• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Opgepakt en nu?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Havanass

Newbie
Beste allemaal,

Ik ben afgelopen weekend bij de ingang van een feest opgepakt met 2 gram mdma.
Omdat het een feest was had de politie een apart kantoortje waar ze alles afhandelde, ik hoefde dus niet mee naar het bureau. Ik moest ter plekke een boete betalen van €600, drugs werd inbeslag genomen en ik mocht weer gaan.

Ik heb geen strafblad gekregen, ben niet veroordeeld en ze vertelde mij dat het om het bureau heen ging. Er werd dus geen officiele aantekening van gemaakt. Als ik niet ter plekke kon betalen werd er 300 euro extra gevraagd voor administratie kosten omdat het dan wel via het bureau moest.

Ookal ben ik 18 jaar, ik vraag mij toch af of ik hier een brief over thuisgestuurd krijg, want dat heb ik natuurlijk liever niet ivm met mijn ouders.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Was dit in het buitenland? Want als dit in Nederland was is het een rare gang van zaken. Als je een boete krijgt in Nederland zelf, als Nederlander, wordt er namelijk wel een aantekening van gemaakt. Maar als je in het buitenland bent, bijvoorbeeld België, dan kan het wel weer, in uitzonderlijke gevallen. Ik denk niet dat je brief krijgt, omdat het niet 'officieel' is.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Als Nederlander zou je gewoon een proces verbaal krijgen. Het klinkt echt alsof je keihard opgelicht bent, maar ik was er niet bij. Heb je naar het ID gevraagd van de agenten? Ik vind het in ieder geval een heel vreemde situatie. Maar een brief hoef je niet te verwachten.

Havanass

Newbie
Ze hebben duidelijk gezegd dat het geen proces verbaal was, ze hebben me ondervraagd, ID gekopierd en gegevens gevraagd. Verder heb ik daar wel opgesloten in een kamer gezeten, maar is er niks gebeurt.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Dan moet je het daar maar bij houden. Als het geen proces verbaaal was, dan zul je ook geen notitie krijgen en ook geen brief.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Altijd vragen naar het identiteitsbewijs van de 'agent'. Ik vind het namelijk een beetje een raar verhaal dat je ter plekke 600 euro moet betalen. Je had gewoon een gebruikershoeveelheid bij je en dan hoef je meestal geen boete te betalen, alleen je drugs afstaan. Ik heb ook het vermoeden dat je keihard opgelicht bent :(

Havanass

Newbie
Nouja ik werd gefouilleerd bij de ingang van het feest, toen vonden ze het en werd ik meteen meegenomen in politie auto.

Bedankt voor die link, er stonden wel wat nuttige dingen op, maar aangezien mijn probleem geen officieel proces verbaal is geworden weet ik niet veel meer :(

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zal het eens voor je navragen. Je hebt op sommige feesten een snelrecht regeling waar een officier van justitie aanwezig is en het dus direct afgehandeld wordt. Volgens mij hoor je dan wel een aantekening te krijgen.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is waarschijnlijk een zogenaamde 'Wasstraat' geweest. Op sommige festivals is dan directe vervolging en afhandeling mogelijk omdat alles aanwezig is tot aan een officier van justitie.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... squo.dhtml

Ik heb het even gevraagd en je hebt een schikking betaald waardoor ze afzien van verdere strafvervolging. Je hebt echter wel altijd een aantekening, je transactie wordt geregistreerd en is bij eventuele latere strafzaken dus weer terug te vinden.

http://www.unity.nl/drugs-and-whatnot/d ... pakt-en-nu

Hier staat ook een hoop uitgelegd. Ik heb alleen het idee dat die 300 euro administratiekosten niet klopt. Klinkt alsof ze het gewoon snel wilden afhandelen en je daarom een beetje hebben banggemaakt. Kan er niets over terugvinden in ieder geval. Jammer dat je al betaald hebt, dan ga je akkoord en is het vrij moeilijk alsnog in beroep te gaan.

Die 600 euro zal wel kloppen. Ze werken met een bepaalde puntenberekening en die bedragen kunnen snel oplopen. Je hebt meer dan de gebruikershoeveelheid op zak gehad, en dan ben je de pineut.

Havanass

Newbie
Klopt! Deze informatie was best nuttig. Het kan wel zijn dat ze dan een aantekening hebben gemaakt maar sowieos geen proces verbaal. Sturen ze voor aantekeningen brieven dan?:0

Legio Patria Nostra

Wijs gebruiker
Geen proces verbaal opgemaakt?
Ook geen zgn. " combibon"? Dat was vroeger het zgn. " geeltje" als kennisgeving van een strafbeschikking.
Dat geeltje wordt niet meer uit bereikt.
Als er geen van die twee is oppgemaakt, dan hoor je er niets meer van.
Bij een in beslag mening hoort normaal altijd een verbaal te worden opgemaakt. Hele rare gang van zaken daar.....
300 euro voor administratie kosten??!
Dat is wel heeeeel erg veeel.
Van een zo hoog bedrag heb ik nog nooit gehoord...
En dan nog wat zijn gebruikershoeveelheden eigenlijk. Waar ligt de grens tussen deze gebruikershoeveelheid/handelaar hoeveelheid.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan