1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Paddo’s of Truffels

Discussie in 'Natuurlijke Psychoactieven' gestart door Nietingebruik, 13 jan 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. ik ga waarschijnlijk Paddo’s of truffels proberen.
    Hij heefd al wel eens paddo’s truffels en LSD gedaan maar niet vaak.
    Wat voor dosis is aan te raden voor een beginner?
    En wat voor soort truffels of paddo’s?
    En wat kan ik er van verwachten?
    Want heb er apsoluut geen idee van?
    Wil gewoon iets nieuws proberen.
    En in het geval dat ik een badtrip krijg?
    Wat kan ik het beste doen?
    En er komt waarschijnlijk geen Tripsitter Bij.
    Maakt dat uit? Of is het beter om er een Tripsitter bij te halen?

acht.zes vindt dit leuk.
  2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

das makkelijk, truffels.

Paddo's zijn verboden. je kan wel growkits kopen bij de smartshop maar dan ben je wel even onderweg voor je paddestoeltjes hebt.

maar maakt niet uit, zit dezelfde stoffen in. verse truffels is een portie 10 tot 15 gram, en daar zou ik de eerste keer niet boven gaan.

3. Oke Thanks man.
    En wat kan ik er van verwachten?
    Welke soort raad je aan voor een beginner?
    En tips voor als je een badtrip krijgt?
    Is een Tripsitter persee nodig? Of niet echt Noodzakelijk
    En wat is het beste op een volle of lege maag?
    En ik neem aan dat jij ook aardig wat getript Hebt dus ervaring hebt?

4. acht.zes

acht.zes Badass junkie

tja, wat kan je verwachten?

leuke Visuals, muziek klinkt anders en mooier, flink stoned wat bij psychedelica bodyload wordt genoemd. je kan gaan lachen en gestimuleerd worden en gaan dansen maar je kan ook in je eigen gekeerd raken en schrikken van zelfinzichten waar je nog nooit over hebt nagedacht. of in gedachtenloops blijven hangen.

5. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Volgens mij maakt het soort niet uit. Ik had dat ook eens gevraagd hier. De verschillen zijn zo minimaal dat het verwaarloosbaar is. Het is een beetje verkooppraat dat de ene soort sterker is.

6. O oke.
    En hoe zie je de wereld precies?

7. Is goed dan vraag ik het De Smartshop welke Goed is.
    En heb je tips of dingen die ik echt moet Weten voor dat ik het ga gebruiken?
    En met een volle of lege maag? Welke is aan Te Raden?
    En in het geval dat ik een bad trip krijg wat Kan ik het beste doen?
    Maar heb wel lang geen badtrip gehad met Drugs, maar dit is wel een nieuwe drug en Niet zomaar 1ntje en dat is waarom ik het Wil Beleven, wil de wereld van Psychedelisch Drugs zien.
    Oh en wat is super leuk om te doen op Truffels Ik hoor dingen als tekenen etc?, wat doe jij Meestal?
    Wat neem je meestal mee als je gaat Trippen?
    En wat apsoluut niet?
    Tripsitter noodzakelijk?
    Sorry voor zoveel vragen want ben gewoon enthousiast en wil dat ik alles weet voordat ik Ga trippen

8. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Je ziet de wereld zoals jij je op dat moment voelt. Normaal is dat ook zo, maar als je tript wordt dat extreem uitvergroot. Voel je je goed, dan wordt de wereld onvoorstelbaar mooi. Voel je je slecht, dan kun je je in de hel wanen. Daarom is het zo belangrijk om goed in je vel te zitten als je gaat trippen. Ik zou je ook afraden om die dag je normale hoeveelheid van 5 gram wiet te roken. Eventuele gevoelens van paranoia worden ook extreem versterkt. Dat wil je niet meemaken.

De Dunne vindt dit leuk.
  9. Denk dat het beter is om die dag pas te roken Na de trip, of denk je dat dat niet handig is Kwa ontwenningsverschijnselen.
    Maar je ziet de wereld wel anders toch?
    Je ziet visuels heb ik begrepen? En dingen Vervormen ziet het er beetje uit als je op die LSD plaatjes ziet?

Bijgevoegde bestanden:

10. Mindless

Als ik eerlijk ben zou ik je aanraden een aantal dagen/weken niet te blowen voor de trip, zodat je helder van geest bent. Maar denk niet dat dat er in zit(?)

Die afbeeldingen roepen bij mij geen grote gelijkenis op met psilocybine visuals. Het is wat schreeuwerig/meer lsd-achtig. Truffel/paddo visuals zijn minder fel, hebben vaak een donkere achtergrond en zijn vaak veel complexer dan dit. Los hiervan kun je de visuals eigenlijk niet los zien van het mentale aspect, want jij als waarnemer zult veranderen waardoor je een hele andere kijk op alles krijgt.

Roze olifant en De Dunne vinden dit leuk.
  11. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Nietingebruik

meer zoiets.

en dan zie je ook nog overal patronen in.

Roze olifant vindt dit leuk.
  12. Oke bedankt voor de info man.
    Ik weet niet of het gaat lukken maar kan Proberen 1 weekje te stoppen zodat ik genoeg Tijd heb dat ik de ontwenningsverschijnselen Niet meer heb. Alleen weet wel dat het een Moeilijke week gaat worden dus weet niet Zeker dat het gaat lukken maar kan het Proberen

Mindless vindt dit leuk.
  13. De Dunne

Ik wil eigenlijk een eerlijke mening geven van mijzelf maar dan klink ik misschien weer te bemoeial-ig of zeikerig. Ik weet uberhaupt niet of trippen voor Nietingebruik nu verstandig is. Je moet echt 100% nuchter zijn van drugs, dus idd echt die thc gehalte omlaag in je lijf en je klinkt toch soms wat onzeker, twijfelachtig over jezelf en dingen. Ik bedoel het niet als afzeiken hoor maar ik zou het zo zonde vinden als je eerste trip ervaring echt helemaal verkloot is en je echt bad gaat. En bad gaan in een trip is echt ff anders als bad gaan van wiet oid.
    Ik wil ook echt graag eens trippen met truffels maar omdat ik zelf vind dat ik momenteel niet 100% mentaal daar klaar voor ben doe ik het niet. Niet alleen omdat ik niet bad wil gaan maar ik wil ook graag echt genieten van mijn eerste trip. Zo dat ik er wat mee kan gaan doen er na. Snap je @Nietingebruik ?

14. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Dit is best accuraat voor mij, die vervormingen. Maar wel op een lichte truffeldosering. Op hogere doseringen wordt het voor mij vaak écht heel visueel en kleurrijk, ik kan op truffels echt kleurige in elkaar draaiende patronen en fractals zien die mijn hele omgeving opslokken en innemen. Vaak wel met een 'rond' karakter, in tegenstelling tot op LSD waarbij het allemaal meer hoekig, 'kunstmatig' en neon-achtig overkwam.

Het is ook echt moeilijk om in een fimpje te laten zien hoe visuals eruit zien, omdat trippen zoveel meer is dan open eye visuals. De zaken worden vaak pas écht complex en trippy als je je ogen sluit, en dan heb ik het nog niet over het vervormen van je percepties en gedachten.

Uitleggen wat trippen is, is bijna onmogelijk. Het is als een blinde uitleggen hoe de kleur rood eruitziet. Je moet het meegemaakt hebben om je er echt een voorstelling van te kunnen maken. Maar doe het alleen als je er echt klaar voor bent. En inderdaad, zorg dat je mentaal voorbereid bent. Niet blowen de dagen van tevoren lijkt mij ook wenselijk.

Fenrir, acht.zes, Mindless en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. acht.zes

acht.zes Badass junkie

dat niet blowen voor trippen wist ik echt niet. waarom is dat eigenlijk?

16. Zal wel ff paar dagen niet blowen.
    Ik wil al heel graag trippen.
    Maar was er nog niet klaar voor maar voel Nu Echt dat ik er wel echt klaar voor ben:
    Gewoon denken even wat nieuws proberen Opgaan in het gevoel toch?
    Als ik die dag in een goede mood ben.
    Moet het wel goed gaan toch?
    Ja je hebt wel gelijk dat ik Soms wel Onzeker/Verlegen kan zijn.

17. De Dunne

Ik heb zelf nog nooit getript. Dus met detailles kan ik je niet helpen. Als je er maar goed over nadenkt. Ik denk dat ervaren trippers je vragen beter kunnen beantwoorden.
    En of het goed gaat kun je niet echt voorspellen denk ik.

18. O ik dacht toch echt dat jij truffels ooit had gebruikt dacht Dat je er zelfs een tripreport Over had geschreven.
    Maar misschien is het inderdaad beter om toch Nog iets Langer te wachten tot dat ik er echt Helemaal klaar voor ben.

19. acht.zes

acht.zes Badass junkie

ik heb nog wat algemene dingen:

- een lege maag is belangrijk. eet niks 6 uur van te voren, liefst nog langer. alles wat je recent hebt gegeten kan van involed zijn op je trip.

- voor thuis, met paddo's hebben veel mensen zin om naar buiten te gaan, je kan je binnen opgesloten voelen. omdat te doorbreken, zorg voor een goede setting. leg wat muziek klaar die je leuk vind, psychedelische muziek heeft de voorkeur. zet wat kaarsjes klaar, en/of haal wat van die glowsticks. zorg voor een schone en opgeruimde omgeving, rotzooi kan ongelooflijk storen tijdens een trip, bij mij althans wel. zet desnoods een leuke trippy film klaar, zeker in de comedown kan dat een best leuk zijn. naast films als Fear and Loathing in Las Vegas vind ik tekenfilms met felle kleuren altijd wel mooi dan.

- maar eigenlijk zijn paddo's/truffels het allerleukst buiten en wel in de zomer op een heerlijke zonnige dag. ga dan lekker de natuur in en wel naar plaatsen waar je niet echt snel gestoord wordt.

20. De Dunne

Ik heb daar niet genoeg verstand van om je juist te kunnen adviseren. Als je ook maar een beetje twijfelt om het te gaan doen, kun je het beter niet doen.

21. stomme eend

stomme eend Belezen gebruiker

Nou, bij elk beetje twijfel ervan afzien lijkt me nou ook weer niet nodig. Trippen is een heel spannend iets, zeker de eerste keer. Als je het nog niet kent, is het ook heel moeiljik in te schatten wanneer je er nou klaar voor bent. Dat je dan twijfelt, wil niet per se zeggen dat je er niet klaar voor bent.
    Neemt niet weg dat het ontzettend belangrijk is te zorgen dat je geen grote issues aan je hoofd hebt, dat je op de dag zelf lekker in je vel zit ( en daar ook eerlijk naar jezelf over bent), een fijne omgeving waar je je prettig voelt én gewoon je gang kunt gaan zover dat je bang hoeft te zijn mensen tegen te komen die niet mogen weten dat je tript. En fijne mensen om je heen waar je van weet dat ze er voor je zijn als het iets minder met je gaat.

acht.zes vindt dit leuk.
  22. De Dunne

Twijfel is iets anders dan gezonde spanning. Spanning is er altijd bij een nieuwe drugs en is niet erg maar twijfel is echt wat anders.

23. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@stomme eend heeft wel gelijk,

in plaats van een datum te prikken voor je eerste trip is het beter eerst in huis halen en dan te wachten tot je echt uitstekend in je vel zit.

en bij twijfel zou je ook kunnen overwegen om een 'kennismakingsportie' te proberen. dat wil zeggen, in plaats van een gebruikelijke portie van 10-15 gram neem je dan 5 tot 8 gram. daarvan kan je echt niet bad gaan terwijl je wel kan wennen aan het gevoel en kan bepalen of je denkt dat trippen voor jou is weggelegd of toch niet.

overigens lijkt het er op dat bad gaan tijdens de eerste keer niet vaak voorkomt. in ieder geval van wat ik heb gezien. de eerste keer staat toch altijd wel de lachkick centraal, voor iemand die de eerste keer paddo's truffels doet werkt een en ander (vooral de Visuals) enorm op de lachspieren, zo ook bij mij en eigenlijk iedereen die ik voor de eerste keer heb zien trippen.

na een paar keer ben je wel over de verbazing en het lachen heen, en dan ga je wat meer je eigen psyche ontdekken of zo. en dan komt onvermijdelijk vroeg of laat een keer die bad trip, waarmee je geconfronteerd wordt met zaken van jezelf die helemaal niet leuk zijn. hoewel de trip dan echt niet leuk is heeft die behoorlijk veel nut, veel meer dan de lachkick fase, je leert inzichten in jezelf en je omgeving en die zijn heel leerzaam.

Laatst bewerkt: 15 jan 2018
  24. stomme eend

stomme eend Belezen gebruiker

En over wat trippen is, lastig. om uit te leggen idd, en ook per persoon en per trip heel verschillend.

Voor mij: alle zintuigen werken anders. Of door elkaar (muziek die je kunt zien). Abstracte begrippen worden anders ( minuut lijkt twee uur te duren/ straat ziet er opeens uit alsof ie kilometers lang is), ruimtelijke waarnemingen zijn anders ( kamer lijkt kwart gedraaid ten opzichte van huis). En andere dingen worden opeens waarheid: met de hond kun je alleen Frans praten, elke tien minuten moeten we ons 'melden' op een bepaald punt. Dingen buiten de trip voelen opeens niet meer als waarheid ( school heb ik vast helemaal zelf verzonnen).
    Bij een voor mij fijne trip ga je van het ene avontuur in het ander, met overal andere belevingen, andere regels, andere dingen om te doen, zien en voelen.
    Een beetje in mijn hoofd wroeten ( hoe zit de wereld in elkaar) vind ik prima, maar ik hou vooral van die avonturen.

25. Bedankt voor je info man!
    Ik doe het met mensen die ik zeker vertrouw.
    En die er ook voor me zijn als ik fout ga.
    We hebben er voor gekozen om toch een Tripsitter uit tenodigen
    Alleen moet hij echt helemaal nuchter zijn?
    Of kan hij wel wat alcohol of jointje op Hebben maar niet teveel of moet hij echt Helemaal nuchter zijn?
    En ik zorg dat ik die dag erg chill en blij ben
    En het best is geen verwachtingen te hebben Maar het gewoon op je af laten komen toch?
    Mij vriend zei dat de eerste keer dat hij ging Trippen heefd hij het alleen gedaan en het Gewoon op zich af laten komen
    Hij heefd paar keer op truffels paddo’s en lsd Getript maar altijd alleen het wordt ook zijn 1ste keer samen met iemand.

26. Het alvast in huis halen is niet zo verstandig.
    Want ik ken me zelf als ik dat van te voren Doe ga ik ongeduldig worden en ga ik het Nemen zo is het ook met me eerste lijntje Coke en met me eerste pilletje gegaan.
    Na het testen van de coke lag het in huis.
    Wou het op een concert doen.
    Dus moest die dag werken en dacht zo van Hmmm laat ik het gewoon proberen wacht al Lang genoeg en neem een lijntje voelde me Echt actief voelde me of ik de hele wereld Aankon
    En wil dat niet met truffels hebben wil dat Wel echt de eerste keer met vrienden doen.

En als je dus een lage dosis van 5/8 Gram Neemt wat voel je dan precies ?
    Voel je er dan uberhoud iets van of gewoon Heel lichtjes?

27. BasvanHoven

BasvanHoven Bewuste gebruiker

Ik heb nog nooit getript op paddo's of lsd, uberhaupt niet op psychedelica dus ik ga voorzichtig zijn met wat ik zeg. Ik heb vaak lichte visuals op MDMA of 6-apb wat nooit heel intens is, maar wel duidelijk aanwezig. Denk hierbij aan streepjes, wormpjes, golfjes en gekleurde vlekjes, nooit constant maar steeds met tussenpozen.

Wat mij vooral opviel, en ik heb hierbij de bevestiging van een ervaren tripper nodig, was dat ik soms gekleurde sliertjes of wormpjes zag maar dat ik nooit helemaal kon plaatsen welke kleur het nou was. Het leek alsof het een nieuwe kleur bevatte. (met bevestiging bedoel ik of er iemand is die kan bevestigen of dit een bekend verschijnsel is bij paddo's of andere tripmiddelen)

Bijvoorbeeld, een keer toen ik het geluid van mijn computer wou verhogen zag ik langs de geluidsbalk een soort kleine gekleurde explosies maar ik kon de kleur ervan niet noemen. Alsof je bij een oude plasme tv heel hard op het scherm drukt ofzo.

Waar ik heen wil, ik denk niet dat die afbeeldingen de topicstarter klaarstomen voor wat er écht kan gebeuren.

Binnenkort ga ik 2cb doen, mijn eerste echte (hoewel lichte) psychedelica en ik weet dat het bij lange na niet zo gaat worden als op de afbeeldingen.

28. Mindless

Met psychedelics ga je ook een hoop kleuren zien die je nog nooit eerder hebt gezien.

29. acht.zes

acht.zes Badass junkie

ik had ooit flink wat gedroogde passiebloem in huis, en als je daar veel (dikke vette pure joints) van rookt bij de paddo's/truffels krijg je nog wat leuke extra Visuals, vooral in het donker op kleine led lichtjes zoals in apparatuur zit.

wel flink blijven roken anders zijn die effecten zo weer weg.

ik weet niet of het de passiebloem zelf is of het de lichte MAO-remmer is die de paddo's/truffels versterkt. want passiebloem bevat naast dat het een lichte MAO-remmer is ook een kleine hoeveelheid psycho-actieve stoffen.

overigens weet ik nu dat het effect van passiebloem bij paddo's/truffels wat langer aanhoudt als je er thee van zet met wat citroenzuur er in, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Laatst bewerkt: 19 jan 2018
Laden...