Opiaten

Miems

Belezen gebruiker
Hoi allemaal.

Ik zal kort proberen te blijven.

Tijdje terug was ik hier voor mijn oxycodon verslaving. Ik krijg hier nu elke maand een partij suboxone voor. Nu al zeker 2 jr. Nu is het probleem dat ik ook mentale problemen heb waardoor de drang tot mezelf verdoven aanzienlijk groot is. Ik heb zoveel ellende meegemaakt. Zoveel dierbaren verloren en daarnaart ook ook 3 kindjes gekregen in 3 jr wat mij echt kapot heeft gemaakt want hoeveel ik ook van ze houd ik kan ze niet aan. Ik ben mijn gezondheid na een operatie verloren. Ik leef op yougart en siroop. Meer kan ik niet eten.

Nu krijg ik dus suboxone tegen opiaten verslaving en oxazepam voor mn angst en paniek. Ik merk niet dat ik minder trek heb in opiaten helaas. Het enige waar ik naar verlang is oxycodon omdat dat het enige middel is die mij verdoofd maar niet van de wereld brengt. Ik voel gewoon even geen verdriet. Mijn leven bestaat van de ene trauma naar de andere. Nooit rust gekent in mijn leven en ik ben zo vreselijk moe. Ik gebruik benzos soms maanden/jaren maar zonder afhankelijkheid ik kan dan in een keer stoppen. Waarom met opiaten niet. Ik vraag hier echt niet om iets maar wel advies voor een middel waar ik gewoon in de avond even ontspannen van raak zoals ik dat had met opiaten/oxycodon. Ben echt levensmoe en bang dat ik het niet meer ga zie zitten om zo door het leven te gaan. De pijn in mijn hart is ondraagelijk.

XMR

Bewuste gebruiker
Ik snap dat je je slecht voelt en dat je daar een uitweg van zoekt. Wat ik hier echter lees is dat je al voor jezelf aan het goedpraten bent om iets soortgelijks als oxycodon te gebruiken (waar je dus schijnbaar niet goed mee om kan gaan).

Ik zou ver overal vandaan blijven, hoe lastig dat ook is. Denk aan je kinderen, die hebben hun moeder nodig, geen zombie aan de drugs!

Miems

Belezen gebruiker
Als men (metaal) allemaal zo kon nadenken dan waren er geen verslaafde. Ik zoek zeker geen excuses. Mijn leven is zodanig een hel dat ik niet eens een excuses nodig heb. Er spelen zoveel dingen ik kan niet alles hier vertellen dan zou ik zo herkent worden. Geloof me als ik zeg ik heb geen excuses nodig. Ik weet hoe ik aan oxy moet komen als ik dat wilde zou ik hier nu geen bijbeltekst neerzetten. Maar een keer in de zoveel tijd even een avondje ontspannen daar gaat niemand aan dood. Maar het leven wat ik lijd daar gaan mensen wel degelijk aan dood. Een acute hartinfarct noemen ze dat.

XMR

Bewuste gebruiker
Je kunt kratom een kans geven, maar dit is ook verslavend. Zorg dat je het van een goede plek haalt, er zijn namelijk een hoop aanbieders die super zwak spul aanbieden.

Miems

Belezen gebruiker
Je kunt kratom een kans geven, maar dit is ook verslavend. Zorg dat je het van een goede plek haalt, er zijn namelijk een hoop aanbieders die super zwak spul aanbieden.
Ik zie dat je dat vooral thuis moet bestellen. Ik woon niet alleen dus andere kunnen ook bij mijn post. Dus dat valt af.

Torchic

Badass junkie
Ik denk persoonlijk dat het je alleen maar verder van huis gaat brengen als je nu weer gaat verdoven.

En misschien is het de bedoeling om het eens in de zoveel tijd te gaan doen maar als je verslavingsgevoelig bent dan sluipt een verslaving met een ander middel er heel gemakkelijk in…

Veel sterkte gewenst!

Pompoen

Bewuste gebruiker
Klinkt pittig! Is er hulpverlening betrokken? Voor jou op psychisch vlak maar wellicht ook ondersteuning in de thuissituatie met je kindjes? Hoe oud zijn ze? Is er een andere ouder betrokken? Allemaal vragen :) lijkt me dat therapie inclusief rouw-/traumaverwerking eerst aan de orde is. Voor jou, maar ook om te kunnen blijven staan voor je kinderen. Maar wellicht ben je daar al mee aan de slag gegaan? Sterkte!!

Miems

Belezen gebruiker
Ik ben uitbehandeld bij gzz. Er is geen behandeling meer voor mij. Alles al geprobeerd. Na 15 jr zeiden ze dat het chronische is en dat ze niks meer kunnen doen. De trauma's zitten zo diep. Heb alles gehad. Emdr en zoveel andere dingen en ben geen stap vooruit. Mezelf verdoven al is het maar een half uur is voor mij beter dan zo leven. Dit is geen kwaliteit van leven.

_shikantaza

Badass junkie
Ik ben uitbehandeld bij gzz. Er is geen behandeling meer voor mij. Alles al geprobeerd. Na 15 jr zeiden ze dat het chronische is en dat ze niks meer kunnen doen. De trauma's zitten zo diep. Heb alles gehad. Emdr en zoveel andere dingen en ben geen stap vooruit. Mezelf verdoven al is het maar een half uur is voor mij beter dan zo leven. Dit is geen kwaliteit van leven.
Verdoven gaat van kwaad tot erger worden. Als je wilt ontspannen in de avond zou ik eerder denken aan meditatie, yoga, boswandeling, sport, vrienden opzoeken, dagboek schrijven, een hobby die je leukt vindt, filmpje kijken, vrijwilligerswerk waarbij je anderen kunt helpen.

Als je al Oxazepam neemt zal er niet zo veel onschuldigs zijn waar je echt ontspanning mee zult vinden maar misschien een ontspannend kruidentheetje ofzo of wat supplementen van de drogist. Die zijn over het algemeen niet verslavend. Van de Oxazepam zul je op een gegeven moment steeds meer nodig hebben, en stoppen is lastig.

edit: passiebloemthee noemde iemand hier onlangs. @Vinidi84 geloof ik.

Laatst bewerkt:

DMTony

Experimenterende gebruiker
Misschien een heel onnozele suggestie, maar microdoseren met paddo's is ook het overwegen waard. Zat zelf ook heel lang heel vast in een zeer negatief gedachtenpatroon, en door de paddo's mag ik nu niet meer klagen...ik begon me zomaar stukken beter te voelen en mijn drang me steeds te verdoven begon steeds minder te worden... wellicht is dit ook het overwegen waard voor je!

OtherShore

Badass junkie
Ik vraag hier echt niet om iets maar wel advies voor een middel waar ik gewoon in de avond even ontspannen van raak zoals ik dat had met opiaten/oxycodon.
Als je oxycodon en oxazepam gewend bent dan zijn er denk ik niet zoveel (relatief onschuldige) middellen waar je ontspanning uit kunt halen. Je zou cannabis misschien nog kunnen proberen.

Microdoseren met psychedelica zou ik persoonlijk niet doen gezien je trauma’s.

DMTony

Experimenterende gebruiker
Mijn inziens kan cannabis minstens net zoveel last als een microdose psylocine... maar dat concludeer ik louter op eigen ervaringen

Miems

Belezen gebruiker
Verdoven gaat van kwaad tot erger worden. Als je wilt ontspannen in de avond zou ik eerder denken aan meditatie, yoga, boswandeling, sport, vrienden opzoeken, dagboek schrijven, een hobby die je leukt vindt, filmpje kijken, vrijwilligerswerk waarbij je anderen kunt helpen.

Als je al Oxazepam neemt zal er niet zo veel onschuldigs zijn waar je echt ontspanning mee zult vinden maar misschien een ontspannend kruidentheetje ofzo of wat supplementen van de drogist. Die zijn over het algemeen niet verslavend. Van de Oxazepam zul je op een gegeven moment steeds meer nodig hebben, en stoppen is lastig.

edit: passiebloemthee noemde iemand hier onlangs. @Vinidi84 geloof ik.

Voor benzos heb ik geen verslavings probleem. Ik slik het al zolang en kan stoppen wanneer ik wil zonder afbouw. Ik heb het een keer 1.5 genomen en genomen en zonder afbouw gestopt terwijl ik bij andere hoor dat ze na 4 weken al afkicken als de malle. Helaas bij mij zijn het echt enkel opiaten omdat je daar een roes van krijgt. Van benzos krijgt ik dat niet. Alles waar ik geen roes van krijg daar raak ik niet verslaafd aan. Heb ook jaren rivotril gehad ook na 2 jr gestopt zonder afbouw geen ontwenning. Dus in mijn geval de opiaten zijn het die me killen.

Miems

Belezen gebruiker
Als je oxycodon en oxazepam gewend bent dan zijn er denk ik niet zoveel (relatief onschuldige) middellen waar je ontspanning uit kunt halen. Je zou cannabis misschien nog kunnen proberen.

Microdoseren met psychedelica zou ik persoonlijk niet doen gezien je trauma’s.
Oxazepam krijg ik elke maand maar het haalt enkel de scherpe kantjes van mijn angststoornis weg. Ik ontspan er apsoluut van mij.

OtherShore

Badass junkie
Oxazepam krijg ik elke maand maar het haalt enkel de scherpe kantjes van mijn angststoornis weg. Ik ontspan er apsoluut van mij.
Nee, dat begrijp ik. Dus je hebt iets sterkers nodig dan oxazepam om je te ontspannen. Het probleem is dat je dan al snel uitkomt bij schadelijke harddrugs zoals sterke opiaten. Die gaat niemand je hier aanraden, want dat is gewoon niet gezond.

Waar denk je zelf aan als vervanger voor oxycodon?

Miems

Belezen gebruiker
Nee, dat begrijp ik. Dus je hebt iets sterkers nodig dan oxazepam om je te ontspannen. Het probleem is dat je dan al snel uitkomt bij schadelijke harddrugs zoals sterke opiaten. Die gaat niemand je hier aanraden, want dat is gewoon niet gezond.

Waar denk je zelf aan als vervanger voor oxycodon?

Oxycodon is zoizo een no go. Dat wil ik niet meer. Ik heb geen ervaring met drugs. Naast Oxycodon heb ik nooit andere drug gebruikt. Nu heb ik vandaag omdat ik al 5 weken niet slaap bromazolam als ik het goed typ gehad dat ga ik straks proberen maar dat is een benzo en daar ontspan ik niet van. Ik verlang gewoon zo vreselijk erg naar een roes en ik weet niet wat een alternatief is iets wat in elke geval GEEN Oxycodon is.

Mckomerrr

Belezen gebruiker
Oxycodon is zoizo een no go. Dat wil ik niet meer. Ik heb geen ervaring met drugs. Naast Oxycodon heb ik nooit andere drug gebruikt. Nu heb ik vandaag omdat ik al 5 weken niet slaap bromazolam als ik het goed typ gehad dat ga ik straks proberen maar dat is een benzo en daar ontspan ik niet van. Ik verlang gewoon zo vreselijk erg naar een roes en ik weet niet wat een alternatief is iets wat in elke geval GEEN Oxycodon is.
Oxycodon is een zware opiaat en is in vergelijking net zo sterk als heroine dus er zal niks vergelijkbaars zijn. Dus afblijven van die rotzooi!!!

Verdoven is niet de oplossing en het komt 10x zo hard terug. Je kunt niet wegblijven rennen van je problemen hoe hard het ook klinkt. Het enigste waar je op de langer termijn iets aan hebt is van alle middelen afblijven en hulp zoeken. Bijvoorbeeld naar een meeting gaan en je problemen bespreekbaar maakt je zult veel herkenning krijgen. Je bent niet de enigste met zulke problemen!!! Ookal lijkt het nu uitzichtloos voor je geloof mij er is een oplossing maar dan zul je wel van middelen af moeten blijven.

Paranoize.

Badass junkie
Hoi allemaal.

Ik zal kort proberen te blijven.

Tijdje terug was ik hier voor mijn oxycodon verslaving. Ik krijg hier nu elke maand een partij suboxone voor. Nu al zeker 2 jr. Nu is het probleem dat ik ook mentale problemen heb waardoor de drang tot mezelf verdoven aanzienlijk groot is. Ik heb zoveel ellende meegemaakt. Zoveel dierbaren verloren en daarnaart ook ook 3 kindjes gekregen in 3 jr wat mij echt kapot heeft gemaakt want hoeveel ik ook van ze houd ik kan ze niet aan. Ik ben mijn gezondheid na een operatie verloren. Ik leef op yougart en siroop. Meer kan ik niet eten.

Nu krijg ik dus suboxone tegen opiaten verslaving en oxazepam voor mn angst en paniek. Ik merk niet dat ik minder trek heb in opiaten helaas. Het enige waar ik naar verlang is oxycodon omdat dat het enige middel is die mij verdoofd maar niet van de wereld brengt. Ik voel gewoon even geen verdriet. Mijn leven bestaat van de ene trauma naar de andere. Nooit rust gekent in mijn leven en ik ben zo vreselijk moe. Ik gebruik benzos soms maanden/jaren maar zonder afhankelijkheid ik kan dan in een keer stoppen. Waarom met opiaten niet. Ik vraag hier echt niet om iets maar wel advies voor een middel waar ik gewoon in de avond even ontspannen van raak zoals ik dat had met opiaten/oxycodon. Ben echt levensmoe en bang dat ik het niet meer ga zie zitten om zo door het leven te gaan. De pijn in mijn hart is ondraagelijk.
Mocht je terugvallen in oxycodon gebruik raad ik je aan om over te stappen op methadon

voor veel mensen werkt suboxone eigenlijk gewoon net niet goed genoeg omdat suboxone geen volledige opioide is

methadon is wel een volledige opioide zoals oxycodon dus zal dit veel beter tegen de cravings helpen, in principe zou je de overstap ook al kunnen maken om een terugval te voorkomen

suboxone en methadon werken beiden even lang dus de ontwenning van beide is ook net zo lang alleen is suboxone wel makkelijker vanaf te komen omdat het geen volledige opioide is

Buiten medicatie/drugs om kan je natuurlijk ook andere dingen doen om een terugval te voorkomen

Eroven praten blijft gewoon altijd een goed ding om te doen het kan een groot verschil maken om het effe van je af te kunnen praten en stoom af te blazen

De natuur kan ook heel rustgevend zijn voor je koppie, denk aan wandelen of fietsen en de zon hoeft er niet persee voor te schijnen maar kan wel een extra goed gevoel geven

Mindfullness heeft mij veel geholpen in het verleden dat is een programma wat ik bij een zorginstelling volgde

Verder kan een nieuwe hobby of bezigheid je goed doen zowel als afleiding als je zelfvertrouwen te verbeteren

vragen? Pm me zou K zeggen, ook voor tips &tricks betreft de oxy verslaving ben een lotgenoot

Miems

Belezen gebruiker
Hoi allemaal,

Inmiddels een paar maanden verder. Helaas een terugval gehad en toch weer aan de oxy gegaan nadat ik ook mijn moeder verloren ben paar weken terug. Dat was echt het toppunt, ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het niet elke dag gebruik enkel wanneer ik geen uitweg zie en even niks wil voelen. Ik krijg eigelijk alles wat eindigt op pam al van de huisarts maar ik krijg hier gewoon geen gewenst effect bij. Oxy is gewoon niet te doen/ betalen dus ik hoor echt graag van jullie naar advies wat ik als vervanging zou kunnen nemen. Aub ik weet dat ik ervan af moet blijven maar mij leven is gewoon afschuwelijk en alsof het niet erger kon ben ik nu beiden ouders kwijt binnen een paar maanden. Sorry zo sterk ben ik gewoon niet. Zodra ik zonder oxy zit wacht ik een paar dagen en dan neem ik weer suboxone (krijg ik maandelijks op recept) het helpt bij mij enkel tegen de ontwenning maar het haalt de trek in opiaten niet weg. Zou dit met methadon wel het geval zijn? Geen oordelen aub, ik lijd al genoeg.

