1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Opname Nutsss !

Discussie in 'Drugs' gestart door popiejopie, 7 mrt 2010.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. popiejopie

popiejopie Experimenterende gebruiker

Middels dit schrijven wil ik jllie allen laten weten dat mijn broer, Nutsss, vrijdagmorgen is opgenomen op last van de rechtbank. Velen van jullie kennen hem als beginnend gebruiker en weten ook dat zijn gebruik totaal uit de hand gelopen is.

Daarnaast heeft hij psychische problemen gekregen. De opname was noodzakelijk om hem nog een kans te geven om zijn leventje op de rails te krijgen.

Hiermee wil ik aantonen dat het gebruik van drugs niet alleen mooi hoeft te zijn, maar ook nadelige gevolgen kan heben. Ook als je zelf vind dat het niet zo is..

Dit is geen verwijt, want ook ik heb er hele mooie momenten mee beleeft, maar zie het als een waarschuwing voor hén die niet lekker in hun vel zitten. Drugs is dan géén goede oplossing. Gebruik het als je jezelf lekker voelt en niet om jezelf lekker te gáán voelen.

Bij voldoende reacties hou ik julie op de hoogte van zijn situatie....

2. Exceptional Insight

Exceptional Insight DF-koning Emeritus Mod

Ik las het op z'n blog, wens 'm sterkte!

Natuurlijk houd ik z'n blog in de gaten, maar ik ben ook zeer benieuwd naar jouw versie. Ik zou het op prijs stellen als we op de hoogte gehouden worden van zijn vorderingen.

3. Deranged

Deranged Badass junkie

Dat werd nog eens een keer hoog tijd.

Slechts twee jaar later.

4. popiejopie

tja, dat is nu eenmaal nodig in deze maatschappij om honderden instanties te laten inzien dat er iemand is die eigenlijk hulp nodig heeft maar dit niet zelf erkend! En geloof me, als naaste familie zijn die twee jaar verschrikkelijk geweest. En binnen die twee jaar hebben wij ook nog onze ouders verloren, wat natuurlijk geen goed deed aan zijn situatie.

2 jaar lang hebben wij onze broer zien wegglijden! Niemand kon hem helpen! Echt zo'n "hart van nederland" story....

maar voorlopig krijgt hij hulp.....

5. Deranged

Deranged Badass junkie

Twee jaar zonder slaap hakt er wel echt behoorlijk flink hard serieus in, zoveel moge duidelijk zijn.

6. vode

vode Badass junkie Emeritus Mod Tripreporter

Heel veel succes en sterkte!

7. Chris Pontius

Chris Pontius Badass junkie

Graag

8. azgaza

azgaza Badass junkie

Heel veel sterkte; het zat er toch al een tijd aan te komen leek het en ik hoop dat het vanaf nu beter zal gaan.

9. Lauu

Lauu Badass junkie

Idd :)

Suc6 en sterkte toegewenst! :)

10. Miss Kittin

Miss Kittin Badass junkie Emeritus Mod Tripreporter

Het hing al een poosje in de lucht, maar blij dat er nu toch eindelijk iets voor hem gedaan wordt. Sterkte en succes!

11. Immo

Immo Badass junkie

Sterkte.

12. Angramar Temenos

Angramar Temenos Badass junkie

Heel veel sterkte..
    Waarvoor is die precies opgenomen?

13. Miss Kittin

Deze mag overigens even naar drugs algemeen verplaatst worden.

14. Drientje

Drientje DF-koning

Succes man!

Hopelijk komt het goed met hem.

15. Oom Klaas

Oom Klaas Badass junkie

Die was ik alweer bijna vergeten.
    Wel goed dat hij nu opgenomen kan worden, hopelijk gaat die pep eens z'n hoofd uit.

16. Miss Kittin

Hij had een "probleempje" met de amfetaminen en begon steeds meer paranoia/psychotische trekken te vertonen. Ik vermoed dus dat zijn opname daar mee te maken heeft (nutsss was de laatste tijden al niet meer zo actief op DF).

17. SperSIZEboon

SperSIZEboon Badass junkie

wat ik gehoord heb over em verbaasd me dit eerlijk gezegd niks maar het blijft natuurlijk wel klote

sterkte!

18. popiejopie

Klopt helemaal. Helaas zijn de paranoia/psychotische trekken omgezet in een 24/7 durende psychose waarin hij zich niet meer kon ontvluchten. Overal zag en horde hij "bekenen" vermomd als andere personen en hij was ervan overtuigd dat hij overal afgeluiseterd werd.

Hij zag overal boodschappen in, zoals de hoes van een boek als je die zo'n 40 graden schuin hield! Ook wij hebben er soms hard om moeten lachen.

Hij was inmiddels afgesloten van gas en electra en leefde een bestaan grotendeels op straat. In zijn woonplaats werd hij de "dorpsgek" en bijna dagelijks werd hij door de politie opgepakt. Hulp werd NIET door hem geaccepteerd want er was niets met hem, hij wist ook niet welke rol hij speelde in dit enorme spionage-netwerk!

Pas na ruim 1,5 jaar is er iemand geweest bij verslavingszorg die dit probleem serieus genoeg nam om verdere aktie te ondernemen.

Hij is op dit forum in het begin ontvangen als welkome gast met een zeer creatieve manier van schrijven. Hij werd hierom gerespecteerd en geliefd. Naarmate zijn psychoses andere wendingen namen en hij, mede hierdoor, verkeerde keuzes had gemaakt verloor hij ook hier het respect van medeleden.

ik weet niet exact wat er allemaal is gebeurd en wil het ook niet weten. Ik weet alleen dat hij van nature een zeer rustige en verlegen jongen is die middels zijn teksten zichzelf helemaal kon openbaren. Ik noem als voorbeeld zijn "pindakaas-verhaal" ook hier ergens op het forum te lezen!
    Mijn wens is alleen dat hij ooit nog terug kan keren in de maatschappij, evt in een begeleid wonen traject. Die kans is nu daadwerkelijk aanwezig, terwijl wij een half jaar geleden dachten dat het laatste wat wij van hem zouden horen zou zijn dat hij er niet meer is... Zo slecht ging het de laatste tijd...

En vast bedankt voor het medeleven, we hebben het nodig de komende periode...

19. Angramar Temenos

Klinkt naar (en herkenbaar, alhoewel niet i.v.m amfetaminemisbruik) as de tyfus. 'k ben erg blij dat die nu hulp krijgt dan, alhoewel sommige mensen debiel reageerden op hem (inclusief mezelf mogelijk) op sommige vagere posts, zal niemand het echt naar bedoeld hebben.

Veel succes ermee...

20. Chris Pontius

Ik ben een klein beetje op de hoogte van de situatie via zijn blog maar hoe reageert hij eigenlijk op jou in de situatie?

21. Exceptional Insight

Dat vraag ik me ook af. Is hij zich ervan bewust dat jullie hem willen helpen? Ik kreeg de indruk van niet.

22. Miss Kittin

Ik lees zijn blogs ook al langer en ik heb de indruk dat hij zich niet bewust is van zijn psychose... Maar goed, vandaar dus ook de gedwongen opname. Anyway, het lijkt me een moeilijke situatie voor zowel nutsss zelf, als zijn omgeving. Nogmaals sterkte en ik hoop dat nutsss kan genezen en weer de oude, vertrouwde, rustige persoon wordt die hij vroeger ook was!

23. Exceptional Insight

You think?

24. dain

dain Bewuste gebruiker

Dit vind ik wel redelijk eng, vooral omdat hij het in zijn blog omschrijft als totaal onterecht, als redelijk mens zijnde. Tja zijn familie zal het wel beter doorhebben (ik leef namelijk ook met iemand met een bipolaire stoornis die zelf niet weet wat waarheid is en wat niet van wat hij zegt, maar dat is een ander verhaal.

Ik hoop dat het allemaal goedkomt, met alle betrokken partijen dan, en als het effectief meevalt zoals hij zegt zullen ze in de kliniek snel met hem klaar zijn.

(ik wil trouwens nu helemaal niet onbeschoft doen, maar ik kan me zeer moeilijk zo'n speedpsychose voorstellen met zo'n paranoia, moet ik er dan zoiets in zien als de film "spun", hoe serieus neemt die persoon dat zelf?)

edit: als ik z'n blog verder lees begin ik me er wel wat van voor te stellen...

25. Miss Kittin

@ E I: Ja duh... Dat weet ik ook wel. Ik had het anders moeten verwoorden. Ik bedoel meer dat hij totaal niet erkent dat ie in een psychose leeft en dat dat de situatie nog een stukje moeilijker maakt. Ik ken mensen die een psychose hebben gehad, maar die tussendoor nog wel eens heldere momenten leken te hebben en dan toch wel konden toegeven dat er wel degelijk iets niet helemaal klopte bij ze. Deze mensen lieten zich dan ook zonder weerstand behandelen.

26. Exceptional Insight

Ik bespeurde in zijn verhalen ook wel eens momenten van twijfel, maar die werden gedomineerd door momenten waanzin. Misschien is het verkeerd, maar ik genoot wel van z'n verhalen. Lekker verdwalen in zijn wereld en na een tijdje niet meer weten wat echt is en wat niet.

27. Angramar Temenos

Dit. Ik had prima door dat ik verward was bijvoorbeeld. Alleen kon ik er betrekkelijk weinig aan doen. Want ik snapte er geen kloot van. Heb zo wel meer mensen leren kennen op het ecps. Maar het kan idd ook zo zijn dat iemand totaal overtuigt is dat er niks mis met ze is en dat de rest van de wereld op hen uit is.

28. Exceptional Insight

Je in de war voelen valt volgens mij nog lang niet onder bewust zijn van het feit dat je in een droomwereld wandelt.

29. Angramar Temenos

Nee, ik kon niet uit elkaar halen wat er klopte en wat niet. Ik wist dat er wat mis met me was, dat ik dingen niet begreep...

...alleen ik wist niet welke dingen, wat er mis was, ik was verward en had ideeën die niet klopten, alleen ik wist niet welke klopten en welke niet.

Heel veel mensen met een psychotische stoornis hebben medicijnen bijvoorbeeld.. Denk je dat ze die (zonder dwang) zouden slikken als ze niet beseften dat er wat mis is?

30. Oom Klaas

Oom Klaas Badass junkie

Is die blog trouwens privé of is er een mogelijkheid dat ik die zou kunnen lezen?

edit: gevonden

31. Exceptional Insight

32. Oom Klaas

Oom Klaas Badass junkie

Kwam er net achter dat het in z'n sig staat, maar ik herinner me weleens vergelijkbare teksten van hem gelezen te hebben.

Ik zou 't boek ook kopen :grin:

33. Flameon

Flameon Badass junkie

Sterkte en succes .... gelukkig dat hij wordt geholpen nu. Hopelijk de weg naar een cleane en goeie toekomst. Waar zijn zijn blogs?

34. Deranged

Deranged Badass junkie

Ik zou hem graag nog eens spreken met zijn hoofd weer helemaal op orde. Ook ik hoop dat dit daar naartoe zal leiden.

35. BacingsPen

BacingsPen Badass junkie

voorlopig neem ik het Nutzz z'n familie behoorlijk kwalijk dat het zo gelopen is, dus mijn vraag:

Hoezo heb jij niet eerder ingegegrepen?!!!!

Nutz was hier al toen er hij nog alles te verliezen had!

Dankje wel dat jij als enige in de familie je steun laat blijken aan nutsss! Rescpet!

36. Deranged

Deranged Badass junkie

We nemen het jouw ouders toch ook niet kwalijk dat het zo gelopen is?

37. Chris Pontius

Hier moest ik stiekem toch wel om lachen.

38. Deranged

Deranged Badass junkie

Geeft niet, is geen schande om om mij te lachen.

39. Oom Klaas

Oom Klaas Badass junkie

't Is een geschenk.

40. popiejopie

De hele periode vanaf zijn scheiding tot aan nu is nutsss! van alle kanten geholpen door zijn familie. Vergeet niet dat wij in dezelfde periode allebei onze ouders hebben moeten afgeven aan de ziekte kanker!! binnen 1,5 jaar!! Daar komt nog bij dat Nutsss! in ieder geval voor ons ver weg woonde.

We hebben hem geholpen, zijn papieren gedaan, hem geadvseerd, maar hij wilde niet eens luisteren! Hij voelde zich zoooo goed!! Hij wist precies wat hij deed!
    Probeer daar maar eens tussen te komen!!!

Lees zijn fora-berichten maar eens, dan zie je hoe hij verder afglijdt gedurende de jaren.

In nederland is het zo dat niemand geholpen kan worden tégen zijn wil en uitsluitend met een rechterlijk bevel tegen zijn wil in opgenomen kan worden! En dat doen ze echt niet zomaar omdat wij het vragen of graag willen. Dan moet je écht ontspoort zijn! Leuk is het niet, maar wel de waarheid.

Wij als familie hadden nu de keus: op laten nemen of hem uit huis laten zetten en als zwerver je broer uiteindelijk verliezen.

Wat zouden jullie gedaan hebben?

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Opname Nutsss
  1. 2cbarbeque
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    224
  2. missWappie