt zijn een prima low budget optie.

Vaak vind ik oordopjes ook een fijn gevoel geven. Zeker als je psychedelica gebruikt kan het veilig voelen. Ten eerste omdat je weet dat je verantwoordelijk met je lijf omgaat, maar ook omdat het een soort buffer tussen jou en de buitenwereld is - net als een zonnebril of een capuchon. Nou is dat in principe niet nodig, maar als je je ooit slecht voelt of bad gaat is het heel fijn om die gevoelsmatige bescherming te ervaren.

Ik heb overigens tinnitus overgehouden aan jarenlang drummen zonder gehoorbescherming, thuis en tijdens repetities, en ik kan je vertellen dat tinnitus iets is waardoor je regelmatig serieus overweegt om voor een trein te springen om er maar vanaf te zijn. Ja, zó erg is het.

Lichtjeshemel

Als je fatsoenlijke oordoppen hebt merk je eigenlijk weinig verschil met onbeschermde oren, zeker na een paar minuten als je eraan gewend bent. Als je halverwege een feest echter de dopjes uitneemt om een gesprek te voeren of zo schrik je ervan hoe luid en schel de muziek eigenlijk is.
Ja precies! Je merkt er eigenlijk niks van tot je je oordopjes even uit doet. Dan denk je ineens “Jezus wat staat die muziek hard.”

Kwak

Nou.... Alpine plugs houden wel het plezier van naar muziek luisteren af. Zonder plugs is het te hard voor mijn oren maar klinkt het veel beter. Als je eens per maand gaat. Overweeg dan eens op maat gemaakte plugs te kopen.
Kosten rond de 80-100 Euro, vaak kan je ze verzekeren bij verlies. Alpine kost rond de 12 Euro. Maar deze gaan minder lang mee. Bij mij is al twee keer het filtertje eruit gevallen. Of ik raak ze kwijt.