Oxycodone vs Morphine

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Klein vraagje,

Allereerst:
Ben een vrij ervaren drugsgebruiker gebruik al enkele jaren verschillende stimulanten, psychedelica downers zoals o.a etizolam alcohol etc...
Na een aantal jaren wil je wel weer eens wat nieuws proberen je kent het misschien wel.
Opiaten staan berucht om de verslaving en ben me bewust van de risico's.

Qua euforie en chill effect: Oxycodone of Morfine?

En welke van de 2 werkt het beste tegen pijnklachten? Dit vraag ik voor een goede vriend.

Ben zelf puur opzoek naar het recreatieve effect.

Alvast bedankt :wink:

Incubi666

Belezen gebruiker
Oxycode heeft een sterkere werking dan morfine maar je wordt er wel wat actiever van. Qua pijnbestrijding kan ik moeilijk meepraten heb elke dag pijn vastzittende spieren vanwege emoties die ik onderdruk. Geen aan die heeft op mij effect gehad. Heb oxy wel gesnoven. Waren toendertijd capsules

Incubi666

Belezen gebruiker
@Incubi666 ..ik heb precies hetzelfde, ik onderdruk ook veel waardoor ik pijn heb (spieren, cluster hoofdpijn)

Ik ben dat te weten gekomen door een psycomatsche therapeut. Door ik een binnenvetter ben sla ik alle emoties op en daardoor veel pijn in schouders rug en armen 24 uur. Zelfs de sterkste pijnstiller werkt niet. Afgezien ze wel lekker zijn.

Klein Pierke

Experimenterende gebruiker
Heb beide gehad. Oxy is veel beter. Eens je oxy had merk je van morele pillen 10mg weinig. Ze houden enkel de ontwenningsverschijnselen weg

Tijdloos

Badass junkie
Tripreporter
Oxycodon is beter tegen de pijn , morfine is meer sederend en je hebt 2x zoveel nodig voor dezelfde pijn. 30 mg oxycodon is circa 60mg morfine

Tijdloos

Badass junkie
Tripreporter
1.5x sterker*
Volgens de pijnpoly in het ziekenhuis is het 2x zo sterk op basis van gewicht.
Ze starten vaak met 1.5-1,75 vanwege bijwerkingen omdat morfine meer slaapverwekkend is. Zit er al jaren ook fentanyl praat uit persoonlijke ervaring.

Het FK en online bronnen zijn niet altijd betrouwbaar

Laatst bewerkt:

Portobello

Belezen gebruiker
Ik heb morfine gereguleerde afgifte. Oxy ben ik regelmatig op het punt van out gaan geweest. Heb eens de fout begaan Oxy aan te zien voor Tramadol, ik ben maar buiten gaan zitten en had bijna 112 gebeld. Oxy vind ik vrij sederend en als je out gaat als je te veel neemt dan kun je een ademhalingsstilstand krijgen. Met morfine ook wel, maar toch. Morfine vind ik veel minder sederend en ben ik minder bang out te gaan.

Dat kan te maken hebben met de gereguleerde afgifte (OK ik beken: ik heb er eentje eens verpulverd maar merkte toen ook weinig van een high of sedatie). De high van Oxy is zeer prettig. Gek genoeg vind ik soms die van Tramadol nog veel leuker, maar dat doet ook wat met je serotonine.

Overigens is die vertraagde afgifte op recept, de rest recreatief tot mij genomen.

IngieKitty

Newbie
....
Het FK en online bronnen zijn niet altijd betrouwbaar

Weet dat dit een topic van maart is, maar even benieuwd.. Wat maakt dat je zegt dat het FK niet altijd betrouwbaar is?
Studeer zelf namelijk hbo verpleegkunde, en ons wordt altijd verteld dat er voor medicatie geen betrouwbaardere bron is dan het farmacotherapeutisch kompas..
Vandaar dat ik even benieuwd ben naar je redenering :)

Tijdloos

Badass junkie
Tripreporter
Weet dat dit een topic van maart is, maar even benieuwd.. Wat maakt dat je zegt dat het FK niet altijd betrouwbaar is?
Studeer zelf namelijk hbo verpleegkunde, en ons wordt altijd verteld dat er voor medicatie geen betrouwbaardere bron is dan het farmacotherapeutisch kompas..
Vandaar dat ik even benieuwd ben naar je redenering :)
Het is dan wellicht interessant om je in te schrijven op medscape.com alleen artsen e.d mogen zich daar nog inschrijven. Net als WebMD
De reden waarom ik het zei was dat er tegenstrijdige informatie kwam van die 3 websites. Waarin voornamelijk Medscape veel gebruikt word zover ik weet.

Laatst bewerkt:
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan