Partner moeite met snuiven

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Koekkoek00

Newbie
Hoii!

Dit is mijn eerste post, lees al een aardige tijd met plezier mee maar heb nu toch zelf een vraagje, zal proberen het kort te houden.

Heb een relatie van 7 jaar, wonen samen etc.
Al die jaren wordt er door beiden drugs gebruikt. Vriend blowt al sinds ik hem ken dagelijks, zelf in het begin een tijd gedaan maar gelukkig gestopt.
Op feestjes gebruikten we altijd samen xtc/mdma. Dit is uiteindelijk elk weekend geworden, gewoon om even lekker de week te breken, zonder verdere problemen (Beide druk leven met goede baan etc) Dit zo'n 2-3 jr gedaan.

Ik heb ooit tijdens de relatie 1x gesnoven, omdat ik wist dat hij hier geen fan van was niet verteld (leek niet van toepassing, ging om sos & had al gelijk voor mezelf gesteld dit NOOIT meer te doen omdat dit voor mij te verslavend werkt!)

Tot een tijd terug de kans zich aandeed en ik wat pep heb gepakt. Dit gelijk verteld en hij zei er geen probleem mee te hebben, maar het zelf nooit zou doen!
Toen dus de wekelijkse xtc/ mdma verruild voor pep.

Ging lang goed maar nu is er toch een probleem.. zal het zo duidelijk mogelijk omschrijven;

In zijn ogen is het snuiven zelf een stap te ver, trekt daar de grens. Geen probleem als jan of klaas het doet maar hij zal het nooit doen en ziet het mij het liefst ook niet doen. Snuiven verlegt de grens volgens hem, is dus bang dat dit leid naar meer (coke). Vandaar zijn grens enkel xtc/mdma.

Hebben het er over gehad, ik heb duidelijk gezegd dat mijn grens hier ligt, in de zin van dat ik niet aan de coke zal beginnen (hij weet dus alleen niet de echte reden hiervoor) maar dat hij zich hier dus geen zorgen om moet maken.
Daarbij vind hij het niet leuk dat we nu in het weekend niet meer "op 1 lijn" liggen. Omdat hij bijv. wil slapen en ik niet altijd, en het gevoel voor hem anders is dan samen aan de X. (Al is de love feeling hiervan ver te zoeken inmiddels natuurlijk en werkt dit ook alleen nog maar als oppepper)

Kortgezegd; liefst heeft hij dus dat ik geen pep meer gebruik, maar gewoon terugga naar de xtc/mdma, omdat hij het snuiven zelf niks vind.

Ik ben het hier niet mee eens, ik vind de werking van pep veel fijner en ben ook wel een beetje klaar met de xtc/mdma. Werkt toch niet meer maar word er wel verrot van in je hoofd. Dat hij niet wil snuiven snap en accepteer ik volledig, zou het alleen erg waarderen als hij mij hierin wel vrij kan laten en vertrouwen.
Daarbij is het maar een manier van inname naar mijn mening..

Ben benieuwd hoe jullie hier mee om zouden gaan/ tegenaan kijken. Alvast heel erg bedankt voor het lezen& de hulp!!! Jullie mening/ advies zou zeer welkom zijn!

*Graag geen reacties als veel of vaak etc, dit is echt een specifiek probleempje. Ben op de hoogte van de hoge frequentie en bijbehorende "gevaren" Ben ook van plan het te gaan minderen ipv elk weekend. Ik ervaar overigens nergens een probleem mee. Werk iedere dag netjes, voel doordeweeks geen behoefte om iets te gebruiken etc. *

Rivalrie

Bewuste gebruiker
Waarom zou je van pep naar coke gaan? Coke is duur, duurt kort, en echt beter dan pep is het niet.

Pep kun je trouwens ook door de koffie doen, dan hoef je het niet te snuiven.... of een bommetje maken:)

Wekelijks xtc gebruik is overigens behoorlijk schadelijk. Pep lijkt mij minder schadelijk maar ik ben geen expert:).

Ik denk dat je vriend niet moet zeuren, of zelf bereid moet zijn om samen te stoppen.

Koekkoek00

Newbie
@Rivalrie Dankje voor de snelle reactie!

Coke 1x geprobeerd, nu gebruik ik pep. daarvoor indd wekelijks xtc/mdma wat inderdaad zeer schadelijk is. Hier ook echt klaar mee.
Ben me bewust van het in drinken doen of bommetjes, echter vind mijn maag dit niet zo leuk en wil je soms gewoon maar even een klein puntje.

Laatste wat je zegt heb ik dus zelf ook een beetje.. waarom is xtc en dagelijks blowen danwel goed..??

Laatst bewerkt:

Mezelf

Wijs gebruiker
Welkom!
Ik zelf vind zijn reden een beetje onzin maar hij heeft wel alle recht dit zo te vinden.
Het is aan jou of je hier gehoor aan geeft. Is de pep voor jou de ruzie en of zelfs je relatie waard?

Als mijn vriendin iets echt niet wil dan zou ik het niet nemen. Maar gelukkig is zij qua drugs betreft erg open minded, al gebruikt ze zelf praktisch niet. Als ze niet er totaal niet voor open had gestaan dan zou ik waarschijnlijk geen relatie met haar gehad hebben. Niet omdat ik drugs meer waar vind dan haar, maar omdat we dan elkaar type niet waren geweest.

Misschien zijn jullie elkaars typ niet ...of je gaat geen pep gebruiken ...of je krijgt hem zo ver dat hij het toch toelaat.

Koekkoek00

Newbie
Hoi! Dank voor je reactie!

Ik zelf vind zijn reden een beetje onzin maar hij heeft wel alle recht dit zo te vinden.
Het is aan jou of je hier gehoor aan geeft. Is de pep voor jou de ruzie en of zelfs je relatie waard?
Heeft inderdaad alle recht dit te vinden, maar vind het inderdaad een beetje kortzichtig.

Zoals jij jouw situatie beschrijft is fijn inderdaad! Wat je zegt over elkaars type niet zijn, in grote zin wel maar in zulke dingen botst het helaas nog wel eens omdat hij wat minder open- minded is, en ik eigenlijk overal voor in.. twijfel ook nog wel eens aan onze verschillen maar dat maar even terzijde

Wil hem ergens ook het "plezier" doen het niet te doen, maar aan de andere kant wil ik het mezelf niet ontnemen.. blow immers al nooit meer, drink nooit en gebruik verder eigenlijk niks.. daarbij is de reden van hem een plezier doen ook niet echt oprecht vind ik.

Rivalrie

Bewuste gebruiker
Hoi! Dank voor je reactie!

Heeft inderdaad alle recht dit te vinden, maar vind het inderdaad een beetje kortzichtig.

Zoals jij jouw situatie beschrijft is fijn inderdaad! Wat je zegt over elkaars type niet zijn, in grote zin wel maar in zulke dingen botst het helaas nog wel eens omdat hij wat minder open- minded is, en ik eigenlijk overal voor in.. twijfel ook nog wel eens aan onze verschillen maar dat maar even terzijde

Wil hem ergens ook het "plezier" doen het niet te doen, maar aan de andere kant wil ik het mezelf niet ontnemen.. blow immers al nooit meer, drink nooit en gebruik verder eigenlijk niks.. daarbij is de reden van hem een plezier doen ook niet echt oprecht vind ik.
Ik vind sowieso dat je elkaar geen dingen zou moeten verbieden. Ik denk niet dat speed het issue is, maar het beeld dat je partner heeft van junkies en snuiven. Zelf vind ik spuiten te ver gaan...

Koekkoek00

Newbie
@Rivalrie Ja precies dat inderdaad, het is echt de handeling zegmaar die 'junkerig' is in zijn ogen.
Heb dat ook met spuiten indd, maar ja dat is toch wel een stapje verder ook in mijn ogen..

JanDeBrandweerman

Experimenterende gebruiker
@LittlePotato
Tegenwoordig wordt de schadelijke kant van ecstasy zwaar onderschat waardoor mensen geen 3 maanden pauze meer willen nemen en maandelijks of zelfs wekelijks gaan gebruiken door een gebrek aan zelfdiscipline of geduld.
Als je toch zo'n feestbeest bent hoor je naar minder feestjes te gaan en niet naar meer feestjes om meer drugs te gebruiken.
Wat mij betreft denk ik dat zelfs crystal meth wekelijks minder schadelijk is dan elke week ecstasy. Niet dat je dat moet doen als je verslavingsgevoelig bent.

Koekkoek00

Newbie
@LittlePotato @JanDeBrandweerman ben ik het met jullie beiden eens! Daarbij gaat het leuke er na een tijd ook vanaf.. het wordt meer een oppepper met een extra gaar gevoel achteraf..
Maar goed hier ben ik gelukkig al een aardige tijd mee gestopt ook!
Hij blijft het wel doen omdat ook hij niet drinkt en in het weekend wel eens "ff weg" wil, en verder niks anders wilt gebruiken.. zijn keuze natuurlijk, maar goed is het zeker niet!

LunaMila

Heb zelf ook altijd gezecht snuiven dat doe ik nooit dat gaat mij te ver. En nu snuif ik bijna elk weekend wel iets naar binnen.
Ik zou het gewoon niet doen waar hij bij is dan blijf je toch bij iemand anders slapen. Of als jullie samen wat doen lekker bommen.
Daar ga je ook zeker hard op.
En of je nu speed snuift of coke wat maakt het uit het is allebij verslavend en gaan allebij door je neus.
Of je zoekt een drug wat voor jullie allebij nieuw is dat is ook altijd leuk.

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
Op feestjes gebruikten we altijd samen xtc/mdma. Dit is uiteindelijk elk weekend geworden, gewoon om even lekker de week te breken, zonder verdere problemen (Beide druk leven met goede baan etc) Dit zo'n 2-3 jr gedaan.
Wat is het altijd met die cliché Masters of Hardcore avatars en belachelijk MDMA/Stimulant misbruik. Dit heb je dus 2-3 jaar weekelijks gedaan en je ondervindt verder geen negatief effect op je dagelijks functioneel leven? Dat is toch een beetje moeilijk geloven voor mij.
Snuiven verlegt de grens volgens hem, is dus bang dat dit leid naar meer (coke). Vandaar zijn grens enkel xtc/mdma.
Lekker hypocriet als je iedere week strak loopt te gaan op de MDMA op hardcore feestjes. Maar ik snap zijn zorgen wel dat het gebruik niet door slaat.
Vriend blowt al sinds ik hem ken dagelijks, zelf in het begin een tijd gedaan maar gelukkig gestopt.
Indien met mate lijkt dagelijks amfetamine mij gezonder.
Kortgezegd; liefst heeft hij dus dat ik geen pep meer gebruik, maar gewoon terugga naar de xtc/mdma, omdat hij het snuiven zelf niks vind.
Een beetje alsof hij er moeite mee heeft dat je drugs gebruikt wanneer hij er niet bij is.
Dat hij niet wil snuiven snap en accepteer ik volledig, zou het alleen erg waarderen als hij mij hierin wel vrij kan laten en vertrouwen.
Mijn ervaring is dat dit nooit volledig mogelijk is binnen een relatie, wordt waarschijnlijk toch echt een tussenweg vinden.

Gezien hoe lang jullie al bezig zijn met frequent gebruik is dit een tendens die waarschijnlijk pas weer zal afnemen zodra jullie lichaam het niet mee bij beent. Vertel je vriend gewoon dat jij mindert met amfetamine als hij mindert met blowen. Daarbij wil ik toch echt minimaal 2 maanden MDMA pauze benadrukken, het liefst 3 maanden want iedere week gaat natuurlijk nergens over.

Wat ik ook herhaald blijf zeggen, sporten kan echt een wondermiddel wezen ongeacht de reden waarom je sport. Als ik niet in staat ben om een rondje te gaan hardlopen weet ik gewoon dat er iets niet helemaal goed gaat en ik mijzelf moet herpakken. Hardlopen is kut maar je kunt het in je kloffie doen, is gratis, je loopt zo de deur uit en kost niet veel tijd en je zult er nooit spijt van krijgen eenmaal een rondje gelopen.

Verder nog wat betreft amfetamine gebruik, ik neem zelf altijd een 20ml neusspray en vermeng 20ml water met 500mg amfetamine voor 3,3mg per spray. Kan de moeite waard wezen.

Koekkoek00

Newbie
@LunaMila bommen doe ik indd wel eens maar voelt niet altijd lekker aan de maag helaas.. verder indd misschien iets anders zoeken voor beiden maar betwijfel of hij daarvoor open staat eigenlijk.. maargoed zal het eens bespreken dankje!

Koekkoek00

Newbie
@Jmths dankjewel voor je uitgebeide antwoord!
Het mdma misbruik heb je helemaal gelijk in! Ben hier niet voor niks mee gestopt. Er geen problemen mee ondervinden klinkt sterk indd maar heb hier zelf eigenlijk niks aan gemerkt destijds. Op de steeds erger wordende dip na natuurlijk!

Of ik het nu gebruik waar hij bij is of niet maakt niet zoveel uit. Gewoon het idee van het snuiven ofzo..
Bommen doe ik indd wel eens maar vind mijn maag niet altijd even leuk helaas.

Vind het een goed idee om inderdaad een middeweg te vinden in de zin van ik wat minder speed, hij wat minder blowen.
Dagelijks blowen heeft inderdaad achteraf gezien het meeste "kwaad" gedaan. Zou dit dus ook erg fijn vinden!

En inderdaad sporten.. helaas heb ik zwaar fysiek werk + eigen zaak wat dit niet altijd mogelijk maakt, toch maar weer eens mee beginnen eigenlijk..

Bedankt voor het nuttige antwoord in ieder geval!

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
dankjewel voor je uitgebeide antwoord!
Reageerde wat gepikeerd, maar graag gedaan. :')
Dagelijks blowen heeft inderdaad achteraf gezien het meeste "kwaad" gedaan. Zou dit dus ook erg fijn vinden!
Mja, ik heb wel wat mensen gekend die veel blowde omdat ze op bepaalde aspecten in het leven wat op botste of vast liepen en vaak ook om in slaap te kunnen vallen. Dan dacht ik op momenten wel eens, die mogen eigenlijk wel eens een keer amfetamine in hun gat dauwen. :')
Los van het feit dat roken een van de meest gezondheidsbelastende dingen is die je kunt doen natuurlijk.

Maar wat je verteld over zwaar werk, eigen zaak, veel uppers, zou ik ook mee uitkijken natuurlijk. Zulk soort combinaties pakken vaak wat cliché uit. Maar wellicht vertel ik je niets nieuws.

Koekkoek00

Newbie
@Jmths haha ja ken ook veel mensen die zo denken betreft blowen.. helaas zelf niet in de gaten hebbende dat het eigenlijk alleen maar averechts werkt..
Dat laatste heb je zeker gelijk in, heb voor mezelf een redelijke 'balans' gevonden hierin. Wel een aantal regels opgesteld etc natuurlijk om te zorgen dat het het werk niet negatief beïnvloed. Maar toch geef ik je geen ongelijk hierin!

Green

Hoi Koekkoek,
Mss is het je vriend helemaal niet om de speed, die je snuift, te doen maar denkt hij, weet hij, voelt hij dat hij wel zijn xtc maatje kwijt is.
Het zou absurd zijn iemand iets te verbieden wat je zelf doet, al is het een product met een andere werking en andere inname.
Wat je zelf zegt,hij wil gaan slapen wat mij een logisch "thing to do is" lijkt en jij krijgt geen oog dicht natuurlijk!

Ik zou net als heel wat andere reacties hierboven, je relatie in vraag stellen of mss nog beter... eens proberen heel goed met elkaar te praten als jullie de relatie nog de moeite vinden. Dat jouw nieuwe manier van gebruiken een soort angst bij hem te weeg brengt kan ik wel snappen, jullie gezamenlijke hobby ziet hij beetje wegvallen omdat jij, op een bepaald moment waar hij moet afhaken (om te slapen) gewoon wil doorgaan. Ik denk ook wel dat dat voor verandering kan gaan zorgen in jullie relatie... Je zal niet netjes op de bank zitten wachten tot hij wakker word. Je zal mensen leren kennen die wel doorgaan waar hij afhaakt... en ja speedgebruikers zijn nu eenmaal coole mensen . Dus ik snap hem wel een beetje.

Ga eens goed met elkaar praten meid,als jullie je relatie de moeite vinden. luister eens wat de andere wel leuk zou vinden en waar jullie mss uitkomsten in vinden.

Ik weet verder je leeftijd niet, maar ik denk dat jij nog niet zo heel oud bent.
Je vraagt, of zegt geen behoefte te hebben aan opmerkingen al zou je teveel gebruiken of wat dan ook. Je zegt te weten hoe de drugswereld in zijn werk gaat en verslaafd worden lijkt voor jou geen optie. Mooi dat je denkt alles onder controle te hebben en te weten met wat je bezig bent!

Je begint pas met speed (of toch de grotere hoeveelheden) als ik het goed gelezen heb?!
Dan weet je helemaal niet met wat je bezig bent. Zeggen dat je in de week geen zin of behoefte hebt aan speed komt nog,en die mooie baan... daar heb je mss wel geen behoefte meer aan.

Ik bedoel er niks mee, mss hoogsten proberen waarschuwen, en ik hoop dat je gelijk hebt maar let toch maar goed op. Je gaat er nogal makkelijk overheen.
Mijn ervaring die ik ondertussen heb opgedaan voor mezelf en andere om me heen heeft mij wel geleerd dat vele (letterlijk) gevallen zijn door ontkenning en overschatting.

Veel succes met je relatie,ik hoop dat jullie er samen uitkomen

Grtz

Koekkoek00

Newbie
@Green klinkt heel erg logisch ja dat eerste stuk, had het nog niet helemaal zo bekeken als "xtc maatje kwijt" bedankt!
En ja inderdaad ik ga vaak nog even hierheen of daarheen, maar meestal ben ik thuis voor hij wakker is, maak hem wakker en "starten" samen de dag.

Hebben het er een paar keer over gehad, moet wel zeggen dat zulke discussies ook vaak op ma/di waren. Zijn xtc dip zal niet helpen, ik citeer "alles is gewoon kut "
Dus dan kun je moeilijk afspraken maken etc..

Afgelopen weekend nog even gepraat, het lijkt ver opgelost te zijn nu, het snuiven zelf is nog steeds niks in zijn ogen maar heeft er meer vrede mee nu, tijd zal het leren!

Verder bedankt voor de waarchuwing! Heb wel eens wat topics/ berichten gelezen van jou geloof ik, waren wel heftig in ieder geval.. maar goed om te lezen!

Ik zal nooit zeggen dat ik niet verslaafd zal worden, ben hier ook zeker voor op mijn hoede! In omgeving genoeg voorbeelden gezien van hoe het niet moet..

Doe het al wel even, geen idee hoe lang precies zeg een jaartje.
Ben zeker op de hoogte van de verslavende kant etc!
Ook wel eens zin in gehad doordeweeks, maar na hier een keer wo&do met 2 puntjes aan toegegeven te hebben was de lol er al snel af..(Kwam mn bed zeer moeilijk uit week erna!)
Toen dus echt wel wat regeltjes gemaakt! Zoals het nu gaat gaat het prima, maar blijf zeker op mijn hoede!

Laatst bewerkt:

Justme83

Bewuste gebruiker
Samen gebruiken is op de lange termijn bijna altijd wel funest voor je relatie.
Je kan jaren geen problemen ondervinden maar als het veranderd en jullie beginnen er anders tegen aan te kijken, begint vaak de lange ellende.
Praat er over en verplaats je in de ander, onderzoek het en zorg dat het bij allebij duidelijk is hoe je er over denkt en hoe je wil verder te gaan in je relatie.
Je bent niet de eerste bij wie drugs voor een relatie breuk zorgt! (spreek uit ervaring helaas)
Vaak is het iets wat langdurig speelt en altijd voor problemen gaat zorgen!

Maak afspraken met elkaar en kijk als jullie tot een (tijdelijke) oplossing kunnen komen zodat het geen problemen in je relatie meer geeft.

Een periode niet gebruiken en onderzoeken wat jullie allebij leuk vinden om te doen samen.
Ook kom je er snel achter als jij of hij nog wel zonder kan. Als dat zo is heb je helemaal een probleem in je relatie!
Saai zal het zeker worden als jullie (tijdelijk) stoppen met gebruiken maar daar zijn genoeg oplossingen voor!
Of je kiest om (tijdelijk) niet meer samen te gebruiken maar bv af en toe met iemand anders als je toch persee wil gebruiken. Maar dat kan ook averechts gaan werken.

Suc6 met deze kut dilema's!

Laatst bewerkt:

Koekkoek00

Newbie
@2hard hebben het inderdaad zo besproken, hebben een middenweg gevonden waarin we beiden tevreden zijn.
Hierbij meegenomen inderdaad het soms met anderen en het soms een weekend niet om het allemaal wat leuker te houden. Probleem is voor nu opgelost in ieder geval! Dankjewel voor de tips! Het is indd niet de bedoeling dat de relatie hierdoor strand oid..

Bovenaan