Paddo's komen maar niet...

Bakuku

Newbie
Hallo iedereen ... bij deze ook mijn eerste post en direct ook mijn eerste vraag.

Ik heb 2 weken geleden mijn kweeksetje "equadoriaanse" gehaald en alles volgens de instructies uitgevoerd...
maar ik zie nog steeds geen actie "verandering" ... je word hier natuurlijk paranoia van :grin:

Er is genoeg vocht in mijn setje "condense is goed aanwezig" temperatuur schommelt wel wat tussen de 20 en 24°C maar dat zou op zich niet zo'n groot probleem moeten zijn niet?
Maar die witte haartjes lijken nietmeer te groeien... aslof alles op pauze/stop staat!?
Kan iemand mij wat raad geven aub?

alvast bedankt

Tigg

Belezen gebruiker
Je zegt dat je wel witte haartjes zit, deze zijn dus de grond uit gekomen. Het is goed als deze stoppen met groeien, dit betekent dat het mycelium is gestopt met zichzelf ontwikkelen en alle energie gaat stoppen in het groeien van paddestoelen.

Paddo's groeien op deze witte schimmel, maar het is heel normaal als je maar een paar schimmelplekjes op je bak hebt. Veel paddo's beginnen een stukje onder de grond te groeien en komen pas boven de grond als ze een centimetertje lang zijn.

Kortom, wees geduldig, waarschijnlijk zal je over een week paddo's zien. De eerste vlucht duurt altijd het langste.

Bakuku

Newbie
Ok, ze zijn eindelijk beginnen te groeien :)

Op moment zie ik er maar 6 (2 grotere en 4 kleinere). Dit gaat nog meer worden, niet?

Vingers kruisen :)

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Bakuku zei:
Ok, ze zijn eindelijk beginnen te groeien :)

Op moment zie ik er maar 6 (2 grotere en 4 kleinere). Dit gaat nog meer worden, niet?

Vingers kruisen :)

Hoeft niet altijd meer te worden. Flushes kunnen van alles doen. Ik heb flushes tussen de 100 en 300 gram gehad. Een van de flushes die ik gehad heb bestond uit maar 1 paddestoel, maar die woog wel een whopping 140g.

Tigg

Belezen gebruiker
Aangezien je eergisteren nog niks zag denk ik dat je er morgen nog een paar meer gaat zien.

psych-out

Bewuste gebruiker
geduld is een schone zaak, hoewel ik het zelf ook niet echt heb.
je paddo's zullen wel komen.

Bovenaan