Op zoek naar vervangende middel.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

jommeke

Newbie
Hey...

Ik ben al 15 jaar verslaafd aan de speed.
En ik geef toe, ik kan niet zonder.
Is er iets; van legale medicatie ofzo, dat kan dienen ter vervanging?

Als ik stop en ben nuchter, lijkt het alsof ik dood ben en niks mij boeit. Werken gaat niet. Slapen en tv kijken is het enige wat ik dan kan.
Ik heb die shit gewoon nodig in mijn lijf. 😓

Maar ik wil na 15jaar wel normaal gaan leven... Stabiel. Wie kan mij wat vooruit helpen?

Red pill

Badass junkie
Je hebt amfetamines op recept zoals dexamfetamine en methylfenidaat, hier zul je het mee moeten doen als je het überhaupt voorgeschreven ziet te krijgen voor de juiste redenen.

Succes iedergeval met je struggle 💪🏻

In NL heb je geen amfetamine medicijn net zo sterk als amfetamine zelf maar het is beter dan niets.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Zoek professionele hulp, legale medicatie is niet de oplossing bij verslaving. Dan vervang je de ene verslaving slechts voor de andere. Bovendien ga je het ook niet 'legaal' kunnen verkrijgen als je er geen medische indicatie voor hebt.

Je hebt 'die shit niet nodig in je lijf', niet letterlijk, amfetamine is niet lichamelijk verslavend. Je kunt dus afkicken, maar dat zal een lang en zowel fysiek als mentaal zwaar proces zijn. Daar kun je niet omheen, maar achteraf zal je je beter voelen.

Sterkte!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Je hebt amfetamines op recept zoals dexamfetamine en methylfenidaat, hier zul je het mee moeten doen als je het überhaupt voorgeschreven ziet te krijgen voor de juiste redenen.

In NL heb je geen amfetamine medicijn net zo sterk als amfetamine zelf maar het is beter dan niets.

Dexamfetamine in in theorie sterker dan 'straatspeed' omdat dextro potenter is dan de combinate van dextro en levo. Maar in de praktijk krijgt iemand met AD(H)D het maar in kleine hoeveelheden voorgeschreven, bovendien is het effect van dexamfetamine 'rustiger' (meer dopamine- en minder noradrenaline-werking). Maar op papier is het dus het sterkere (tweeling)broertje van.

jommeke

Newbie
Heb ik 2 keer geprobeerd. Elke keer terug hervallen na amper een week na mijn ontslag. Ik heb de luxe niet om nog een xerde keer voor een volledig jaar me op te laten sluiten, achterlijke therapieën te gaan volgen, en groepsgesprekken te gaan doen met andere patiënten die daar toch maar op vakantie zijn. 🤷🏻‍♂️

Mijn plan eigl, is om naar mijn huisdokter te gaan, hij kent mijn verleden. zien wat hij kan doen om mij toch iets voor te schrijven of soor te wijzen naar ene psychaiter.
heb lang genoeg gezocht naar manieren om het te laten, het lukt me niet voor één of andere reden. 😓

Ik verander compleet van persoon, ik kom 20kg aan omdat ik alleen aan eten denk. Ik word helemaal tam en passief. Mijn gedachten worden 'dommer', en ik lijk geen gevoel meer te krijgen met mijn omgeving. Hrt is echt erg.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Oh oke.. bedoelde er niks mee ze.

Bedankt voor het verwijderen, dit is inderdaad niet toegestaan hier. Check de forumregels: https://drugsforum.nl/help/terms/.

Nogmaals veel sterkte gewenst verder! Klinkt heftig waar je doorheen gaat. Speed is een stiekeme sluiper, echt een asshole eigenlijk, op dit forum al teveel gevallen van (ernstige) verslaving aan dit middel voorbij zien komen. Heel erg schrale troost, maar je bent niet alleen.

De Laatste Rohikaan

Belezen gebruiker
Hm als je het meent dat je "normaal" wilt gaan leven is doorgaan met een ander middel niet de weg. Dat zie je denk ik zelf ook in.
Afkicken van een dergelijke verslaving is een bitch though dat snap ik enigzins...Heb 3 jaar 10g pep per week gesnoven, geen 15 jaar ofc maar toch, ben inmiddels alweer jaartje of 3-4 compleet van de pep af. Eerste weken zonder was ik max 1 a 2 uur wakker per dag om te eten en naar de wc te gaan rest KO. Het is niet makkelijk, maar het kan zeker onder de juiste omstandigheden.

Denk dat je jezelf eens goed moet afvragen of je echt echt klaar bent met pep, en of pep klaar is met jou. Als het in je gedachten nog een doel dient/nut heeft, los van het feit of dat ook echt zo is, is het antwoord nee. Als het antwoord eerlijk en 100% ja is gaat het je lukken om helemaal af te kicken.

Overstappen lost niks op, zelfde probleem, ander jasje.
Andere tactiek kan zijn om te accepteren dat je de rest van je leven speed gebruikt, en daar je niet meer kut over te voelen. Van mij mag je, ik zal je niet veroordelen.

Kerra

Newbie
Hey...

Als ik stop en ben nuchter, lijkt het alsof ik dood ben en niks mij boeit. Werken gaat niet. Slapen en tv kijken is het enige wat ik dan kan.

Maar ik wil na 15jaar wel normaal gaan leven... Stabiel. Wie kan mij wat vooruit helpen?
Kan iemand mij vertellen waar ik speed kan krijgen ik zoek me namelijk helemaal rot

Kerra

Newbie
Doe dit dan wel via een arts hé, het is de bedoeling dat die je bij je verslaving gaan helpen

En prijzen noemen en verkooppunten mag trouwens absoluut niet op het forum zou deze post maar verwijderen!
Kan iemand me vertellen waar ik speed kan krijgen ik zoek me namelijk helemaal rot

dupont

Bewuste gebruiker
Hey...

Hoe lang ben je nuchter gebleven? Heb je ‘t een eerlijke kans gegeven?

Heb ik 2 keer geprobeerd. Elke keer terug hervallen na amper een week na mijn ontslag. Ik heb de luxe niet om nog een xerde keer voor een volledig jaar me op te laten sluiten, achterlijke therapieën te gaan volgen, en groepsgesprekken te gaan doen met andere patiënten die daar toch maar op vakantie zijn. 🤷🏻‍♂️

Mijn plan eigl, is om naar mijn huisdokter te gaan, hij kent mijn verleden. zien wat hij kan doen om mij toch iets voor te schrijven of soor te wijzen naar ene psychaiter.
heb lang genoeg gezocht naar manieren om het te laten, het lukt me niet voor één of andere reden. 😓

Ik verander compleet van persoon, ik kom 20kg aan omdat ik alleen aan eten denk. Ik word helemaal tam en passief. Mijn gedachten worden 'dommer', en ik lijk geen gevoel meer te krijgen met mijn omgeving. Hrt is echt erg.

Hey Jommeke,

Ik lees je post nu pas, maar ik herken best wel veel uit je post. Ik heb ook een lange tijd speed gebruikt en ben in december 2 jaar clean van speed (en andere drugs + alcohol.)

Ik wilde eerst ook niet stoppen met speed en ben na een eerste klinische opname (die ik na 4 dagen heb afgebroken omdat ik erg oordelend was en op ze neerkeek). Ik vond therapie voor watjes en overgevoelige mensen. Ik ging kijken naar de verschillen in plaats van de overeenkomsten die ik met ze had. Daardoor plaatste ik mezelf buiten de groep en dacht ik dat ik het wel beter kon.

Eenmaal uit de kliniek was
overgestapt naar dexamfetamine en ritalin, die ik via de zwarte markt kocht. Ik rationaliseerde het en vond dat ik het nodig was, daarnaast was het geen ‘speed’ voor mij.

Uiteindelijk toch weer aan de speed gegaan aangezien dat voor mij goedkoper was dan illegaal medicatie kopen. Met als gevolg alles naar de klote. Mentaal op en lichamelijk naar de klote.

Aangemeld voor een tweede klinische opname en de hele rit uitgezeten. M’n vooroordelen aan de kant gelegd en serieus het programma en de therapieën gevolgd.

De fijne gevoelens die ik kreeg terwijl ik aan de speed zat, heb ik tegenwoordig op een nuchtere manier. Ik sport graag, voel me over het algemeen gelukkig en heb een vrij stabiel leven. Mensen in m’n omgeving dachten dat ik het niet vol zou houden maar integendeel.

Lekker lang en warrig verhaal van mij, maar ik herken de redenen die je opnoemt waarom je niet voor een nieuwe opname kan gaan. Ik manipuleerde mezelf en hield mezelf voor dat het allemaal geen zin zou hebben.

Hopelijk geeft dit ook een beetje tegenwicht aan het stemmetje in je hoofd en kan je ook lezen dat het wel degelijk kan. Leven zonder speed of andere gekke dingen.

Laat ook trouwens duidelijk zijn dat ik je niks wil opdringen haha, ik wil je even een andere invalshoek bieden.

Sterkte en succes met je huidige situatie!

P.S. mocht je vragen hebben dan mag je altijd een berichtje sturen. :)

Nihilist88

Wijs gebruiker
De ene verslaving vervangen en invullen door een andere drug/medicijn, ga je daar verslaving mee verlengen e🤷
Afkickkliniek lijkt me in jouw geval de enige goeie oplossing.
Want een arts gaat toch geen ADHD medicatie voorschrijven ter vervanging van speed, zou de arts medicijnen voorschrijven waarvoor ze totaal niet dienen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dat ligt er maar net aan wat je onder kleine hoeveelheden verstaat.

Mja. Dat verschilt natuurlijk per persoon, maar het is niet de bedoeling dat je hard gaat op je ADHD-medicatie, zeg maar. :’) Je vult het dopamine-level aan tot het normale, werkbare niveau dat een persoon met een neurotypisch brein ook heeft, heel simpel gezegd.

Putin007

Wijs gebruiker

Ga naar je huisarts , die kan je verder helpen..ikzelf net als jij ook 15jaar...en persoonlijk denk ik niet dat amfetamine medicijn zou helpen...maar in ieder geval veel succes !!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan