Paddo's en Gezondheid!

The Used

Bewuste gebruiker
Ik heb al meerdere keren paddo's gedaan ( 4 keer verdeeld over 2 jaar ) en ik vind het meer dan geweldig en ik wil dan ook een kweeksetje die ik nu besteld heb en die onderweg is... Maar ik besefte dat ik eigenlijk helemaal niet veel weet van Paddo's en gezondheid en daar maar ik me een beetje zorgen om .. Mijn vraag is dan ook zijn paddo's slecht voor je ?

Geestelijk ? Wordt je dommer van paddo's als je het hooguit 1 keer per maand doet ? Wordt je een beetje vreemd/gek ( psychoses bijvoorbeeld van normaal gebruik ?

Lichamelijk: Is het slecht voor je lichaam op lang termijn en op kort termijn ? :) .

Als je dit leest en het antwoordt hier op weet laat het dan weten! :grin: Dit is namelijk iets wat nergens staat vermeld en volgens mij zitten veel mensen met dezelfde vraag , alvast bedankt!

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Je moet ongeveer je eigen lichaamsgewicht (70 tot 80 kilo) eten aan paddo's wil je er dood aan gaan

Het kan psychoses triggeren, maar dat kunnen alle drugs

Meestal voel je je geestelijk beter maar dat verschilt.

Maak je niet teveel zorgen, het is maar een trip en gaat weer over....:P

azgaza

Badass junkie
Het is inderdaad zo dat je je lichaams gewicht eraan moet eten om er dood aan te gaan, bij een HELE hoge dosis kan je lichaam veel stof moeten verteren maar minder erg nog dan alcohol, dus schadeiljk voor je lichaam is het op geen manier.

Je wordt er zeker niet dommer van, het brengt ook geen zichtbare schade aan. Je kan natuurlijk een psychose triggeren; maar dat is wel een beetje het enige.
Het enige andere is een zelfde risico als met LSD; en dat is dat je je zintuigen filter in de war brengt. Het geneesprocess daarvan kan maanden tot jaren duren, en dan zie je dus contant licht visueel effect. Heet HPPD, is heel zeldzaam. Gebeurd vooral als je om de week tript maanden lang.

The Used

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de raad! Ik ben echter niet bang om dood te gaan aan paddo's , maar idd vooral bang om dom te worden , omdat ik wel is hoor dat het heel slecht is voor je hersenen, maar dit is zeker niet erger dan bijvoorbeeld alcohol ? :) En psychoses maak ik me niet zorgen om dan moet je enorme hoeveelheid nemen of mentaal niet in orde zijn en dat is niet het geval :)

Goanaut

Bewuste gebruiker
Ik zie wel eens mensen op feesten waarvan ik denk... nou die is ook niet helemaal 100 % meer, maar hoe vaak die trippen zou ik niet weten. Zelf trip ik elke 6 weken ofzo en ik hoor van niemand dat ik verander ofzo.

The Used

Bewuste gebruiker
Ben ik het mee eens ja , volgens mij kunnen ze geen kwaad , al die comotie rondom dat meisje. Alsof paddo's nou opeens gevaarlijk zijn en dat het heel slecht en dodelijk is... Stom hoor, paddo's zijn volgens mij idd niet slecht voor je gezondheid.

azgaza

Badass junkie
The Used zei:
Ben ik het mee eens ja , volgens mij kunnen ze geen kwaad , al die comotie rondom dat meisje. Alsof paddo's nou opeens gevaarlijk zijn en dat het heel slecht en dodelijk is... Stom hoor, paddo's zijn volgens mij idd niet slecht voor je gezondheid.

Je wordt er niet dom van, het dood namelijk geen hersencellen.

BooYa

Belezen gebruiker
The Used zei:
Bedankt voor de raad! Ik ben echter niet bang om dood te gaan aan paddo's , maar idd vooral bang om dom te worden , omdat ik wel is hoor dat het heel slecht is voor je hersenen, maar dit is zeker niet erger dan bijvoorbeeld alcohol ? :) En psychoses maak ik me niet zorgen om dan moet je enorme hoeveelheid nemen of mentaal niet in orde zijn en dat is niet het geval :)

je weet maar nooit :)
als er niemand in u familie is die een geestelijke ziekte heeft ofzo is er al minder kans

-spaceman-

Badass junkie
BooYa zei:
The Used zei:

je weet maar nooit :)
als er niemand in u familie is die een geestelijke ziekte heeft ofzo is er al minder kans

Over het algemeen weet je dit soort dingen wel van jezelf...je kan het natuurlijk negeren... dan komen de problemen!

Bovenaan