paddenstoelen

jam

Bewuste gebruiker
Hey iedereen,

Ik was onlangs eetbare soorten paddenstoelen aan het opzoeken en was in een presentatie aan het kijken van natuurpunt.In deze presentatie stond ook een lijstje met hallucinogene paddenstoelen van bij ons. Buiten het bekende puntige kaalkopje stonden er dus ook nog : gazonvlekplaat, gezoneerde vlekplaat, franje vlekplaat, grauwe vlekplaat, zwartbruine vlekplaat, gewone hertenzwam, grauwgroene hertenzwam, blauwwordend kaalkopje, oranjegeel trechtertje, blauwvoetmycena, blauwvoetbreeksteeltje, prachtvlamhoed, vezelige vlamhoed, blozende stinkvezelkop en tenslotte de groenige perenvezelkop.
Heeft er ooit al eens iemand 1van deze soorten gebruikt om te trippen. Of zijn de concentraties psilocine of psilocybine hier te laag voor in deze paddenstoelen

Groetjes

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Gazonvlekplaatje bezit te weinig potentie en heeft teveel ongemakken, je gaat er eerder buikpijn en diaree van krijgen.

Diegene die me bekend zijn om goed te trippen:
puntig kaalkopje, blauwwordend kaalkopje (vind je echt niet snel) en de vliegenzwam (heel ander soort trip dan bij gewone paddos "geen ervaring mee")

jam

Bewuste gebruiker
Maar met de andere soorten heb je dus geen ervaring?
of zijn deze gewoon allemaal niet potent genoeg?
Ik vind er slechts weinig over op het internet
groetjes

jam

Bewuste gebruiker
Voor diegenen die het toch nog zouden willen weten, na wat grondig opzoekwerk heb ik dit gevonden: zwartbruine vlekplaat, grauwe vlekplaat en gazon vlekplaat zijn zwak werkzaam, de gezoneerde vlekplaat vlak tot matig werkzaam. Dan de psilocybe en stropharia- familie: Echte en valse kopergroenzwam en de strogele stropharia, meststropharia, slanke kopergroenzwam en zandkaalkopje is de werking onbekend. het franjekaalkopje, keelfsteelstropharia en het blauwwordend kaalkopje zijn matig tot sterkwerkzaam. En het mestkaalkopje en het halmkaalkopje hebben geen werking. Het blauwvoetkaalkopje is matig werkzaam, en het slijmrandkaalkopje zwak tot sterk werkzaam.

Vervolgens de Conocybe familie
het blauwvoetbreeksteeltje: is sterk werkzaam

De Inocybe-familie:
De groenverkleurende vezelkop is zwak tot matig werkzaam maar bevat wel een onbekende alkaloïde die een zeer prettige werking veroorzaakt.
De andere leden van deze familie zijn de groenige vezelkop, schubbige perenvezelkop en de blozende stinkvezelkop, deze zijn allen zwak werkzaam. Bovendien zijn er in deze familie ook veel giftige paddenstoelen die gemakkelijk verwart kunnen worden. Men gebruikt deze dus ook beter niet.

Dan is er uit de pluteus-familie nog de grauwgroene hertezwam die ook zwak werkzaam is.

Ik hoop dat iemand er iets aan heeft, de bron die ik gebruikt heb is het boekje alles over paddo's van arno adelaars. Misschien is dit ondertussen dus ook al niet meer up-to-date want het is in 1997 uitgebracht en ik weet niet hoe het met nieuwe onderzoeken zit omtrent deze paddenstoelen.

:wave:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Er zijn veel paddestoelen die idd matig tot sterk werkzaam zijn maar houd in je achterhoofd dat er veel zijn met -tallen bijwerkingen meer dan alleen een tripgevoel.

Dus ga niet alles plukken en eten wat bekend staat als matig tot...werkzaam.

Verder leuke info :wink:

Bovenaan