1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Opname wegens zelfdestructief druggebruik!

Discussie in 'Drugs' gestart door PsyTekZ, 7 mrt 2016.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Beste leden,

Misschien dat het jullie al opgemerkt was maar ik ben al enkele dagen niet online. De laatste 2 maanden van mijn leven was een snel aflopend pad bergaf. Door wat tegenslagen ben ik tot bijna dagelijks harddrugs gaan gebruiken zoals pep, 3-mmc, coke, 2cb, mdma... dit was moeilijk om toe te geven op dit forum of aan mijn naasten. Samen met mijn 12jaar lang chronisch wietgebruik heeft me dit in een paranoia, heel labiele situatie gebracht die ik tot voor donderdag niet onder controle had. Ik had een heel laag zelfbeeld van mezelf gecreeerd en voelde mij niet meer aanvaard in de maatschappij Een zelfdestructief pad die ik niet wou inzien en samen ging met ernstige psychische klachten. Woensdagavond/nacht ben ik uiteindelijk een wanhoopsdaad begaan omdat ik de grip volledig kwijt was op mijn leven, omgeving, werk, ziekte,... ik ben donderdagmiddag opgenomen op een EPSI afdeling in het ziekenhuis en van hieruit heb ik de beslissing genomen om een drugsvrij leven in te zetten. In samenspraak met vriendin en een psycholoog verblijf ik nu op een afdeling middelengebruik en ben ik sedert donderdagmorgen clean van wiet en alle andere middelen wat een hele prestatie is na 12 jaar gebruik wiet en tussenpozen van harddrugs. Chronisch verslaafd zijn aan wiet is geen lachertje en heb ik tot voor kort nooit willen toegeven maar als alles bergaf gaat en zelfs de drugs niets positief toe te voegen hebben dan pas komen de vragen. TE LAAT dus...

Anyway nu ben ik hier en gaat het op die 5 dagen al een stuk beter met mij. Mijn psyche word opgekrikt door positieve woorden van mijn naasten, de leefgroep,... de zin naar wiet is er zeker nog maar de doorzettingskracht om het uit mijn leven te laten is sterker dan ooit en ik ben er van overtuigd hier ook in te slagen. Vandaag beginnen de eerste therapieën. Ik wou kort even delen met jullie waar ik door ga. Praten hierover helpt volgens mijn individuele begeleider daarmee dat ik dit ook op DF wou delen. Ik wil hier en in mijn omgeving ook nog altijd mensen advies blijven geven i.v.m. drugs maar kan het momenteel minder makkelijk opbrengen dan vroeger. Ergens ben ik een deel van mijn concentratie verloren op deze korte heftige periode van dat harddruggebruik.

Bon, straks ontbijten en therapie. Als er mensen vragen hebben of een steunend woord, altijd welkom. Wekelijks wil ik wel een verslag schrijven in dit topic over het verloop van de opname!

2. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Damn Tekzor dat zag ik even niet aankomen...

Supergoed dat je de motivatie hebt gevonden om ermee te stoppen. Drugs kunnen ons soms wijsmaken dat we geluk in ze kunnen vinden, maar dat is natuurlijk niet echt zo. Veel sterkte en laat van je horen hoe het gaat. :)

PakTaxi vindt dit leuk.
  3. Narayani

Narayani Bewuste gebruiker

Jeetje, heftig allemaal! Die zag ik ook niet aankomen... Gelukkig ben je nu op een plek waar men je kan helpen. Ik ben blij om te lezen dat je die hulp ook graag aanneemt. Praten werkt vaak heel goed inderdaad, in ieder geval om alles even in perspectief te kunnen plaatsen. Heel veel sterkte en succes, hou je ons op de hoogte? :)

4. ElvenSpice

ElvenSpice Bewuste gebruiker Tripreporter

Heel veel sterkte en beterschap in je herstel proces! Ik geloof diep van binnen dat iedereen de kracht heeft om te vebeteren zelfs als je soms denk het licht niet meer te zien. Ga ervoor, je kunt het! :)

5. Bobsacamano

Bobsacamano Badass junkie

Jezus man, Wat ben ik blij dat je dit hier neer zet. Het is heel snel een heuvel die je af begint te rennen en voor je het weet donder je naar beneden. Jij bent echt zon belezen gebruiker waarvan ik niet zo gauw had verwacht dat dit zou gebeuren. Maar zelf heb ik bij mij ook op tijd ingegrepen met het gebruik van vooral uppers. Dit was echt nog lang niet zo ernstig als bij jou maar ik snap wel goed hoe je van het één in het ander beland.

Heel fijn dat je ons dit toevertrouwd. Ik vind het ook echt klote voor je. Weet je ik leef vaak wel een beetje mee met een verhaal als deze hier op het forum maar bij een lid als jij komt het even harder aan. Je bent een gewaardeerd lid van eht forum en hopelijk blijf je dat ook. Maar als je denkt dat het beter is om jezelf even te distantieren van het hele drugs verhaal dan snap ik dat.

Heel veel succes en mocht je hulp nodig hebben van een paar medegebruikers dan staan we voor je klaar.

6. ElvenSpice

Nogmaals veel succes! Ik zag laatst deze video en vond deze zo overtuigend en natuurlijk van aard, als je het kijkt snap je wel wat ik bedoel. Buiten het feit of hij nu wel of niet daadwerkelijk zijn eigen immuunsysteem kan beïnvloeden is zijn daadkracht en visie echt geweldig. Vroeger keek ik zoals vele nog wel op tegen de rijke mensen die het gemaakt hadden in de media wereld als artiest of acteur. Buiten dat deze mensen ook erg goed zijn in wat zij doen, is hij echt mijn idool. Prachtig om te zien waar hij doorheen heeft moeten gaan, maar toch zo volhoudend en een sterke visie houdt. In mijn ogen is hij de persoon die echt in de buurt van verlichting komt, wat dat ook mogen zijn.

Ik hoop dat hij jou ook kan inspireren op een soortgelijke manier. We hebben allemaal de kracht om ongelofelijke dingen te doen en om ons volledige potentiaal te behalen op een natuurlijke manier. Hoop dat je (en anderen) er iets aan hebt!

VICE Documentary: "Inside the Superhuman World of the Iceman"
    [youtube]/watch?v=VaMjhwFE1Zw[/youtube]

@@@! vindt dit leuk.
  7. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Jeetje zeg, heftig allemaal! Ik wil je alleen even prijzen voor je kracht en succes wensen! :wave:

8. mikoz

mikoz Bewuste gebruiker

Ik heb zelf ook zo'n traject doorgemaakt. In het begin misschien lastig, maar later merk je wellicht dat er heel veel ruimte en rust is voor nieuwe ontwikkelingen. Ik wens je veel succes kerel! En bovenal veel geluk tijdens en na je afkickprogramma. :)

9. Exceptional Insight

Exceptional Insight DF-koning Emeritus Mod

Self-improvement is masturbation. Now self-destruction...

10. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Ik had dit ook niet zien aankomen eerlijk gezegd. Goed dat je besloten hebt dat het over is met drugsgebruik. Heel veel sterkte en succes de komende tijd!

11. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

In ieder geval sterk dat je zo'n grote stap hebt weten te maken, lijkt me een flinke omslag in je leven. Het is altijd makkelijk om de mindere momenten met drugs weg te laten, ik denk dat het voor ons allemaal wel een leerzame waarschuwing kan wezen.
    Verslaving sluipt vaak langzaam over de jaren heen in iemands leven en niet van de een op de andere dag, iets waar mensen zich inclusief ik zelf zich vaak toch wel snel in kunnen vergissen.

Geniet van de rust en succes met je herstel.

12. leipebaviaan

leipebaviaan Wijs gebruiker

Wtf man ik dacht altijd dat jij het onder controle had man... de zoveelste van ons die nu al de fout ingaat met drugs... veel succes.

13. ooscaar

ooscaar Wijs gebruiker

Heftig zeg :openmouth: Gelukkig maar dat je nu opgenomem bent dan... Ik hoop voor je dat je nu clean kan blijven, of in ieder geval weer grip op je leven krijgt. Sterkte!

14. LoveQuality

LoveQuality Bewuste gebruiker

Hier verschiet ik ook wel enorm van.. zo zie je maar dat de meest ingelezen gebruikers zelfs in de problemen kunnen komen.
    Destijds ben ik ook door een hele zware afkickperiode geraakt dus kan je zeggen dat alles beter wordt en je na verloop van tijd als je alle hulp accepteerd jezelf wel zal terugvinden.
    Ik merkte wel dat je steeds actiever werd is het "Wat gebruik je nu topic" en je lijstje van welke drugs heb je allemaal al gebruikt werd ook steeds langer.
    Dus enerzijds merkte ik wel dat er iets veranderd was, maar had niet gedacht dat het zo erg ging zijn.

Hopelijk gaat het rap beter met je!
    Hou ons op de hoogte

15. Tijdloos

Tijdloos Badass junkie Tripreporter

Ook ik zag dit niet aankomen.. Heel veel sterkte toegewenst daar!
    Net als de meeste dacht ik dat jij het goed onder controle had. Zelf ben ik ook chronisch wietverbruiker. Toevallig nu 12-14 dagen clean omdat ik op vakantie ben. Ook last gehad van intens dromen na stoppen met wiet?

Had hier 5 dagen last van nu droom ik weer normaal tot niet.

Anyway veel sterkte , je hebt al een grote stap gezet wees trots op jezelf en niet te streng het kost tijd na zoveel jaar je leven drastisch om te gooien.

Beterschap!

16. Tijdloos

Tijdloos Badass junkie Tripreporter

Ps ben blij dat de wanhoopsdaad niet gelukt is, er is teveel schoonheid in de wereld om op te geven ookal is dat niet altijd (even makkelijk) zichtbaar.

Groetjes uit Frankrijk.

17. Fool

Fool Badass junkie

Oei, deze zag ik niet aankomen. Heel veel sterkte toegewenst, het gaat je vast lukken!

18. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Ben het helemaal hiermee eens, helaas enigszins herkenbaar. Het leven is veel te mooi om te missen..

Heftig, kan me niet voorstellen hoe dat voor je voelt of gevoeld moet hebben, maar wat goed dat je het allemaal opschrijft. Fijn dat je mensen om je heen hebt die je hierin helpen. Ik kan alleen maar beamen dat praten (en schrijven) inderdaad helpt, en dat therapie verschrikkelijk en fantastisch tegelijk is, maar vooral heel goed voor je proces. Dus blijf vooral erover posten als je daar de behoefte toe voelt. Volgens mij krijg je op df ook alleen maar steunende reacties :) Je doorzettingsvermogen om nu helemaal te stoppen is in ieder geval erg bewonderenswaardig. Super veel sterkte, go get 'm tiger :wink:

19. PsyTekZ

Dankjewel allemaal voor de lovende woorden. Ik kan niet bij iedereen individueel gaan reageren. Ik zag mezelf niet meer als een gewardeerd lid van DF. Mijn zelfbeeld was totaal naar beneden. Ik ben nu intussen sedert donderdag volledig clean van alle middelen. De begeleiding op de dienst in het ziekenhuis is beter dan verwacht. Ik heb hier ook een grote steun aan de groep en begeleiders. Na enkele jaren heb ik ook terug contact met mijn moeder. De wilskracht is er nu echt wel om door te zetten en het verleden achter mij te laten. De afkick van cannabis valt beter mee dan verwacht. Op de 6de dag kan ik reeds al 5 a 6 uur terug ononderbroken slapen. Overdag is de vermoeidheid wel groot maar de positieve kracht in mezelf geeft mij energie om de dag positief door te komen. Door het harddrug gebruik heb ik wel nog altijd een paranoia gevoel maar veel minder dan 1 week geleden. Dit zou volledig verdwijnen volgens de psycholoog. Ik neem ook niets van medicatie. Therapie en rust plus even weg uit de maatschappij doet me veel deugd.

Aan allemaal nogmaals bedankt. De berichten van jullie bezorgen me nog meer kracht om door te zetten en terug mezelf te zijn. Ik probeer toch om de zoveel dagen het verdere verloop te delen en als je individueel een vraag wil stellen stuur mij een pm, het citeren is een gekkenwerk met de smartphone... ik wou dit ook vooral delen om anderen aan te tonen dat het wel es volledig fout kan gaan. Slaapwel iedereen.

