1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Operatie en drugs

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door Rupsje, 3 apr 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Rupsje

Rupsje Bewuste gebruiker Tripreporter Donateur

Ik heb vanavond een intakegesprek gehad met de kliniek waar ik binnenkort een operatie zal ondergaan. In de 2de week van mei zal ik daar een consult krijgen met mijn medisch consulent en de chirurg die mij gaat opereren. Ik verwacht zo'n 2 weken later geopereerd te worden - mocht dat niet kunnen dan wordt het pas in augustus/september voor mij (het is een vrijwillige operatie, niet medisch noodzakelijk)
    Mijn vraag is eigenlijk; stel ik word ergens in de 3de of 4de week van mei geopereerd, is het dan verstandig om begin mei MDMA of 6-ABP te gebruiken? Deze middelen werken behoorlijk op je hart en bloedvaten natuurlijk, dus ik vraag me af of dit kan en of het invloed heeft op mijn operatie in welke vorm dan ook..?
    Het betreft een zware operatie met volledige narcose.

2. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Volgens mij hebben MDMA en 6-apb alleen tijdens je roll en in de dagen erna invloed op hart, vaten en bloeddruk. Twee weken voor een operatie kun je denk ik dus best gebruiken. Ik kan dit echter niet met zekerheid zeggen, het beste bespreek je dit met je (huis)arts :)

Rupsje vindt dit leuk.
  3. Rupsje

Rupsje Bewuste gebruiker Tripreporter Donateur

Met mijn huisarts bespreken dat ik drugs ga gebruiken ga ik niet doen.. dan maar safe zitten en gewoon niet gebruiken :yum: kans is ook aanwezig dat ik pas ergens eind augustus na Psy-Fi een operatie ga inplannen, dan heb ik alle tijd om te herstellen. Dan kan ik dus gewoon in mei spacen :wink:

Fenrir vindt dit leuk.
  4. Nlkkl

Nlkkl Newbie

Ik heb twee weken voor mijn operatie ook nog MDMA gebruikt, niks van gemerkt tijdens mijn operatie.

Lichtjeshemel vindt dit leuk.
  5. Natozlato

Natozlato Experimenterende gebruiker

Voor je geopereerd gaat worden krijg je een gesprek met de anesthesist, die jou een narcose gaat geven. Die gaat een vragenformulier met je invullen waarop ook de vraag staat of je drugs gebruikt. Bij bepaalde soorten drugs ben je minder gevoelig voor narcose, ik dacht bij regelmatig gebruik van ketamine.
    Ik denk wel dat je een paar weken voor een operatie wel mdma kan gebruiken.
    Tegen de anesthesist zou ik wel eerlijk zijn als ik jou was.

Lichtjeshemel en Fenrir vinden dit leuk.
  6. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Vooral het laatste! Wees gewoon eerlijk tijdens de pre-op afspraak.
    @Rupsje , een verpleegkundige, anesthesist of assistent zal je echt niet veroordelen over je drugs gebruik.
    Toen ik heel wat jaar terug geopereerd moest worden, ook zwaar en met flinke narcose, heb ik eerlijk verteld dat ik wiet rook.
    Toen rookte ik nog zo goed als dagelijks en wilde toch eerlijk zijn. Je weet maar nooit. De anesthesist maakte er notitie van zei dat het goed was dat ik het zei. Ook zei ze dat het niet veel kwaad kan de avond voor de operatie te blowen als ik het écht niet kon laten of niet zonder kon. Wél moest ik het doen voor de tijd dat ik nuchter moest zijn en moest ik het melden bij opname. Ze hielden er dan rekening mee met de narcose. Vooral voor de bloeddruk.
    Sterkte met de operatie!

Laden...
Vergelijkbare Topics - Operatie drugs
  1. Wellik
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    642
  2. LiquidFrog
    Reacties:
    10
    Weergaven: