1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Papaver voor opium?

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door Porcini, 17 mrt 2017.

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds
  1. Porcini

Porcini Newbie

Mijn huis wordt op het ogenblik gerenoveerd, en de tuinen zijn, omdat ze zijn opgehoogd helemaal kaal, op een appelboompje in het midden na dan. Waarschijnlijk kan ik er ergens eind april begin mei weer in. De gehele tuin in 1 x aanleggen gaat me niet direct lukken, Hoewel ik wel van plan ben om er fruit te gaan verbouwen (riessling :wine: doet het goed in het stadsklimaat) of misschien een paar vierkante meter gerst is misschien ook leuk :beer: Maar nu bedacht ik dat het daar het eerste jaar waanzinnig warm gaat zijn omdat het nog vrijwel kaal is. Daarom kwam ik op het idee om opium te gaan telen, 30 vierkante meter klaprozen van de goede soort zou wel iets op moeten leveren dacht ik zo, Modknip Is het zo dat het gehalte aan werkzame stof varieert naargelang het ras? enfin hoe pak ik dit aan of maakt het niet uit en kan ik de boel gewoon inzaaien met maanzaad wat ook hele mooie bloemen oplevert? Iedere tip is welkom!

2. Liefhebbertje

Liefhebbertje Bewuste gebruiker

Weet niet precies wat je ermee wilt ?
    Maar om er hero van te maken heb je meerdere chemicalien nodig
    Die zeer lastig te krijgen zijn
    Mocht je enkel het sap willen verorberen
    Kan je het beste papaver Somniferum nemen
    Dat is de gangbare soort voor opium

3. Porcini

Porcini Newbie

Heroine lijkt me inderdaad wat te ver gezocht en te ingewikkeld, maar gewoon ruwe opium moet toch kunnen? maar de vraag is eigenlijk waar vind ik de zaden voor papaverum somniferum? is gewoon maanzaad goed genoeg?

4. Fool

Fool Badass junkie

Die supersimpel te verkrijgen zijn, inderdaad. :)

Ruwe opium moet je inderdaad best kunnen krijgen, de zaden zijn te verkrijgen bij een fatsoenlijke smartshop. Gewoon maanzaad gaat niet werken, die zaden zijn zo bewerkt dat eventuele plantjes die eruit komen geen opioides meer produceren.

5. Porcini

Porcini Newbie

Dank!! Ik heb nu inderdaad wat gegoogeld op zaden, voor 4 1/2 euro heb je 5 gram zaad, dat zijn een heleboel planten! genoeg voor een halve hectare als je ze individueel zou uitplanten.

Ik ben nu ook wat verder aan het internetsurfen geweest, en kwam een ducumentaire op youtube tegen (heroin holiday in the chech republic) Hier zag je dat verslaafden in de zomer een maandje buiten Praag gingen kamperen op een plek waar papavervelden voor maanzaad waren, hier fabriceerden ze een goedje wat ze intraveneus consumeerden, het leek zeker effect te hebben :kots: Ook waren er daarbij echte verslaafden die zouden gaan ontwennen als er daar geen opiaten in zouden zitten. De documentairemaker liet aan het eind van de documentaire het goedje in een echt lab testen. Daar bleek dat er geen heroine in zat, maar wel een hoop morphine en codeine.
    Ik vraag me nu af of planten uit maanzaad echt geen werkzame stoffen produceren, of dat dit een idee is dat leeft omdat men denkt dat het niet zo gemakkelijk kan zijn, net zoals het idee dat je blind wordt van zelfgemaakte alcohol. (Gist produceert geen methanol, en wat er niet in zit ontstaat ook niet door destillatie) De zaden bewerken zodat ze geen morphine produceren lijkt me erg moeilijk, het kan wel zo zijn dat maanzaad uit een papaverras komt dat weinig psychoactieve stoffen produceert.

Ik heb nog een mayonaisepotje vol met maanzaad dat ik jaren geleden gekocht heb, dit ben ik nu een beetje door de buurt aan het verspreiden, saaie groenstroken, verwaarloosde geveltuinen en gewoon waar ruimte tussen de stoeptegels en gevels is, bij regenpijpen etc, leuk is dat je tussen duim en wijsvinger al gouw honderd zaadjes hebt. Als het geen opium op gaat leveren heb ik daarmee in ieder geval de buurt een stuk opgefleurd :) Vooral het soort groenstroken van saaie struikjes tussen de ventweg en de straat en andere groenstroken kunnen wel wat bloemen gebruiken. Zo groeien er ook nog in de indische buurt in Amsterdam narcissen die ik 12 jaar geleden zo her en der geplant heb op een druilerige zondagmiddag in de herfst.

6. Fool

Fool Badass junkie

Pas je wel op dat je de politie niet aan je broek hebt hangen? Mooie papavers mogen natuurlijk 'overal' staan, maar zodra je ze open snijd maak je je direct schuldig aan het verbouwen van harddrugs. :wink:

7. Porcini

Porcini Newbie

Daar had ik nog niet aan gedacht, maar goed, ik denk eigenlijk dat het idee dat je zelf opiaten kunt telen nog zo weinig bekend is dat het wel los zal lopen.

8. Fool

Fool Badass junkie

Ik denk dat de politie wel wat bewuster word als de halve buurt ineens begroeit is met papavers hoor. :P

9. Porcini

Porcini Newbie

We gaan het zien, fijne van maanzaad is wel dat de stuksprijs niet erg hoog ligt, ongeveer 1 euro per honderd gram, bij turkse of marrokkaanse winkel paar duizend zaadjes in een gram, dus in een potje van 200 gram al gouw iets in de orde van een miljoen, dus ik heb nu waarschijnlijk ongeveer een miljoen zaadjes laten vallen, ben benieuwd ongetwijfeld zal er hier en daar wat opkomen naast de papavers die je sowieso ziet bloeien in kieren tussen de stoep en huizen etc.

10. Porcini

Porcini Newbie

@Fool: De stelling dat maanzaad van rassen gemaakt wordt die een laag gehalte aan opiaten bevat vind ik wel terug op de nederlandstalige Wikipedia:

"Voor het telen van blauwmaanzaad worden rassen gebruikt met een laag gehalte aan opiaten."

Echter, er staat geen enkele bronvermelding bij. Op de Engelstalige wikipedia vind ik het volgende:

" "To some extent, harvesting for poppy seeds is in conflict with harvesting for opium. Poppy seeds of superior quality are harvested when they are ripe, after the seed pod has dried. Traditionally, opium is harvested while the seed pods are green and their latex is abundant, but when the seeds have just begun to grow."

Dit suggereert dat er precies dezelfde planten gebruikt worden voor het maken van opium als voor maanzaad, alleen dat je voor het ene de bollen moet laten afrijpen en dat je voor opium ze onrijp moet inkerven. Ook trof ik op een ander forum de volgende text aan:

"Most commercial poppy farmers sell the pods/opium to the pharmaceutical companies while selling the seeds to be used as food. So most supermarket seeds come from high morphine strains primarily grown for the alkaloids."

http://www.psychonaut.com/natuurlijke-psychedelica/25401-papaver-somniferum-welke-zaden.html

(ik weet even niet hoe je hier een link moet plaatsen, maar grappig dat ik daar precies dezelfde discussie aantrof als deze die ik hier opgestart heb.

enfin de tijd zal het leren, ben benieuwd ook naar de kleur van de bloemen die ik gezaaid heb, nu moet het nog even een beetje gaan regenen.

11. Fool

Fool Badass junkie

Ik dacht dat ik ooit gehoord had dat maanzaad amper opiaten produceerde, op zijn minst in Nederland. Maar wellicht gaat jouw Engelstalige bron ook wel op voor de situatie hier, ik weet het niet zeker meer.

Thanks voor de info, in ieder geval!

12. jam

jam Bewuste gebruiker

In de tijd dat ik nog in de verslavingszorg werkte is er eens een hele leefgroep buitengezet omdat ze allemaal positief getest hadden op opiaten (zelfs al waren de meeste niet binnengekomen als opiaatgebruikers). Uiteindelijk bleek dit ook te komen door maanzaad op brood te eten.
    Ik heb onlangs ook maanzaad gezaaid, gewoon uit zo'n zakje dat ik heb gekocht om op te eten bij de supermarkt. Het zaad is duidelijk kiemkrachtig en de zaailingen groeien vrij goed, het enige wat ik heb gedaan is het zaad gemengd met vochtige potgrond en op die manier verspreid. Wel trek ik nu soms wat zaailingen uit zodat ze niet te dicht bij elkaar staan. Om ze te laten ontkiemen is het wel belangrijk dat de grond vochtig gehouden wordt. Daarna heb je er niet meer zoveel omkijken naar. :wave:

13. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Ik heb altijd gehoord dat je echt heeeeeel veel maanzaad moet eten om er wat van te voelen of positief te testen. Echt veel. Niet alleen van de hoeveelheid op een broodje.

14. jam

jam Bewuste gebruiker

Dat dachten wij toen ook waardoor we initieel ook niet geloofden dat de cliënten de waarheid spraken. Tot we uiteindelijk hetzelfde brood aten en nadien zelf de urinetest deden.

15. Johnny Snow

Johnny Snow Bewuste gebruiker Tripreporter

Je kan van Papaver Somniferum zaden ook thee zetten trouwens, wat eveneens effect geeft. Het helpt bij de WD bij Cold Turkey.

16. Conjo

Conjo Bewuste gebruiker

Sowieso Hero gaat niet lukken:,) op tv zag ik een docu over Hero ,voor 1 kilo Hero heb je 10 kilo opium nodig :’)

Laden...
Vergelijkbare Topics - Papaver opium
  1. debute2
    Reacties:
    25
    Weergaven:
    7.323
  2. Mindcontroller
    Reacties:
    19
    Weergaven:
    7.415