1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Op zoek naar iets nieuws

Discussie in 'Drugs' gestart door l03, 28 jan 2019.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. l03

l03 Newbie

Hallo mensen
    Ben nieuw hier. Ben een jongen van 16 jaar die al zo'n 3 jaar een actieve gebruiker is van xtc. Veel gedaan, alleen merk dat ik op zoek ben naar wat nieuws om te doen tijdens het trippen. Wat raden jullie aan?

2. MacLeod

MacLeod Admin Medewerker Beheerder

Eerst het forum maar eens goed doorspitten op zoek naar informatie, er is genoeg te vinden en erg veel te kiezen. En voor nieuwe onderwerpen een nieuw topic aanmaken, graag.

BTW: welkom.

Fenrir vindt dit leuk.
  3. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Eerlijk? Je hersenen nog een paar jaar de gelegenheid geven om zich te ontwikkelen zonder ze te bombarderen met allemaal leuke chemicaliën.

4. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Dit wilde ik ook zeggen. Vanaf je 13e actief xtc gebruiken is heeeeeeeel slecht! Actief betekent vast veel te vaak en veel te veel. Wacht idd nog enkele jaren met drugsgebruiken. Vooral harddrugs, xtc is harddrugs.
    Je bent gewoon nog veel te jong. Vast niet het advies dat je wil horen maar wel het beste advies..

Mocht je eigenwijs zijn en toch willen gebruiken lees dit dan helemaal door aub:

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Wees lief voor je brein en lijf!

Neo-Shulginist en Fenrir vinden dit leuk.
  5. Jen

Jen Belezen gebruiker

Keta is erg leuk een echte aanrader! :cheerpompom:

6. Spacey Ostrich

Spacey Ostrich Experimenterende gebruiker

Waarom zou je een jongen van 16 die al 3 jaar xtc gebruikt aan raden om ketamine te nemen? Ik vind dit bijzonder slecht advies, aangezien inmiddels wel duidelijk is dat een ontwikkelend brein niet goed gedijt bij drugsgebruik.

@l03 Ik raad net als Fenrir en De Dunne aan om te stoppen met drugsgebruik tot zeker je 18de, liever nog wat langer. Ik begrijp dat dit niet het leukste advies is, maar ander advies kan ik je echt niet geven.

Roze olifant, Prison, Fenrir en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Jen

Jen Belezen gebruiker

Tja ik gebruikte ook al vanaf mijn 15de alsof hij nu gaat stoppen omdat mensen dat zeggen hij gebruikt al 3 jaar

Hey ik kwam op drugsforum hoorde dat ik moest stoppen en ben gestopt :tongueout:

Beter rook je geen crack of heroïne en beging ook maar niet aan de ghb dat is mijn valkuil
    Hij zoekt iets leuks en gaat dat toch wel doen en ik dacht aan keta

Peace:peace2:

Rebell vindt dit leuk.
  8. Prison

Prison Bewuste gebruiker

Keta is leuk maar volledig ontwikkelde hersenen zijn nog leuker. Wacht met harddrugs tot je 18 bent, je hebt daarna nog genoeg tijd om te experimenteren.

Spacey Ostrich en Fenrir vinden dit leuk.
  9. Guapo Temudgin

Guapo Temudgin Belezen gebruiker

Wat doet je vriendengroep?

10. Rupsje

Rupsje Experimenterende gebruiker

Chocola :)
    Gewoon lekker nog even een paar jaar wachten, het liefst nog tot je 20ste omdat je hersenen tussen je 20ste - 25ste pas volgroeid zijn.
    Ik begon ook met gebruiken toen ik 16 was, en als ik terugkijk vind ik dat ook echt veel te jong.
    Zeker met XTC mag je goed oppassen voor je hersenen.. zelfs als je wél volgroeid bent is dat toch niet echt fantastisch voor je bovenkamer :wink:

11. Guapo Temudgin

Guapo Temudgin Belezen gebruiker

Wel kut dat je pas zo laat mag deelnemen en iedereen altijd moraalridder speelt terwijl ze waarschijnlijk veel eerder waren. Ik ben daar ook behoorlijk hypocriet in. Denk niet dat zulke dingen echt veranderen alleen maar de tijd waarop het gebeurd :P Kan soms ook niet wachten tot ik kinderen krijg haha.

12. l03

l03 Newbie

Bedankt allemaal. Actief was even een groot woord als ik eerste reactie zo lees,ander woord was misschien beter geweest. Ik ben een beetje door verkeerde vrienden eraan begonnen en ook echt wel 1,5 jaar verslaafd geweest. (dit betekent bijna dagelijks nemen). Ik ben er daarna alleen afgekomen wat heel lastig was maar k kon 't echt niet zeggen tegen mijn ouders, die zouden gek worden. Ik gebruik niet eens maandelijks maar gewoon in een vakantie of echt vrije dagen. Ik weet dat het niet goed is alleen ik vind het gewoon te leuk. Ik kan prima zonder nu maar vind het gwn leuk om af en toe te gebruiken en wat nieuwe dingen te doen. Sorry voor mijn bericht hier ben nieuw hier en moet dit geweldige forum nog even ontdekken.

13. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik zelf was pas 23 toen ik voor het eerst XTC deed en daar ben ik toch wel blij mee. Zelfs op die leeftijd ging ik het in begin toch wel iets te vaak doen, waardoor XTC voor mij persoonlijk echt weinig meer aan is helaas.

Sommigen waren er misschien wel eerder bij en raden het nu af, maar ipv het hypocriet te noemen kun je het ook voortschrijdend inzicht noemen natuurlijk. Ik vind het juist goed als je achteraf inziet dat je er te vroeg bij was, dat je de jeugd van nu probeert te waarschuwen voor de fouten die jij zelf gemaakt hebt. Of de persoon in kwestie er naar luistert is een tweede, maar dat betekent nog niet dat je ze niet hoeft te waarschuwen natuurlijk.

Als je het 1,5 jaar bijna dagelijks hebt gedaan is actief geen groot woord hoor. Om heel eerlijk te zijn schrik ik hier ook wel een beetje van, waarom zo vaak en voelde je er überhaupt nog wel iets van?

Ik zal proberen niet een te grote moraalridder te spelen, ik ben immers ook jong geweest en weet hoe nieuwsgierig je kunt zijn op die leeftijd. Maar pas echt op alsjeblieft, je bent nog jong man en je wilt toch niet je hele leven verpesten door nu een paar jaar fun te hebben met drugsmisbruik? Bovendien heb je echt nog alle tijd om met drugs te experimenteren, dat kan tijdens je studententijd of als je werkt ook nog prima hoor. Als je nu je hersenen even wat rust geeft dan heb je er uiteindelijk veel langer plezier van man.

Fenrir, Koffieboon en De Dunne vinden dit leuk.
  14. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Experimenterende gebruiker

Je hebt nog veel winst te behalen als je nu nog even voorzichtig aan doet met drugs gebruiken. Op je 16e zijn je hersenen nog vol in de groei. Elke rem in groei betekent eigenlijk dat je later in het leven altijd een deel van de capaciteit mist die je anders zou hebben. Ik zie gemiste groei dus als permanente schade aan het brein.

Van middelen als alcohol en cannabis is het bekend dat chronisch gebruik de ontwikkeling van het brein verstoord. Van veel andere middelen is dat minder goed bewezen, maar alsnog waarschijnlijk dat ze de groei (mogelijk op andere manier) remmen.

Als je dan toch écht iets wil proberen, dan kan je daar dus maar beter goede redenen voor hebben. Je zegt dat je eerst door foute vrienden veel te vroeg bent voorgesteld aan MDMA. Maar nu vraag je zelf (opnieuw een beetje vroeg, vind ik dan) naar allerlei middelen om uit te proberen. Misschien is het een goed idee om even kritisch na te denken waarom je graag onder invloed wil zijn. Waarom vind je het zo interessant? Welke gevoelens zitten daaronder? En hoezo kan je niet nog even wachten?

Sowieso raad ik nooit mensen middelen aan. Wat je zoekt in een drug is heel persoonlijk. Het effect is afhankelijk van de dosis, de omgeving en de persoon zelf. Alleen daardoor al kan je niet echt zeggen van 'goh doe dit middel want dat is leuk'.

Als je meer concrete antwoorden wil over specifieke middelen dan wil ik die altijd geven. Maar een lijst geven van middelen 'hee deze moet je nog eens proberen' doe ik liever niet.

Fenrir, De Dunne en Psychedelibee vinden dit leuk.
  15. Psychedelibee

Ook dit inderdaad, wat iemand leuk vind is heel persoonlijk uiteindelijk. Daarom kun je eigenlijk per definitie niet zomaar iets noemen inderdaad.

16. l03

l03 Newbie

Even voor de duidelijkheid. Ik vroeg welke dingen ik kan doen tijdens mijn xtc trip en niet welke andere dingen ik nog wil proberen. Niet boos bedoeld ofzo maar ja

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  17. l03

l03 Newbie

Ik voelde toen wel wat. Ik heb in die tijd mijn vader en zus verloren. Ik ben daardoor veel gaan gebruiken om maar dat verdriet niet te voelen. Nu doe ik het omdat ik het leuk vind met mijn vrienden. Maar bedankt voor juliie reacties allemaal.

18. Psychedelibee

In dat geval, gewoon waar je zin in hebt op dat moment.

Laden...