(Paddo's) Paddestoelen k(n)oppen

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds

Kwak

Belezen gebruiker
Ik heb de Golden Teacher kit nu tien dagen in gebruik. Op dag acht heb ik een plasticbak over de paddo's gezet om de warmte te behouden. En sinds vandaag is de eerste paddenstoel flink gegroeid met kop en al.

De fase dat ik de zak met paperclips rechtop moet zetten, moet ik nu passeren.

Wat ik mij afvroeg. Zamn. zegt
"Zodra je de eerste kopjes ziet, kun je de positie van de kweekzak veranderen en hem rechtop zetten"

Vallen de kopjes ook onder de rode cirkels?
Ik neem aan dat blauw er zeker ondervalt.

Bijlagen

• IMG_3408.JPG
    IMG_3408.JPG
    201,6 KB · Weergaven: 14
  • IMG_3406.JPG
    IMG_3406.JPG
    230,2 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:

PaddoKweker

Belezen gebruiker
Zoals het er uit ziet zou ik de zak rechtop plaatsen (ik doe het al vanaf het begin)
Nu lekker vochtig houden!!

Kwak

Belezen gebruiker
Bedankt voor je reactie. In de beschrijving staat namelijk dat ik de zak een beetje moet openhouden.
Moeten er nu wel of geen paperclips op? In de beschrijving van Zamn. staat van niet.
Hoe kan ik op andere manieren het vochtig houden? Ik mag namelijk niet met water sproeien.

En moet die plasticbak uit mijn andere topic er nog steeds omheen? Want nu heb ik onder die plasticbak boekjes neergelegd zodat de zak rechter op kan staan.

Bakjes met water in de buurt zetten en op de verwarming?

KingLoading

Experimenterende gebruiker
Ik heb nu ook een growkit en bij de vorige die ik had deed ik de zak altijd dicht met de paperclips.

Volgens mij is dit ook het beste ivm contaminatie.

• Like
Waarderingen: Rhu

PaddoKweker

Belezen gebruiker
Als een kit of pure mycelium kit volledig is doorgroeit zal er niet snel meer contaminatie optreden. Het mycelium zal sterk genoeg moeten zijn om alle vreemde gisten en schimmelsporen die er op komen niet de gelegenheid te geven om uit te groeien.
Bij het opnieuw inwateren kan je ook niet voorkomen dat er sporen op de kit terechtkomen.
Het grootse risico op contaminatie is bij het maken van de kit zelf.

Bovenaan