1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Paddo's/truffels alleen thuis

Discussie in 'Natuurlijke Psychoactieven' gestart door Kwak, 4 jan 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Kwak

Kwak Newbie

Hoi ik wil een keer in mijn uppie trippen maar ik zie op tegen 1 ding.

Ik heb niet echt veel ervaring op truffels/paddo's/lsd gebied.
    Truffels: 3 x halve en 1x hele porties
    Paddo's 2x (1 gram gedroogd).
    LSD: 2x < 70 ulg
    Ayahuasca: 4x

De keren dat ik gebruikte waren er andere gebruikers bij en 1 keer had ik een goede vriendin gevraagd over mij te waken bij haar thuis. In mijn eigen huis kon toen niet.
    De keer dat de sitter bij mij was. Heb ik de sterkste dosis uit de shop gehaald. Ik merkte dat ik toch niet fijn vind dat die goede vriendin bij mij was. Ik kon mij niet helemaal laten gaan. Dit lag aan mij en ook aan haar.

Tijdens die trip leek het alsof ik mijn jas had aangetrokken en de deur ben uitgegaan en zo op de autoweg ben blijven staan. Ik wist dat die vriendin bij mij was en dus niets verkeert kon gaan.

Ik zou graag op korte termijn willen truffelen/paddo's op een volle dosis. Het enige waar ik bang voor ben is dat ik mijn balkon deuren open doe en ga springen. Of dat ik naar buiten ga en de straat op ren. Maar dan in het echt.
    Natuurlijk kan ik de balkondeuren barricaderen maar dat gaat niet werken, omdat ik teveel grote en openslaande raamkozijnen heb. :)

De andere keren met truffles op halve porties met vrienden zijn wel goed verlopen.
    Ik zou veel minder problemen hebben als ik ayahuasca zou drinken dan een flinke truffle dosis.
    Ook al kun je deze twee niet met elkaar vergelijken.

Was is wijsheid. Het idee dat ik gekke dingen ga doen, komt dit voort als men andere middelen erbij gaat nemen?
    Is dit mijn proces van het toch niet over kunnen geven aan het moment?

2. Mindless

Mindless Badass junkie Tripreporter

Dat is volgens mij complete angstzaaierij.

Dat je gaat nadenken over dat soort dingen geeft je denk ik nog de meeste kans om ze echt te gaan doen.

En ja, middels dat soort afleidingen kiezen we ervoor om niet te hoeven overgeven aan het moment.

3. MDMAap

MDMAap Belezen gebruiker

Kun je misschien uitleggen wat je hiermee bedoelt? Is dit gebeurd zonder dat je het door had of leek het alleen zo? Dat eerste klinkt namelijk nogal riskant.

Ik ken de verhalen over mensen die uit ramen springen ook. Het heeft echter nooit alleen met truffels te maken. Vaak is het een combinatie van drugs, verkeerde setting, vermoeidheid of psychische problemen die de boel laten escaleren. Als je gezond bent en verantwoord met je trip omgaat, verwacht ik weinig problemen.

Pas wel op, want twijfel slaat onder invloed van truffels snel om in angst en dat kan leiden tot een slechte trip. Als je twijfelt of het verantwoord is, is het dat waarschijnlijk niet. Stel je solo-trip dan gewoon nog even uit.

4. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Mijn zusje wilde tijdens onze eerste truffeltrip samen ook alle deuren en ramen vergrendeld. Ik heb er maar een beetje om gelachen en braaf gedaan wat ze wilde. Tijdens de trip nog eens gevraagd of ze het idee had dat ze uit het raam zou kunnen/willen springen. Het antwoord was: nee gek, totaal niet mee bezig. Dit zijn doorgaans spookverhalen, excessen die hun oorzaak vooral vinden in roekeloos gedrag zoals combinatiegebruik met o.a. alcohol.

Als het jou een prettig idee geeft om deuren en ramen te barricaderen moet je dat doen. :) Maar als je echt teveel angsten hebt zou ik nog even wachten met solotrippen. Of je vraagt iemand om telefonisch paraat te zijn voor als je hulp nodig hebt in plaats van fysiek. Succes!

5. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik heb zelf ook de eerste keer getript op de begane grond zodat we onszelf niet zouden kunnen bezeren. Nu ik wat meer ervaring met trippen heb weet ik dat ik normaal gesproken geen onveilige dingen zou doen tijdens het trippen. Dit is inderdaad grotendeels een misvatting. Voor mensen die in nuchtere staat al depressief of zelfs suicidaal zijn is het natuurlijk wel een extra risico. Tijdens een trip kan de drempel om daadwerkelijk te acteren op dergelijke gevoelens wel een stuk lager zijn namelijk.

En zelfs al ben je normaal stabiel dan nog brengen trips op hogere dosissen altijd een bepaald risico met zich mee. Mijn enige LSD trip boven de 200ug maakte mij dat wel duidelijk. Ik ben toen midden in de winter bijna in paniek de straat opgerend in mijn onderbroek omdat mijn muziek het niet meer deed. :flushed:
    Gelukkig kon ik nog net bedenken dat dat niet de meest verstandige oplossing was maar het scheelde niet veel! :sweatsmile:

Kortom: laat je niet bang maken door alle spookverhalen rond LSD en paddo's/truffels maar gebruik wel je verstand!

6. Mindless

Kun je nagaan dat die spookverhalen waarschijnlijk meer kwaad hebben gedaan dan goeds. Had niemand dit idee gehad bij psychedelica, dan was die angst er ook niet. En om al met ongefundeerde angst aan je trip te beginnen... En natuurlijk zijn zulke verhalen nou juist hetgeen wat blijft hangen bij mensen die niet psychedelica doen.

Hmm, oké :laughing:

Dit is dan wel weer iets dat blijkbaar vaker voorkomt. Mensen op LSD die zonder kleren de straat op rennen...

Roze olifant vindt dit leuk.
  7. Kwak

Kwak Newbie

Nee dit is niet echt gebeurd, maar mijn trip was zo werkelijk echt dat ik echt dacht dat ik buiten tussen de rijdende auto's stond. Dit waren de Mother Finest volledige portie. De hele trip heb ik roerloos gelegen. Dat was bij die vriendin/sitter.

Ik kan beginnen met 3/4 van Mother Finest. Dan zit ik wel met 1/4 van een portie waar ik weinig mee kan. :)
    Als dit goed gaat kan ik de volgende keer een volledig portie nemen. Ik heb voor zover ik het weet geen aanleg voor psychoses en ben ook niet labiel. Ik zal op handbereik escape snoep klaarliggen, als het te heftig wordt, dan kan ik de trip hiermee verminderen. De belangrijkste triptips ken ik wel.

Oeij ik moest beetje grinniken dat je buiten stond in de winter. Kreeg je al snel het besef ik moet terug naar huis?

Ik wil juist gaan truffelen om een aantal lastige thema's die nu in mijn leven zich afspelen soort van te kaderen. Binnenkort heb ik gesprekken bij de psycholoog en wellicht de psychiater. argh. Heb de depressieve kenmerken maar die zijn te overzien. Ik hoop dat de psychiater durft open te staan dat ik truffels gebruik.

Een vriend kweekt zijn eigen (gedroogd) paddo's. Zou ik zijn dosis kunnen gebruiken of een bakje uit een smartshop?
    Hij heeft een digitale weegschaal.

8. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Haha dat grinniken begrijp ik wel @Kwak
    Ik ben trouwens niet echt de straat opgerend... maar het scheelde niet veel!

Ik denk dat truffels wel degelijk kunnen helpen bij problemen in je leven en/of depressieve klachten. Ik denk wel dat het belangrijk is om dan extra voorzichtig te zijn.

Als je de paddo’s van je vriend wilt gebruiken zou ik van te voren even “testen” hoe sterk zijn batch is. Gewoon een relatief lage dosis nemen en op basis daarvan inschatten hoe sterk ze uitvallen voordat je voor een volledige dosis gaat.

Hopelijk heb je een beetje een ruimdenkende huisarts. Ik denk wel dat zij vanuit hun officiële medische verantwoordelijkheid geneigd zullen zijn om extra voorzichtig te adviseren.

Sterkte in ieder geval met je depressieve klachten. Depressie is een monster

Fenrir vindt dit leuk.
  9. Psilocyloner

Psilocyloner Experimenterende gebruiker

Ik ken persoonlijk eigenlijk niets anders dan alleen trippen. De eerste keren dat ik tripte - tevens alleen dus - heb ik er bewust voor gekozen om tijdens zwoele zomernachten naar het bos te gaan. Dit leek mij intuïtief gewoon de meest voordehandliggende setting om mijn eerste trips te beleven. Een dergelijke omgeving resoneert perfect met de energie van de trip. Bovendien, natuur biedt rust, het kalmeert, en draagt daarom voor mij ook sterk bij aan een positieve mindset. Tegelijkertijd biedt een bos bij nacht niet bijster veel afleidingen, wat in mijn optiek juist goed is wanneer je weloverwogen en met serieuze intenties een trip in wilt gaan. Daar zeg ik wel bij dat een bos bij nacht misschien niet de juiste setting voor je is wanneer je voorkeur juist uitgaat naar een weliswaar veilige omgeving, maar een omgeving die tevens een heel scala aan afleidingen kan bieden waarmee je je trip eventueel bij zou kunnen sturen wanneer je daar behoefte aan zou hebben. Alleen bij nacht in het bos is er weinig ontkomen aan.

Desondanks lijkt mij een bos, zeker bij nacht, de veiligste setting. Geen balkons of ramen. Geen gas of elektra waar je gekke dingen mee zou kunnen doen... in een bos kan er volgens mij echt een stuk minder misgaan dan in je eigen huis in geval je in een staat verkeert waarin je gekke dingen doet. Ook de kans om in verwarde toestand andere mensen tegen te komen is bij nacht in het bos vrijwel nihil. Je zou er ongestoord naakt rond kunnen rennen en de halve wereld bij elkaar kunnen schreeuwen, bij wijze van. Het enige nadeel bij het bos is dat hulp lastig voor handen is wanneer je fysiek écht in gevaar zou zijn, maar hoe reëel is dat?

10. Kwak

Kwak Newbie

Thanks. Ik hou het op de truffels uit de winkel. Minder gedoe met testen.

In de zomer zal ik zeker buiten gaan trippen. In de buurt van het Kruller Muller museum lijkt mij een mooie en aangename plek. Ik moet mij wel super goed warm aankleden, ik krijg het altijd enorm koud.
    Het bos dat een steenworp op afstand ligt, is niet zo heel fijn. Er lopen enorm veel wandelaren langs. Is een aangeland bos en een bos waar honden veel worden los gelaten.
    Heb tijdens mijn eerste trip wel keihard de hond van mijn medetripster uitgelachen.

11. HighBas

HighBas Newbie

Zorg dat je op dat moment relaxed voelt en uitgerust bent, bedenk al een paar dagen vtv wat je wilt zien en ervaren in de trip en ets dat in je hoofd. Zorg dat je thuis een relaxed sfeerje hebt, rustige sfeerverlichtingen een rustig muziekje zoals skyradio lovesongs of iets dergelijks. 3uur van tevoren niet eten want dit zorgt voor vertraging in de trip en kan zelfs gebeuren dat de trip de volgende dag pas inslaat of helemaal niet. Gebruik absoluut geen andere drugs erbij of drank want dit kan idd wel resulteren dat je controle verliest dat je ineens naakt aan een lantaarnpaal hangt lolz.

Ook de dosis van truffels uit de smartshop kan nog wel eens verschillen, dus neem eerst een halve portie na ongeveer een half uur kan je wel bepalen hoe hoog je zit en neem aan de hand daarvan nog een kwart of de rest.
    Doe je het samen met iemand? Neem iemand die je goed kent als je dan jezelf niet kan zijn kan je een bad trip krijgen. (persoonlijk) doe ik dit liever in mijn eentje.
    Zorg dat je wat te drinken in de buurt hebt zoals water, een droge bek onder een trip is echt irritant en als je het nog niet gewent bent of bang voor een bad trip bent haal ook even bij de Stoelendans een tripstop, volgensmij is die zelfs gratis. Enkel het in bezit hebben is al goed voor je zelfvertrouwen tegen een bad trip.
    Zelf gebruik ik meestal Mexican high Atlantis of high Hawaiians met hoog psygidelisch effect dan kan je letterlijk naar andere werelden.
    Ik heb nog nooit gehad dat ik het gevoel had de controle te verliezen of dat ik niet meer wist wat ik deed.

Ga lekker op de bank liggen met de gordijnen dicht of op bed en laat het gewoon over je heenkomen. Ik gebruik het als ik soms wat depressieve klachten heb, die zijn helemaal weg de volgende dag. Ik noem het altijd hersendiaree, al die verstopping in mijn hoofd zijn weg en kan weer lekker vrij en rationeel denken. Ik gebruik het al een paar jaar om de maand of 2 om even mezelf weer terug te vinden of om gewoon een leuke ervaring te hebben.
    Wil je Aliens zien met hoog psygidelische soorten of een andere planeet bezoeken of vliegen, kan allemaal en je hoeft echt niet bang te zijn dat je in de raamopening eindigt zolang je het maar niet combineert met andere drugs. 2 of 3 biertjes voor de tijd kan wel maar ook niet meer!
    Als je aan deze regels houdt kan het eigenlijk niet misgaan.

Ik zou zeggen, veel plezier!
    :handfist:

Laatst bewerkt: 10 jan 2019 om 17:07
  12. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Is dat zo ja? Ik heb over het algemeen bij solo-trippen één groot ding dat me echt niet trekt en dat is naar buiten gaan. Vind het wel jammer, want zou het eigenlijk juist wel een keer willen, lijkt me mooi. (Niet zonder kleren de straat op rennen dus :wink: maar een kort wandelingetje.) Echter tijdens de trip zelf vind ik het vrijwel altijd te bedreigend. Laat staan als ik een negatief getinte trip zou hebben, ik kan me eigenlijk hoe dan ook niet voorstellen dat mijn gedachte ooit 'naar buiten nu' zou zijn, zelfs in paniek niet. Maar je weet het nooit natuurlijk...

13. Mindless

@Roze olifant
    Ook bij lsd? Want erop uit met lsd (niet te hoge dosering) is geweldig imo. Met psilo blijf ik ook thuis, maar dat is meer omdat ik er tegenop kijk in sociale situaties te komen die ik dan waarschijnlijk niet kan handelen. Psilo lijkt me wel super om in een natuurgebied ofzo te doen. Ergens waar je alleen bent. Jammer dat er hier in de buurt niet echt ongerepte natuur is waar je uren niemand tegen komt.

14. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Psilo buiten is vet kicken. Ik combineerde dat vroeger regelmatig met nachtvissen op karper en echt. Keivet man! :hearteyes:

Hoge dosering LSD op t strand op Texel midden in de zomer met 30 graden en een strak blauwe hemel is ook echt supervet! :hearteyes:

15. NiandraLades

NiandraLades Bewuste gebruiker Tripreporter

Hoeven niet alleen spookverhalen te zijn. Ik las er toevallig laatst nog wat over, John C Lilly heeft een theorie die stelt dat psychedelica een soort onbewuste systemen aan kunnen zetten, waardoor je tijdens het ervaren van hevige emoties ineens iets gevaarlijks zou kunnen doen.
    Hij geeft als oplossing aan dat het belangrijk is om van tevoren je zwakke plekken te verkennen, niet te onderdrukken maar wel grondig te onderzoeken.

Maar los daarvan denk ik dat die kans wel heel klein is en dat TS zich daarom niet direct zorgen hoeft te maken.

"There can exist, in addition to the aware self, other hidden systems of control of the organism, which can program thinking, can program feeling, can program action, toward destruction of that particular organism.
    LSD can release these programs, can strengthen them, and can weaken the aware surviving self to the point where there is danger of suicide or of self destructive activities.

I suspect that these programs have been released in those cases in which the person under the influence of LSD ends up waking off the balcony or in front of a car. I do not think it is because of illusions or delusions projected onto the outside world as much as it is a release of the self destructive programs. During periods of intense emotion which can be released by techniques discussed later as well as by LSD, such programs can be activated and can gain control of the whole system."

Laatst bewerkt: 10 jan 2019 om 20:03
Laden...