opioïdantagonisten zoals naltrexon en kratom en bupropion

Nietingebruik

Experimenterende gebruiker
Hi allen, ondanks een academische carrière zijn er veel onderwerpen waar ik NUL verstand van heb.. zoals bijvoorbeeld scheikunde en wiskunde (en statistiek en fysiologie etc etc..:)))

ik weet dat er hier een aantal hyperintelligente mensen actief zijn die mij misschien antwoord kunnen geven op mijn vraag:
wat doet naltrexon met (de werking van) kratom? Kratom is geen opiaat maar werkt zoals een opiaat toch? heb ik geleerd.. is dat zo? en zou naltrexon dan effect hebben op kratom?

thanks!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Naltrexon blokkeert de mu-opioïde receptor, en kratom (mitragynine en 7-hydroxy-mitragynine) activeert die receptor. Daarnaast activeert kratom nog eens reeks andere receptoren (zoals subtypes van dopamine en serotonine). Dus niet het gehele effect zal geblokkeerd worden door naltrexon, maar wel een deel.

De term opiaat verwijst naar opium, het sap van de papaverplant (papaver somniferum). Opiaten zijn dus stoffen die uit papaver gewonnen worden. Kratom bestaat uit gedroogde bladeren van een boom. Dus dat is geen opiaat. Wel activeert kratom opioïde-receptoren in het lichaam. Vandaar dat kratom wel dikwijls een opioïde wordt genoemd. Sowieso is opioïde een minder verwarrende term omdat daar alle stoffen onder vallen die de opioïde-receptoren triggeren. Zoals bijvoorbeeld ook tramadol.

Laatst bewerkt:

Cardboard

Wijs gebruiker
Bupropion is zeer zeker geen opiaat (antagonist / agonist). Inderdaad een cathinone zoals eerder genoemd. Het wordt gebruikt als antidepressivum, tegen roken (onder de naam Zyban) en als AD(H)D medicatie. (Het is mijn dagelijkse medicatie, niks pijnstillends aan).

Als antwoord op je vraag; bij gebruik van de combinatie opiaat + naltrexon zal je ziek worden. Naltrexon blokkeert de werking van opiaten. Klinkt mij als een riskante combinatie.

Vooral navragen bij een arts dus. Mijn enige ervaring met Naltrexon is als anti-trekmiddel voor alcohol.

SoulAssassins

Badass junkie
Bupropion is zeer zeker geen opiaat (antagonist / agonist). Inderdaad een cathinone zoals eerder genoemd. Het wordt gebruikt als antidepressivum, tegen roken (onder de naam Zyban) en als AD(H)D medicatie. (Het is mijn dagelijkse medicatie, niks pijnstillends aan).

Als antwoord op je vraag; bij gebruik van de combinatie opiaat + naltrexon zal je ziek worden. Naltrexon blokkeert de werking van opiaten. Klinkt mij als een riskante combinatie.

Vooral navragen bij een arts dus. Mijn enige ervaring met Naltrexon is als anti-trekmiddel voor alcohol.
Ik ben afgekickt met naltrexone als eerste in ons land 30 jaar geleden zonder onder narcose te gaan.
Je komt direct in een ontwenning terecht en die is puur hel ,je gaat letterlijk stuiteren voor een uur of 8 en moet strikt onder medische begeleiding gedaan worden om het niet dodelijk te maken ,in mij geval was er een heuse professor bij met de nodige medicatie om mijn bloeddruk op een acceptabel niveau te houden.
De combinatie opiaat met naltrexone is dodelijk dus pak het nooit uit jezelf!
De ervaring van die dag ben ik nooit vergeten en is tot op de dag van vandaag nog steeds de motivatie om ver van opiaten vandaan te blijven ,ik zou zeggen een mooi levenslesje..

SoulAssassins

Badass junkie
Dit had ik inderdaad begrepen, zelf geen ervaring met Naltrexon 'on-label'. Goed dat je jouw ervaring deelt. Klinkt beangstigend.
Ik heb het on-label 1 jaar geslikt ter preventie van terugval ,het remt namelijk ook de zucht en cravings van opiaten en alcohol.
Na 1 jaar heb mijn brein het overgenomen en sindsdien nooit 1 korreltje bruin meer gezien ,veel zijn wel terug gevallen dat wel maar dat is puur omdat ze het niet willen.
Als je naltrexone overruled met opiaten kom je in coma terecht en ga je dood ,dus een dikke waarschuwing is wel op zijn plaats.
Graag gedaan ik deel graag dit soort ervaringen.

Bovenaan