Panaeolus Cyanescens

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds

Lolipop

Newbie
Hallo,

Ik ben bezig met mijn eerste growkit Panaeolus Cyanescens, de eerste komen al op.
Wat ik niet begrijp is waarom er overal staat dat je bij deze soort pas moet oogsten 24/36 uur nadat de eerste sporen eruit zijn gevallen terwijl bij alle andere soorten je juist moet oogsten vlak voordat de sporen eruit vallen. Is er iets met deze sporen, zijn ze niet goed voor consumptie?

Graag zou ik weten hoe dit zit. Is er iemand hier die hier iets over weet?

Mvg
Loli

Lolipop

Newbie
Ik zie net dat dit misschien in een andere rubriek thuishoort. Als dit zo is zou een moderator dit onderwerp kunnen verplaatsen?

Acoustic

Experimenterende gebruiker
Ik heb pas zelf een kweekje geprobeerd van die soort, copellandia (ogre boy) en vond het dik tegenvallen tegenover de andere soorten, weinig oogst en na de 2de flush heb ik de set weggegooid

Blue

Newbie
Hi mensen, de paddo kitjes heb ik een aantal malen geprobeerd waarvan de enige succesvoller dan de andere. Vergeet niet dat de proffesionele kwekers niet alleen heel veel ervaring hebben maar ook de meest optimale omstandigheden hebben en dit is niet het geval voor de meeste mensen die dit thuis uitproberen. Dat zijn de voornamelijke redenen dat hun shrooms zelden besmet raken en een hogere oogst hebben, dus verwacht niet het optimale resultaat van je groei maar hoe vaker je het doet hoe beter je hierin gaat worden. Mischien is het een optie om een buitenkweek te beginnen voor shrooms, tegenwoordig makkelijk te verkrijgen en het vergt weinig onderhoud, het enigste wat je hoeft te doen is geduldig en lief zijn tegenover de natuur.

Groetjes Blue 💙🍄

Bovenaan