Btw elvenspice; het filmpje kan ik niet aanklikken.

20. Psychedelibee

Fijn om te horen dat je daar goed wordt opgevangen en dat het naar omstandigheden goed met je gaat. Zet dit door kerel, kun je alleen maar sterker uitkomen!

Btw, je bent zeker een gewaardeerd lid hier op het forum. :wink:

21. MeejheM

MeejheM Badass junkie

Drugsgebruik is natuurlijk niet vereist :grin:

Velen van ons beleven plezier aan de drugs, anderen hebben er problemen mee, en sommigen doen echt teveel.

Als je per ongeluk bij de laatste catergorie geraakt bent, wens ik je alle succes erbovop te komen, maar ook iets te vinden om de gewoonte mee te vervangen.

hoe dan ook, blijf af en toe posten, maar denk liever zo min mogelijk aan de drugs.

succes, geluk en alle wijsheid op een stokkie...

22. Helenas

Helenas Bewuste gebruiker

Wauw wat heftig en ontzettend knap dat je dit zo deelt! Ik wil je heel veel kracht toewensen en sterkte met je herstel!

23. ElvenSpice

Goed om te horen! Ik merk wel vaker dat youtube filmpjes niet te zien zijn via smartphones. De documentaire is zeker het kijken waard, denk dat andere in de groep bij jou daar ook wel wat aan hebben. Hier is nogmaals de url: https://youtu.be/VaMjhwFE1Zw

24. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Nou Tekzor, ik blij wat te lezen van je! En zeker nu het zo positief is. En dat je weer contact hebt met je moeder is helemaal geweldig! En ook een grote steun en nog een kick in de juiste richting misschien.
    Goed dat je dit zo eerlijk post allemaal, daar zullen velen mensen wat aan hebben. Ik wens je verder sterkte daar! Rust! :) :)

25. Mudita

Mudita Belezen gebruiker

Goed van je dat je zo iets durft te delen op dit forum. Ik ben nog aardig nieuw hier. Maar veel succes man! En het is inderdaad wel echt zo, soms heb je ook gewoon van die momenten dat je ineens wat meer gebruikt zonder dat je het in de gaten hebt. Je hebt bijv. met jezelf afgesproken niet vaker dan 1x in de maand speed te doen maar toch doe je het ineens 2x in de maand zonder dat je in de gaten hebt dat je toch meer aan het gebruiken bent. Naja, iedereen zal me wel snappen :rolleyes:.

26. Attimo

Attimo Belezen gebruiker

Heel veel succes gewenst!

27. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

Dit komt voor mij ook volledig als een verrassing!

Hopelijk kom je er snel en goed uit! Deze beslissing zal je dagelijks leven zo te horen een stuk fijner gaan maken. Heel veel sterkte de komende tijd en houd ons op de hoogte!

28. MeejheM

MeejheM Badass junkie

Die verrassing die veel mensen noemen is vaak inherent aan drugsgebruik. het kan eigenlijk in een klap omslaan en zelfs de gebruiker overrompelen, al is mijn ervaring dat mensen het zelf vaak eventjes van te voren aan zien komen. vaak niet snel genoeg om er nog wat aan te doen.

Ik vind het zeer aangenaam te lezen dat je artsen je geen medicatie voorschrijven, want ik ben zelf een slachtoffer van verslavingen ruilen voor andere welke je bij de apotheek meekrijgt.

Het klinkt of je in goede handen bent, en zelf niet tegenwerkt. dat is de manier om het meeste uit de psychiatrie te halen, maar ook gelijk de snelste. tijd in een kliniek is achteraf verspilde tijd. tenminste als je uit de maatschappij gehaald worden zo ziet. het voordeel is dat je veilig kan afkicken en wat kan leren over jezelf en verslaving. toch zie ik tijd in de kliniek, en uit de maatschappij als een slecht iets wat je wilt beperken.

Dat moet je zelf ook maar even laten bezinken en je eigen mening over bepalen, het is maar advies van iemand met ervaring, geen studie.

Nog steeds succes, ik hoop dat je er het meeste uit weet te slepen, en blijf graag op de hoogte van je voortgang.

:wave:

29. PsyTekZ

Update 10/03/16: 2 dagen na mijn laatste post is de afkick van het wietgebruik wel goed merkbaar nu. Ik slaap gemiddeld 4 uur per nacht de laatste 2 nachten. De dromen/nachtmerries lijken heel intens te worden, klamme handen de hele dag door en een warmte/koude afwisseling. Zoals je zegt meejheem, ik wil de opname zo kort mogelijk houden, maar het psychische zal toch wel zijn tijd nodig hebben. Ik ben nog altijd van plan geen medicatie te nemen om te slapen of om mij rustiger te voelen. Als ik er zou om vragen kan het overwogen worden maar ik wil hier uit komen zonder andere middelen te gebruiken. Ik sta nu ook op de wachtlijst om ambulante begeleiding te starten. Na mijn opname zal zeker nog begeleiding nodig zijn.

Het is heel merkbaar nu dat de afkick my psychisch parten kan spelen als hetwat tegenslaat. Mijn vriendin die me op weg holp naar deze weg speelt momenteel met mijn gevoelens, lang verhaal maat ik voel het volledig zo aan. Toen ik wiet gebruikte kon ik me hier makkelijk over zetten maar tijdens deze afkick heb ik daardoor een heel wisselende stemming met laagtes en hoogtes. Het ene moment word ik er binnenin heel agressief over en het andere moment kan het mij niet schelen. Doemscenarios in mijn hoofd blijven wel uit. In deze periode moet ik vooral de negatieve invloeden zo ver mogelijk van mijn bed houden. Focussen op de vooruitgang, herstel en mezelf is vooral belangrijk. De kleinste tegenslag komt hard aan. Ik heb weinig last van de vele harddrugs die ik voordien gebruikt heb. Lichamelijk valt alles goed mee zelfs met een reumatische aandoening maar psychisch kan het wel es onaangenaam worden. Hiermee wil ik aantonen aan anderen dat afkicken van 12jaar lang wiet gebruik niet te onderschatten is.

@Elvenspice: het filmpje van de Iceman is zeker interessant. Ik wil in de toekomst mij verder verdiepen in spiritualiteit en herstel van het lichaam door middel van meditatie en ademtechnieken. Zeker. Mensen in de groep hadden ook interesse. Thanks om te delen.

Ik sta voor dit weekend op code groen * , dat betekent dat ik onder begeleiding even naar huis kan of es de stad in kan. Ik laat hier weten hoe het gegaan is. Groeten iedereen.

30. PsyTekZ

Update 16/03/16

De problemen met de vriendin zijn intussen wat van de baan. Ik had een gezellig weekend en de momenten dat ik naar buiten mocht (tussen middag en avondmaal) zijn goed bevallen. Ik ben 2x gebruikende vrienden tegen het lijf gelopen die een joint aan het roken waren en dat deed me echt niets. Ik ben volledig klaar met het langdurige wietgebruik. Het is net alsof ik nooit wiet gerookt heb. Als ik zin krijg in iets dan is dat meer een lijn coke of pep. Merkwaardig dat dit op een heel korte periode de overhand genomen heeft. Mensen die hier ervaring mee hebben?

Mijn slaappatroon is momenteel volledig verstoord. Als ik wat kan slapen de voorbij dagen was dat een maximum van 4 uur. De laatste 2 dagen is dat gereduceerd tot 2 uur met confronterende nachtmerries. Bv; om 11 uur gaan slapen is om 12 u terug werken en dan volgen korte slaapjes van ongeveer 30 minuten. Volgens de Psyche heeft dit te maken met het overmatig gebruik van cathinones en amfetamines de laatste maanden en kan dit tot wekenlang nazinderen/opkomen. Er word voor deze avond een kalmerend middel voorgesteld, ik heb echt nood aan een goeie nachtrust aangezien ik lichamelijk een "wrak" word door het slaaptekort.

Psychisch blijft de toestand stabiel en zwarte gedachten komen niet meer terug. Verder verloopt de opname heel goed en positief zoals het hoort. De therapieën zijn heel interessant en er word ook gewerkt aan de basis van mijn wietverslaving. Waar het allemaal begon en waarom. Mijn moeilijke jeugd heeft daar veel antwoorden op.

Als er belgische leden zijn die vragen hebben rond middelengebruik, opnamemogelijkheid in mijn regio wees vrij om te vragen.

Tot de volgende :)

31. ElvenSpice

Klinkt goed Tekzor668! Knap dat je je mindset richting wiet zo snel hebt kunnen veranderen, niet veel mensen kunnen dat zo op korte termijn. Ik denk buiten het feit dat je nu nog last hebt van slaap problemen dat je erg goed op weg bent, nog veel succes, kijk er naar uit om je volgende update te lezen! :wink:

32. LoveQuality

LoveQuality Bewuste gebruiker

Op zo'n korte tijd de overhand nemen kan komen doordat je nu eindelijk echt wilt stoppen en daardoor de overhand neemt.

Ik wou ook al een langere tijd stoppen maar dacht dat het nooit zou lukken, maar vanaf één bepaald moment had ik er echt genoeg van en nam ik de overhand dat is tot op heden nog steeds zo.
    Let wel op dat je niet té overmoedig wordt en denkt dat jouw wietverslaving al achter je ligt, want net die momenten zijn de gevaarlijkste.

Je bent goed bezig Tekzor! Volhouden en de komt er wel!

33. PsyTekZ

Daar ben ik me vooral heel bewust van dat ik niet overmoedig mag worden. Ik verwacht het komende jaar zeker nog dat de zin naar een joint kan terug komen. Thanks!

Thanks en ik hou het up to date tot de opname afgerond is. Hierna volgt een ambulante begeleiding bij het Kompas waar ik in een nieuw topic verder op in ga. I.v.m. de slaapproblemen word mij voor deze avond Trazolan aangeboden. Het zou me een langdurige nachtrust moeten bezorgen. Zijn hier leden bekend mee? Normaal ben ik geen voorstander van een medicatie hulpmiddel maar heb toch wel nood aan een langdurige nachtrust...

34. Psychedelibee

Goed bezig kerel en veel succes en sterkte met het slapen!

35. PsyTekZ

Thanks Bee. Dat slapen zou vannacht moeten lukken :)

36. MeejheM

MeejheM Badass junkie

volhouden. je lichaam zou de rest moeten doen. anders gaan ze lukraak medicijnen uitproberen, ben je helemaal gedetoxt, maar opnieuw verslaafd.

helaas herken ik je situatie, maar dat is gelukkig lang geleden.

dus zet hem op! en zet een goed voorbeeld neer hier.

er zijn er niet heel veel die zulke informatie delen.
    (in mijn tijd was dat zelfs onmogelijk door het ontbreken van pc's.)

37. PsyTekZ

Trazolan is een niet verslavend licht medicijn die ik makkelijk terug kan afbouwen. Mijn gezondheid ging snel bergaf door het slaaptekort. Dit is het enige medicijn die ik neem tijdens de opname en ik zal het ook zo snel mogelijk terug stopzetten. De weg naar huis is zonder medicijn.

De goeie nachtrust heeft wonderen gedaan en totaal geen last van neveneffecten. Klaar om de nieuwe dag te starten.

Doe ik zeker en ben met een doel dit topic gestart. Veel live reports over drugs maar weinig over behandelingsfasen.

38. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Ja precies dit, het gaat wel altijd met ups & downs.. Maar hey volgens mij ben je lekker bezig! Fijn dat je goed geslapen hebt :) Slaap is zo'n belangrijke basis om je een beetje goed te laten voelen en dingen aan te kunnen..

39. Bobsacamano

Bobsacamano Badass junkie

Goed bezig kerel. Het begin is er.

40. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Hij gaat lekker zo ver joh! :) Echt knap dat je zo sterk bent en niet naar een (vervanging) medicijn wil grijpen. Dat zijn namelijk idd de instinkertjes. Ga zo door man!

Laden...
Vergelijkbare Topics - Opname wegens zelfdestructief
  1. 2cbarbeque
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    144
  2. missWappie
    Reacties: