panaeolus cyanescens vanaf sporen

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Over een tijdje ga ik beginnen met het kweken van panaeolus cyanescens. Geen growkit, zelf opkweken vanaf sporenprint. Er is een print naar mij onderweg vanuit het buitenland.. dus nog even wachten. Verder heb ik een tek gevonden voor het kleinschalige opkweken van deze variant.. ik heb namelijk geen zin om een martha kweektent op te zetten met alle toeters en bellen. Dan krijg ik geheid ruzie hierover en daarnaast heb ik geen zin om alle troep aan te schaffen en te onderhouden. Wie weet zijn er wat geïnteresseerden die dit willen volgen. Wordt vervolgd.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Inmiddels al een beetje rondgesnuffeld en gekocht.. de volgende varianten zijn onderweg:
- Panaeolus Cyanescens Estero
- Panaeolus Cyanescens Hawaii (Ogre Boy)
- Panaeolus Cyanescens Nec'D

Acoustic

Belezen gebruiker
Inmiddels al een beetje rondgesnuffeld en gekocht.. de volgende varianten zijn onderweg:
- Panaeolus Cyanescens Estero
- Panaeolus Cyanescens Hawaii (Ogre Boy)
- Panaeolus Cyanescens Nec'D
Die copelandia heb ik zelf eens geprobeerd, wel met een kweeksetje maar de opbrengst viel wat tegen, het is toch anders (moeilijker) kweken dan de ´gewone´ soorten.
20210824_053014 (1).jpg

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Die copelandia heb ik zelf eens geprobeerd, wel met een kweeksetje maar de opbrengst viel wat tegen, het is toch anders (moeilijker) kweken dan de ´gewone´ soorten.
Bekijk bijlage 34829
Ja, hierbij ben je ook overgeleverd aan de kwaliteit en instructies die erbij komen. Ga zelf voor bewezen teks om goede resultaten te behalen met de vruchtvorming. tek van jcm4620 gecombineerd met gordotek voor de voorbereiding (daar later meer over). Van de orge boy komt naast een sporenprint ook nog een liquid culture binnen. Hier maak ik een slant van om het isolaat te bewaren. Voor de sporen zal het een kwestie worden van een goede sector tegen komen die de moeite is om op te kweken.. en dan is het de hamvraag of de genetische eigenschappen een goede flush geven of niet. Verder komt t wel goed, heb me voldoende ingelezen.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Er zijn nog wat andere prints bijgekomen:
- Panaeolus Cyanescens Estero - binnen
- Panaeolus Cyanescens Hawaii (Ogre Boy) - binnen
- Panaeolus Cyanescens Nec'D - 2x onderweg
- Panaeolus Cyanescens Jamaica - onderweg
- Panaeolus Cyanescens Australia (Red Down Under) - onderweg

Laatst bewerkt:

PaddoKweker

Belezen gebruiker
Hoi OtOlerance

kan je mij vertellen waar de printjes en de liquid culture zijn aangekocht? Ik vind het altijd leuk om aan bijzondere soortjes te komen.

Succes met de kweek!

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Hoi OtOlerance

kan je mij vertellen waar de printjes en de liquid culture zijn aangekocht? Ik vind het altijd leuk om aan bijzondere soortjes te komen.

Succes met de kweek!
Hoi paddokweker,

Een deel heb ik via een international forum (weet niet of ik de naam hier mag noemen), in ieder geval het meest bekende forum voor psychedelische paddestoelen. Via de marketplace daar een oproep geplaatst (daar kan je niet gelijk bij.. moet je eerst x aantal berichten hebben geplaatst en x maanden lid zijn), helaas weinig reacties dus ben ik gewoon via het forum wezen zoeken naar draadjes over het onderwerp.. onder andere via het "official copelandia/panaeolus thread - mushroom cultivation" wat leden benaderd en een paar hebben toegezegd (zeggen is 1 ding, sturen is 2 natuurlijk) wat te sturen.. de grote namen leveren aan de internationale verkoopkoop sites, dus die wisselen/delen alleen printjes uit binnen een bepaalde kring. Dus het antwoord is dan "Nee; zie die en die site"

Er is wel 1 spaanse site, een soort sporenbank waar je voor enkel de verzendkosten (en een verplichte donatie bij 3 prints), aan sporen kan komen. Hier heb ik de jamaica sp besteld en die kwam snel binnen. Weet alleen niet of ik dit zomaar mag neerzetten in deze thread.. dus daar wacht ik even mee, wellicht een mod die hier wat over te zeggen heeft? Daarnaast heb ik nog via patreon GordoTek de Estero sprint bemachtigd.. de vloeibare culture is een "panaeolus cyanescens sporen ampul" .. "hawaiian sporenspuit" via google kom je er wel.. echter bleek dit geen sporenspuit maar gewoon een vloeibare cultuur.. beetje misleidend.. maargoed, is ook voor de leek waar dit voor wordt verkocht.. die heeft geen idee wat t verschil is. De winkel claimt dat de cultuur goed blijft voor maanden al dan niet jaren.. maar zover ik begreep uit de topics zijn Pan Cyan niet te bewaren voor langer termijn via cultuur of slant zoals de cubensis.. meestal na paar weken is de vitaliteit eruit, aldus JOC, Asura en co... dus heb er een hard hoofd in dat het nog wat doet tegen de tijd dat ik er klaar voor ben.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Vandaag weer een paar binnen gekregen.. voor niets en zal dit gebruik (sporenprints weggeven) ook voortzetten met de tijd. Kreeg meer dan wat ik wilde.. mooi he zo'n gebaar.
20220128_155734.jpg
@Eik is zoiets toegestaan op het forum? op verzoek een print toesturen? Denk zal het even vragen van te voren.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
@Eik is zoiets toegestaan op het forum? op verzoek een print toesturen? Denk zal het even vragen van te voren.
Dat is een beetje een grijs gebied. Omdat je het hier eerlijk vraagt vooraf hebben we besloten dat we het onder twee voorwaarden akkoord vinden:
1) geen geld ervoor vragen
2) het moet een incidenteel karakter behouden (dus naar goede vrienden sturen is okay… massaal gaan verzenden niet)…

Okay dat was met mijn mod-pet op… als Eik vind ik het natuurlijk gewoon een leuk initiatief 😅

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Dat is een beetje een grijs gebied. Omdat je het hier eerlijk vraagt vooraf hebben we besloten dat we het onder twee voorwaarden akkoord vinden:
1) geen geld ervoor vragen
2) het moet een incidenteel karakter behouden (dus naar goede vrienden sturen is okay… massaal gaan verzenden niet)…

Okay dat was met mijn mod-pet op… als Eik vind ik het natuurlijk gewoon een leuk initiatief 😅
Ja snap ik hoor, diegene die de spullen en kennis hebben om van een sporenprint een paddestoel te maken zullen hier ook niet zitten, al helemaal niet voor panaeolus cyanescens. Laat ik het gewoon houden bij het delen van de kweek ervan en mocht iemand toevallig naar een print vragen, dan zal ik eerst even een berichtje sturen (naar jou of wie dan ook) of dat oké is.

Wie weet kan ik iemand ervoor enthousiasmeren.. zie liever leden die paddestoel ontdekken, de helende kant ervan leren en wat het kan betekenen voor hun "drugs probleem". Af en toe lees ik verschikkelijke verhalen (verslaving aan een drug of depressie, andere mentale problemen) en vraag me af "hoe" ik daaraan kan bijdragen... ben geen figuur wat de hele dag berichtjes post.. maar wie weet vind iemand via via z'n weg.. mis ook wel een sticky in de natuurlijke psychedelica afdeling over "paddo's - depressie, angststoornissen, bipolaire stoornis, cluster hoofdpijn" o.i.d met daarin een verzameling aan documentatie en referenties.. in het kader harm reduction toch wel een gemis.. en ja, dat de wet krom is op dit gebied weten we allemaal, maar de wetenschap is bezig met een inhaalslag. Misschien een idee zoiets te maken?

Bovenaan