Paddo's Kunstlicht

shokora

Wijs gebruiker
Ik heb op google gezocht naar informatie wat betreft paddo's en kunstlicht maar ik ben nog steeds niet helemaal tevreden met de informatie die ik nu heb. Ik snap dat paddo's geen UV licht nodig hebben voor de fotosynthese (want ze hebben geen fotosynthese...) en dat het licht slechts dient om de schimmel te laten weten dat hij aan de bovengrond is en om een groeirichting te bepalen. Mijn vraag is nu, betekent dit dat je ook gewoon kunstlicht kan gebruiken hiervoor? Of moet je een bepaalde frequentie licht hebben die alleen in zonlicht zit?

Mijn kamer is overdag namelijk nogal een donker hol, en nu staan de gordijnen open zodat mijn growset genoeg licht krijg. Als ik dit gewoon met kunstlicht zou kunnen doen, zou het een stuk beter zijn :P

Mayan

Bewuste gebruiker
In het echt staan ze eigenlijk ook donker, beschut van licht onder bomen.

Als je dan toch kunstlicht wil, kan je een spaarlampje of een TL lamp nemen.

shokora

Wijs gebruiker
Ik bedoelde niet echt een lamp die er direct op schijnt, maar stel je kamer is voor 100% geblokkeerd van enig zonlicht, maar er is wel gewoon een plafondlamp aan. Werkt zoiets ook?

JJJ

Bewuste gebruiker
Lijkt mij wel! Maar misschien is een beetje daglicht ook wel goed. Waarom zou je eigenlijk geen daglicht in je kamer willen binnenlaten?? :)

shokora

Wijs gebruiker
JJJ zei:
Lijkt mij wel! Maar misschien is een beetje daglicht ook wel goed. Waarom zou je eigenlijk geen daglicht in je kamer willen binnenlaten?? :)

Geen idee, maar for some reason vind ik duisternis + kunstlicht relaxter dan zonlicht. Minder fel enzo, vloek van een computernerd waarschijnlijk :(. Ik vind nacht vaak ook een stuk relaxter dan overdag ^_^ (nee ik ben geen speedfreak o.o).

Oom Klaas

Badass junkie
Als dat zou werken zou het wel heel mooi zijn,
drugs gebruiken is voor me ouders wel oké alleen dan wel buiteshuis en paddo's kweken vinden ze al helemaal niet goed, dus daarom was ik er over aan het nadenken om ze gewoon in een kast te zetten :grin:

Bovenaan