paddo chocolade maken

shiva

Belezen gebruiker
ik ben van plan om een paar kweeksetjes voor paddo's te kopen. ik zal er een paar vers proeven en de rest zal ik laten drogen (hoe zou ik dat het beste doen gewoon in keukenpapier draaien of zijn er andere manieren?) van de gedroogde wil ik dan paddo chocolade maken maar hoe kan ik die dan het beste verdelen in porties, zodat er in elke reep evenveel paddo's zitten. En zou er in de handel zo'n plaat te verkrijgen zijn waar je dan chocolade repen mee kan maken?

Jpilot

Experimenterende gebruiker
Paddo's drogen is niet toegstaan maar je kan paddo's zo snel mogelijk drogen door ze op keukenpapier met een ventilator er op.
Wat belangrijk is dat de temperatuur laag blijft. Dus geen oven gebruiken.
Ze verdampen veel vocht, dat moet weg. Vandaar de ventilator. Het liefst zo snel mogelijk ( 24 uur ) maar in heb nooit duidelijk effect gemerkt van paddo's die te lang lagen te drogen.
Ze mogen ook zeker niet in de zon liggen !

Vervolgens maal je deze paddenstoelen met een keukenmachine tot poeder.

Wat ik zelf zou doen is eerst kijken waar je de chocolade in kan gieten. Zelf heb ik daar speciale vormen voor maar wat je kan doen is bij de blokker van die silliconen bakvormen om muffins te maken. In elk vakje kan je een cm choco gieten.

Als je een vorm hebt gewoon poeder goed mengen en dan per vorm uitrekenen hoeveel gram. Ik zou op 1 reep 4 gram poeder nemen. Dan kan je zelf doseren.

JJJ

Bewuste gebruiker
Een oven gebruiken kan wel heb ik gehoord, schijnt zelfs het beste te werken, als je hem lager dan 40 graden houdt. Maar gewoon op papier in huis neerleggen gaat al best goed. Beter is een plekje dat automatisch al wat circulatie heeft en wat warmer is, b.v. de achterkant van een (niet plat) beeldscherm, of de achterkant van een koelkast.

pythregius

Bewuste gebruiker
pcilocybine, breekt af op een temperatuur van 38 graden, met verhitting drogen, vind ik een slechte optie.
ik heb wel een manier die erg effectief is.

het enige wat je nodig hebt is een emmer, gaas en een vocht vreter.
je zet de vocht vreter in de emmer, dan maak je van het (kippen)gaas een mandje die ongeveer zo groot als de diameter van de emmer is, die hang je inmd e emmer, zorg ervoor dat de paddestoelen, de vocht vreter niet raken!! leg de paddestoelen op het gaas, en sluit de emmer af met plastic zodat er geen lucht meer in kan, 3 dagen later zijn je p[addo's tot perfectie gedroogd :wink:

succes

shiva

Belezen gebruiker
als je 30gram verse paddo's neemt om een deftige trip te bekomen hoeveel moet je er dan nemen als ze gedroogd zijn om het zelfde effect te hebben? ik had ergens gehoord over 3gr klopt ?

Bovenaan