Papaver hoe te zien?

eXeCuze

Bewuste gebruiker
Beste forumleden,

Ik vroeg me af of je aan een papaver plant kunt zien of het de juiste papaver soort is om opium uit te halen?

En of er een gevaar bestaat mocht je de "opium" van een andere papaver soort roken.

Groeten,
:stoned: :stoned:

JJJ

Bewuste gebruiker
Google 'papaver somniferum', dat is de juiste soort. Letten op: blauwgroenige bladeren en zaadbol en op de juiste vorm blad. Een soort die je ermee kan verwarren is papaver orientalis, maar die ziet er eigenlijk heel anders uit, als je goed kijkt. Ze zijn echt vreselijk makkelijk te herkennen.

Het duurt echter nog wel een tijdje tot ze bloeien, dat is pas in de zomer.

eXeCuze

Bewuste gebruiker
Bedankt voor je reactie,

Nog 1 vraagje weet je toevallig ook stel dat ik de verkeerde rook of er dan gevaren kunnen optreden?

Alvast bedankt,

:stoned: :stoned: :stoned: :stoned:

JJJ

Bewuste gebruiker
Het lijkt me geen goed idee, ik zou gewoon niet de verkeerde nemen. Daar heb je namelijk niks aan :wink: . En als je een plant plukt voor welk gebruik dan ook, spreekt het voor zich dat je gewoon 100% zeker moet zijn over de identificatie.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Hoe moeilijk kan het zijn... Als je perse zeker wilt zijn, koop dan zaad waarvan je weet dat het van de papaver somniferum is en zaai dat op een plek waar je het niet vergeet. Dit kan toch echt niet mislukken...

NLS

Newbie
*edit:* even de quote weggedaan, was hier niet nodig :)

De andere soorte papaver bevatten ook opiaten, maar in een veel lagere concentratie. Hier zul je dus bijna niets vanwaarnemen moest je het gaan consumeren, daarbij komend dat je ook nog eens plantenmateriaal verbrand etc.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Je moet serieus veel roken van een rode klaproos, dat ga je nooit gedaan gekrijgen :P

NLS

Newbie
Sublimo zei:
Je moet serieus veel roken van een rode klaproos, dat ga je nooit gedaan gekrijgen :P

Haha das waar, ik ken mensen die van klaproosbollen in e snijden een beetje weg zijn geweest, maar dat waren en 400 ofzo, en van salvia 10x was je waarschijnlijk nog 3x verder weg!

Bovenaan