1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Paddo dokter gezocht! Is mijn growkit nog gezond?

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door Crypto_Cunt, 9 aug 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Crypto_Cunt

Crypto_Cunt Newbie

20180808_203048.jpg
    Geachte Paddo dokters,

Ik woon momenteel in Hongarije en heb vanuit nederland een growkit besteld.

De kit is 10 dagen onderweg geweest tijdens de recente hittegolf. En ik ben bezorgd of alles nog goed gaat.

Bovenstaande foto is de huidige situatie. Hij staat inmiddels 11 dagen op. In heb netjes de instructies gevolgd en het is ongeveer 22C bij mij in huis.

Er lijkt namelijk al 5 dagen niets nieuws meer te gebeuren en de typische paddo geur was heel sterk en nu ruik je het nog amper. Hij lijkt stil te staan en te stoppen met groeien.

Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen of tips kunnen geven.

2. jam

jam Bewuste gebruiker

Het mycelium (de schimmel) moet mooi wit blijven. Indien deze echt al grijs is zou ik deze foto naar de verkoper sturen en vragen of je evt. nog een andere kit kan krijgen. Op de foto kan ik echter niet zien ofhet mycelium al grijs is, de kit lijkt iets te vochtig te staan, maar dit kan ook door de foto komen. Ik heb nog nooit gezien dat er zoveel glans in zo'n kit zit, dus misschien komt dit wel door de foto. Ik zou de kit nog even laten staan en kijken of er nog iets opkomt, het is niet superraar dat dit een paar dagen (tot weken) duurt indien het mycelium nog niet zo goed gegroeid was toen de kit aan kwam.

Crypto_Cunt vindt dit leuk.
  3. Crypto_Cunt

Crypto_Cunt Newbie

We zijn inmiddels een paar dagen verder (dag 14) en er lijken groene vlekken te ontstaan.

Het mycelium aan de zijkant lijkt het goed te doen maar aan de bovenkant lijkt het niet echt aan te slaan. Hoewel de boven kant toch wel enigsinds wat witter is geworden.

Kan iemand me vertellen of die groene zorgelijk zijn? Zie foto's

Bijgevoegde bestanden:

4. jam

jam Bewuste gebruiker

Ik zou hemnog wat laten staan en hopen dat er misschien toch nog wat groeien, groene vlekken is echter een slecht teken, vaak nemen ze het mycelium heel snel over en groeit er niets meer. Je kan dit wel behandelen met waterstofperoxide volgens mij, maar ditheb ik nog nooit zelf geprobeert, je kan dit wel even opzoeken.

5. Crypto_Cunt

Crypto_Cunt Newbie

In andere threads heb ik gelezen dat de bovenste laag soms te vast zit. Ik heb dus de bovenste laag met een vork geharkt.

Nu groeit is er wel een grote witte laag gaan groeien maar ik weet niet of dit er goed uit ziet.

Ze staan nu 21 dagen. Ziet dit er nog goed uit en denken jullie dat ze nog zullen groeien?

Bedankt voor de support!

Bijgevoegde bestanden:

6. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ben totaal geen expert maar zou dit niet op eten , ziet er niet gezond of normaal uit in ieder geval..

Zou na de hittegolf een nieuwe kit proberen.

Wellicht weet iemand of dat wat je hebt überhaupt actief is.

Succes!

Laden...