Overmatig

Hoi, ik hoop zo dat iemand me kan helpen. Ik heb een ghb verslaving achter de rug maar blijf toch steeds zoeken naar wat anders dat me kan verdoven. Nu, na enkele afspraken bij een psycholoog merk ik dat ik mijn hele leven al problemen heb. In alles wat ik doe ga ik te ver. Of, ik eet teveel (en spuug het weer uit, want aankomen wil ik niet) of ik ga helemaal los met stappen in de kroeg, of ik ga ieder weekend naar feesten (incl. Drugs) ik sleep mannen mee voor de sex, nu weer in een relatie en dan ga ik te ver met de ghb, dit is gelukkig weer ok maar zoek het nu in alcohol, ketamine. Is dat er niet, dan is alles wat er dan maar te krijgen is ok. Ik begrijp er niks van en hoop zo dat iemand hetzelfde pad heeft bewandeld en mij kan vertellen wat het beste is om nu te doen.

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik denk dat je vraag in het verkeerde topic staat maar ik gok dat de moderatoren dit wel kunnen verplaatsen.

OT : Je hebt al twee grote stappen gezet , je hebt erkend dat je problemen hebt en je hebt gekozen om hier hulp voor te zoeken. Dit zijn enorm zware stappen om te zetten omdat het betekent dat je stopt met vluchten en wegkijken., maar het effectief (het zijnde jezelf en je vicieuze cirkel waar je duidelijk al lang in vastzit ) in de ogen kijken en aanpakken.
Het aanpakken en verwerken van alle dingen die je al hebt meegemaakt is niet iets wat je zo ineens doet en vergt wat durf van jezelf.
Je kunt veel adviezen krijgen en geloof me er zijn hier velen die je ervaring zullen begrijpen en delen. Het kan allemaal dienen als een extra steun in je rug. Maar voor elke grote of kleine verandering moet je de sprong zelf durven maken.
Je mag al heel trots zijn om de stappen die je tot hier hebben gebracht.
Niemand kan je helaas zeggen wat je nu moet doen... maar ervaringen delen kan inspireren, een ander perspectief geven of hoop en moed geven dus dat moedig ik enkel aan.
Voor mij bijvoorbeeld is het een combinatie van dingen geweest , zelftherapie, begeleide therapie, gebruik van psychedelica op bewuste manier, meditatie en een volledige ommekeer in mijn leef en eetgewoontes. Die hebben enorm geholpen in het durven kijken naar mezelf en veranderingen in gang te zetten.
Zelfliefde is key en je bent goed op weg om jezelf daarin te helen.

Gipsysoul

Bewuste gebruiker
Hoi, ik hoop zo dat iemand me kan helpen. Ik heb een ghb verslaving achter de rug maar blijf toch steeds zoeken naar wat anders dat me kan verdoven. Nu, na enkele afspraken bij een psycholoog merk ik dat ik mijn hele leven al problemen heb. In alles wat ik doe ga ik te ver. Of, ik eet teveel (en spuug het weer uit, want aankomen wil ik niet) of ik ga helemaal los met stappen in de kroeg, of ik ga ieder weekend naar feesten (incl. Drugs) ik sleep mannen mee voor de sex, nu weer in een relatie en dan ga ik te ver met de ghb, dit is gelukkig weer ok maar zoek het nu in alcohol, ketamine. Is dat er niet, dan is alles wat er dan maar te krijgen is ok. Ik begrijp er niks van en hoop zo dat iemand hetzelfde pad heeft bewandeld en mij kan vertellen wat het beste is om nu te doen.

Pff, been there done that. Zit op dit moment voor de 3e keer in een “afkick” van GHB. Het is zwaar en ik zoek ook naar andere dingen om een kick te krijgen. Loop ook bij YOUZ (onderdeel van Bouwman). Een verslaving is een ziekte en ik hoop oprecht dat je er met iemand over kan praten die het enigszins misschien ergens “begrijpt”. Ik gebruikte ghb als verdoving voor verdriet, daarna werd ik lichamelijk afhankelijk. Ik weet wel dat als je het echt wilt, je echt kan stoppen. Het is zo eenzaam maar praten praten praten helpt echt! We got this!

KropSla

Bewuste gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb je topic even verplaatst van Medewerking gevraagd --> Verslaving.
Medewerking gevraagd is vooral voor het vragen van medewerking t.b.v. een artikel of onderzoek (bijvoorbeeld).

Knap dat je al zulke stappen gezet hebt; dat je los van de GHB bent en bij een psycholoog loopt! Het kan zijn dat je vanwege onverwerkte vroegere zaken nu telkens op zoek bent naar deze afleiding, verdoving... Maar het kan ook zijn dat je om een andere achterliggende reden echt een soort probleem met impulscontrole hebt. Het beste is gewoon om open te blijven naar je psycholoog, en dit allemaal te bespreken. En als je denkt dat je méér zorg nodig hebt, bijvoorbeeld vaker per week, ook de mogelijkheden hiervoor te bespreken (wel shit, lange wachttijden soms, etc). Voor jezelf opkomen en open durven zijn, zijn hierin zo belangrijk om goed geholpen te worden! Ik hoop dat wellicht anderen op het forum, die jouw verhaal herkennen, je ook steun of meer toelichting kunnen geven door hun ervaring te delen. Sterkte!

Bovenaan