1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Paddo kweekzet, gaat dit goed?

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door Thijssie, 11 dec 2018.

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds
  1. Thijssie

Thijssie Newbie

Hallo allemaal,

Begin november ben ik begonnen met mijn eerste kweekset. Netjes alle instructies opgevolgd en een warmtemat aangeschaft.

Het vormen van het mycelium ging erg traag. In de instructies stond dat de bakjes helemaal wit moesten worden in 2 tot 4 weken, maar na 4 weken waren er maar enkele witte plekken. Omdat de maximum tijd voor het mycelium was verstreken ben ik doorgegaan naar de volgende stap, de bakjes zonder deksel in de grow bags. Toen ik dit deed kwam ik erachter dat 2 van de 4 bakjes waarschijnlijk waren uitgedroogd doordat de tape (van de gaatjes voor de sporenspuit) niet goed was geplakt. De andere 2 bakjes waren denk ik te vochtig doordat er water in is gelopen tijdens het steriliseren van het substraat. De uitgedroogde bakjes heb ik water gegeven en de volgelopen bakjes een beetje laten uitdrogen. Het is nu een dikke week verder en het mycelium is al aardig gegroeid.

Nou zit ik met het volgende; toen ik de bakjes na 4 weken voor het eerst open maakte om ze in de grow bags te zetten kreeg ik last van lichte keel- en hoofdpijn, dit ging na enkele dagen (niet thuis te zijn geweest) weer weg. Nu ik weer thuis ben komt het telkens terug wanneer ik in dezelfde ruimte als de kweekset ben. Is dit normaal of ben ik gewoon gevoelig (want kon hier niks over vinden)

Kortom, kan iemand mij vertellen of mijn kweek goed gaat? of dat ik een verkeerde witte schimmel aan het kweken ben haha

Alvast bedankt!

PS. Jammer dat bijna niemand na het stellen van een vraag laat weten hoe de kweek verder is verlopen. Ik ben dat wel van plan :)

Hier nog de afbeeldingen van hoe ze er momenteel uit zien:
    DSC_0315.JPG DSC_0316.JPG DSC_0317.JPG DSC_0318.JPG DSC_0319.JPG

En zo staan ze de laatste 1,5 week:
    DSC_0320.JPG

2. Thijssie

Thijssie Newbie

Prima titel zie ik. Voor een goede eerste indruk haha

Laden...