Heb ik 2 keer geprobeerd. Elke keer terug hervallen na amper een week na mijn ontslag. Ik heb de luxe niet om nog een xerde keer voor een volledig jaar me op te laten sluiten, achterlijke therapieën te gaan volgen, en groepsgesprekken te gaan doen met andere patiënten die daar toch maar op vakantie zijn. 🤷🏻♂️
Mijn plan eigl, is om naar mijn huisdokter te gaan, hij kent mijn verleden. zien wat hij kan doen om mij toch iets voor te schrijven of soor te wijzen naar ene psychaiter.
heb lang genoeg gezocht naar manieren om het te laten, het lukt me niet voor één of andere reden. 😓
Ik verander compleet van persoon, ik kom 20kg aan omdat ik alleen aan eten denk. Ik word helemaal tam en passief. Mijn gedachten worden 'dommer', en ik lijk geen gevoel meer te krijgen met mijn omgeving. Hrt is echt erg.
Hey Jommeke,
Ik lees je post nu pas, maar ik herken best wel veel uit je post. Ik heb ook een lange tijd speed gebruikt en ben in december 2 jaar clean van speed (en andere drugs + alcohol.)
Ik wilde eerst ook niet stoppen met speed en ben na een eerste klinische opname (die ik na 4 dagen heb afgebroken omdat ik erg oordelend was en op ze neerkeek). Ik vond therapie voor watjes en overgevoelige mensen. Ik ging kijken naar de verschillen in plaats van de overeenkomsten die ik met ze had. Daardoor plaatste ik mezelf buiten de groep en dacht ik dat ik het wel beter kon.
Eenmaal uit de kliniek was
overgestapt naar dexamfetamine en ritalin, die ik via de zwarte markt kocht. Ik rationaliseerde het en vond dat ik het nodig was, daarnaast was het geen ‘speed’ voor mij.
Uiteindelijk toch weer aan de speed gegaan aangezien dat voor mij goedkoper was dan illegaal medicatie kopen. Met als gevolg alles naar de klote. Mentaal op en lichamelijk naar de klote.
Aangemeld voor een tweede klinische opname en de hele rit uitgezeten. M’n vooroordelen aan de kant gelegd en serieus het programma en de therapieën gevolgd.
De fijne gevoelens die ik kreeg terwijl ik aan de speed zat, heb ik tegenwoordig op een nuchtere manier. Ik sport graag, voel me over het algemeen gelukkig en heb een vrij stabiel leven. Mensen in m’n omgeving dachten dat ik het niet vol zou houden maar integendeel.
Lekker lang en warrig verhaal van mij, maar ik herken de redenen die je opnoemt waarom je niet voor een nieuwe opname kan gaan. Ik manipuleerde mezelf en hield mezelf voor dat het allemaal geen zin zou hebben.
Hopelijk geeft dit ook een beetje tegenwicht aan het stemmetje in je hoofd en kan je ook lezen dat het wel degelijk kan. Leven zonder speed of andere gekke dingen.
Laat ook trouwens duidelijk zijn dat ik je niks wil opdringen haha, ik wil je even een andere invalshoek bieden.
Sterkte en succes met je huidige situatie!
P.S. mocht je vragen hebben dan mag je altijd een berichtje sturen.