Paddo's geoogst [+pic]

omfg

Belezen gebruiker
Hoi

Zojuist heb ik mijn paddo's geoogst omdat de sporen eruit begonnen te vallen waardoor het nogal zwart verkleurd is nu.

Kan iemand mij vertellen of dit consumeerbaar is? Dit is de eerste keer dat ik het doe, maar het ziet er nogal blauw/zwart en soms gelig uit... Is dit te eten, of thee van te zetten?

Alvast bedankt.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Voor zover ik het zie, ziet het er allemaal goed uit. Het zwarte zijn de sporen en het blauwe zijn kneuzingen omdat je ze uit de bak hebt getrokken. Dat geeft alleen maar aan dat er veel psilocybine in zit. De stammetjes zijn van zichzelf weleens wat gelig.

Je verwijderd de rest van dat kweek substraat denk ik nog? Lijkt me niet zo smakelijk anders. :wink:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Mindless zei:
Je verwijderd de rest van dat kweek substraat denk ik nog? Lijkt me niet zo smakelijk anders. :wink:

Zat er ook op te denken toen ik het zag. Zeker verwijderen :P verder zien ze er ok uit. Ga je ze drogen? En zo ja, hoe dan?

omfg

Belezen gebruiker
Tekzor668 zei:
Mindless zei:

Zat er ook op te denken toen ik het zag. Zeker verwijderen :P verder zien ze er ok uit. Ga je ze drogen? En zo ja, hoe dan?

Bedankt voor de reacties boys.

Ik droog ze nu. Ze liggen op een vrij dik kladblok op een verwarming die best hoog staat, maar door het kladblok heen komt niet zoveel warmte. Daar op heb ik een ventilator gezet die continu lucht blaast tegen de paddestoelen aan.

En ja, ik ga de rest van de substraat eraf halen nog :wink:

omfg

Belezen gebruiker
Mindless zei:
Voor zover ik het zie, ziet het er allemaal goed uit. Het zwarte zijn de sporen en het blauwe zijn kneuzingen omdat je ze uit de bak hebt getrokken. Dat geeft alleen maar aan dat er veel psilocybine in zit. De stammetjes zijn van zichzelf weleens wat gelig.

Ik heb nu de bak weer gevuld met water, maar bovenop die substraat is het niet meer helemaal wit. Moet ik die bak nu in het donker laten staan totdat de schimmel weer boven die shit uit komt?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wel het water afgieten he? De bak hoeft trouwens niet in het donker. Zolang je hem maar niet in direct zonlicht zet.

omfg

Belezen gebruiker
Mindless zei:
Wel het water afgieten he? De bak hoeft trouwens niet in het donker. Zolang je hem maar niet in direct zonlicht zet.
Ja het water afgieten na 12 uur zegt de handleiding.

Maar moet ik dus wachten totdat de "witte schimmel" weer boven het oppervlak zit? of kan ik afgieten en gelijk de 2e flush knallen in het licht (niet in zonlicht)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb m'n bakken altijd 's avonds gevuld met water, dan 's ochtends afgieten en in indirect licht zetten. Werkte altijd prima. Pluis komt vanzelf wel weer denk ik.

omfg

Belezen gebruiker
Mindless zei:
Ik heb m'n bakken altijd 's avonds gevuld met water, dan 's ochtends afgieten en in indirect licht zetten. Werkte altijd prima. Pluis komt vanzelf wel weer denk ik.

Ja ik giet m morgenochtend weer af.

Bedankt bro.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Graag gedaan. Succes ermee :)

En veel plezier met het trippen!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ziet er prima uit, blauw is sowieso altijd een goed teken. Welke soort heb je gekweekt? Ze lijken behoorlijk dik in ieder geval.

omfg

Belezen gebruiker
Psychedelibee zei:
Ziet er prima uit, blauw is sowieso altijd een goed teken. Welke soort heb je gekweekt? Ze lijken behoorlijk dik in ieder geval.

Psilocybine cubensis b+

gullejerr

Experimenterende gebruiker
omfg zei:
Psychedelibee zei:

Psilocybine cubensis b+

Zien er wel dik uit voor B+ :grin:

En volgende keer iets eerder plukken, volgens mij is het het best als je de lamellen net niet, of net ziet. Verder wens ik je veel plezier met je trip! En je kit gewoon afgieten en weer in zn zak zetten, dan zou het weer moeten gaan groeien. Bij mij gebeurde dit na een dag of 3 al, en na 8 dagen kon ik flush 2 oogsten.

omfg

Belezen gebruiker
gullejerr zei:
omfg zei:
Psychedelibee zei:

Psilocybine cubensis b+

Zien er wel dik uit voor B+ :grin:

En volgende keer iets eerder plukken, volgens mij is het het best als je de lamellen net niet, of net ziet. Verder wens ik je veel plezier met je trip! En je kit gewoon afgieten en weer in zn zak zetten, dan zou het weer moeten gaan groeien. Bij mij gebeurde dit na een dag of 3 al, en na 8 dagen kon ik flush 2 oogsten.

LoL, ze groeien NU AL WEER.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Heb dit even verplaatst, viel me nu pas op dat het in het verkeerde subforum stond.

Maar veel plezier met trippen in ieder geval. :grin:

Bovenaan