paddo leidt tot verslaving?

paddo's leiden tot ander drugsgebruik

• ja

Stemmen: 0 0,0%
  • nee

• ik ben te stoned om te kunnen kiezen

Stemmen: 1 100,0%
  • wat zijn paddo's?

• Totaal aantal stemmers
    1

Ceko

Belezen gebruiker
Hallo, ik heb een paar weken geleden voor de tweede keer paddo's gegeten. De eerste keer was heel leuk, toen hebben we met zijn drieen 2 porties lichte paddo's (mexicaantjes als ik het goed heb?) gedeeld. Geweldige ervaring, lekker gelachen, slap geouwehoerd, nagedacht over de zin van het leven en meer van dat soort dingen. ik wilde het zeker nog eens doen, maar ik had niet de drang om het snel nog eens te doen.

De tweede keer was het niet leuk, toen was het HEEEEL leuk! Ik had een portie mexicaanse en een portie hawaiiaanse. De mexicanen zouden voor mezelf zijn, omdat ik niet direct de sterkste wilde. Maar goed, eenmaal klaar om te beginnen werd mij verteld dat de uitwerking van de twee soorten ontzettend anders waren en dat we beter samen hetzelfde soort konden nemen om op een lijn te blijven zeg maar. Dus wat hebben we gedaan? De hele boel door elkaar gegooid en ieder dus een halve portie van ieder soort.

Enfin, echt een briljante avond gehad. Voor het eerst in mijn leven hallucinaties gehad en kleuren gezien. Film opgezet waar ik me helemaal in verplaatst voelde en daarna hele vette muziek geluisterd.

En nu komt er wat mij zo'n zorgen baart: een paar dagen erna had ik zoiets van "nog een keer!!!" Nu is mijn vriendin het hier niet helemaal mee eens (ik heb haar verteld dat het effect steeds minder wordt naarmate je meer gebruikt), maar ze schrok nogal van mijn opmerking dat ik zo graag nog eens wilde. Mijn angst is ook dat ik dit soort dingen zo leuk ga vinden dat er straks geen lol meer te halen valt uit het "echte" leven en andere dingen ga proberen. Nu weet ik dat het meeste geen kwaad kan, zolang je maar bewust bezig bent, maar die paddo's zijn echt een soort obsessie voor me geworden. En dan bedoel ik dat ik niet kan stoppen met erover te praten, de dingen aan te prijzen en om te zeggen hoe lekker ze wel niet zijn en als ik eerlijk met mezelf ben zit ik er echt constant aan te denken. En hoewel ik mezelf nu niet direct als junkie zie (ik ben best een nette jongen :P) ben ik dus bang dat ik mezelf erin verlies.

Ik ben nu 29 en rookte 2 jaar geleden voorzichtig een sigaretje met iemand mee. Nu is het lastig te stoppen met die rommel (want sigaretten blijven rommel). Ben niet lang erna begonnen te blowen. Geen probleem, iedereen blowt toch? Maar dan nu paddo's... is er niet een soort van stijgende lijn te ontdekken?

Ik moet wel toegeven dat paddo's het blowen minder interessant hebben gemaakt (blowen stelt echt niks voor met het lekkere gevoel dat je van de shrooms krijgt), maar straks worden de paddo's misschien saai. Ik heb een afspraak met mezelf en mijn vriendin, dat ik het alleen bij natuurlijke producten hou, maar ik betrap mezelf er wel op dat ik regelmatig geinteresseerd ben in ervaringen van gebruikers van andere lekkernijen...

Wie heeft er een verhelderend inzicht?

spacekonijn

Badass junkie
maak je niet druk .

het is een geweldige ervaring en het is goed te begrijpen dat het zo geweldig was van 'nog een keer' het liefst morgen alweer!

maar dit is hetzelfde met alles wat je net ontdekt en helemaal het einde vind.
paddo's bevatten geen verslavende stoffen , dus verslaafd zul je niet raken.
ik vermoed dat je na een paar keer sowieso zoiets hebt van nu eventjes een tijdje niet.

