• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Paddo’s drogen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

P.P.

Newbie
Beste psychonauten,

Ik ben bezig met mijn eerste flush Golden Teacher paddo’s. De eerste paddo’s zijn nu bijna klaar. Voor het droogproces heb ik silicagel zakjes aangeschaft. Nu is mijn vraag of het nodig is om de paddo’s voor te drogen, ik heb namelijk 100 zakjes silicagel en ik gebruik die liever dan dat ik mijn ventilator er een dag op laat blazen. Verder dacht ik ook dat silicagel het grondiger droogt dan alle andere middelen en methodes. Heeft iemand hier misschien een antwoord op?
Alvast bedankt.

Groetjes,

P.P.

psycel

Belezen gebruiker
Beste psychonauten,

Ik ben bezig met mijn eerste flush Golden Teacher paddo’s. De eerste paddo’s zijn nu bijna klaar. Voor het droogproces heb ik silicagel zakjes aangeschaft. Nu is mijn vraag of het nodig is om de paddo’s voor te drogen, ik heb namelijk 100 zakjes silicagel en ik gebruik die liever dan dat ik mijn ventilator er een dag op laat blazen. Verder dacht ik ook dat silicagel het grondiger droogt dan alle andere middelen en methodes. Heeft iemand hier misschien een antwoord op?
Alvast bedankt.

Groetjes,

P.P.
Op een stuk aluminiumfolie in de zon voor een aantal dagen lijkt me goed genoeg. Ik zou zelf geen synthetische middelen in de buurt houden van je paddo's, lijkt me zonde.

Martinus

Bewuste gebruiker
Ik droog ze eerst onder een fan. Daarna doe ik ze in een bak met een gebakken zout. Niet NaCl maar een ander zout. Youtube kan je daar vast wel meer over vertellen.

Ik zou ze niet in direct zonlicht leggen. Veel stoffen zijn lichtgevoelig en vallen uit elkaar door overmatige bloodstelling aan straling

• Like
Waarderingen: P.P.

Neo-Shulginist

Wijs gebruiker
Je kan de paddenstoelen het best in de lucht drogen, bijvoorbeeld door ze aan een touwtje te rijgen, of door ze op een zeef te leggen. Dan duurt het ongeveer 2 dagen voordat ze redelijk droog zijn.

Als je ze op die manier hebt voorgedroogd, dan kun je ze daarna opsluiten in een luchtdichte bak met daarin vochtvreters. Die zakjes silicagel zou ik alleen niet aanbevelen want die zijn niet hygroscopisch (=wateraantrekkend) genoeg. Beter is om een navulverpakking bison vochtvreter te kopen. Daarin zit magnesiumsulfaat, wat veel hygroscopischer is. Als je dat op de bodem van de luchtdichte bak legt, een roostertje of wat keukenpapier eroverheen, en dan de gedroogde shrooms erin. Dan krijg je na weer 2 dagen kurkdroge paddo's die netjes breken als je ze probeert te buigen.

Begin je gelijk met drogen met een vochtvreter, dan wordt heel de vochtvreter slijmerig nog voordat je paddo's droog zijn. Zonde van de moeite, dus.

Oh en trouwens, als je magnesiumsulfaat slijmerig is geworden dan kun je het in een ovenschaal doen en een half uurtje bakken op 250 graden. Dan is zijn het weer droge witte kristallen en kan je ze hergebruiken :wink:
Wel in een goed afgesloten wekpot bewaren want het trekt dus heel goed vocht aan.

• Like
Waarderingen: P.P.
Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan