Opgenomen voor cocaineverslaving

sweet88

Newbie
Hey
Mijn vriend..inmiddels mijn ex is 3 weken geleden opgenomen voor onder andere zijn cocaineverslaving. Is er hier al eens iemand opgenomen hiervoor van jullie?Of kennen jullie iemand? Laat me asjeblieft wat weten..want ik begrijp het allemaal niet meer..

sweet88

Newbie
Ja mijn vriend is 3 weken geleden opgenomen. Hierbij had hij besloten dat hij mij wou blijven. Hij wilde me echt niet kwijt.
De eerste 2 maanden zou ik hem alleen op woensdag en zondag 1,5 uur kunnen zien. Ik ben ook 5 keer gegaan. Daarna kreeg ik van hem te horen dat hij het niet meer kon. Bij de opname was hij teveel met mij bezig, terwijl hij eigenlijk aan zichzelf zou moeten werken. Het belangrijkste was dat hij van die troep af zou komen. En hij wist niet of hij daar wel iemand bij kon gebruiken. Toen ik hem zag was hij ook heel anders, hij moet daar antidepressiva slikken. Waar hij ook veel bijwerkingen bij heeft.
Afgelopen woensdag heeft hij het dus uitgemaakt via de telefoon. Hij wilde wel nog contact blijven houden. Maar het leek hem ff beter zo. Hij klonk wel helemaal verward. Want hij zei dat hij me eigenlijk niet kwijtwilde. Nadat hij het uitmaakte kreeg ik nog een smsje van hem dat hij het allemaal niet meer wist. Dat hij ff neit wist hoe hij zich moest voelen. Maar dat hij van me houd. Ik dus niks meer laten weten..want dat zou alleen maar averechts werken.
Heb ik hem afgelopen vrijdag toch gesmst hoe het met hem was. Hij smste me terug dat hij niet wou bellen omdat het slecht ging. Maar hij wilde wel contact blijven houden zei hij.
Ik weer niks gehoord, dus ik hem eergisteren gesmst hoe het ging. Toen smste hij me terug dat we beter niet meer konden smsen. Dat het zo beter was, dat ik hem moest vergeten. En dat via sms! Daarna dus niks meer gehoord...
Ik vind het raar allemaal, volgens mij weet hij niet wat hij wil. Komt dit bij afkicken vaker voor dat je je vriendin zegmaar verliest? Of dat het door de antidepressiva komt ofzo? In het begin hadden ze in de kliniek al gezegd dat hij voor zichzelf moest kiezen en dat het dan niet goed werkt om een vriendin te hebben.
Ik wil gewoon ervaringen van anderen horen....misschien is er nog wel een beetje hooop. Maar het zal nog een lange we zijn..

Sarori

Bewuste gebruiker
Wel heel erg rot voor je hoe het verloopt. Per dag wisselen de stemmingen en de emoties en dat geldt zowel voor hem als voor jou.

Belangrijkste is dat hij met die zooi kapt en leert ervan af te blijven. Hij is op het moment in een zware strijd met zichzelf verwikkeld en zijn emoties schieten dus voortdurend op en neer. Dat is een rechtstreeks gevolg van het afkicken. Reken maar dat hij zich geregeld zwaar kloten voelt. Natuurlijk houdt hij van je, maar hij kan jou er nu even niet bij gebruiken. Er zit ook ongetwijfeld veel schuldgevoel naar jou toe, wat nu naar boven komt en wat hij een plaats moet zien te geven.

Geef het gewoon even zijn tijd en geef vooral jezelf ook even de tijd.
De stemmingen wisselen nog te snel om nu definitief iets over je relatie met hem te kunnen zeggen.

Als hij er in slaagt weer langzaam uit dat afkickdal te klimmen, zul je vanzelf wel merken of zijn gevoelens voor jou er nog zijn. En in die tijd kun jij ook je eigen gevoelens voor hem beter plaatsen. Want dat is ook voor jou nu lastig, omdat je constant tegengestelde signalen krijgt.

Laat hem dus maar even zijn (noodzakelijke) ding doen. Hij zal vast wel weer contact met jou opnemen als de tijd daarvoor rijp is.

Niet makkelijk allemaal, ik weet het, maar ik denk dat het voor dit moment wel het beste is.

Ik wens je veel sterkte!

ParanoidAndroid

Experimenterende gebruiker
In dat soort tijden is er inderdaad weinig hoogte van iemand te krijgen denk ik. Als hij echt hevig gesnoven heeft voor een langere periode, wisselt ie voorlopig nog wel even van stemming vrees ik.

Ik zou afwachten tot het wat stabieler wordt en dan merk je vanzelf wel wat hij zelf wil.

Bovenaan