Opgepakt XTC

Themow

Newbie
Wat zijn de gevolgen als je voor de eerste keer word opgepakt door de politie met 7 xtc pillen (als 17 jarige)? Krijg je dan een boete of celstraf ofzoiets? :confused:

Fool

Badass junkie
Een volwassene zou (indien enkel voor bezit veroordeeld is en dit niet aangemerkt wordt als intentie tot handelen) een boete krijgen van rond de 270 euro, 20 uur taakstraf of 10 dagen celstraf. Celstraf lijkt me echter niet aan de orde als dit je eerste vergrijp is en het om 'slechts' 7 pillen gaat.
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... van-drugs/

Of er andere regels gelden voor een minderjarig persoon durf ik je ook niet te vertellen, met een beetje geluk sturen ze je naar bureau HALT.

Bobsacamano

Badass junkie
Hoezo ze kunnen je niks maken!

Volgens mij kunnen ze hem prima wat maken. Ze hebben 7 pillen uit zijn zak getrokken at lijkt niks en nee je gaat er niet jaren voor de bak in maar niks ook zeker niet.

MeejheM zei:
Ik zou in elk geval geen details doorgeven, ze kunnen je weinig maken.

MeejheM

Badass junkie
Praten met de politie werkt niet, verlaat de gevangenis zonder te betalen bestaan niet.

connecties opgeven bijvoorbeeld kan je meer problemen opleveren dan de politie bij een minderjarige, misschien zelfs nog maar zijn eerste delict.

om maar niet te beginnen over 7 tabletjes...

Fool

Badass junkie
MeejheM zei:
Praten met de politie werkt niet, verlaat de gevangenis zonder te betalen bestaan niet.

connecties opgeven bijvoorbeeld kan je meer problemen opleveren dan de politie bij een minderjarige, misschien zelfs nog maar zijn eerste delict.

om maar niet te beginnen over 7 tabletjes...
Ik ben het met je eens, het is een bijzonder slecht idee om ook maar een woord te rappen tegen de politie. Neemt niet weg dat ze hem niets kunnen maken voor het vastgestelde feit. :wink:

Walnoot

Newbie
Op de website van unity staat uitgebreid beschreven hoe de boeten is samengesteld die je krijgt bij drugsbezit.

Bovenaan