Paddo Kweekverslag Cubensus Cambodia

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

TytoGJ

Newbie
Dag Allen,

Na maanden alleen als lezer van dit forum door het leven te zij gegaan is hier eindelijk mijn eerste post.
Een paar weken geleden heb ik met een vriend van truffels gegeten van het type hollandia. Ik had in een ver verleden goede ervaringen opgedaan met het gebruik van paddo's dus ik had hoge verwachtingen. We hebben allebei ongeveer 10 gram truffels gegeten maar de trip viel mij erg tegen. Dit heeft mij doen besluiten om kweeksetje aan te schaffen zodat ik binnenkort nog eens een goed spiritueel tripje kan gaan maken.

Na wat rond te hebben gekeken op internet heb ik dit setje besteld: http://azarius.nl/smartshop/magic-mushrooms/grow-kits/XL-magic-mushroom-grow-kit-B-plus/

Ik heb de bak wat aan de lange kant laten soaken, ongeveer 16-18 uur.
Omdat de temperatuur in mijn woonkamer voornamelijk snachts aan de lage kant is ben ik aan het knutselen geslagen. Ik heb spaarlamp bekleed met karton. Hierop heb ik de bak gezet, met karton eromheen zodat er geen stoeltjes aan de zijkanten gaan groeien. Ik zal met de constructie geen schoonheidsprijzen winnen, maar ik hoop dat het functioneert. Het geheel ziet er als volgt uit:

De temperatuur op het karton boven de lamp is 28 graden. De temperatuur aan de buitenkant van de zak gemeten is 24 graden.

Ik vraag mij af of dit niet te hoog is. Als de buitenkant van de zak 24 graden is dan kan het aan de binnenkant misschien wel veel warmer zijn. Wat zijn jullie ideeën hierover?

Daarnaast vraag ik me af of ze wel op de juiste plek staan. Omdat ze in een hoek tussen twee banken staan krijgen ze niet heel veel licht. Zou ik ze ergens anders neer moeten zetten?

Mocht iemand mij hierover kunnen adviseren dan hoor ik het graag.
Tijdens het hele proces zal ik dit blog bijhouden en foto's blijven posten.

Greetz TytoGJ

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Je foto's werken niet! Je kunt Imgur proberen voor het plaatsen van foto's.

Veel succes met de kweek

dernael

Bewuste gebruiker
Ik denk persoonlijk dat de temperatuur wat te hoog ligt. Ik gebruik zelf een warmte-mat om mijn stoeltjes op temperatuur te houden. Hiermee blijft de warmte rond de 23-25 graden en dit levert me altijd Grote en potente paddestoelen op.

Een Warmte mat heb je al onder de 15eu. Het is zijn geld waard.

Verder, paddo's hebben niet veel licht nodig. Zet ze vooral niet in de zon.

TytoGJ

Newbie
Inmiddels heb ik de thermometer grondig gedesinfecteerd en in de zak naast de bak geplaatst. De temperatuur blijkt helemaal niet zo hoog te zijn. Overdag is het 24 graden en snachts 21/22 graden.

Ondertussen is het dik anderhalf week geleden dat ik ze neergezet heb. Er zijn nog geen pins te zien. Ik heb echt zooon zin om ze boven te zien komen en ze elke dag groter te zien worden!
Wanneer ze hun kopjes laten zien post ik uiteraard een paar foto's!

TytoGJ

Newbie
Na een lange tijd niets gepost te hebben is het nu toch echt tijd voor een update!
Dat is natuurlijk niet zonder rede; ik ben vandaag vader geworden van meerdere kleine stoeltjes!!
:rock:
Blijdschap alom. Het probleem is echter dat de meeste stoeltjes zich aan de zijkant van de kit nestelen. Ik heb op dit forum gelezen dat meer mensen hier last van hebben maar ik heb het idee dat het bij mij toch wel extreem is. Zie onderstaande foto's.

Het idee om de kit in een doos te zetten heeft dus niet goed gewerkt... bij de volgende flush toch maar alufolie eromheen doen.

Op dit moment zit ik met een aantal vragen:
1. is er een kans dat de stoelen aan de onderkant afsterven, gaan rotten en de hele bak in hun ziektebed meenemen?
2. Kan ik bij het oogsten het hele sultraat uit de bak nemen en ook de onderste stoelen plukken? of beschadig ik op deze manier de kit?
3. Zal dit probleem zich bij de volgende flush ook voordoen? of zal deze meer door het midden groeien?

Ik zou het fijn vinden als jullie hier een antwoord of menig over hebben.. Al zijn mijn kindjes misvormd, ik hou van ze en wens ze een goede toekomst.

Alvast bedankt! TytoGJ

dernael

Bewuste gebruiker
Gefeliciteerd!

Het gebeurt regelmatig dat ze aan de zijkant vd bak groeien. Dit is echter niet erg, je kunt (mits je schoon en heel voorzichtig te werk gaat) het substraat tijdens de oogst iets uit te bak halen waardoor je de stoeltjes kunt plukken. Probeer zo min mogelijk van het substraat aan te raken en houd deze niet te lang uit zijn beschermde omgeving.

Hoe de rest van je flushes zullen verlopen weet niemand. Vaak is de 2de flush wel het grootst qua opbrengst.

Veel plezier!
Dernael.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan