1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Overlijden Speedgebruik

Discussie in 'Speed' gestart door Ballitch86, 20 aug 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Ballitch86

Ballitch86 Experimenterende gebruiker

Hallo,

Kent er iemand die van speed ALLEEN al is overleden, of is de kans klein dat je van speed alleen iets krijgt of komt te overlijden (dan bedoel ik matig tot gecontroleerd gebruik en niet elke dag en zonder combies van andere drugs en medicatie). Ik stel deze vragen ook zodat ik mijn eigen kan geruststellen tijdens de comedown, de comedown het moment dat mijn hartslag altijd over de 160 slagen gaat en ik vies begin te paniekeren. Maar aangezien mijn hart toppie is en ik verder fysiek in orde ben zou ik het toch wel eens willen weten... extra comforting :)

Dankjewel

2. Bas

Bas Wijs gebruiker

Ken geen mensen die overleden zijn aan speed, ken wel mensen die zich overdreven zorgen maken over eventuele gezondheidsklachten dat speed met zich meebrengt. Gebruik speed met mate of gebruik gewoon geen speed & er is niks aan de hand.

SaE99, Ballitch86 en De Dunne vinden dit leuk.
  3. Ballitch86

Thank's Bas (ik ben zo iemand die zich zorgen maakt) !! Nu nog een vraagje is coke belastender voor je hart dan speed of is het allebei even zwaar voor je hart ?

OverdriveO vindt dit leuk.
  4. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Stop met je van te voren zo op te naaien. Dat werkt juist slechte gevoelens in de hand.
    Als je je zoveel druk maakt om dingen kun je beter geen drugs gebruiken. Drugs versterken je gevoelens.

Laatst bewerkt: 20 aug 2018
    SanneBanne en Ballitch86 vinden dit leuk.
  5. Rivalrie

Rivalrie Newbie

Waarom gebruik je speed als je zo bang bent?

6. Ballitch86

Rivalrie Ik gebruik al van mijn 15de/14de speed (wel 4 jaar pauze tussen gehad, nihil gebruik) en vroeger had ik niks angst en weinig last van de afkick en/of hartkloppingen, nu gebruik de laatste jaren maar 2x per jaar nu maar 1x per jaar... maar de laatste keer had ik zo fel last van een versnelde hartslag boven de 160 slagen per minuut in rust tijdens de comedown een paar uren lang. Daar heb ik een schrik van gepakt, ben vorige maand nog cardioloog geweest mijn hart was gezond op de cardiogram en had geen hartritmestoornissen tijdens 25 minuten op de fiets, ik heb wel last van een paniekstoornis en hypochondrie, nochtans had ik daar vroeger geen last van, en toen ik speed nam ging dat zelfs weg. Tis echt alleen tijdens de comedown dat ik dat heb, want tijdens het gaan voel ik me superlekker en angstloos en super horny

Laatst bewerkt: 20 aug 2018
  7. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker

In je andere topic vroeg je of het uitmaakt kwa leeftijd toen is er verteld dat er met zo weinig gebruik, zowaar geen complicaties optreden. Als je hier wel heel bang voor bent gebruik dan gewoon niet..

8. Ballitch86

Nu zit er een kameraad te zeggen dat mijn hart kan stillvallen van speed

9. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Laat je niet zoveel wijs maken...

SanneBanne vindt dit leuk.
  10. Rivalrie

Rivalrie Newbie

11. PsyTekZ

Ga TS nou niet verder bang maken met nog meer van dat gemeuk... om te verwijzen naar jouw artikel, lees deze zin goed "De mate van klachten verschilt per persoon en hangt ook af van het gebruik."

Bij verstandig gebruik komen de negatieve effecten niet tot weinig voor of je moet al aanleg hebben voor hartproblemen en dan gebruik je natuurlijk beter niet.

SanneBanne, De Dunne en partyhardyx vinden dit leuk.
  12. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik ken niemand die direct aan speed overleden is, helaas wel aan MDMA.

Indirect in ieder geval Herman Brood. DIe z'n dopamine-systeem was na 30 jaar speed naar de klote, hij kon daar niet mee leven en heeft dan zelfmoord gepleegd.

13. De Dunne

Is vast door waterverviftiging over oververhitting, combi gebruik of aso hoeveelheden. Van mdma direct zal het niet zijn.

14. Rivalrie

Rivalrie Newbie

Gebruikers dienen goed op de hoogte te zijn van de risico's. Hartfalen is nu eenmaal een van de risico's. Heeft niets met bangmakerij te maken. Je ogen sluiten voor dit soort risico's is pas gevaarlijk.

15. De Dunne

Hartfalen is een medische aandoening die je niet van mdma of speed kan krijgen. Wél kun je er last van krijgen als je al hartfalen hebt en dan drugs gaat gebruiken.

Bas vindt dit leuk.
  16. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Is niet helemaal waar. Hartfalen is een term die gebruikt wordt om een geheel van klachten te beschrijven waarbij de pompfunctie van het hart verzwakt is. Er zijn allerlei oorzaken mogelijk, direct en indirect. Één van de mogelijke (maar zeldzame) oorzaken zou best chronisch of overmatig gebruik van middelen kunnen zijn die in zekere mate toxisch zijn zoals ook alcohol/drugs.

Maar de kans dat je van speed acuut een hartaandoening zou krijgen is echt enorm klein. Uiteraard niet als je al een hartaandoening hebt, zoals Dunne al zegt.

@Rivalrie op de hoogte zijn van de risico’s is belangrijk, maar wat jij doet is iemand die last heeft van hypochondrie en paniekklachten en blijkbaar in zodanige mate dat diegene na enkele topics geplaatst te hebben nog niet gerustgesteld is, nog even in die angst aanmoedigen met een artikel dat onvolledige informatie geeft.

Op de bijsluiter van een aantal geneesmiddelen die bij de drogist verkocht worden staat ook dat je eraan kan overlijden. Nu wil ik harddrugs daarmee zeker niet vergelijken, want de risico’s zijn natuurlijk wel wat groter dan die van paracetamol, maar om aan te geven dat zo’n lijst zonder cijfers erbij weinig zegt en TS (die zich extreem veel zorgen maakt over de risico’s en ze duidelijk overschat). Kom op, iets meer invoelingsvermogen kan geen kwaad hoor.

Casaan, SanneBanne, Fool en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Rivalrie

Rivalrie Newbie

Sorry maar ben het totaal niet met je eens. Zeker vanuit je rol als staff vind ik dat je waakzaam moet zijn voor personen die mentaal niet stabiel zijn. TS is duidelijk niet in staat om op een veilige wijze om te gaan met drugs. Ook op speed kun je bad gaan net als met alcohol. Ik zeg dit omdat ik vind dat het onverantwoord is om de gevaren te bagatelliseren.

TS, wees aub niet bang omdat je een keer iets gebruikt, maar stop aub met drugs.

18. Roze olifant

Dat kan. Maar je hebt denk ik de rest van de topics van TS en reacties daarop niet goed gelezen en lijkt ook niet echt te begrijpen wat ik probeerde te zeggen. Dat we waakzaam moeten zijn voor personen die mentaal niet stabiel zijn is logisch, dat zal niemand hier ontkennen en staat hier totaal niet ter discussie.

TS is bekend met hypochondrie en paniekklachten, maar overweegt om toch nog een keer speed te gebruiken. Er valt veel voor te zeggen om het vanwege bovenstaande klachten af te raden (wat ikzelf ook voorzichtig heb gedaan in een van de vorige topics), maar dat TS niet in staat is om op veilige wijze met drugs om te gaan kan ik nergens uithalen. Waar baseer je dit op?

Ook dit ontkent niemand. Veel forumleden zijn bekend met de effecten (gewenst en ongewenst) van speed en ikzelf heb ook enige ervaring met 'slecht gaan' erop, dat laatste zelfs recent nog, dus je hoeft mij in ieder geval niet te onderwijzen. :wink: Er is opzich ook niks mis mee dat je deze boodschap brengt, ook al is het net als je bovenstaande opmerking als je het mij vraagt nogal common sense. Maar je doet dat beter niet op deze manier in het topic van iemand die duidelijk aan ernstige angstklachten lijdt en door zijn/haar aandoening de kans op overlijden door speedgebruik overschat.

De wondere wereld van advies geven over de gevaren van drugsgebruik is niet zwart-wit. Vaak zijn mensen onwetend of naïef en is het goed om ze te wijzen op de risico's, maar soms is dat juist even niet zo handig. Jouw reactie viel voor mij in de categorie 'niet handig' in deze specifieke context, rekening houdend met de achtergrond van TS. Hier is relativeren meer aangewezen dan bagatelliseren.

Hè? Nu ben ik hem helemaal kwijt. :nomouth: Je zegt: stop met drugs, maar wees niet bang als je een keer wat gebruikt. Dat laatste is net het punt wat ik, en alle mensen boven mij, proberen te maken: dat TS zich niet zoveel zorgen hoeft te maken wanneer hij/zij één keer iets gebruikt. Voor zover ik kon lezen is TS al lang gestopt met drugs. Hij/zij gebruikt zeer sporadisch, ongeveer één keer per jaar speed, heeft een gezond hart. Er is geen sprake van 'moeten stoppen met drugs'.

Casaan, SanneBanne, De Dunne en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Rivalrie

Rivalrie Newbie

Eens met je punten. En hoop hij en anderen goed nadenken :). Ik neem zelf ook wel eens wat maar probeer risico's te beperken.

Roze olifant vindt dit leuk.
  20. Ballitch86

Heb vandaag gelezen dat die nederlander Maarten van der Weijden 163 km heeft gezwommen op 55 uurs tijd... ik denk dat ik dan wel een nachtje snuiven aankan :grin: en om terug te komen op Rivalrie, ik zij hartstilstand (cardiac arrest) dat is nog iets anders dan hartfalen en hartinfarct.... heb men eerste streepje binnen and i feel great, ik zal morgen wel komen klagen hier als ik paniekerig word :tonguewink:

SanneBanne, KropSla en Roze olifant vinden dit leuk.
  21. PsyTekZ

Goed dat je jouw niet laat gek maken. Overdrijf niet met gebruik en veel plezier!

22. Roze olifant

Ja, gewoon de online DF reddingsbrigade spammen als je even geruststelling nodig hebt, maar vooral nu gewoon genieten hè! Vind het ergens wel stoer, niet dat je drugs gebruikt ansich (haha dan zou ik pas echt verkeerde boodschap uitdragen op dit forum), maar dat je tóch de uitdaging met jezelf en je klachten aangaat ondanks sommige wat kritische reacties op dit forum. That’s the spirit. Het leven is ook soms gewoon om van te genieten en niet alleen maar om je zorgen te maken over wat er allemaal fout kan gaan :)

Ik vroeg me verder af of je nog therapie hebt voor je hypochondrie en paniekklachten maar beantwoord die vraag later maar, voor nu, enjoy!

23. Ketaboy

Ketaboy Bewuste gebruiker

In mijn vriendengroep zitten veel mensen met meer dan tien jaar durende speedverslavingen van dagelijks gebruik. Met niemand is vooralsnog iets aan de hand eigenlijk. Geen lever complicaties etc. Ik heb het zelf laatst nog laten testen. Ook ik maak mij wel eens zorgen. Nu ken ik 1 oudere man van in de 50 die al 30 jaar pep gebruikt, die heeft nog een lever functie van 10 procent... hij liet de katheter zien die hij in zijn sportsok vast had geklemd.. ik vroeg of die veel zoop, gaf aan van niet dus dan lijkt het mij puur pep gebruik.. nu weet ik niet of dit een op zichzelf staand iets is wat iemand toevallig is overkomen.... mogelijk kan ik je daar over 20 jaar meer over vertellen haha.

24. Ballitch86

Hallo,

Ik leef nog :) heb niet zoveel last van hartkloppingen gehad deze keer in de comedown, wrsch door jullie geruststellingen!! Nu is die kameraad die zij dat ik een hartstilstand zou krijgen (wrsch lachend bedoelt om mij optejagen), in een coma beland, al een week ligt hij in coma. Had een hersenbloeding in zijn slaap gekregen van de combi xtc (pilvorm) , mdma, speed, coke en daar whiskey op drinken, hij heeft het gekregen op pukkelpop in Belgie :( ben daar echt niet goed van:(, en ja ik om de 2 weken naar een psycholoog voor mijn angstaanvallen

25. Roze olifant

Mooi dat het goed gegaan is!

Oei, dat klinkt heftig, die vriend van je... Dat is natuurlijk ook echt wel spelen met je leven, zo'n combinatie... waarom in hemelsnaam?!

Maar wel vreselijk, hopen dat het goed met hem komt.

Ballitch86 vindt dit leuk.
  26. PsyTekZ

Sterkte man en hopelijk kom je vriend er snel door. Zijn drugscombi is natuurlijk heel onverantwoord en dat is er om zoeken. Niemand hoeft hier een voorbeeld aan re nemen. Inderdaad toch hopen dag het snel goed komt.

27. Ballitch86

Dankuwel, hij ligt nog altijd in coma, is nu al 10 dagen ziet er niet goed uit. Gisterenavond maakt hij 40 graden koorts, spijtig alleen familie mag op bezoek en ook maar beperkt.

28. pinkie

pinkie Experimenterende gebruiker

Klinkt heftig, sterkte!

Laden...
Vergelijkbare Topics - Overlijden Speedgebruik
  1. brommerbob
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    2.125
  2. MÐMA
    Reacties: