Paddo's groen geworden

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door Hoen, 23 okt 2017.

?

Zou jij ze nog nemen?

1. Ja, waarom niet? Zien er prima uit!

0 stem(men)
    0,0%
  2. Nee, deze zijn niet meer goed, ik zou nieuwe kweken!

1 stem(men)
    100,0%
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Hoen

Hoen Newbie

Hoi allemaal,

Na enkele jaren weinig met psychedelica gedaan te hebben, probeer ik nu (met doelbewuste ideeën en redenen voor een trip) weer eens wat paddo's te kweken met een growkit. Helaas was een Mazatapec kitje onlangs mislukt en had ik 0,0 oogst. :sob:

Nu ben ik bezig met een Ecuadorian kit en hebben we zojuist de eerste flush geoogst. Een aantal dagen geleden dachten we (tripgenoot en ik) al dat ze rijp waren voor de pluk, maar omdat ze wat aan de kleine kant leken en de hoed nog niet helemaal was opengegaan, hadden we ze nog even laten staan.

De paddo's zien er nu alleen wat groen uit (al vóórdat ze waren aangeraakt), wat een aantal dagen geleden nog niet het geval was. Het lijkt volgens mij geen schimmel (behalve de paddo zelf natuurlijk) en ze ruiken ook naar wat ik van paddo's gewend ben. Ze zijn ook zelfs wat kleiner geworden, lijkt het. En zijn ze bijna allemaal gebogen en voelen ook erg slap en vochtig aan, heel buigbaar. Er stond een klein beetje condens in de zak. Het mycelium was overigens nog niet naar het oppervlak van het substraat gegroeid.

Zou het kwaad kunnen om deze oogst te consumeren?
    Wat zou er eventueel mis zijn gegaan? Te vochtig in de ruimte? We hadden de bak alleen 1x gesoaked en er verder geen water in gespoten.
    Hopelijk komen er nog meer flushes die er beter uit zien...

Voor mijn gevoel zijn ze gewoon wat te laat geplukt en te vochtig, maar nog wel bruikbaar. Ik ben echter wel benieuwd naar jullie input!

Bijgevoegde bestanden:

• oogst.jpg
      oogst.jpg
      Bestandsgrootte:
      2,5 MB
      Weergaven:
      11
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2017
  2. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Op de foto vind ik de groene kleur wel meevallen eigenlijk. Maar foto's willen nog wel eens een wat vertekend beeld geven natuurlijk.

3. Hoen

Hoen Newbie

Gisteren hebben we ze (met groepje van 4 personen) geconsumeerd en het was een groot succes! De oogst zoals op de foto te zien was gedroogd nog maar 5,7 gram en we hadden het aangevuld met 2 porties truffels en thee getrokken van het geheel. Ze waren niet sterk, maar omdat er 2 mensen bij zaten die nog nooit hadden getript was dit perfect en het bleek een leuke introductie in de wereld van de natuurlijke psychedelica voor ze. Overigens heb ik die mislukte Mazatapec kit teruggebracht naar de smartshop en gewoon een nieuwe meegekregen nadat was vastgesteld dat het mycelium was uitgedroogd. Top service van die shop!

4. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Nice, fijn dat de groene paddo’s zo toch nog een succes waren geworden, ook al waren ze dan vermengd met truffels. Maakt het denk ik toch extra speciaal als ze zelf gekweekt zijn. :]

5. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Mooi dat het een succes was!

6. Hoen

Hoen Newbie

Zeker! Het is even geduld hebben en weten wat je doet, maar als je ermee bezig bent en je ziet ze elke dag groter groeien, ga je er echt naar toe leven. Volgens mij voegt dat ook zeker wat toe aan de trips die je er uiteindelijk mee hebt. Wij laten ze groeien en zij laten ons groeien... :confused:mile:

Roze olifant vindt dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Paddo's groen geworden
  1. ootje
    Reacties:
    15
    Weergaven:
    872
  2. Koes
    Reacties:
    39
    Weergaven: