Partner is verslaafd aan cocaïne

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Anoniemm

Newbie
Hoi allemaal,

Ik ben er vorige week achter gekomen dat mijn man cocaïne verslaafd is. We wonen nu al 6 jaar samen en hebben 2 jonge dochters. De laatste jaren kregen we langzaam steeds meer financiële problemen omdat hij constant geld nodig had. Omdat ik altijd al de rekeningen doe vroeg ik telkens waar het voor was maar hij kon nooit echt een antwoord geven. Als ik het geld dan niet gaf werd hij boos en aggeressief. Hierdoor had ik al wel vermoedens dat er iets aan de hand was maar ik had zelf totaal geen ervaring met drugs en vond dit zelf ook moeilijk te plaatsen.

Vorig weekend had ik dus de cocaïne gevonden en hem een drugstest laten doen, die positief was. Hij gaf aan hulp te gaan zoeken en dat hij echt wilt veranderen. De maandag daarna is er dan ook meteen gebeld voor hulp waar hij in mei op intake gesprek kan komen.

Nu vind ik het allemaal nog moeilijk te plaatsen omdat hij altijd tegen me gelogen heeft en ik altijd alles alleen heb moeten doen. Alle zorg over de kinderen, het huishouden en werken terwijl hij hele dagen in de bank ligt te Netflixen en ligt te klagen als iets nog niet opgeruimd is of we niet het goede eten in huis hebben. Er zijn ook zo veel keren geweest dat we heftige ruzies hadden en dat hij aggeresief was dat ik echt even niet meer weet wat ik moet.

Ik heb veel voor hem over maar ik ben echt op. Heeft iemand ervaring met een partner met zo'n verslaving? Hij zegt het 1 keer in de paar weken te gebruiken, maar als ik kijk naar het geld wat hij opgemaakt heeft was het meer ben ik bang. Omdat hij altijd al tegen me loog over van alles en nog wat weet ik niet goed of ik hem nu kan geloven.

Ik weet op het moment ook echt niet wat ik er mee aan moet en wat het beste is voor de kinderen. Ik weet dat veel ruzie nooit goed is, maar wordt dit niet minder als hij afgekickt is? We hebben al zo veel ellende meegemaakt samen dat het voor mij ook heel moeilijk is om hem te laten gaan. Terwijl mijn hoofd eigenlijk zegt dat het wel genoeg geweest is en ik zelf aan een toekomst moet gaan werken voor de kinderen.

Sorry voor het lange verhaal.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Zal ik een poging wagen... :thinking: mwah, why not.

De laatste jaren kregen we langzaam steeds meer financiële problemen omdat hij constant geld nodig had.
oftewewel, de man zit al meerdere jaren met een grotere drang naar cocaïne als gezond is, met nadruk op meerdere jaren
Als ik het geld dan niet gaf werd hij boos en aggeressief.
Dit vind ik echt al een grote NO-GO in een relatie, hij wil geld, jij geeft geld omdat hij agressief wordt?
Vorig weekend had ik dus de cocaïne gevonden en hem een drugstest laten doen, die positief was. Hij gaf aan hulp te gaan zoeken en dat hij echt wilt veranderen. De maandag daarna is er dan ook meteen gebeld voor hulp waar hij in mei op intake gesprek kan komen.
Zoals het voor mij overkomt: Hij is nu betrapt in action, en vervolgens wil hij hulp zoeken, m.a.w hij zoekt hulp omdat die betrapt is en met therapie volgen een signaal afgeven dat hij echt gaat veranderen...een intake gesprek is nog geen behandeling btw, voordat je echt in behandeling bent kan makkelijk 3 a4 maanden duren na het intake gesprek.
Nu vind ik het allemaal nog moeilijk te plaatsen omdat hij altijd tegen me gelogen heeft en ik altijd alles alleen heb moeten doen. Alle zorg over de kinderen, het huishouden en werken terwijl hij hele dagen in de bank ligt te Netflixen en ligt te klagen als iets nog niet opgeruimd is of we niet het goede eten in huis hebben. Er zijn ook zo veel keren geweest dat we heftige ruzies hadden en dat hij aggeresief was dat ik echt even niet meer weet wat ik moet.
Geen woorden voor ^^ Heb jij een parten, of ben je moeder van 2 dochters en manbaby?
Ik heb veel voor hem over maar ik ben echt op. Heeft iemand ervaring met een partner met zo'n verslaving? Hij zegt het 1 keer in de paar weken te gebruiken, maar als ik kijk naar het geld wat hij opgemaakt heeft was het meer ben ik bang. Omdat hij altijd al tegen me loog over van alles en nog wat weet ik niet goed of ik hem nu kan geloven.
Een relatie met een verslaafde die zover is dat er agressie bijkomt, geen bijdragen in het huishouden, chronisch geldtekort en als topstuk het liegen over van alles en nog wat. Hou in gedachte dat hij een dubbelleven heeft, eeen rondje met de auto weg kan zijn om een nieuwe voorraad te halen, avondje naar vrienden om te bowlen kan bankhangen en thuisparty zijn...
Na verloop van tijd: met intensieve behandeling, kan het na (jaren?) dat de vertrouwensband weer hersteld is...het kan....
Ik weet op het moment ook echt niet wat ik er mee aan moet en wat het beste is voor de kinderen.
Dat weet je diep van binnen ergens wel, klinkt hard, maar is dit wat je voor ogen hebt als vader voor je kinderen?
Ik weet dat veel ruzie nooit goed is, maar wordt dit niet minder als hij afgekickt is?
het kan...als er sprake is dat iemand echt zijn leven wil omgooien, daarvoor gaat, en verleidingen uit de weg gaat, ondersteuning accepteerd van hhulpverlening, familie, vrienden, enz verschijnt er een heel nieuw persoon..
Maar lees ook dit even door, 40-60% van cocaïne addicts krijgt een relaps tijdens of na behandeling...
Wat ik in;'t kort wou zeggen, dit is geen opknap periode van een paar maanden en happy ending, het kan maanden/jaren duren en zelfs dan is het de vraag of je ooit terug bent op de vertouwensband waar je tervreden mee bent.

Mrloverdj

Bewuste gebruiker
Weet je..hoe jullie relatie ook is.
Er is hier maar 1 ding belangrijk, en dat zijn je kinderen!
Zou jij je Kids op een school achterlaten waar de leerkracht coke snuift?
Focus je op de veiligheid (ook emotioneel,mentaal) van je kinderen(en jezelf) zet hem het huis uit, of zoek een eigen plekje.

Dan kan je altijd nog kijken of hij af gaat kicken. En aan de relatie werken. In een droomscenario kickt hij af en komen jullie weer samen. In de tussentijd heb je jezelf en je kinderen de terreur van het afkicken,craven,liegen, agressie en alles wat er bij komt kijken bij cokegebruik..bespaart.

En redden jullie het niet. Ook dan heb je je kinderen hiertegen beschermd.

Denk aub in de 1e plaats als moeder, en daarna als partner. Zo te lezen ben jij ook de enige verantwoorde ouder die ze hebben. Laat ze niet in de steek!

Het staat er misschien hard, maar dat is de realiteit

Laatst bewerkt:

GHBismijnietdebaas

Belezen gebruiker
Je man lijkt wel mij toen ik 16 was. Die zegt gewoon dat ie stopt omdat ie betrapt is. En agressie kan niet in een gezin met jonge kinderen. Die drugs test had niet eens gehoeven, hij had eerlijk kunnen zijn voordat ie uc ging doen. Dus mij lijkt dat ie hoopte op negatieve urine controle.

coke is 1 van de duurste verslavingen, dan kun je niet meer voor je kinderen zorgen. Was het wiet of speed dan was het anders.. maar coke kost te veel voor een normale burger.

TheGozd

Experimenterende gebruiker
Hoi allemaal,

Ik ben er vorige week achter gekomen dat mijn man cocaïne verslaafd is. We wonen nu al 6 jaar samen en hebben 2 jonge dochters. De laatste jaren kregen we langzaam steeds meer financiële problemen omdat hij constant geld nodig had. Omdat ik altijd al de rekeningen doe vroeg ik telkens waar het voor was maar hij kon nooit echt een antwoord geven. Als ik het geld dan niet gaf werd hij boos en aggeressief. Hierdoor had ik al wel vermoedens dat er iets aan de hand was maar ik had zelf totaal geen ervaring met drugs en vond dit zelf ook moeilijk te plaatsen.

Ik weet op het moment ook echt niet wat ik er mee aan moet en wat het beste is voor de kinderen. Ik weet dat veel ruzie nooit goed is, maar wordt dit niet minder als hij afgekickt is? We hebben al zo veel ellende meegemaakt samen dat het voor mij ook heel moeilijk is om hem te laten gaan. Terwijl mijn hoofd eigenlijk zegt dat het wel genoeg geweest is en ik zelf aan een toekomst moet gaan werken voor de kinderen.

Ik ben maar een 19-jarige jongeman maar ik zou eigenlijk van hem scheiden dan. Je wilt toch niet het je kinderen aan doen dat hun vader inkomen wat voor familie bedoeld is besteedt aan drugs, en ook nog stiekem. Ook hoe je zegt dat hij netflix zit te kijken achter de bank en dat jij de kostwinner bent. Ik denk echt dat het het beste voor jouw leven is om uit elkaar te gaan. Je wilt niet onderdanig worden behandeld door een man die geen brood verdiend en een slecht voorbeeld voor uw kinderen is.
Het beste gewenst. Ik hoop dat dingen beter gaan

Mrloverdj

Bewuste gebruiker
Ik ben maar een 19-jarige jongeman maar ik zou eigenlijk van hem scheiden dan. Je wilt toch niet het je kinderen aan doen dat hun vader inkomen wat voor familie bedoeld is besteedt aan drugs, en ook nog stiekem. Ook hoe je zegt dat hij netflix zit te kijken achter de bank en dat jij de kostwinner bent. Ik denk echt dat het het beste voor jouw leven is om uit elkaar te gaan. Je wilt niet onderdanig worden behandeld door een man die geen brood verdiend en een slecht voorbeeld voor uw kinderen is.
Het beste gewenst. Ik hoop dat dingen beter gaan
Dit. Al zou hij geen coke gebruiken. Hij mishandelt je..perst je af(je geld of agressie) vernedert je. Je bent zijn huissloof en nogmaals..je kinderen zijn hier allemaal getuigen van!

Dat je je nog druk maakt of de ruzies minder worden als hij van de coke af is..kijk wat die man jou en je kinderen aandoet!
Echt..wegwezen..ik vind dit soort situaties hartverscheurend voor kinderen. Als een jeugdbescherming dit op camera had meegekregen. Had je de keuze gekregen.. met je Kids weg(als je gelukt hebt) of zij halen de Kids weg..voor hun veiligheid. Het is een klote organisatie. Maar jij maakt je druk om zijn verslaving, je moet je druk gaan maken om jezelf en je kinderen.

CuriousExplorer

Badass junkie
Iedereen roept hier maar weer direct scheiden, uit elkaar gaan en blablabla...
Vergeten we voor het gemak alle verdriet en miserie die dit met zich meebrengt?

Ik zou persoonlijk eerst alles op alles zetten om uw partner van zijn verslaving af te helpen, eerder dan dat ik aandacht geef aan de meningen die neigen naar "scheiden".

De Apotheker

Badass junkie
Iedereen roept hier maar weer direct scheiden, uit elkaar gaan en blablabla...
Vergeten we voor het gemak alle verdriet en miserie die dit met zich meebrengt?

Ik zou persoonlijk eerst alles op alles zetten om uw partner van zijn verslaving af te helpen, eerder dan dat ik aandacht geef aan de meningen die neigen naar "scheiden".
Mijn ouders zijn gescheiden en ookal heeft dat heel veel pijn gegeven was dat bovenal de beste keus. Dingen als mishandeling zijn een no-go, dan gaat de veiligheid van de kinderen en jezelf altijd voorop.

Iemand die zo ver heen is in een verslaving heeft keiharde hulp nodig die jij als partner niet meer kan geven en imho niet hoeft te geven.

Het grote probleem in huiselijk geweld is nou juist dat mensen te lang doen om te scheiden ,voor zichzelf te kiezen en maar blijven denken dat iemand wel weer beter wordt.

CuriousExplorer

Badass junkie
Mijn ouders zijn gescheiden en ookal heeft dat heel veel pijn gegeven was dat bovenal de beste keus. Dingen als mishandeling zijn een no-go, dan gaat de veiligheid van de kinderen en jezelf altijd voorop.

Iemand die zo ver heen is in een verslaving heeft keiharde hulp nodig die jij als partner niet meer kan geven en imho niet hoeft te geven.

Het grote probleem in huiselijk geweld is nou juist dat mensen te lang doen om te scheiden ,voor zichzelf te kiezen en maar blijven denken dat iemand wel weer beter wordt.
Maar aan de eenzijdige info van TS kun je toch moeilijk aanraden om te scheiden. Gaat er bij mij niet in. Maar alle respect voor elke mening.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Maar aan de eenzijdige info van TS kun je toch moeilijk aanraden om te scheiden. Gaat er bij mij niet in. Maar alle respect voor elke mening.
De dingen die er staan wegen nogal zwaar...

- Coke verslaafd
- Liegen over coke gebruik
- Loog altijd al over van alles
- Doet helemaal niks voor/aan inkomen/huishouden
- Al zoveel ellende met hem meegemaakt
- Kinderen in deze hele situatie

Ik begrijp dat het maar 1 post is op een forum en dat je in een gezin met kinderen ook zeker niet zomaar op moet geven, maar laten we wel wezen, het ziet er niet hoopvol uit... Maar ik snap je punt ook wel hoor. Wij lezen maar een stukje tekst op een forum en hebben geen echt inzicht in de situatie.

CuriousExplorer

Badass junkie
Dat je op aanraden van een forum post zou moeten scheiden is natuurlijk onzin, maar wat kun je hier anders dan antwoord geven op wat er hier gezegd word?
Ik zou dan eerder koppel therapie aanraden alvorens het woord scheiden maar te gebruiken. Maar net daarom geef ik ook geen raad aan dergelijke.

Mrloverdj

Bewuste gebruiker
Ik zou dan eerder koppel therapie aanraden alvorens het woord scheiden maar te gebruiken. Maar net daarom geef ik ook geen raad aan dergelijke.
En wie bekommert zich om de kinderen, op dat ene uurtje koppeltherapie per week heb je duizenden uren thuis, met een agressieve vader die coke gebruikt en hun moeder mishandelt.

Tuurlijk moet je niet te snel opgeven..maar op deze manier geef je hun jeugd op. Je verlaat niet zozeer 1 persoon,je kiest voor 3 andere personen, waarvan er 2 helaas niet zelf kunnen kiezen.

In koppeltherapie kunnen ze ook als cokesnuivende agressieve vader ergens anders woont. Dan hoeven ze niet te scheiden. Kan hij aan zijn verslaving werken en aan zijn relatie.

CuriousExplorer

Badass junkie
En wie bekommert zich om de kinderen, op dat ene uurtje koppeltherapie per week heb je duizenden uren thuis, met een agressieve vader die coke gebruikt en hun moeder mishandelt.
Waar lees jij dat TS mishandelt wordt?
En ik lees ook dat hij meestal agressief wordt as hij geen geld krijgt, niet constant.
Tuurlijk moet je niet te snel opgeven..maar op deze manier geef je hun jeugd op. Je verlaat niet zozeer 1 persoon,je kiest voor 3 andere personen, waarvan er 2 helaas niet zelf kunnen kiezen.
En toch zijn er nog andere mogelijkheden die ik zou proberen alvorens scheiden.
In koppeltherapie kunnen ze ook als cokesnuivende agressieve vader ergens anders woont. Dan hoeven ze niet te scheiden. Kan hij aan zijn verslaving werken en aan zijn relatie.

Mrloverdj

Bewuste gebruiker
Ai..als ik dingen lees als: hij word maar een paar keer agressief? What the... 1 keer is al teveel
Er is geen minimum voor agressie om dat als mishandeling te zien.
Het gebeurt ook bij ruzies. Hij verwacht(eist want anders wordt hij boos) dat ze al het huishouden doet en oh wee als ze niet het juiste eten in huis heeft.. trouwens..doet het er toe welke reden haar man heeft om agressief te worden?

Door dit te bagatelliseren gaan vrouwen denken dat het normaal is, dat dit een relatieprobleem is..nee..hierin is hij 100% verantwoordelijk.

CuriousExplorer

Badass junkie
Ai..als ik dingen lees als: hij word maar een paar keer agressief? What the... 1 keer is al teveel
Er is geen minimum voor agressie om dat als mishandeling te zien.
Het gebeurt ook bij ruzies. Hij verwacht(eist want anders wordt hij boos) dat ze al het huishouden doet en oh wee als ze niet het juiste eten in huis heeft.. trouwens..doet het er toe welke reden haar man heeft om agressief te worden?

Door dit te bagatelliseren gaan vrouwen denken dat het normaal is, dat dit een relatieprobleem is..nee..hierin is hij 100% verantwoordelijk.
Ik bagatelliseer helemaal niks.
Sterkte en succes aan TS.

Mrloverdj

Bewuste gebruiker
Met alle respect voor de discussie, maar de hulpvraag die gesteld wordt is of iemand ervaring heeft met een partner met zo'n verslaving. That's all.
Oke mijn ervaring in een relatie waarbij de ander zijn verslaving niet toegaf en er niet aan wilde werken. En alle ervaringen in m'n rug kringen:
Het is nog nooit goed afgelopen.

Je hebt 3 basis standpunten nodig:
-Verslaafde wil zelf 100% hulp
-De situatie is veilig
-Partner moet niet beschadigd raken in levensbehoeften door verslaving (baas over eigen geld, lichaam, eigenwaarde, een plek(huis) waar ze verslavingsvrij kan zien)

Zeehond

Bewuste gebruiker
Oke mijn ervaring in een relatie waarbij de ander zijn verslaving niet toegaf en er niet aan wilde werken. En alle ervaringen in m'n rug kringen:
Het is nog nooit goed afgelopen.

Je hebt 3 basis standpunten nodig:
-Verslaafde wil zelf 100% hulp
-De situatie is veilig
-Partner moet niet beschadigd raken in levensbehoeften door verslaving (baas over eigen geld, lichaam, eigenwaarde, een plek(huis) waar ze verslavingsvrij kan zien)
Top, dat vind ik heel duidelijk.
Gelukkig zelf geen ervaring met zo'n vervelende situatie.

Hija de la luna 1

Belezen gebruiker
Schiet niet op de pianiste aub. Maar ergens...ergens...is heel dit forum toch ook een reklamebord voor drugs. Hoe fijn het is, hoe lekker een trip is, hoe heerlijk benzos zijn.....( voor mij incluis hoor ) Dus vind ik het raar dat jullie nu raad geven en toch ook allemaal drugs nemen en wsch verslaafd zijn ? ik hoop dat ze er als koppel uit geraken, moet heel erg zijn als een vd partners stiekem verslaafd is en zo handelt .🙁

De Apotheker

Badass junkie
Schiet niet op de pianiste aub. Maar ergens...ergens...is heel dit forum toch ook een reklamebord voor drugs. Hoe fijn het is, hoe lekker een trip is, hoe heerlijk benzos zijn.....( voor mij incluis hoor ) Dus vind ik het raar dat jullie nu raad geven en toch ook allemaal drugs nemen en wsch verslaafd zijn ? ik hoop dat ze er als koppel uit geraken, moet heel erg zijn als een vd partners stiekem verslaafd is en zo handelt .🙁
Ik als ex coke verslaafde weet maar al te goed hoe vervelend je kan zijn en hoe je alles bij elkaar liegt.

Denk dat ik meer recht op advies geven heb dan iemand die nog nooit een lijntje coke heeft gehad of Überhaupt met een verslaving te kampen heeft gehad...

Juun

Wijs gebruiker
Drugs wordt hier inderdaad uitgebreid besproken, verheerlijkt wil ik niet zeggen.
Het streven/doel van het forum is ook
"Streven naar juiste voorlichting over verantwoord drugsgebruik en harm reduction"
verantwoord drugsgebruik staat hier ook hoog, stoerdoen en opscheppen wordt (gelukkig) gecorrigeerd en niet getolereerd.

en ik denk dat je hier het beste advies kan vonden omtrent verslavingen, hier zitten echte ervaringsdeskundige... het komt misschien raar over dat (ex)gebruikers elkaar helpen bij verslavingen.
De beste stuurlui staan niet aan wal, die varen zelf. It takes one to know one. sommige dingen leer je alleen in de praktijk.

maargoed iets teveel offtopic😅
ik hoop dat TS eruit komt met of zonder partner, persoonlijk zou ik voor de kinderen en mijzelf kiezen. er zijn genoeg adviezen gegeven, het is zeker geen makkelijke oplossing/keuze.

Laatst bewerkt:

Buffelaartje

Bewuste gebruiker
Dus vind ik het raar dat jullie nu raad geven en toch ook allemaal drugs nemen en wsch verslaafd zijn ?
Dit is wel een beetje een stempel zetten op iedereen op dit forum (waarschijnlijk is iedereen verslaafd die drugs gebruikt)

Veel mensen in je omgeving gebruiken ook gewoon drugs (alcohol) bijvoorbeeld is gewoon een harddrugs naar mijn weten , dus die zijn plots ook allemaal verslaafd dan....?

Waarom zouden mensen die drugs gebruiken elkaar niet kunnen helpen? Ze hebben er immers verstand van en sommige hebben het zelf meegemaakt , dan spreek ik over een verslaving. Die mensen weten er hoogstwaarschijnlijk meer vanaf dan de psychiaters etc.

Mrloverdj

Bewuste gebruiker
Allemaal verslaafd zijn?
Absoluut niet. En dit is niet als tegenaanval, maar misschien ben je zelf verslaafd of misbruik je middelen?

Meer ervaringsdeskundige kan je hier niet vinden. En zijn onwijs veel leden die een partner met verslaving hadden en je hebt hier ook ezverslaafden..Je hebt ook leden die werken met verslaafden en hun partners.
Hier op df begrijpen de meeste mensen zowel TO als de verslaafden.

Hija de la luna 1

Belezen gebruiker
Allemaal verslaafd zijn?
Absoluut niet. En dit is niet als tegenaanval, maar misschien ben je zelf verslaafd of misbruik je middelen?

Meer ervaringsdeskundige kan je hier niet vinden. En zijn onwijs veel leden die een partner met verslaving hadden en je hebt hier ook ezverslaafden..Je hebt ook leden die werken met verslaafden en hun partners.
Hier op df begrijpen de meeste mensen zowel TO als de verslaafden.
Ja neem al lang benzo s om te slapen, ja ik denk dat ik verslaafd ben....

GHBismijnietdebaas

Belezen gebruiker
De dingen die er staan wegen nogal zwaar...

- Coke verslaafd
- Liegen over coke gebruik
- Loog altijd al over van alles
- Doet helemaal niks voor/aan inkomen/huishouden
- Al zoveel ellende met hem meegemaakt
- Kinderen in deze hele situatie

Ik begrijp dat het maar 1 post is op een forum en dat je in een gezin met kinderen ook zeker niet zomaar op moet geven, maar laten we wel wezen, het ziet er niet hoopvol uit... Maar ik snap je punt ook wel hoor. Wij lezen maar een stukje tekst op een forum en hebben geen echt inzicht in de situatie.
Precies dir, ik was ook zo, nooit agressief maar wel manipulatief en 50.000 euro gejat in al die jaren. Heb ik er spijt van? Nee niet eens, ik weet niet beter..

De Zandman

Badass junkie
Het is niet aan ons om te oordelen.
Wel kunnen wij adviseren. Hulp proberen aan te reiken.
Handvaten aan te bieden.
Meer niet.
Karakteristieke eigenschappen bij een verslaving zijn o a. Leugens, stiekumigheid, geldgebrek, agressieve bejegening, op vreemde tijdstippen "even een boodschap doen".
Coca is duur, net zoals smack. Dus gaan er financial problems ontstaan...
In deze zaak moet er iets gebeuren, dat moge duidelijk zijn.
TS:
Probeer erachter te komen hoe het met de motivatie is gesteld om hulp te aanvaarden, zonder voorwaarden te stellen!
Deze kwestie gaat idd erg lang duren...coca ontwenning is heel moeilijk....
Zoek alvast een route uit voor als je er toch alleen voor komt te staan.
Houd de hand op de knip. Probeer dit tenminste.
Lukt het niet, dan rest er maar één optie.
En die weet je.
Keep us informed.
Alle sterkte!

Laatst bewerkt:

Natozlato

Badass junkie
Er zijn ook zo veel keren geweest dat we heftige ruzies hadden en dat hij aggeresief was dat ik echt even niet meer weet wat ik moet.
Ik mag hopen dat de kinderen hier niets van mee hebben gekregen, maar ik ben er bang voor.. Dit is echt niet goed, daar zal iedereen het toch over eens zijn. Als je nog zo klein en kwetsbaar bent, dat zou je thuis een veilige haven moeten zijn.

Het beste advies wat ik hierboven gelezen heb is hem ergens anders laten wonen, en vanuit daar aan zijn problemen werken. Laat alsjeblieft de kinderen hier niet de dupe van worden. Sowieso zal wss Veilig Thuis ingeschakeld worden door de hulpverlening. Zet de kinderen op nummer 1, hij is nummer 2.

Mijn broer is vroeger coke verslaafd geweest. Wat ik daarvan heb geleerd is dat je een verslaafde niet kan helpen, die kan alleen zichzelf helpen. Hij moet echt inzien dat hij een probleem heeft. Het duurde een paar jaar voordat mijn broer was afgekickt en z'n leven weer op de rit had.

Ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk voor je is. Ik hoop dat je wat hebt aan dit forum. Vriendinnen of familie die niks van drugs afweten hebben er ook weer een andere kijk op.

De Zandman

Badass junkie
Je kunt een verslaafde toch helpen.
Wel degelijk.
Namelijk advies geven ( als hij luisteren wil uiteraard) welke weg hij zou kunnen nemen om ervan af te komen, het hulptraject bedoel ik, en dat kan toch de doorslag geven om die hulp te accepteren.

Maximusso

Hoi allemaal,

Ik weet niet of je nog vaak een bezoek gaat brengen aan deze site, maar ik ben bekend met de situatie waar jij nu in zit. Ik ben echter de verslaafde en niet de partner van een verslaafde.

De situatie die je omschrijft lijkt op bepaalde gebieden erg op de situatie waar mijn vrouw en ik nu in zitten. Wij zijn al 24 jaar bij elkaar en hebben twee kinderen. Voordat we kinderen kregen en getrouwd waren heb ik lange tijd (jaren) speed gebruikt. Dit hield ik verborgen voor mijn vrouw. Het is me destijds gelukt om er ineens mee te stoppen. Lange tijd geen verslavingen gehad totdat heel langzaam de alcohol erin sloop, daarna na 14 jaar ineens weer speed met als klap op de vuurpijl 3mmc. Ik werd echter net als in jullie situatie betrapt op het gebruik. De eerste keer was vorig jaar maart waarbij mijn vrouw mij de keuze gaf of stoppen met de speed of einde relatie. Dat ik haar niet kwijt wil wist ik meteen dus ik moest stoppen van mezelf, want mijn gezin is het belangrijkste.

Eerst geprobeerd om zelf te stoppen, maar uiteindelijk toch eindelijk eens hulp ingeschakeld via Tactus. Tijdens deze behandeling kwam mijn 3mmc verslaving naar voren. Ook hiermee werd ik op heterdaad betrapt. En dat was eigenlijk de druppel voor haar. Het vertrouwen was helemaal weg en ze was helemaal op. Ze wilde alleen maar rust en kon het niet meer aan.

Dit was eind januari van dit jaar en we zijn gelukkig nog bij elkaar en dat komt mede door de relatietherapie waar we al mee bezig waren. Daar speelde ik echter mooi weer en ondertussen had ik een nieuwe verslaving te pakken. Nadat ze hier achter kwam wilde ze in eerste instantie zo snel mogelijk bij me weg. Dat was alleen niet zo makkelijk want woonruimte is lastig te vinden. Hierdoor kreeg ik tijd om mezelf te veranderen en kon ik laten zien dat ik wilde vechten voor onze relatie. We zijn nu ruim twee maanden verder en het is elke dag nog een strijd voor mij en voor haar. We zijn er nog lang niet het is niet in een paar maanden op te lossen.

Ik las bij de reacties dat ze tegen je zeiden dat je moest scheiden. Daar zou ik niet meteen voor kiezen, maar je moet wel weten dat het een lange tijd gaat duren terwijl je eigenlijk al helemaal op bent. Terugval komt helaas heel vaak voor en dat zal vast allemaal in het geheim gebeuren. Dus afspraken maken over het onverwachts afnemen van een drugstest lijken me een slim idee.

Weet dat het absoluut mogelijk is om een verslaving te overwinnen, dus je hoeft de hoop niet op te geven. En dat het belangrijkste is dat je man zelf ook er echt helemaal mee wil stoppen en zelfs dan gaat het moeilijk worden. Maar er is hoop, dat heb ik namelijk ook voor mij en mijn vrouw. Elke dag een klein beetje meer.

Mrloverdj

Bewuste gebruiker
Ik weet niet of je nog vaak een bezoek gaat brengen aan deze site, maar ik ben bekend met de situatie waar jij nu in zit. Ik ben echter de verslaafde en niet de partner van een verslaafde.

De situatie die je omschrijft lijkt op bepaalde gebieden erg op de situatie waar mijn vrouw en ik nu in zitten. Wij zijn al 24 jaar bij elkaar en hebben twee kinderen. Voordat we kinderen kregen en getrouwd waren heb ik lange tijd (jaren) speed gebruikt. Dit hield ik verborgen voor mijn vrouw. Het is me destijds gelukt om er ineens mee te stoppen. Lange tijd geen verslavingen gehad totdat heel langzaam de alcohol erin sloop, daarna na 14 jaar ineens weer speed met als klap op de vuurpijl 3mmc. Ik werd echter net als in jullie situatie betrapt op het gebruik. De eerste keer was vorig jaar maart waarbij mijn vrouw mij de keuze gaf of stoppen met de speed of einde relatie. Dat ik haar niet kwijt wil wist ik meteen dus ik moest stoppen van mezelf, want mijn gezin is het belangrijkste.

Eerst geprobeerd om zelf te stoppen, maar uiteindelijk toch eindelijk eens hulp ingeschakeld via Tactus. Tijdens deze behandeling kwam mijn 3mmc verslaving naar voren. Ook hiermee werd ik op heterdaad betrapt. En dat was eigenlijk de druppel voor haar. Het vertrouwen was helemaal weg en ze was helemaal op. Ze wilde alleen maar rust en kon het niet meer aan.

Dit was eind januari van dit jaar en we zijn gelukkig nog bij elkaar en dat komt mede door de relatietherapie waar we al mee bezig waren. Daar speelde ik echter mooi weer en ondertussen had ik een nieuwe verslaving te pakken. Nadat ze hier achter kwam wilde ze in eerste instantie zo snel mogelijk bij me weg. Dat was alleen niet zo makkelijk want woonruimte is lastig te vinden. Hierdoor kreeg ik tijd om mezelf te veranderen en kon ik laten zien dat ik wilde vechten voor onze relatie. We zijn nu ruim twee maanden verder en het is elke dag nog een strijd voor mij en voor haar. We zijn er nog lang niet het is niet in een paar maanden op te lossen.

Ik las bij de reacties dat ze tegen je zeiden dat je moest scheiden. Daar zou ik niet meteen voor kiezen, maar je moet wel weten dat het een lange tijd gaat duren terwijl je eigenlijk al helemaal op bent. Terugval komt helaas heel vaak voor en dat zal vast allemaal in het geheim gebeuren. Dus afspraken maken over het onverwachts afnemen van een drugstest lijken me een slim idee.

Weet dat het absoluut mogelijk is om een verslaving te overwinnen, dus je hoeft de hoop niet op te geven. En dat het belangrijkste is dat je man zelf ook er echt helemaal mee wil stoppen en zelfs dan gaat het moeilijk worden. Maar er is hoop, dat heb ik namelijk ook voor mij en mijn vrouw. Elke dag een klein beetje meer.
Ik ben het in delen met je eens en zeker in jouw geval moedig ik bij elkaar blijven aan.
Maar... ik weet wel zeker dat de reacties hier dat ze bij hem weg moet, niet gebaseerd zijn op zijn verslaving,maar de combinatie van onderstaande punten:
Er is sprake van mishandeling. Hij is agressief.
Er is sprake van kindermishandeling (kind is getuige)
Er is sprake van afpersing danwel gedwongen geld afstaan onder bedreiging van agressie
Ouder (vaderl is een direct gevaar voor zijn kind (onder invloed en agressief) en niet in staat voor kind te zorgen (hangt hele dag op bank)
Man/vader weigert elke hulp
Gezin en relatie is niet gelijkwaardig, vrouw doet alle zorgtaken. Man/vader ziet hierop toe en word anders boos/agressief (ook dit is een vorm van onderdrukking

En mocht er een godswonder gebeuren:
Man/vader weigert elke vorm van hulp.

Dit lijken vrij harde beschuldigingen. Maar als jeugdzorg en justitie met camera's mee hadden kunnen kijken, was dit hun conclusie geweest. En dan krijg je de volgende stappen

1 kind moet asap naar een veilige omgeving.
Zonder drugs, geweld, agressie, ruzies (dit zal heel snel ombuigen van een verzoek naar een eis..met of zonder moeder)
2 wenselijke doel: vrouw/moeder is stabiel, onafhankelijk, heeft een gezonde kijk op relaties en patronen zodat deze situatie niet nogmaals kind overkomt..is financieel onafhankelijk en zelfredzaam

En of ze dan een relatie houd met haar man..lijkt mij volledig afhangen of hij hulp wilt en hoe dat uitpakt.

Bovenstaande schud ik niet uit mijn mouw. Ik beweer geen allesweter te zijn, maar als er kinderen betrokken zijn bij een ouder die verslaafd wil blijven met diens gevolgen..Dan is dit wat er gaat gebeuren als ze ingrijpen..daarom moet TO eerst als moeder denken, haar kind en zichzelf veilig stellen. Dat is stap 1...de rest komt later.
Ik heb ook niet gezegd dat ze hem moet dumpen. Maar wel apart wonen, man moet vertrekken, of to en haar kind. En dan kan man aan zijn verslaving werken.

Vriens krijgt pas een intake in mei, waar is de hulp voor TO, waar is de hulp voor dit gezin.

En TO, je hoeft geen verstand van verslaving te hebben, je gevoel zit goed. Als jij denkt dat hij liegt en geld gebruikt voor cocaïne dan is dat ook zo.
Als dat niet zo was had hij maar wat graag bonnetjes laten zien om zo de relatie te herstellen, en zeker geen grote bedragen nodig.

Laatst bewerkt:

Natozlato

Badass junkie
Ik ben het helemaal eens met @Mrloverdj.

Er is meer aan de hand dan alleen verslaving.
Verder wil ik er nog aan toevoegen dat er altijd een uitweg is, ook al lijkt het nu niet zo. Tuurlijk moet je je relatie niet te snel opgeven, zeker niet als er kinderen in het spel zijn. Maar er is altijd een oplossing voor dingen als financiën, huisvesting enzo. Of je bent misschien bang om op eigen benen te staan. Ik heb in een slechte relatie gezeten en was bang om alleen verder te gaan. Uiteindelijk voelde ik me wel sterk en kon ik het wel aan om alleen te wonen. Sterker nog, ik was veel gelukkiger, ik had eindelijk rust!

En financieel ga je er alleen maar op vooruit als alleenstaande moeder, want je krijgt allerlei toeslagen. Ik heb nu meer te besteden dan toen ik nog samenwoonde!

Alles komt uiteindelijk op zijn pootjes terecht. Maar jij moet nu wel sterk zijn. Jij bent verantwoordelijk voor de veiligheid en het geluk van je kinderen.

Mrloverdj

Bewuste gebruiker
Absoluut. Er word wel eens spottend gedaan over al die toeslagen die alleenstaande moeders ontvangen. Maar dit is een perfect voorbeeld waarom die toeslagen er zijn.
Zodat elke moeder niet afhankelijk is van partner, maar zelfredzaam met kind.

Als apart wonen een stap te ver voor je is TO, regel dan asjeblieft hulp voor jezelf! Zoek lotgenoten voor partners van verslaafden, hou het huiselijk geweld(ook verbaal is huiselijk geweld) niet verborgen naar de buitenwereld! Neem iemand in vertrouwen, klop aan bij je wijk ondersteuningsteam..die kunnen de juiste hulp bieden voor jou en je kind.

Maar al te vaak ligt de focus op de verslaafde, maar hun naasten zijn slachtoffer van de situatie.
Met de juiste tools en inzicht door hulp voorkom je een slachtofferrol en zorg je dat je zelf weer in control bent.

Op dit moment heeft de drugs de macht over haar vriend, haar vriend de macht over haar. Die macht moet je terugclaimen.

Tenminste..als TO dit nog leest, ik hoop dat ze nog reageert.

Maximusso

@Mrloverdj @Natozlato

Ik ben het ook met jullie eens dat het belangrijkste is dat ze eerst een veilige plek voor haar en de kinderen heeft. Als dat niet kan met haar man dan zou ik zeker niet zeggen dat ze bij elkaar moeten blijven wonen.

Ik wilde eigenlijk met mijn verhaal vertellen dat een verslaving niet meteen einde relatie hoeft te zijn.

Maar gezien de agressie en geld afdwingen is het verstandig om zo snel mogelijk een veilige omgeving voor haar en de kinderen te regelen. Volgens mij wordt er ook melding gemaakt als hij bij zijn hulpverleners verteld dat hij gebruikt als de kinderen in de buurt zijn. Dat is mij tenminste verteld, maar dat was een medewerker van Tactus die niet mijn behandelaar is en aangaf verbaasd te zijn dat zijn collega dat niet had gedaan. Niet dat er bij ons sprake was van mishandeling of agressie, maar ik gebruikte wel elke dag waardoor ze een meldingsplicht hebben.

Verbaasde me trouwens wel enigszins van die meldingsplicht. Ik kan me voorstellen dat iemand die wel hulp wil, maar thuis voor een onveilige omgeving verantwoordelijk is, hierdoor niet in behandeling gaat. Ik weet niet welke stappen dan ondernemen, maar ik moet er niet aan denken dat er een instantie zich komt bemoeien met mijn kinderen. De wijze waarop het nu gaat werkt bij ons het beste. Dan moet ik erbij zeggen dat de therapie die mijn vrouw en ik volgen ook daarop is gericht "Systeemtherapie". Dus voor het hele gezin als dat nodig is.s

WAZA

Belezen gebruiker
mensen die coke snuiven moeten voor zichzelf stoppen en niet voor een ander.. de rest is duidelijk.
Stoppen ze niet voor zichzelf dan is er geen redden aan

Casaan

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik wist in eerste instantie niets beters uit te brengen.... ik ben het kind in jouw verhaal anoniemmmn. Of je dit nu leest of niet, ik wil je toch graag vertellen wat het met mij allemaal deed....
Mijn papa en mama hadden ruzie, dat is wat ik wist, en waarom ze ruzie hadden? Dat wist ik niet. Wel dat papa soms kribbig was of onvoorspelbaar, mama had daar last van. Dus wist ik ook niet goed hoe ik me moest gedragen bij mama.
Als volwassene snap ik dit nu, en begrijp ik dat mijn ouders hun best deden. Als kind? not so much... geen idee wat er gebeurde.

Als eerst, heb je leven op orde zodat je kan zorgen voor je kinderen, je kinderen hebben geen keuze
Vervolgens, zorg voor jezelf. Zorg ervoor dat jij je leven kan leiden zoals jij dat wil.
Ten slotte, je man, zorg dat hij ook volgens deze twee regels (die je jezelf oplegt) gaat leven.

Lukt het je man niet om die twee eerste regels te volgen (samen met jou, of van jou gescheiden) schakel dan hulp in.

Dopemonster

Bewuste gebruiker
Ik vind het echt diep triest hoe mensen kunnen zijn en hoe vaak dit voorkomt:confused::sob: het doet me pijn, echt waar. Hoe gaat ie nu?

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan