1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

paddo´s vroeger en nu, wie helpt me op weg?

Discussie in 'Natuurlijke Psychoactieven' gestart door stomme eend, 10 mei 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. stomme eend

stomme eend Bewuste gebruiker

Hey, wie helpt me verder?

Vroeger, in de jaren negentig, toen paddo's nog gewoon vers en gedroogd verkocht mochten worden, en niet alleen in smartshops maar ook gewoon bij de Tuinen en andere reformwinkels, toen er in de stad nog gewoon pamflatten hingen van de Paddolijn, in die tijd dus heb ik met enige regelmaat heel bijzondere trips mogen beleven.
    De avonturen die ik beleefde zijn 20 jaar later nog steeds regelmatig onderwerp van gesprek! Ik nam de eerste keren altijd een volle portie (geen idee meer hoeveel dat dan was, 25 gram? kan dat?), mexicaans, hawaiaans herinner ik me. Na een aantal trips ontdekte ik dat halve porties me nog fijnere trips gaven, terwijl ik vaak veel milder reageer op drugs dan mijn omgeving, ook op paddo's. Maar waar ik bij een hele portie vaak enigsinds vast kwam te zitten in mijn hoofd over ingewikkelde vraagstukken en gedachten, ging ik bij een halve portie vooral een heerlijk bizar intens avontuur tegemoet, met gekke waarnemingen, rare regels, onverwachte hoofdrolspelers. Heerlijk! (zeker niet mild dus, echt een andere werkelijkheid, maar ik hou gewoon niet zo van die enorme hoofdbrekers)

Nu járen (decennia!) na mijn laatste trip, wil ik het misschien binnenkort weer eens proberen. Maar er is nogal wat veranderd sindsdien.

Ik zie bij het huidige aanbod bij de truffels omschrijvingen staan die doen denken aan mijn ervaringen met paddo's. Maar in die tijd heb ik ook wel eens truffels gegeten en dat kwam toen echt voor geen meter in de buurt van de paddotrips. Zijn de truffels beter geworden, of zijn de beschrijvingen gewoon een beetje overdreven? Kan ik met truffels een zelfde soort trip krijgen als vroegah? Bepaade soort truffels die volgens jullie ervaringen aansluiten (of juist niet_bij mijn verhaal hierboven over welke trips ik vroeger het fijnst vond? (en nu ook weer zoek dus)

En hoe zit dat ongeveer met doseren? Is lichaamsgewicht ook nog een factor, zoals bij bv mdma?

Poeh, ik voel me opeens weer een groentje :)

Laatst bewerkt: 10 mei 2018
  2. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik hoor het wel vaker dat mensen truffels vonden tegenvallen na paddo's. Dit is niet mijn beleving ermee en ik heb met beide veel ervaring. Voor mij zijn ze gelijkwaardig. Volgens mij zijn truffels ook niet beter geworden door de jaren heen. Misschien had je pech met jouw truffels? Of misschien was de set en setting minder dan met de paddo's?

De beschrijvingen zou ik niet zo op letten als ik jou was. Dat is puur marketing imo. Soorten zit imo ook zeer weinig verschil in.

Lichaamsgewicht lijkt niet zo bepalend te zijn als met bijvoorbeeld mdma nee.

Ik zou het gewoon weer eens proberen met een volledige dosering (15 gram meestal). En dan vergeten wat je genomen hebt en de ervaring gewoon ondergaan. Uiteraard kun je weer een ervaring krijgen zoals vroeger. Dat is een van de mooie dingen van psychedelica. Waar andere drugs na meer gebruik meestal steeds minder worden, kunnen psychedelische ervaringen steeds mooier en mooier worden. Al hoeft dat niet perse. Dat ligt er denk ik ook aan hoe je je tijd tussen trips besteedt

3. stomme eend

Dank je wel mindless voor je antwoord!

Ja misschien had ik pech met de truffels, maar herinner me ook, zoals je zei, dat dat idd ook wel een algemeen geldende opvatting was, dat truffels van ander kaliber was dan paddo's .

Benieuwd hoe mijn ervaring nu gaat zijn, als ie er echt komt.
    En goed te weten dat ik me niet hoef blind te staren op de verschillende soorten!

4. Mindless

Ik heb zo een vermoeden dat daar een groot deel placebo aan zit. Dat truffels bij mensen bekend staan als een soort lichtere versie van paddo's. En zeker met psychedelica kan dat je ervaring zeer sterk beïnvloeden. Terwijl de primaire psychoactieve stof toch echt dezelfde is. Kan natuurlijk wel zijn dat het toch iets meer is dan slechts placebo, door andere aanwezige secundaire stoffen, maar door de aard van psychedelica denk ik dat het toch vaak grotendeels tussen de oren zit, wat natuurlijk niet betekent dat het niet een voor jou totaal andere ervaring op kan leveren.

Mocht het toch niet helemaal bevallen, dan kun je natuurlijk ook een paddo kweekbak kopen hè. Voor als je daar geen ervaring mee hebt: is echt niet veel werk.

5. stomme eend

Ha ik kweek momenteel mijn eigen shi taki in de tuin :) met minderjarige medebewoners in huis vind ik dat net wat veiliger dan Psilocybe mexicana voor het grijpen hebben staan in de tuin:tongueout:

6. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Dat was mijn ervaring ook destijds, dat truffels minder waren dan paddo's. En ik begon met paddo's net voordat ze verboden werden. Dus heb ze ook korte tijd achter elkaar leren kennen.

Inmiddels heb ik er wel een verklaring voor, namelijk de dosering waarin ze standaard verkocht werden. Paddo's werden destijds per 30 of 35 gram vers verkocht, truffels per 15 gram. Nu weet ik dat truffels wat potenter zijn per gram dan paddo's, maar niet 2 keer zo potent.

Ik snap overigens wel waarom ze standaard mildere doseringen zijn gaan verkopen, om te voorkomen dat er weer toeristen uit ramen gaan springen enzo. Maar dit heeft in mijn optiek wel tot de beleving geleid dat truffels milder zouden zijn.

@stomme eend, de soort maakt echt bijzonder weinig uit qua sterkte en al helemaal niet in verschil qua effect. Dat is allemaal marketing praat, want uiteindelijk bepaalt psilo het effect en kan het dus niet zo zijn dat de ene soort bijvoorbeeld visueler is en de andere meer euforisch of weet ik het met wat voor onzin ze allemaal komen aanzetten om te verkopen.

7. Ja ik wist het gewoon, had er altijd al mijn vraagtekens bij. Een drug uit een laboratorium, sure, maar paddestoelen? Lijkt me heel lastig om dat zo precies in te delen.

8. Mindless

@Psychedelibee,

Dat heb ik dus nooit geweten... Ik heb een paar jaar voor het paddoverbod ook paddo's gehad. De eerste keer een halve portie en die ervaring was vrij intens en ik weet dat altijd aan het feit dat het nieuw was voor me. Misschien dus meer gehad dan gedacht...

Maar mensen willen bij tegenvallende paddo of truffel trips vaak andere soorten proberen of gaan combineren met andere middelen of methodes. Ik denk dan altijd, je hebt gewoon te weinig genomen of je mindset was niet ideaal. Door die twee dingen te veranderen kan iedereen een echte/intense trip krijgen denk ik.

9. stomme eend

Dank voor de uitleg/ jullie theorieën!

IK heb inmiddels besteld. Spannend hoor!

Laden...