• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

opgepakt voor drugsgebruik en ouders mogen het niet weten!!!

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

anoooniem

Newbie
Onlangs ben ik opgepakt met 2 kleine zakjes MD en een zakje weed. De politie heeft alles in beslag genomen maar ik moest niet mee naar het bureau. De straf zal nu door de rechter worden bepaald, maar wat ik me nu afvraag: Zal ik brieven van deze affaire bij mij thuis krijgen? IK woon namelijk nog thuis (in België) en mijn ouders mogen dit echt niet weten!

en mocht het dan zo zijn dat er wel brieven aankomen, hoelang duurt het ongeveer totdat ze in je bus belanden en staat de misdaad er ook specifiek op vermeld?

Paperplane.

Wijs gebruiker
Re: opgepakt voor drugsgebruik en ouders mogen het niet wete

Je hoeft niet dubbel te posten hoor.

OT:
Ik ken de wetgeving in belgie niet, maar als ze je adres genoteerd hebben kun je wel bezoek/een brief vewrwachten.

Nathaniel

Wijs gebruiker

Lijkt me niet dat op de envelop te lezen is wat voor misdrijf de brief betreft. En ik mag hopen dat je ouders niet jou post lezen... Zeg bij vragen gewoon dat het een verkeersboete of iets dergelijks is.

boenkeng

Bewuste gebruiker

Nathaniel zei:
Lijkt me niet dat op de envelop te lezen is wat voor misdrijf de brief betreft. En ik mag hopen dat je ouders niet jou post lezen... Zeg bij vragen gewoon dat het een verkeersboete of iets dergelijks is.
Nee dat gaat via het incasso bureau, dit zal gewoon een brief van justitie worden. Toch als ze die zien heb je wel wat uit te leggen lijkt me.

En wat is md nou toch dan?

neurotoxin

Belezen gebruiker

Je kan het beter je ouders vertellen, dan dat ze er zelf achter komen.

Je ouders zullen je heus niet uitbannen als ze enigsinds werkende hersenen hebben. Veel ouders spelen extreem pissed of, om vervolgens er alles aan doen om je te helpen. Dit is nou eenmaal opvoedingsritueel.

Zeg het vanavond tijdens het eten ongeveer beetje zo:
"Hoe was je dag?"
-"Echt klote. Ik heb namelijke een week geleden een keertje, na veel wetenschappelijke publicaties te lezen, een keertje amfetamine en THC geprobeert" (ofzo, want je moet nooit de term drugs en weed en andere staartnamen gebruiken!) "en daar ben ik door een agent op betrapt. Dat is illegaal en nu ben ik echt ontzettend onzeker en bang want er komt een rechtzaak."
"wat? Wat is die 4-methyl-5-alpha-dinges dan?"
-"Dat is een neurostimulator in je hersenen waar je vrolijk en gestimuleerd van raakt."
"Zijn het drugs?!s
-"Nee; het zijn haribo snoepjes -_- Wat denk je?"
"OMG wat nu?"
-"Ja ik voel we hier echt klote over :'("
"Nou laten we eerst even die brief afwachten en dan kijken we er samen wel naar."
--"Je gebrukt drugs?!?!"
"Alle medicijnen heten drugs, het is nou niet alof ik elke week als een junk heroine loop te spuiten ofzo... -_-"

Doe het gewoon eerlijk en laat blijken dat je niet achtelijk bent en het sowieso 1000x beter weet dan je ouders, zonder dat te zeggen.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

neurotoxin zei:
-"Dat is een neurostimulator in je hersenen waar je vrolijk en gestimuleerd van raakt."
"Zijn het drugs?!s
"OMG wat nu?"
"Nou laten we eerst even die brief afwachten en dan kijken we er samen wel naar."
--"Je gebrukt drugs?!?!"
"Alle medicijnen heten drugs, het is nou niet alof ik elke week als een junk heroine loop te spuiten ofzo... -_-"
:grin:

neurotoxin

Belezen gebruiker

Om even wat duidelijkheid te scheppen voor je (Belgische wetgeving);
Ben je minderjarig dan voor je van toepassing, ongeacht of het nu weed of harddrugs is: http://www.drugsinbeweging.be/info_wet_ ... rigen.html
In het kort: Je ouders worden in ieder geval ingelicht.

Ben je meerderjarig en gebruik je andere drugs dan weed dan is van toepassing: http://www.drugsinbeweging.be/info_wet_ ... igen+.html
In het kort: het gaat niet om straffen maar om hulpverlening. Verwacht een korte schikking en een maatschappelijk begeleider ("OMG verbeter je leven! Je wilt toch niet eindigen in de ghetto van [Vlaanderen ofzo]?!?!?!" :tearsofjoy: ) en een paar uurtjes taakstr- bejaarde verzorgen ofzo :rolleyes:

---

Je gaat er echt niet dood van :wink:

Laatst bewerkt door een moderator:

Wijzeraad

Experimenterende gebruiker

Je ouders zullen je heus niet uitbannen als ze enigsinds werkende hersenen hebben. Veel ouders spelen extreem pissed of, om vervolgens er alles aan doen om je te helpen. Dit is nou eenmaal opvoedingsritueel.

"Hoe was je dag?"
-"Echt klote. Ik heb namelijke een week geleden een keertje, na veel wetenschappelijke publicaties te lezen, een keertje amfetamine en THC geprobeert" (ofzo, want je moet nooit de term drugs en weed en andere staartnamen gebruiken!) "en daar ben ik door een agent op betrapt. Dat is illegaal en nu ben ik echt ontzettend onzeker en bang want er komt een rechtzaak."
"Zijn het drugs?!s
"OMG wat nu?"
--"Je gebrukt drugs?!?!"

Doe het gewoon eerlijk en laat blijken dat je niet achtelijk bent en het sowieso 1000x beter weet dan je ouders, zonder dat te zeggen.

"Hoe was je dag?"
"Zijn het drugs?!s
"OMG wat nu?"
--"Je gebrukt drugs?!?!"

--"Je gebrukt drugs?!?!"
Hahaha omg wat is dit in vredesnaam ik den' trouwens niet dat het gesprek zo gaat het zou ook wel erg zijn om zonder aanleiding je gebruik te erkennen

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan