Paddo's en hun boodschap!

Mayan

Bewuste gebruiker
DF'ers,

Vroeger aten stammen in het oud Amerika gezamelijk paddestoelen en kropen na de trip bij elkaar.
Ze bespraken hun trip en wat tot hen kwam.

Laatste maanden wanneer ik mij een portie consumeer blijf ik precies het gevoel krijgen dat er iets BIG gaat gebeuren. Een kleine voorbode, zo'n voorgevoel van je weet wel.
Later wanneer ik ga pieken duurt het niet lang voor ik me één voel met het universum, LETTERLIJK!
Alsof een onzichtbare energie mij de sleutels aanreikt van alle onopgeloste vraagstukken in mijn leven.
Beter nog, ik voel me nooit alleen, ook al ben ik soms alleen.
Wanneer ik mij in meditatie houding plaats voelt het echt alsof de kamer gevuld is met identiteiten. Enkel zie je ze niet. Ze voelen wel heel niewsgierig aan.

Ik blijf een sterk gevoel krijgen dat de mens in een grote overgangsfase zit,
Ik blijf een sterk gevoel krijgen dat er iets groots gaat gebeuren en dat we nooit alleen zijn, God/Het universum is altijd bij ons!
Het was wel alsof ik "uit mijn Zelf" kon springen van geluk met het begrip hoe de schepping ten werking gaat. En wanneer iemand je vraagt dit te verwoorden, dan is er geen pen te vinden om de woorden neer te pennen.

Zijn er nog psychonauten die zich hierin kunnen vinden?
Kunnen trips in een collectief samenglijden en tonen ze ons werkelijk iets?
Het voelt TE echt voor me! Zelfs nuchter voel ik me laatse maanden letterlijk VERLICHT!

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ten eerste, wauw. Niet mis. Die ervaring die jij beschrijft zit ik al sinds het begin van mijn 'gepsychonaut' op te wachten. Maar hoewel ik het op paddo's nog niet ervaren heb, heb ik dat gevoel al wel een tijdje, noem het intuitief.
Een weekje of wat terug las ik over de mayakalender, daar heb je vast wat over gelezen gezien je naam hier ? Ik weet niet hoe letterlijk ik moet nemen wat er 'gepland' staat, maar zelfs als ik het symbolisch opvat zou het een hoop implicaties hebben.

Ben erg benieuwd wai zich de komende jaren allemaal gaat afspelen :)

Mayan

Bewuste gebruiker
Neen, nu had ik het echt ff los van december 2012.

De natuur spreekt met ons. En als de natuur een telefoon had, vind ik de paddestoel de zuiveste telefoonlijn.
Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr......... ik heb me er ook lang op voorbereid om te komen waar ik nu ben. Mij zie je niet constant paddestoelen eten.
Ik ben iemand dat HARD en VEEL over de schepping nadenkt. Geloof me, ik sta op met het al in gedachten. En ik ga slapen met het al in gedachten.

Ik ben iemand dat bijna durft te zeggen God gevonden te hebben.
Als ,ik dan eens een portie consumeer dan voel ik het al gauw inschieten hoe euforisch het universum op mijn gemoedstand kan spelen. Ik word letterlijk aangeraakt door de "onzichtbare" stromen die mijn geest verlichten met universele kennis waar ik geen woord voor kan vinden!

Sunseed

Belezen gebruiker
Ik denk ook veel na over die dingen. over god, over ons bestaan. waarom zijn we hier. Hoe zijn we hier geraakt. Zoveel mysteries. Zo weinig antwoorden.

Riel

Bewuste gebruiker
Mooi topic. Ik wil ook graag wat kwijt over de paddo's.

Ik geloof niet dat paddo's een boodschap hebben. Het is gewoon heel simpel een paddestoel die verdedigingsstoffen bevat wat nu eenmaal een hele heftige en mystieke evaring voor ons in petto heeft. Hoe jij je voelt, waar je je me bezig houdt, hoe je in elkaar zit, in welke omgeving je het doet, in welke leeftijdsperiode je het doet en met wie je het doet, het is een stof (gif?) die daarop inspeelt. Dat maakt de paddo en andere psychadelica zo uniek en onderscheidt zich van alle andere drugs. Dit maakt de paddo als drugs best gevaarlijk en eng. Eigenlijk is het geen drugs. Het gaat veel verder en dieper, het gaat zo ontzettend ver.

Naar mijn mening maken psilocine en psilocybine (de actieve bestanddelen van paddo's) je letterlijk gek om de paddestoel te beschermen. Maar met genoeg kennis over het middel EN VOORAL jezelf kun je die stoffen gebruiken voor andere doelen. daarom moet er voorzichtig mee worden omgegaan. :)

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Blijf in jezelf graven vriend, dan kom je er wel :wink:

Heb zelf ook een soortgelijk gevoel, de verandering is nu binnen handbereik, het enige wat je moet doen is ervoor kiezen.

Adreno

Mayan

Bewuste gebruiker
Thx mensen!

Ik ben het niet eens met je Riel. "Ik geloof niet dat paddo's een boodschap hebben"
Als ik de lectuur mag geloven dat ik vergaar zouden magische paddestoelen heel wat geneeskrachtige werkingen hebben.
Zelfs wanneer je spiritueel openstaat voor dingen, denk ik dat deze paddestoelen een enorme boost kunnen geven aan je kosmisch-spiritueel-Zijn
Want draai en keer het hoe je wilt: WIJ ZIJN

Ik vind dat ik een enorme innerlijke vooruitgang heb bereikt door paar keer mijn dak uit te pieken.
Al wat ik zocht in het leven kwam als een donderslag tot mij. Het was alsof ik een kosmologische rondreis van God/Het universum kreeg. Niet dat ik me er letterlijk zag in rondvliegen, maar je weet wat ik bedoel.

Iedere keer ik een portie consumeer gaat de trip gewoon lekker door. Ik weet perfect wat te verwachten van mijn trips, ...
Nu is de vraag: stuur ik de trip of stuurt de trip mij?

Atropa

Bewuste gebruiker
Met je bewustzijn wordt je je bewust van de verschillende constructie lagen waaruit bewustzijn is opgebouwd. En aangezien de diepste lagen van ons bewustzijn, die zichtbaar gemaakt kunnen worden door de psychedelische toestandsverandering, ogenschijnlijk bestaan uit een soort collectieve zee zonder programmering beleef je een staat waarin je niets bent maar tegerlijkertijd alles en iedereen. De bron waaruit alle energie wordt gehaald en waar de oer beginselen van microvormgeving begint.

Ik zou er niet teveel achter zoeken anders dan de wetenschap dat je geestelijke model kan vervormen, zich kan afbreken en tot zichzelf kan her structureren.

TrippyShit

Badass junkie
Sunseed zei:
Er gaat ook iets gebeuren, de wereld gaat eindigen in 2012 XD :tearsofjoy:

Toen ik dieper in dit onderwerp inging en meer informatie zocht en docu's keek, kwam ik op het volgende. De bron kan ik even niet meer vinden zo snel.

We leven naar een ander bewustzijn toe. Opzich vind ik dit ook logisch kloppen.
Wij leven in de 3e dimensie. Er zijn er nog vele meer. Wij gebruiken maar een klein aantal procent van onze hersenen. Waar toe zijn de hersenen nog meer in staat ons te laten waarnemen? Ik geloof hier opzich wel in. Dat we naar een ander bewustzijn toe leven.

ik denk teveel na voor mn leeftijd :P

Dachten jullie op je 17e ook over zulke dingen na eigenlijk?
Heb het vaak met 1 vriend van me over zulke onderwerpen (hij houd ook van trippen). Evenals het heelal, andere planeten, noem maar op! alles wat verder gaat dan de realiteit en het leven dat wij kennen. Ik weet zeker dat dit door tripmiddelen komt. Ik merk ook dat ik veel meer weet over verschillende onderwerpen dan leeftijdsgenoten.

Ben ik een appart geval of herkennen mensen zich in mijn flinke oftoppic verhaal :P ??

Even ONtoppic weer:

Ik denk ook dat paddo's echter zijn dan mensen denken. Je komt een 'bestaande' wereld binnen.
Een wereld die je immers wel zelf creërt, maar die er wel al is. Paddo's openbaren die wereld voor je. Verder mag je hem zelf invullen met je eigen fantasie. Tripmiddelen zijn in tegenstelling tot andere drugs zoals mdma (wat ik trouwens ook geweldig vind hoor) ook heel eerlijk. Ze laten je zien wat ze willen zien en daar heb je het maar mee te doen. De euforie voelt ook veel echter aan. Die komt echt van diep uit jezelf. Net zoals er een kut gevoel diep vanuit je zelf kan komen. Het is gewoon goed dat deze middelen er zijn. Ik denk ook dat ze er zijn met een reden. Niet om gewoon lol te hebben. Dat merk je ook als je wat terug duikt in de geschiedenis.

Riel

Bewuste gebruiker
Jullie zoeken er teveel achter. Paddo's vervormen en versterken je belevingswereld. Het is een stof die je waarnemingen vervormt. Dit klinkt natuurlijk heel simpel maar voor ons als mens een magische ervaring. Het is goed om je emotineel te laten gaan en geconfronteerd te worden, het kan je van bepaalde kwalen genezen. Je kan een band met een vriend of je vriend/vriendin mee versterken.

Paddo's hebben geen boodschap en ze zijn er niet met een reden. Ze versterken gevoelens en vervormen zintuigelijke waarnemingen (de trip) wat leidt tot een magisch gevoel. Maar kom zeg.. kijk met een nuchtere kijk naar jezelf in een trip: Je gedraagt jezelf als een malloot. dat is wat de paddo's willen. meer niet.

Maar vanwege die magische ervaring gebruiken ik, jij en al die andere het :)

--------------

Wij gebruiken maar een klein aantal procent van onze hersenen. Waar toe zijn de hersenen nog meer in staat ons te laten waarnemen?

ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik gebruik toch echt 100% :wink:

Hashja

Bewuste gebruiker
Malloot zou ik niet zeggen, meer als een klein kind.
Kinderen handelen heel erg instinctief, trekken zich niets tot weinig aan van de maatschappij en staan daardoor imo veel dichter bij de natuur.
Ook is het trippen (voor zo ver ik weet) in de natuur voor (bijna) iedereen mooier.
Ik zeg niet gauw dat er andere demensies zijn etc. want je moet oppassen met wat je gelooft.
Van paddo's kun je net zo blind worden als iemand met een ander geloof. Extreem moslim, christen, noem maar op.

Maar ik geloof wel dat je jezelf kunt leren kennen op een ander niveau en dat je een hechtere(emotionele) band krijgt met de natuur.

Ik zou heel graag willen geloven dat er meer is en dat wij een sleutel gevonden hebben, maar weet van mezelf dat ik hiermee moet oppassen.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Drent zei:
Van paddo's kun je net zo blind worden als iemand met een ander geloof. Extreem moslim, christen, noem maar op.

Maar ik geloof wel dat je jezelf kunt leren kennen op een ander niveau en dat je een hechtere(emotionele) band krijgt met de natuur.

Ik zou heel graag willen geloven dat er meer is en dat wij een sleutel gevonden hebben, maar weet van mezelf dat ik hiermee moet oppassen.

Een waarheid als een koe :) (Vind ik)

Mayan

Bewuste gebruiker
Joe de mannnen,

Yest yes goei reacties weliswaar.

Over het paddogeloof,
Bwa, ik aanzie het zeker niet als een geloof hoor. Ik deel gewoon mijn ervaring, en mijn ervaring voel ik eigenlijk toch een beetje als echt aan. Zelfs na de trip blijft het hangen en nasoezen als waarheid. Let op mannen, mijn waarheid is mss niet jullie's waarheid. Voor er conflicten van komen.

Ik denk gewoon dat deze paddestoelen net wel een boodschap hebben, en net wel een doel.
Hoe meer ik erover lees, hoe meer ik denk: tiens... indeed waarom word het al zo lang toegepast?
Deze paddestoelen werden al gebruikt op een wereld waar wij (het westen) geen benut van hadden voor de zestiende eeuw.
De oude culturen op de "nieuwe wereld" hadden helemaal geen evolutiegang zoals het westen dat had.
Terwijl wij al geneeskunde, wetenschap, electriciteit, ... hadden ze daar letterlijk alleen maar de natuur.
Men hing bij ziektes af van sjamanen, en die sjamaan hing dan weer af van de natuur.
Deze gebruikte ook paddo's om bij te dragen in zijn kennis, waarom deed hij dat?
Omdat het je geest meer openstelt voor je omgeving, en zijn omgeving was de natuur, begrijp je me zo wat?
Dus dankzij de paddo's kent de sjamaan zijn natuur? Daar moeten toch heel wat boodschappen voor geleverd zijn, niet dan?

Het is net daarvandaan dat de meest gebruikte paddo's vandaan komen.
.

Van één ding ben ik zeker, de paddo's hebben mij zeker geen slechter mens gemaakt en ik sta nu meer open om nieuwe vraagstukken te stellen.
Antwoorden leveren meer vragen op. En zo gaat het door,...

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik vind wat meneer McKenna had te zeggen over dit onderwerp in zijn 'Seeking the Stone' lezing een interessant idee. Ken je deze ? (te zien op google video)

Mayan

Bewuste gebruiker
Ja net gezien!
http://www.youtube.com/watch?v=YM8GK7Do1eY

"The mind behind nature."
Daar kan ik me wel in vinden.
Die voelt ook aan dat we niet echt alleen zijn.

Echt wel een gek, "I call a straightperson just someone unstoned" hahaha
Maar hij spreekt wel uit hoge (Zelf)ervaring! Zeker interessante docu man!
Ook hij is enorm begaan met het universum!
Thx voor de tip!

Brengt ons terug naar de key question: Hebben paddo's een boodschap? Ja, want wij zijn het bewustzijn (the mind) die het ontvangen.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Bedankt voor die Mc.Kenna link. Geeft in vogelvlucht een mooi overzicht van zijn denken. Op een aantal punten verschil ik wel van mening, maar hij werkt zo ontwapenend op de een of andere manier, dat ik zelfs de meest vergezochte onwaarschijnlijke ideeën niet als gek maar veeleer als verfrissend ervaar.

Maarre, of de paddestoel een boodschap heeft?
Uhm, tja. Als de paddo een boodschap heeft, dan zullen er wel meer dingen op deze aarde zijn die een boodschap in zich dragen, zoniet alles. Of de pado zou echt een gift moeten zijn uit een andere dimensie, of van aliens (volgens mij is dat een beetje in lijn met Mc.Kenna)

Ikzelf ervaar dat na inname van paddo's bepaalde grenzen wegvallen (grenzen zonder welke welke we in het leven van alledag misschien moeilijk zouden kunnen functioneren.) En met het wegvallen van deze grenzen openen zich meer dimensies, misschien zelfs wel een universum van oneindige mogelijkheden. Maar of de paddo een boodschap bevat, alsof ze ons iets wil duidelijk maken, ik weet het niet. Ik denk niet dat ik het op die manier ervaar.

Waarschijnlijk is het zo dat ieder mens zijn eigen unieke modus heeft om het effect van de paddo te ervaren. Wellicht afhankelijk van ervaring, verwachting, persoonlijkheid, denkkader etc...

vogel

Bewuste gebruiker
Kijk als je tripmiddelen als LSD en PaddOS enz neemt sluit je je eigenlijk aan bij de gebruiken van sjamanistische samenlevingen.
Hallucinogene planten vormen het onweerlegbare bewijs dat er een fysiologische basis
.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
(werking) bestaat voor de bewustzijnstoestanden van de sjamaan,dromen trance..
Ook bij muziek maken, dans ,of vasten ,of een gebrek aan slaap,kan deze veranderde bewustzijnstoestand ontstaan
de manier verklaart niet de inhoud en emotionele kleur van de bewustzijnstoestand.

voor de sjamaan zijn planten (middelen) eigenlijk spirituele leer(doel)middelen
wat de plant laat zien is geen afwijking van de werkelijkheid, maar
een ware werkelijkheid die normaal voor het gewone bewustzijn verborgen is

bij het gebruik van dit soort middelen waarbij LSD dus ook hoort
raken je hersenen op een andere frequentie
dit gebeurd ook als je slaapt en droomd,
onze lichaamseigen serotonine word omgezet in het slaaphormoon melatonine
wat dan later als je slaapt verder word omgezet in het lichaamseigenhormoon dimethyltryptamine (DMT) en daarvan ga je dromen
in ayahuasca zit ook DMT en paddo,s en LSD zijn gelijksoortige stoffen met gelijksoortige werking (maar als je die stoffen neemt dan ga je dus dromen als je wakker bent)
die bepaalde frequentie waar je dan op komt, dat schijnt ook de zelfde frequentie (trilling)
te zijn van onze aarde , deze trilling word vooral door bomen versterkt
deze trilling word ook wel de hartslag van moeder aarde genoemd
dus als we op deze frequentie zitten door dromen of trippen kunnen we ons dus verbonden voelen met de natuur, en makkelijker de echte werkelijkheid aanschouwen, geesteswereld,energievelden,

Shumann-resonantie, een frequentieresonantie van ongeveer 8 Hertz die
voorkomt tussen de bovenste lagen van de atmosfeer en de aardkorst. Het wordt
ook wel Gaia’s hartslag genoemd.
De Schumann-resonantie is op de één of ander manier aan menselijk bewustzijn
gerelateerd omdat de hersengolven in hetzelfde frequentiedomein werken.
Ruimtevaartuigen van de NASA zijn allemaal voorzien van een instrument dat de
natuurlijke Shumann resonantiefrequentie simuleert. In de begindagen van de
ruimtevaart ontdekte de NASA al vroeg dat astronauten gedesoriënteerd raken en
gestresst werden wanneer ze afgesloten raakten van de Shumann-resonantie. Wij
mensen zijn er afhankelijk van.
Daniel Winter demonstreerde dat de bomen in het bos als een reusachtige
antenne werken die de Shumann-frequentie oppikken en versterken. Eenmaal
aangesloten op de Heart Tuner viel het hem als eerste op dat de ECG en EGG van
de yogi coherent waren, hetgeen ook te verwachten was uit eerdere
experimenten. Hij ontdekte echter ook dat de hersengolven en hartslag van de
yogi coherent geworden waren met de Shumann-resonantie van de aarde zelf!
Hij heeft met dit experiment aangetoond dat wanneer we liefde ervaren en
voelen, we afstemmen en één worden met de natuur zelf. Daniel Winter gelooft
nu dat al het biologische leven afhankelijk is van de Shumann-resonantie als een
draaggolf, de lange Phi-golf, om hierop elektromagnetische Gulden golven te
kunnen vormen. Mensen kunnen op deze wijze afstemmen op het biologische
leven en op Moeder Aarde zelf. De hartslag van onze planeet is immers de
Shumann-resonantie. Het zou wel eens de verklaring kunnen zijn waarom een
wandeling in de bossen zo verfrissend kan zijn en waarom mensen graag tijd
doorbrengen in de natuur. Zo wordt nu aangenomen dat het compleet afgesloten
zijn van de Shumann-resonantie op grote hoogten in een vliegtuig waarbij de
romp fungeert als een grote kooi van Faraday, wel eens zou kunnen bijdragen
aan het effect van een jetlag.
Daniel Winter waarschuwt voor de gevaren van elektromagnetische smog in onze
biosfeer, het interfereert destructief met het biologische leven zelf en kan
uiteindelijk kanker veroorzaken. We hebben ons van de natuurlijke Shumannresonantie
en de energieën van het aardraster afgesloten door ons te verstoppen
in betonnen gebouwen en door de groene wouden, de antennes die de Shumannresonantie
versterken, te vernietigen. Het elektriciteitsnetwerk in de Verenigde
Staten voert stroom af naar de aarde en veroorzaakt de ergste vorm van
elektromagnetische vervuiling die mogelijk is en volgens Dan Winter moet deze
activiteit onmiddellijk gestaakt worden! http://www.soulsofdistortion.nl

We now know that the pineal gland has extremely important functions. It influenc es the workings of our immune system and the secretion of hormones. The pineal gland translates environmental information, such as light or temperature, into signals that are transmitted to other parts of our brain and body. This is mainly achieved through the cyclic secretion of these tryptamine neurotransmitters. We also know that each stage of the circadian rhythm cycle has a corresponding predominant neurotransmitter and associated brain wave frequency measured in cycles per second or Hz. The frequency known as theta (~7 - 9Hz) is associated with stage 5 REM sleep, which is the stage known to be predominated by the methylated tryptamines; 5-MEO-DMT, DMT, 5-HO-DMT, Harmine, & Harmaline. In the 1950''s a man named Henry Schumman measured the earth''s average magnetic resonance. He found it to average ~7.83Hz. At this point I must in all honesty announce a departure from science, because t he methodology or mythology of science has not as of yet to my knowledge confirmed (or denied) what I am about to say. This is also the point where indigenous knowledge about hallucinogens and science can come to an agreement. Is it possible to believe that the similarity between the associated frequencies is not just a coincidence? Dr. Lovelock''s now famous Gaia hypothesis says the earth is alive and intelligent. Could these plants and the biochemistry they contain be considered communication pheromones allowing various species to align themselves with the Gaian mind? Are the entheogenic tryptamines essential nutrients similar to essential amino acids? Are we communicating at the cellular level with the planet on a daily basis? Have indigenous cultures through the use of plants like Anadenanthera; found a way to align their intent with the higher intent of the planet.

http://www.lila.info/document_view.phtml?document_id=89

viewtopic.php?f=8&t=9735&st=0&sk=t&sd=a&hilit=wie+snap+vogel

Wat de samenhang is tussen de (psychoactieve) hormonen, de elektrische neuronenactiviteit en de diverse kristallen - is voor zover ons bekend, nooit beschreven. Wel bestaan er publicaties over deze elementen afzonderlijk. Over de functie van de hersenzandkorrels is nog niets bekend, behalve dat de grootten en hoeveelheid ervan geen samenhang vertonen met de menselijke leeftijd, in tegenstelling tot wat lang gedacht is.

http://www.stamcel.org/html/epifyse.htm
kristallen, hersenzandkorrels , :confused: snappen ze het daarniet ?
vogel snapt het gelukkig wel :grin:

breathed prana, a Hindu word for the life-force energy of this universe. Prana is more critical to
our survival than air, water, food or any other substance, and the manner in which we take this
energy into our bodies radically affects how we perceive the Reality.
In Atlantean times and earlier, the way we breathed prana was directly related to the electromagnetic
energy fields that surround our bodies. All the energy forms in our fields are geometric,
and the one we will be working with is a star tetrahedron, which consists of two interlocked tetrahedrons
[Fig. 1-1]. Another way of thinking of it is as a three-dimensional Star of David.
The apex of the upward-pointing tetrahedron terminates one hand’s length above the head,
and the apex of the downward-pointing tetrahedron terminates one hand’s length below the feet. A
connecting tube runs from the upper apex to the lower point through the body’s main energy
centers, or chakras. This tube, for your body, has the diameter of the circle you make when you
touch your longest finger to your thumb. It looks like a glass fluorescent tube, except it has a
crystalline structure at the ends that fit into the two apexes of the star tetrahedron.
Before the fall of Atlantis, we used to bring prana simultaneously up and down this tube, and
the two prana flows would meet inside one of our chakras. Specifically how and where the prana
meets has always been an important aspect of this ancient science, which today is still being
studied throughout the universe.
Another major point in the human body is the pineal gland, located almost in the center of the head, which is a huge factor
in consciousness. This gland has degenerated from its original size, comparable to a ping-pong ball, to its present size, that of
a dried pea, because we forgot how to use it a long time ago—and if you don’t use it, you lose it.
Pranic energy used to flow through the center of the pineal gland. This gland, according to Jacob Liberman, author of Light,
the Medicine of the Future, looks like an eye, and in some respects it is literally an eyeball. It’s round and has an opening on one
portion; in that opening is a lens for focusing light. It’s hollow and has color receptors inside. Its primary field of view—though
this has not been determined scientifically—is upward, toward the heavens. Just as our eyes can look up to 90 degrees to the
side from the direction they face, the pineal gland can also “look” as much as 90 degrees away from its set direction. Just as we
cannot look out the back of our heads, the pineal gland cannot look down toward the Earth.
Held inside the pineal gland—even in its shrunken size—are all the sacred geometries and understandings of exactly how
the Reality was created. It’s all there, in every single person. But these understandings are not accessible to us now because
(note vogel accessible with LSD en mushrooms ?(vogel)
we lost our memories during the Fall, and without our memories we started to breathe differently. Instead of taking in prana
through the pineal gland and circulating it up and down our central tube, we started breathing it in through the nose and mouth.
This caused the prana to bypass the pineal gland, which resulted in our seeing things in a totally different way, through a
different interpretation (called good and evil or polarity consciousness) of the One Reality. The result of this polarity consciousness
has us thinking that we’re inside a body looking out, somehow separated from what’s “out there.” This is pure illusion. It
feels real, but there is no truth at all to this perception. It’s merely the view of reality we have from this fallen state.
Drunavalo Melchizedek, The ancient secret of the Flower of Life

Mayan

Bewuste gebruiker
Amai vogel (en iedereen trouwens)
Thanks for pimping my topic!

Wat een bijdrage, speciale kudos aan vogel!
Zeker stof tot nadenken die shuman resonatie! Bomen als antennes, WEES DAAR MAAR ZEKER VAN!
Ben hiervan toch wel degelijk van mijn stoel af gewaaid door jouw post.
Heeft even geduurd tot ik wist wat te antwoorden, en weet het nog altijd niet.
Sta er nog altijd met mond open van te gapen!

Wat de samenhang is tussen de (psychoactieve) hormonen, de elektrische neuronenactiviteit en de diverse kristallen - is voor zover ons bekend, nooit beschreven. Wel bestaan er publicaties over deze elementen afzonderlijk. Over de functie van de hersenzandkorrels is nog niets bekend, behalve dat de grootten en hoeveelheid ervan geen samenhang vertonen met de menselijke leeftijd, in tegenstelling tot wat lang gedacht is.

http://www.stamcel.org/html/epifyse.htm

Quote=Vogel
kristallen, hersenzandkorrels , :confused: snappen ze het daarniet ?
vogel snapt het gelukkig wel

En Mayan gelukkig ook! Nogmaals dank voor die fantastische bijdrage!

Bovenaan