Partner reageert laat op MDMA

Hey allen,

De zoekfunctie resulteerde in 1 hit met niet echt verhelderende info (Of mijn zoekskills zijn slecht maar dat is bijzaak), dus vandaar dat ik een nieuw onderwerp start.
Mijn partner reageert veel later dan ik op MDMA/XTC en ze voelt ook veel minder dan ik. Laatste keer hebben we op een mooie zaterdagmiddag een terrasje opgezocht nadat we een bommetje hadden gedaan (Zij is 65kg en kreeg 65mg MDMA, ik ben 80kg en had 80mg MDMA). Qua dosering zitten we dan aan de voorzichtige kant maar zij is ng niet zo ervaren dus ik dacht rustig aan. Ik had na 45-60 minuten een lekker gevoel maar bij haar duurde het zeker 2 uur voor ze iets voelde, en ik zat er lekker in zogezegd maar haar piek was in een kwartiertje voorbij...
Nou gaan we naar een feestje samen en ik ga daar XTC doen (Getest op 180mg per tablet), eerst een halfje en dan steeds een kwartje bijpakken (Werkt voor mij prima). Ik dacht er aan haar op hetzelfde regime te zetten zodat zij iets hoger doseert en het effect hopelijk langer aanhoud. Hebben jullie nog ervaring met mensen die langzamer reageren op X?

Pan

Experimenterende gebruiker
Dit lijkt precies op wat ik ervaarde toen ik voor het eerst (meer dan 30 jaar geleden) XTC nam. Ik deed samen met een vriend de eerste paar heel voorzichtig een deel van een pil. Op gegeven moment besoten we dat, als we niets méér voelden dan dat, we er mee gingen stoppen. We namen toen voor het eerst allebei een hele pil (van 80mg, toen gangbaar) en begrepen toen pas hoe XTC echt voelt.
Die 1mg per kg lichaamsgewicht is een richtlijn, maar conservatief, zeker aan de onderkant. Overigens wel erg goed om daarmee begonnen te zijn; je weet nu dat ze niet heftig regeert bij deze dosis. Misschien een volgende keer iets hoger doseren (maar overdrijf het niet). Wat ik om me heen heb gehoord is dat 80mg een beetje het minimum is als je er niet te gevoelig voor bent. Voorzichtigheid kan overigens nog steeds geen kwaad dus wellicht niet in één keer van 65 naar 80 gaan.

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga ze ter harte nemen. Ik ben voorzichtig met haar gestart omdat ik vanuit vroeger ervaring heb met te snel te hard, vandaar :wink: Ik start zelf meestal op een halfje en doe dan kwartjes bij.

Op het feestje gaan we dan met een halfje starten (90mg voor haar dus) en dan bij doseren indien nodig. We gaan er voor zorgen dat ze niet over de 2mg/kg gaat over de hele avone en de laatste dosis doen we 4 uur voor we weer op de trein stappen, dan slaapt ze hopelijk ook een beetje.

Het is pas over 3 weekjes maar als ik er aan denk post ik nog een rapportje voor de mensen die dit topic later tegeeeeeenkomen.

Javelin FGM-148F

Wijs gebruiker
Hey allen,

De zoekfunctie resulteerde in 1 hit met niet echt verhelderende info (Of mijn zoekskills zijn slecht maar dat is bijzaak), dus vandaar dat ik een nieuw onderwerp start.
Mijn partner reageert veel later dan ik op MDMA/XTC en ze voelt ook veel minder dan ik. Laatste keer hebben we op een mooie zaterdagmiddag een terrasje opgezocht nadat we een bommetje hadden gedaan (Zij is 65kg en kreeg 65mg MDMA, ik ben 80kg en had 80mg MDMA). Qua dosering zitten we dan aan de voorzichtige kant maar zij is ng niet zo ervaren dus ik dacht rustig aan. Ik had na 45-60 minuten een lekker gevoel maar bij haar duurde het zeker 2 uur voor ze iets voelde, en ik zat er lekker in zogezegd maar haar piek was in een kwartiertje voorbij...
Nou gaan we naar een feestje samen en ik ga daar XTC doen (Getest op 180mg per tablet), eerst een halfje en dan steeds een kwartje bijpakken (Werkt voor mij prima). Ik dacht er aan haar op hetzelfde regime te zetten zodat zij iets hoger doseert en het effect hopelijk langer aanhoud. Hebben jullie nog ervaring met mensen die langzamer reageren op X?
Mijn gewicht springt tussen 51-54 en met minder dan 120 mg voel ik NIKS. Van mijn eerste mdma heb ik meer nodig dan mijn man die tussen 86-96 kg is.
Ik ben gewoon minder gevoelig voor vrijwel alle drugs wat ik ooit geprobeerd had.

jackhan

Experimenterende gebruiker
Hangt ook vanaf wat je hebt gegeten en hoe je er mentaal in zit. Let je er de hele tijd op of ie al is ingekickt of ga je lekker je ding doen?

Maan77

Newbie
Hi, klinkt bekend dit, bij mijn vriendin komt het effect van mdma ook een stuk later dan bij mij. Ik weeg 80 kg, zij 65 kg, en bij ongeveer gelijk eten, echt wel een uur of meer verschil in het echt voelen opkomen. Mijn vriendin gaat over een paar weken voor de 3e keer ooit mdma nemen, en het is nog een beetje zoeken naar de dosis. Onze mdma is getest op 150 mg. Is dan een halve pil als startdosis en een kwart bij pakken na een uur of 3 een goede aanpak? We willen uiteraard niet te hard gaan, maar we willen wel het wel goed voelen. De eerste uren werd ze er heel rustig van in haar hoofd, euforie kwam pas later (ze heeft symptomen van adhd, hoewel niet gediagnosticeerd). Groeten en alvast bedankt voor reacties.

Dick_van_Leeuwen

Belezen gebruiker
Hi, klinkt bekend dit, bij mijn vriendin komt het effect van mdma ook een stuk later dan bij mij. Ik weeg 80 kg, zij 65 kg, en bij ongeveer gelijk eten, echt wel een uur of meer verschil in het echt voelen opkomen. Mijn vriendin gaat over een paar weken voor de 3e keer ooit mdma nemen, en het is nog een beetje zoeken naar de dosis. Onze mdma is getest op 150 mg. Is dan een halve pil als startdosis en een kwart bij pakken na een uur of 3 een goede aanpak? We willen uiteraard niet te hard gaan, maar we willen wel het wel goed voelen. De eerste uren werd ze er heel rustig van in haar hoofd, euforie kwam pas later (ze heeft symptomen van adhd, hoewel niet gediagnosticeerd). Groeten en alvast bedankt voor reacties.
Grootste helft en grootste kwart na 90-120min

Neo-Shulginist

Badass junkie
De meeste MDMA wordt pas opgenomen in de dunne darm. De xtc-pil moet eerst door de poortwachter in de maag. Die poortwachter is soms actiever dan op andere moment, en het kan ook per persoon verschillen. Soms heb je dat de MDMA daardoor later wordt opgenomen.
Wat ook vaak gebeurt bij onervaren mensen is dat ze het gevoel niet zo goed herkennen en daardoor het idee hebben dat ze nog niks voelen. Dat, samen met de lage dosering, is denk ik de beste verklaring voor waarom je partner zo laat en kort iets merkte.
Je moet in ieder geval wel blijven opletten met bijpakken. Soms moet een vorige dosis nog inslaan..

Bovenaan