opgepakt met xtc, wat nu?

Play_bunny

Wijs gebruiker
het zijn niet de agenten die niet op een lijn zitten.
Het hangt van de plaatselijke verordening af hoe het gedogenbeleid is. Dat mag elke gemeente voor zichzelf bepalen, daarom zijn er ook zulke grote verschillen.
Logisch is anders, das waar...

Ellesdee

Badass junkie
Play_bunny zei:
Het hangt van de plaatselijke verordening af hoe het gedogenbeleid is. Dat mag elke gemeente voor zichzelf bepalen, daarom zijn er ook zulke grote verschillen.

wat ben ik toch blij dat ik in rdam woon... :)
als ze hier iedereen gaan oppakken met een gebruikershoeveelheid zijn ze lang bezig...
in mijn vriendenkring is er pas 1iemand opgepakt... die had 30pillen op zak... maar dat was voor de politie geeneens het grootste probleem...
ze vonden het erger dat ie een busje pepperspray bij zich had...

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Play_bunny zei:
Kan misschien zijn dat de gemeentes richtlijnen hebben,maar het is altijd nog de officier van justitie die de beslissing maakt op dat moment bij twijfel.
Zo niet wil ik graag een bron lezen play bunny :wink:

Play_bunny

Wijs gebruiker
Trip Unit zei:
Play_bunny zei:
Kan misschien zijn dat de gemeentes richtlijnen hebben,maar het is altijd nog de officier van justitie die de beslissing maakt op dat moment bij twijfel.
Zo niet wil ik graag een bron lezen play bunny :wink:

Daar heb je gelijk in. Je kunt je niet op die verordening beroepen, want die is in srtijd met de wet. Wet staat boven verordening. Bron: Nederlands recht van Loonstra => wordt in de rechten ook gezien als rechtsbron naast de wetteksten.
Iedere provincie en gemeente hebben eigen verordeningen. Zie art. 145 Provincie wet => bron: Wetteksten HEAO en http://wetboek.net/nl/Provw/145.html
Zie ook art. 149 Provinciewet => Bron: Wetteksten HEAO en http://wetboek.net/nl/Gmnt/149.html
Bron: Nederlands recht van Loonstra => wordt in de rechten ook gezien als rechtsbron naast de wetteksten.

Als je het wilt zien, kom je maar langs :wink:

Bovenaan