Paddo's bewaren

Purple haze

Bewuste gebruiker
Als je paddo's gekocht hebt, hoelang kan je dan goed houden? En, hoe kan je je ze het beste bewaren?? Ik wil ze namelijk een keer gaan gebruiken maar vanwege het verbod dat er mogenlijk aan zit te komen mis ik misschien wel de boot en dat zou ik zonde vinden.

Purple haze.

crysis

Bewuste gebruiker
Drogen van paddo's
Paddo's kun je heel makkelijk zelf drogen. Leg ze ergens op een paar vellen keukenpapier, zorg ervoor dat ze elkaar niet aanraken (laat dus ongeveer 1cm tussen de paddo's) en doe er nog wat keukenrol overheen. Ververs het keukenrol om de dag of twee dagen (zelf even inschatten) en zorg ervoor dat je handen schoon zijn als je de paddo's aanraakt. Na een week zijn je paddo's een stuk kleiner en harder. Zijn ze totaal zwart geworden zijn ze rot en heb je waarschijnlijk het keukenrol niet op tijd ververst.
Gedroogde paddo's zijn verboden door de wet, het is dus illegaal om gedroogde paddo's in je bezit te hebben, ook de handel hierin is verboden.

Bewaartijd van paddo's
Paddo's in de ijskast zijn ongeveer 3 á 4 dagen te bewaren.
Paddo's buiten de ijskast zijn 1 á 2 dagen te bewaren (ligt aan de temparatuur)
Gedroogde paddo's zijn maanden houdbaar.

als je nu eerst ff de sticky had gelezen

edit: om hier dan toch nog een nuttig topic van te maken :wink: wanneer gaat het verbod eigenlijk in? ben ook wel nieuwsgierig namelijk

Purple haze

Bewuste gebruiker
Ja, nog wel, alleen voor hoe lang is de vraag. Daarom wil ik ze bewaren. Ik ga ze waarschijnlijk nog niet meteen gebruiken.

pieter-b

Wijs gebruiker
emnasiah zei:
Heh?...ben jij nu de 2de met het onderschrift "Heeft er iemand een khat plant?"
toch?..op de 1 of andere manier denk ik dit onderschrift wel zo vaak tegen gekomen te zijn..maar jouw postcount spreekt dat tegen..
naja..dan draai ik er nog 1 :)

azgaza

Badass junkie
Als je ze langer wil bewaren moet je ze drogen. Keurenrol eronder, erop en vooral niet in de zon leggen en niet in de hitte, gewoon op een schaduwrijke kamertemperatuur plek. Meestal bewaar ik mijn paddo's dan gewoon in het laatste papier als ze al droog waren.

Santatrip

Belezen gebruiker
Ze hebben in de smartshop ook al vaker tegen me gezegd dat je het in de oven op 50gr C kan doen...maar kan dus ook gewoon zonder? Aangezien ik straks mijn eigen kweek klaar heb en niet van plan was een paar honderd gram in eens op te maken :mrgreen:

emnasiah

Experimenterende gebruiker
Had 100gr exact van men eerste flush (mex azariuskid)
heb 50gr in de oven op 40°C
en de rest tussen keuken papier.

nog een klein vraagje ivm gewoon laten drogen : in het licht of donker drogen?

teebo

Bewuste gebruiker
donker, ik steek ze in een schoendoos met een hoop wc papier.
ik scheur ze trouwens in kleine reepjes zodat ze rapper zouden drogen.

Moker

Bewuste gebruiker
om hier dan toch nog een nuttig topic van te maken :wink: wanneer gaat het verbod eigenlijk in? ben ook wel nieuwsgierig namelijk

ik heb hier vanmiddag nog naar gevraagt in de smartshop, zei zeiden dat er op 1 januari nog een keer over nagedacht gaat worden. Maar als het goed is valt er nog veilig van te genieten tot inieder geval 1 jan :wave:

ik heb paddo`s ik keer geprobeert te drogen maar na een aantal dagen begon er een dikke witte schimmel laag op te groeien, had ik ze niet goed gefentileert ofzo?

hallotje

Bewuste gebruiker
Ik doe het meestal zoals azgaza zegt en vooral nooit maar ook nooit voor zorgen dat je paddestoelen warmen dan 37 graden worden! Dan verdampt de stof en werkt het niet meer...

Het nadeel is wel dat het echt wel een ruime week kost voor ze goed droog zijn maarja.. Als ik ze na 2 a 3 dagen gedroogt wil gebruiken bv voor thee dan kan het sneller dmv vochtvreter. En dat doe je alsvolgt:

Gij gaat naar de bouwmarkt en haalt een zak vochtvreter navulling ZONDER GEUR!! Gij pakt bij voorbeeld een schoenendoos en gooit de korels er onderin. Dan maak je er een roostertje in waar je de paddestoelen op kan liggen zodat de paddestoelen nooit in de buurt van de korels komen.

Dan de doos dichtdoen en ik zet dat geheel weer in een vuilniszak omdat de schoenendoos vaak veel vocht gaat verliezen...

Je kan zo echt in 24 uur al aardig droge paddo's hebben! Maar zorg echt NOOIT dat je paddestoelen op de korrels legt!!

emnasiah

Experimenterende gebruiker
ik zal de oven gedroogde paddo's deze zondag eens proberen zal iets laten weten of ze nog effect hadden.

MiNiMaLiSDope

Bewuste gebruiker
Kun je je paddo's ook onder een (bureau)lamp laten drogen om het zo sneller te laten gaan of is dit een slecht idee vanwege het licht?

Bovenaan