1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Paddo's geoogst

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door Siemen230, 29 jun 2018.

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds
  1. Siemen230

Siemen230 Newbie

Dus ik heb nu mijn paddo growkit mckennaii geoogst, maar was de growkit even vergeten en zie nu dat ik te laat heb geoogst, aangezien de vliesjes volledig los zijn en zwart zien en ook de hoedjes zwarte plekken vertonen.

Ik had dan ook niet verwacht dat ze zo snel zouden groeien. Volgende keer beter dus.

Ik plaats een paar foto's hierbij, kan iemand mij vertellen of deze nog eetbaar zijn of ze beter gewoon de vuilbak in moeten?

Alvast bedankt. IMG_20180629_152201.jpg IMG_20180629_152215.jpg IMG_20180629_152241.jpg IMG_20180629_152244.jpg IMG_20180629_152300.jpg IMG_20180629_152335.jpg IMG_20180629_152321.jpg

Bijgevoegde bestanden:

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Hoi,

Zo zijn ze zeker niet eetbaar, want er hangt behoorlijk wat substraat aan de voetjes. Je moet echt AL het substraat verwijderen, want die is giftig, wil je niet binnenkrijgen in je lichaam. Zo vrat ik ooit eens wat vers geplukte paddo's bij in een trip zonder me om het substraat te bekommeren, en heb ik wekenlang rondgelopen met huidblaasjes over mijn gehele lichaam.

Los daarvan zijn je paddo's gewoon eetbaar. Wel is het slecht voor volgende flushes als je dus te laat wacht met oogsten zoals hier het geval is. hoe erstig is niet te voorspellen, het kan reuze meevallen hoor, maar goed is het in ieder geval niet.

Ziet er uit als een nette oogst. Als het niet meteen op gaat met je vrienden het restant wel laten drogen, want vers zijn ze niet zo lang houdbaar.

Have nice trips my fellow DF buddy!

Laatst bewerkt: 29 jun 2018
    Fenrir en Fool vinden dit leuk.
  3. Siemen230

Siemen230 Newbie

Ok, bedankt voor de reactie!

Ik dacht (bij afwezigheid van een ventilator) ze eerst allemaal op te hangen aan een draadje dichtbij het raam en ze vervolgens in een doos te stoppen met wat silicagel. Nog drie vraagjes hierover: klopt het dat de silicagel de paddo's niet mogen aanraken? Klopt het dat je het zakje van de silicagel niet hoeft te openen? Is het belangrijk dat het drogen gebeurt in het licht/donker?

4. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Zonde dat je het substraat deels hebt meegeplukt, die is nodig voor een volgende flush. Verder zien ze er inderdaad wel eetbaar uit, mits je het substraat er nog af snijdt.

acht.zes vindt dit leuk.
  5. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Direct zonlicht is niet goed voor je paddo's, en bij een temperatuur vanaf 38°C (als ik me het goed herinner) wordt psilocybine afgebroken. Drogen doe je dus liefst op een koele, donkere, droge plek. ('s Zomers in het raam hangen lijkt me niet zo'n strak plan.)
    Het is misschien de moeite waard om een goedkoop usb-ventilatortje te kopen? Met wat geluk kan die ook in een telefoonlader.
    Succes!

acht.zes vindt dit leuk.
  6. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Wat Fenir zegt met de toevoeging dat er ontluchting moet zijn dus niet in een kast, doos of zo, dan gaat het schimmelen. (Ja, een schimmel als paddo's kan zelf ook beschimmelen)

Fenrir vindt dit leuk.
  7. Malafide

Malafide Experimenterende gebruiker

Ik leg ze tussen 4 lagen keukenpapier onder een grote kartonnen doos zodat het donker is. (De kartonnen doos op zn kop erop)

Even 2 keer per dag de eerste 3 dagen de doos openmaken, luchten en papier vervangen. Daarna nog een week tussen keukenpapier laten liggen zonder te vervangen en 1 keer per dag even de doos laten luchten en ze zijn kurkdroog.

Zo ingewikkeld is het niet

Laden...