_shikantaza

Badass junkie
Hoi allemaal,

Inmiddels een paar maanden verder. Helaas een terugval gehad en toch weer aan de oxy gegaan nadat ik ook mijn moeder verloren ben paar weken terug. Dat was echt het toppunt, ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het niet elke dag gebruik enkel wanneer ik geen uitweg zie en even niks wil voelen. Ik krijg eigelijk alles wat eindigt op pam al van de huisarts maar ik krijg hier gewoon geen gewenst effect bij. Oxy is gewoon niet te doen/ betalen dus ik hoor echt graag van jullie naar advies wat ik als vervanging zou kunnen nemen. Aub ik weet dat ik ervan af moet blijven maar mij leven is gewoon afschuwelijk en alsof het niet erger kon ben ik nu beiden ouders kwijt binnen een paar maanden. Sorry zo sterk ben ik gewoon niet. Zodra ik zonder oxy zit wacht ik een paar dagen en dan neem ik weer suboxone (krijg ik maandelijks op recept) het helpt bij mij enkel tegen de ontwenning maar het haalt de trek in opiaten niet weg. Zou dit met methadon wel het geval zijn? Geen oordelen aub, ik lijd al genoeg.
Zoek goede therapie / hulp. Meer middelen is niet de oplossing. Daar raak je alleen maar verder van in de put met ook nog eens ontwenning in het verschiet.

Laatst bewerkt:

Miems

Belezen gebruiker
Zoek goede therapie / hulp. Meer middelen is niet de oplossing. Daar raak je alleen maar verder van in de put met ook nog eens ontwenning in het verschiet.
Ik vecht er al jaren tegen. Ik kan helaas niet teveel vertellen uit angst dat er hier mensen zijn die mijn verhaal herkennen. Ik ben uitbehandeld bij ggz, alle behandelingen wel gehad tot aan emdr etc. Ik heb me jaren sterk gehouden maar nuchter door het leven gaan is niet voor mij weggelegd. Ik krijg de ene klap ma de andere. Mijn ouderd waren alles voor mij en nu ben ik ze in zo een korte tijd kwijt. Het is nu ieder voor zich. Ik heb naast oxy nooit andere drugs of alcohol genuttigd. Ik lees vaak dat men moet afkicken van bezos, dat is mij gelukkig bespaard gebleven. Ik kan dat maanden slikken en dan stoppen zonder ontwenning. Misschien is mijn lichaam immuun geworden en ben ik alleen zwak voor opiaten. Ik weet het niet. Het is heel makkelijk te zeggen dat het niet de oplossing zit maar als jij al 10tallen jaren met jezelf in gevecht bent en een rug zak draagt van hier naar mexico en er duidelijk word gezegd we kunnen niks voor je doen. Op mentaal gebied speelt er veel en ook heb ik lvb wat alles zoveel zwaarder maakt.

_shikantaza

Badass junkie
Ik vecht er al jaren tegen. Ik kan helaas niet teveel vertellen uit angst dat er hier mensen zijn die mijn verhaal herkennen. Ik ben uitbehandeld bij ggz, alle behandelingen wel gehad tot aan emdr etc. Ik heb me jaren sterk gehouden maar nuchter door het leven gaan is niet voor mij weggelegd. Ik krijg de ene klap ma de andere. Mijn ouderd waren alles voor mij en nu ben ik ze in zo een korte tijd kwijt. Het is nu ieder voor zich. Ik heb naast oxy nooit andere drugs of alcohol genuttigd. Ik lees vaak dat men moet afkicken van bezos, dat is mij gelukkig bespaard gebleven. Ik kan dat maanden slikken en dan stoppen zonder ontwenning. Misschien is mijn lichaam immuun geworden en ben ik alleen zwak voor opiaten. Ik weet het niet. Het is heel makkelijk te zeggen dat het niet de oplossing zit maar als jij al 10tallen jaren met jezelf in gevecht bent en een rug zak draagt van hier naar mexico en er duidelijk word gezegd we kunnen niks voor je doen. Op mentaal gebied speelt er veel en ook heb ik lvb wat alles zoveel zwaarder maakt.
Ik snap je. Mijn leven was ook lang een gevecht en ik vond mezelf ook zielig. Het lijkt me zwaar om allebei je ouders te verliezen :( En het is niet gek dat je dan gaat genruiken.

Vergeet de georganiseerde zorg. Ga eens met lotgenoten praten. Er zijn groepen voor bijna alles.

De Zandman

Badass junkie
Sjongejonge wat heb je een zwaar leven, @Miems , dit valt allemaal niet mee, dat begrijp ik na het lezen van dit topic....
Je zoekt dus een roes. Methadon gaat je die roes niet geven, naast oxycodon zou ik niet weten wat je om die roes te kunnen krijgen, zou kunnen nemen.
Soms gaat het leven niet zonder medicijnen, wat zegt de HA hierover?

Bovenaan