paddo kweek vraagje

dancis

Newbie
ik heb veel van dat witte pluis in mijn eerste kweek , kan dat kwaad?

Modedit: Plaatje via dropbox werkt niet , heb het even verandert voor je.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zo te zien lijkt het gewoon mycelium. Dit is normaal. Het groeit aan de onderkant van je paddo's en is zacht pluizig. Verkeerde schimmel zit meestal op dit spul als een tweede laag en is duidelijk te onderscheiden van het meer pluizige mycelium. Zo'n verkeerde schimmel kan verschillende kleuren hebben zoals groen of blauw, maar ook wit. Maar die witte verkeerde schimmel is dus echt duidelijk anders dan mycelium. Als je een verkeerde schimmel hebt, stinkt je kweekbak waarschijnlijk ook enorm. Paddo's ruiken sowieso wat muffig, maar zolang het niet vreselijk stinkt zal het waarschijnlijk meevallen.

Ga ook zelf even op onderzoek uit wat mycelium precies is en wat voor soort verkeerde schimmels je kunt krijgen op je paddo's. Dingen die je gewoon even moet weten als je zelf je paddo's kweekt.

dancis

Newbie
Dan denk ik dat het inderdaad gewoon het mycelium is , want het stink/ruikt niet echt , net wat je zegt een beetje muffig.

Ik dacht in eerste instantie dus ook aan een contiminatie van verkeerde schimmel , maar dat is het dus waarschijnlijk niet.

Ook heeft het geen andere kleuren zoals grijs of geel , het is echt spierwit.

Dan komt het wel goed met de kweek :grin:

lotske1984-

Wijs gebruiker
Aaah ok..zou zegge nog veel kweek genot..en als het gelukt is mag je altijd seintje geven..ik zelf heb het nog niet genomen paddo's..

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Veel kweek plezier! Even uitzoeken wat voor contaminatie er mogelijk is kan geen kwaad denk ik zoals Mindless al zei. Zelf zou ik ook snel denken dat dit niet ok is, blijft natuurlijk lastig aangezien de paddo zelf al een schimmel is.

lotske1984- zei:
Aaah ok..zou zegge nog veel kweek genot..en als het gelukt is mag je altijd seintje geven..ik zelf heb het nog niet genomen paddo's..
Niet solliciteren naar een ban he lotske.

lotske1984-

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
Veel kweek plezier! Even uitzoeken wat voor contaminatie er mogelijk is kan geen kwaad denk ik zoals Mindless al zei. Zelf zou ik ook snel denken dat dit niet ok is, blijft natuurlijk lastig aangezien de paddo zelf al een schimmel is.

lotske1984- zei:
Niet solliciteren naar een ban he lotske.
Nee sorry was nie mijn bedoeling..zen nie zo zot op paddo's ook niet..

dancis

Newbie
waarschijnlijk is het toch een ander soort schimmel , want bij sommige paddestoelen zit het over de hele stam.

Deze kan ik denk ik wel weggooien.....

dancis

Newbie
ik heb de eerste paar kunnen plukken want die leken me al volgroeid. Bij sommige zit dus een witte dons laagje op maar ze ruiken niet vreemd ofzo.

Zijn deze gewoon te eten dan?

heb een foto bij gevoegd:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Van wat ik zo zie, zien ze er prima uit. :) Stinken ze niet, dan zit het goed als ze er zo uitzien. Ga je ze vers op eten?

dancis

Newbie
Wilde ze wel vers gaan proberen maar ik denk dat het meer opbrengt dan we opkunnen. :grin:

Dus ik denk dat ik een gedeelte moet gaan drogen. Effe inlezen hoe dat gaat.

Had nu 3 grote paddo's genomen om te proberen maar is denk ik te weinig geweest omdat ik nog niks merk na anderhalf uur.
Volgende keer maar wat meer nemen als de rest van de eerste flush volgroeid is.

Bovenaan