Decibel

Experimenterende gebruiker
spacekonijn zei:
maak je niet druk .

het is een geweldige ervaring en het is goed te begrijpen dat het zo geweldig was van 'nog een keer' het liefst morgen alweer!
mwa vond ik niet. 1e keer was super vet. maar dacht niet morgen weer. ik dacht het is leuk, maar de lol moet blijven dus eens in de 6 a 8 weken ofzo. totaal niet verslavend vind ik

Eyezblack

Belezen gebruiker
Shroomie zei:
Paddo's kunnen misschien wel leiden tot andere psychedelische drugs zoals LSD, denk ik.

jup, maar die zijn niet zo verslavend of zelfs niet verslavend, weet niet zeker hoe het zit met lsd, maar zelf weet ik wel zeker dat je aan paddo's verslaafd raakt, of je moet wel een hele lijpe zijn :P Ik hoef zowiezo na paddo's een week niet meer te nemen, en daarna is de behoefte ook neit groot, je doet het alleen gewoon voor de lol, niet het gevoel dat het hoort of dat je het nodig hebt ofzo.

qinn

Bewuste gebruiker
idd, Ik vind Paddo's ook niet verslavend.

en als er dan iets verslavends aan zou moeten zijn dan is het de gezeligheid wel die het met zich meebrengt. :grin:

Jeller

Badass junkie
je topictitel en poll vraag zijn wel heel verschillend hé :confused:

ma bon...
paddo's zijn niet verslavend, maar goede ervaringen leiden mss wel naar interesse voor LSD ofzo

Ceko

Belezen gebruiker
Hmm nu je het zegt... ik zat ook te twijfelen wat ik zou vragen. Ik weet dat paddo's zelf geen verslavende kenmerken hebben, dus ik bedoelde eigenlijk te vragen: kan het gebruik van paddo's leiden tot andere verslavingen? Maar goed volgens mij was het idee wel duidelijk.

spacekonijn

Badass junkie
Decibel zei:
spacekonijn zei:
maak je niet druk .

mwa vond ik niet. 1e keer was super vet. maar dacht niet morgen weer. ik dacht het is leuk, maar de lol moet blijven dus eens in de 6 a 8 weken ofzo. totaal niet verslavend vind ik

nee bij mij ook niet , maar bij de topicstarter blijkbaar wel.
ik wil alleen aangeven dat dit vanzelf wel ophoud en je na de 2e of 3e keer sowieso wel zoiets hebt van nu eventjes niet

TeQ

Bewuste gebruiker
Paddo's leiden tot ander drugs gebruik: Duidelijk niet.

Paddo's kunnen leiden tot ander drugs gebruik: Misschien, al vraag ik me af of dat in dat geval de nieuwsgierige persoon in kwestie niet gewoon als eerst datgene heeft genomen wat makkelijk te krijgen was. En het dus al in de aard van de persoon zat. :)

Mindless1985

Badass junkie
Bij mij heeft het wel geleidt tot ander drugs gebruik. Toen ik alleen nog maar blowde was ik niet van plan ooit iets anders te proberen, tot ik hier op het forum zoveel moois hoorde over paddo's. Toen ik dat eenmaal gedaan had was ik zo benieuwd naar andere drugs, dat ik dat ook maar ben gaan doen. Geen spijt van gehad overigens. Je moet alleen duidelijk grenzen trekken van hoe vaak je gebruikt, en af en toe een break inbouwen.

azgaza

Badass junkie
Nee. Nou, ja half. Ik blowde net twee maanden toen ik voor het eerst paddo's at, en ik had het plan om paddo's te nemen sinds ik tien jaar oud was. Ik had al zolang ik bestond een overdreven intresse in tripmiddelen, en mijn eerste trip was dus ook echt.. het mooiste moment uit mijn leven.
Het was echt álles wat ik hoopte dat het zou zijn, en het was zo fantastisch, bizar, mooi dat er haast geen woorden zijn die toerijkend zijn aan de geweldigheid ervan. Natuurlijk kwam er een twee keer, na twee weken al.
Ik kon ook aan niks anders denken, ik vond het zo fantastisch.
Dat is nu anderhalf jaar geleden en 11 trips zijn in die tijd voorbij gegaan, op paddo's, soms zat er maar een week tussen, soms drie maanden, maar zodra ik iets had wat ik in mijn hoofd aan 'psychedelisch' kon binden kreeg ik er meteen weer zo'n zin in.
Ik heb nu nog steeds niks anders gebruikt dus tot andere dingen lijdt het niet, maar ik ben msischien wel een beetje mentaal verslaafd; alhoewel ik het niet 'nodig' heb; ik wil het angstwekkend graag.
Ik heb truowens wel LSD plannen staan en wil ook DMT gaan halen uit een DMTplantje, dus het gaat wel tot meer lijden; maar ook dat wilde ik al vóór de paddo's, dus dat komt neit door de paddo's maar door mijn intresse erin.

Maar echt verslaafd? Nee, anders zou ik er niet soms 3 maanden tussen hebben, ik vind het meer gewoon écht fantastisch.

Ceko

Belezen gebruiker
Ik denk dat ik net zoiets heb als azgaza, het was zo mooi dat je haast aan niets anders kan denken. En als je iets ziet of leest of hoort wat je eraan doet denken heb je er meteen weer zin in. Ik heb er ook een hele tijd over nagedacht voordat ik ze nam, ik heb de hoeveelheid zin die ik erin had op die manier echt opgebouwd zeg maar. Ik heb alleen op dit moment echt geen behoefte aan iets anders, maarja dat had ik een paar jaar geleden ook niet, dus ik ben een beetje bang voor mezelf zullen we maar zeggen, vandaar dat ik dit topic opende. Zoals ik er nu tegenaan kijk: gewoon genieten van een heerlijk paddootje op zijn tijd :hearteyes: :wink: Dat kan mijn sociale leven niet in de weg staan toch?

flashkop

Bewuste gebruiker
ik vind van wel, door paddos werd men intresse namelijk gewekt voor lsd en andere trip productjes :) maar das dan ook alles, niet dat het lijdde tot een coke verslaving

Qocaïne

Badass junkie
Paddo's zijn absoluut niet verslavend.. dagen en weken nadat ik paddós heb gebruikt heb ik écht even genoeg gehad.

Ik kan na een tijd wel weer verlangen naar die sprookjeswereld.
Het is zoo mooi!

En ja.. er is wel een stijgende lijn te ontdekken. Dat lijkt me vrij duidelijk.
Maar niets om je zorgen over te maken iig! Je bent gewoon geïnteresseerd in psychedelische drugs. Geen probleem! Ik ook :grin:

heartcore

Paddos zijn niet verslavend punt. Een poll hierover is volstrekt onzin. Sorry als dit lomp overkomt maar dit is echt al jaren bekend en aanvaard, zelfs door de heren en dames beleidsmakers.

Het is mogelijk om over een langere periode paddo's te gebruiken maar dat heeft niets met verslaving te maken.

Ik denk dat het vooral ligt aan wat voor persoon je bent. Sommig mensen doen nu eenmaal elk weekend paddo's (vriend van me) en andere wachten geduldig af tot het weer zover is. Fysiek zijn ze alvast niet verslavend, maar als je van het type bent dat steeds meer, steeds sneller na elkaar wilt kan ik me wel inbeelden dat je er verslaafd aan raakt. (hoewel je er na een tijdje niets meer aan hebt, diezelfde vriend doet nu eens om de twee maanden, vind ie veel toffer).

Ceko

Belezen gebruiker
heartcore zei:
Paddos zijn niet verslavend punt. Een poll hierover is volstrekt onzin. Sorry als dit lomp overkomt maar dit is echt al jaren bekend en aanvaard, zelfs door de heren en dames beleidsmakers.

Het is mogelijk om over een langere periode paddo's te gebruiken maar dat heeft niets met verslaving te maken.
Maar het kan misschien tot verslaving aan andere drugs leiden. Sorry als het lomp over komt maar dat was eigenlijk mijn vraag als je goed gelezen had.

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
Absoluut niet, paddo's sturen mij juist aan bepaalde zaken te overdenken. Zo heb ik na mijn trip van gisteren besloten geen coke te nemen met oud en nieuw. Lieve paddestoeltjes, toch? :mrgreen:

Dr. Tommy

Badass junkie
als je te vaak paddoos neemt gaat het magische er af vind ik...ik ben er niet zo idolaat meer van als een jaar geleden...

laatst nam ik nog een portie hawaiaanse...dat werkte nog geeneens..zal wel te weinig zijn geweest???ik snap nie.. :confused:

oeps zit ik weer verkeerd...

pepito

Bewuste gebruiker
Nog NOOIT iemand met een verslaving aan natuurlijke hallucinogen tegengekomen en werk 10 jaar in verslavingszorg...
Sterker nog, mijns inziens kunnen ze een therapeutische waarde hebben....

neti

Badass junkie
krijg zel fook van vrienden commentaar laatste tijd.... mijn drugsgescheidenis ziet er als volgt uit

basisschool - lijm e.d.
21 jr tot nu poppers
27 jr wiet
29 jr spacecake tot nu
30 jr xtc, xplosion, paddo's,

ze zien een stijgende lijn en zien me er steeds meer over praten... mmmm denk dat het wel goed is, maar check het ff bij mezelf door me 2 maand onder curatele te plaatsen :wink:

heartcore

Maar het kan misschien tot verslaving aan andere drugs leiden. Sorry als het lomp over komt maar dat was eigenlijk mijn vraag als je goed gelezen had.

Nee dat is grote onzin, paddo's leiden niet tot harddrugs. Sterker nog, psilocybine is een wondermiddel tegen allerlei aandoeningen die samenhangen met verslaving.

Het is dus eerder andersom :)

Lapzwans

Belezen gebruiker
paddo's zyn ook niet verslavend en ik kan er ook makkelyk vanaf blyven, doe het ook zeker niet vaak, laat er zeker wel 2maanden tussen zitten.
Dat het aanspoort tot andere drugs denk ik niet eigenlyk, dat ligt helemaal aan jezelf.
maar je kan paddo's toch niet meteen weer gebruiken, het werkt toch niet als je er niet minstens 6weken tussen laat heb ik gehoord en gelezen (geen ervaring of het eerder wel of niet werkt), dan heb je gewoon geen effect en dus je geld voor niks uitgegeven. (correct me if I'm wrong)

:wave:

paupie

Bewuste gebruiker
Lapzwans zei:
paddo's zyn ook niet verslavend en ik kan er ook makkelyk vanaf blyven, doe het ook zeker niet vaak, laat er zeker wel 2maanden tussen zitten.
Dat het aanspoort tot andere drugs denk ik niet eigenlyk, dat ligt helemaal aan jezelf.
maar je kan paddo's toch niet meteen weer gebruiken, het werkt toch niet als je er niet minstens 6weken tussen laat heb ik gehoord en gelezen (geen ervaring of het eerder wel of niet werkt), dan heb je gewoon geen effect en dus je geld voor niks uitgegeven. (correct me if I'm wrong)

:wave:

soz, you're wrong :wink:

Tussen mijn 1ste en 2de keer paddo's zat slechts 1 week. Beide keren waren even heftig (+/- zelfde dosis). Bij 2 vrienden van me zaten er zelfs maar 2 dagen tussen. Bij hun was het effect wel beduidend minder, maar zeker wel aanwezig.

Bovenaan