• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Pas op met 2cb!

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Yo iedereen die dit leest. Hierbij mini report over mijn ervaring met 2cb. Ter info voor het gebruiken van 2cb heb ik deze drugs gebruikt: wiet, hasj, coke, mdma-kristallen, xtc en balonnen.

Na al deze drugs gedaan te hebben wou ik toch wat heftigers en dacht ik is een keer 2cb te proberen omdat ik het visuele wat ik soms van andere drugs kreeg het leukst vond. Wat slim is om vooraf te vermelden dat ik ook niet goed ga op wiet en hasj dus misschien heeft dat hier iets mee te maken.

In de middag een pil 2cb ingenomen de dealer raadde er 2 aan waren gestempeld met 20mg. Na een uur te wachten voelde ik niks en besloot ik er nog een te nemen.

Het trippen begonnen alles werdt een disco alles werd leuk en begon te bewegen. Super cool en was echt onder de indruk tot wat mijn hersenen in staat waren. Na een half uur klapte er iets. Ik denk de volgende pil. Dit was niet goed alles werdt rood om mij heen. Mensen die lachde werde demonen en belande in een bad trip. Ik zag de zon rood worden en alles werd steeds enger ik kijk op mijn telefoon en zag dat er na het bad gaan pas 10min voorbij waren maar leek serieus of ik er al een week lag.

Tot in de details wil ik niet gaan. Maar weet dat ik helemaal gek werd ik had besloten als binnen 4 uur het niet was uit gewerkt dat ik tot zelfmoord zou over gaan. Dit was tevens buiten op een super mooie rustige plek alleen bleef ik maar bad gaan. Na 3 uur begon alles rustiger te worden en kreeg ik mijn gedachtes weer onder controle.

Nu 3 maanden na het trippen heb ik
Meerdere malen in de week nacht merries tot betrekking van mijn trip. Iets heel specifieks zag een familielid waarvan haar hoofd een driehoek wordt en helemaal boos wordt.

Ik denk dat ik na het trippen psychise schade heb opgelopen die niet meer weg zullen gaan. Misschien zit ik in een psychose dat weet ik niet maar pas op met 2cb.

Gympie

Badass junkie
Yo iedereen die dit leest. Hierbij mini report over mijn ervaring met 2cb. Ter info voor het gebruiken van 2cb heb ik deze drugs gebruikt: wiet, hasj, coke, mdma-kristallen, xtc en balonnen.

Na al deze drugs gedaan te hebben wou ik toch wat heftigers en dacht ik is een keer 2cb te proberen omdat ik het visuele wat ik soms van andere drugs kreeg het leukst vond. Wat slim is om vooraf te vermelden dat ik ook niet goed ga op wiet en hasj dus misschien heeft dat hier iets mee te maken.

In de middag een pil 2cb ingenomen de dealer raadde er 2 aan waren gestempeld met 20mg. Na een uur te wachten voelde ik niks en besloot ik er nog een te nemen.

Het trippen begonnen alles werdt een disco alles werd leuk en begon te bewegen. Super cool en was echt onder de indruk tot wat mijn hersenen in staat waren. Na een half uur klapte er iets. Ik denk de volgende pil. Dit was niet goed alles werdt rood om mij heen. Mensen die lachde werde demonen en belande in een bad trip. Ik zag de zon rood worden en alles werd steeds enger ik kijk op mijn telefoon en zag dat er na het bad gaan pas 10min voorbij waren maar leek serieus of ik er al een week lag.

Tot in de details wil ik niet gaan. Maar weet dat ik helemaal gek werd ik had besloten als binnen 4 uur het niet was uit gewerkt dat ik tot zelfmoord zou over gaan. Dit was tevens buiten op een super mooie rustige plek alleen bleef ik maar bad gaan. Na 3 uur begon alles rustiger te worden en kreeg ik mijn gedachtes weer onder controle.

Meerdere malen in de week nacht merries tot betrekking van mijn trip. Iets heel specifieks zag een familielid waarvan haar hoofd een driehoek wordt en helemaal boos wordt.

Ik denk dat ik na het trippen psychise schade heb opgelopen die niet meer weg zullen gaan. Misschien zit ik in een psychose dat weet ik niet maar pas op met 2cb.

geef het nog wat tijd.. dingen worden met tijd vaak beter.
mss een goed idee om er professionele hulp bij te zoeken?

Laatst bewerkt:

StraatPiraat

Wijs gebruiker
Het klinkt mij niet echt als een psychose, wel zou het kunnen dat je getraumatiseerd bent door deze ervaring. Het beste wat je kan doen is dit voorleggen aan je huisarts, die refereert je vanzelf naar iemand die je kan helpen hiermee om te gaan en het te verwerken.

fffffffffffffff

Belezen gebruiker
denk dat het veel indruk op je heeft gemaakt, en misschien kost het nog wat tijd om voordat je het los kan laten. kan het helpen dat je weet dat het allemaal tijdelijk was en kwam door de 2cb. Je gedrag, gedachten en de dingen die je zag waaren niet zoals je normaal ben.
om naar een psycholoog gaan kan je inderdaad misschien wel helpen om het allemaal te bespreken. je klinkt niet psychotish. en hopelijk gaat het snel beter met je gaat.
mocht je ooit nog eens psychedelica willen doen, zorg ervoor dat je veel info opzoekt over de dosis, en wat het middel doet, en een tripsitter kan ook erg handig zijn geweest. er is genoeg info te vinden op dit forum

Laatst bewerkt:

fffffffffffffff

Belezen gebruiker

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Wat rot voor je! Hoop dat het snel beter gaat met je.
Let volgende keer beter op doseringen, effecten van een drug en eventuele negatieve bijwerkingen. Je hebt je niet al te best voorbereid. Sowieso je pillen laten testen, er gaan (of gingen) vervuilde pillen rond.
De drug dan de schuld geven is niet echt juist. Sterkte!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Zo maar 40 milligram is ook echt een heel hoge dosis (even aannemend dat er inderdaad 20 milligram in een pil zat).

Het hoogste wat ik ooit heb genomen was ergens rond de 36 milligram en toen zag alles eruit als een 2D-striptekening. Niet echt aan te raden voor beginnende trippers. Een gangbaardere dosis is ergens rond de 15-25 milligram. De dose-respons curve van 2C-B lijkt ook expontentieel te verlopen; dat betekent dus dat als je 2 keer zoveel 2C-B neemt, dat je dan naar schatting 4 keer zo hard tript.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie

Heftige psychedelische ervaringen kunnen heel eng zijn. In ernstige gevallen kan dat psychische trauma's veroorzaken inderdaad. Er zijn soms zelfs mensen die daardoor posttraumatische stressstoornis (PTSS) oplopen. Die stoornis wordt gekenmerkt door constante waakzaamheid (dus moeilijk ontspannen), herbelevingen aan het trauma, woedeuitbarstingen, vluchtgedrag of katatonie en nachtmerries.

Ik zal niet proberen om je te diagnosticeren via Drugsforum.nl, want dat kan ik niet (al was het maar omdat ik geen psychiater ben :wink: ). Maar je kunt wel last krijgen van de bovenstaande klachten in verschillende maten van ernst. Dus dat je last hebt van nachtmerries na een heel heftige 2C-B-trip kan mogelijk het resultaat zijn van heftige angsten die nog niet goed verwerkt zijn. Als je er (veel) last van hebt dan kan het eens helpen om dat met de huisarts te bespreken, die je misschien kan doorverwijzen naar een psycholoog. Dat is verder niks om je voor te schamen. Er openlijk over praten helpt juist om de ervaring te verwerken.

mitchieee

Bewuste gebruiker
2cb is ook een heel andere kaliber dan uppers als je er voor de eerste keer aan begin, je gedachtes vliegen voorbij en welke is nou echt en welke niet.. wel naar om te horen wat voor trip je heb op geleveerd. heel veel suc6!
wat helpt als zoiets gebeuerd.. oortjes in en rustige muziek luisteren, als je dat niet geprobeerd had, zou dat mischien de volgende x jou helpen om er al eerder wat moois ervan kan maken, en als je bad gaa onder trip middele... laat je zelf meenemen vecht er niet tegen want dan wordt het erger

Kwak

Bewuste gebruiker
Succes met je herstel. Laat je zooi gewoon testen. En test vooral op tijd zeker in de vakantieperiodes. Soms duurt het twee weken voordat je de uitslag hebt en soms krijg je helemaal geen uitslag omdat het te druk is.
Persoonlijk vind ik je titel misleidend.

Ikbeneenfiets

Wijs gebruiker
Zo maar 40 milligram is ook echt een heel hoge dosis (even aannemend dat er inderdaad 20 milligram in een pil zat).

Het hoogste wat ik ooit heb genomen was ergens rond de 36 milligram en toen zag alles eruit als een 2D-striptekening. Niet echt aan te raden voor beginnende trippers. Een gangbaardere dosis is ergens rond de 15-25 milligram. De dose-respons curve van 2C-B lijkt ook expontentieel te verlopen; dat betekent dus dat als je 2 keer zoveel 2C-B neemt, dat je dan naar schatting 4 keer zo hard tript.
Dat is meer een kwadratisch verloop toch

VJ_LSD72

Experimenterende gebruiker
Haha in de jaren 90 waren 2-cb en 2-ct-7 pillen gewoon te koop bij de smartshop. Algemeen bekend was dat een 2e pilletje slikken vragen om problemen was. Hierdoor is het ook vaak verkeerd gegaan en werden deze pillen al snel op de opiumlijst gezet. Het zelf ooit een keer een 2-ct-7 pilletje gekocht en geslikt. Duurde echt heel erg lang voordat ik er iets van voelde. Op een bepaald moment kreeg ik gewoon honger en dacht ik nog nuchter te zijn en stond bij de lokale shoarmatent m'n bestelling door te geven en ineens sloeg ie in. De bestelling liep helemaal in de soep en heb iedereen in de shoarmatent uitgelachen en voor de gek gehouden door ze te gaan imiteren en hun Brabantse accenten na te doen. Tranen van het lachen de tent maar uit gegaan voordat ik gelyncht zou worden... Een tweede pilletje zou rampzalig geweest zijn.

Dirkjan

Badass junkie
Yes :wink:

Kwadratisch is alleen X^2, en exponentieel is X^x :wink:
Interessant, maar hoe je effecten van drugs in cijfertjes en formules kan uitdrukken is me een raadsel sinds dat allemaal nogal subjectief is. Maar juist daarom is het ook zo fascinerend omdat het zo ongrijpbaar is. Je kan mensen vragen hun ervaring te beoordelen met cijfers, maar dan nog is het niet te controleren en is er geen wetenschappelijke schaal voor dit soort dingen. Net zoals ziekenhuizen en hun pijn schaal. Een cijfer van 1 tot 10. En het viel me op dat veel mensen veel te snel de 10 aanwezen. Dat ik denk nee gast, misselijk is geen 10, een 10 is levend gefrituurd. En zo kan je dus nooit dit soort dingen noteren in cijfers.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Interessant, maar hoe je effecten van drugs in cijfertjes en formules kan uitdrukken is me een raadsel sinds dat allemaal nogal subjectief is. Maar juist daarom is het ook zo fascinerend omdat het zo ongrijpbaar is. Je kan mensen vragen hun ervaring te beoordelen met cijfers, maar dan nog is het niet te controleren en is er geen wetenschappelijke schaal voor dit soort dingen. Net zoals ziekenhuizen en hun pijn schaal. Een cijfer van 1 tot 10. En het viel me op dat veel mensen veel te snel de 10 aanwezen. Dat ik denk nee gast, misselijk is geen 10, een 10 is levend gefrituurd. En zo kan je dus nooit dit soort dingen noteren in cijfers.
Je hebt gelijk dat de ervaring van psychedelica subjectief zijn. Maar er zijn wel manieren om die te kwantificeren hoor.
Zo'n gepubliceerd kwantitatief onderzoek naar 2C-B heb ik niet gezien, dus dat is een beetje gissen inderdaad. Dus mijn uitspraak in die zin is gebaseerd op een amalgatie van allerlei subjectieve ervaringen van mijzelf en anderen in tripreports, waaruit de indruk opstijgt dat er bij een dosis van 15 --> 25 milligram een andere toename is te zien van 25 --> 35 mg

Zou interessant zijn om eens een dubbelblind kwantitatief onderzoek daarnaar te doen.

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Neu... pas jij maar op!!

2CB is een prima drug als je de dosis niet overdrijft en van te voren je even inleest. 40mg is veelste veel als het je eerste keer was.
Ik zou het even aankijken, als het niet afzakt, zou ik maar even langs de huisarts gaan..

StraatPiraat

Wijs gebruiker
40 mg 2cb in je mik terwijl je duidelijk niet goed in je vel zit en dan raar vinden als het niet zo lekker gaat,

Jij: “pas op met 2cb!”

Hoop dat je je weer wat beter voelt. Het is geen speelgoed. En op 40 mg kan je inderdaad rake klappen krijgen.
Helemaal mee eens, ik heb zelf wel meer dan 50 keer 2cb avondjes gehad maar na 40 mg ben ik wel echt de weg kwijt. Lijkt me erg intens om de eerste keer zo'n dosis te pakken.

40 mg 2cb in je mik terwijl je duidelijk niet goed in je vel zit en dan raar vinden als het niet zo lekker gaat,

Jij: “pas op met 2cb!”

Hoop dat je je weer wat beter voelt. Het is geen speelgoed. En op 40 mg kan je inderdaad rake klappen krijgen.
Ik was van plan 20mg te nemen misschien was dit het ook. Alleen mijn dealer gaf aan dat er maar 10mg in een pil zat en er dus 2 zou moeten nemen om wat te voelen. Dus kan niet bevestigen of het 20-40mg was.

Als ik de trip samenvat buiten bad trips omdat die heel persoonlijk waren. Heel veel portalen dus ik zag een blad en daarin bladeren en dan steeds door. Alles werdt een disco dus eenden gingen van kleur veranderen enzv. Vrienden gingen alle kanten op.

Was ook een tripsitter althans geen professionele maar gewoon een vriend. Ben de trip doorgekomen met gewoon vrolijke muziek toen ging de tijd wel oke, alleen kon ik echt aan niks negatiefs denken.

Oke dat zou kunnen ja. Want had niet meer door dat het nep was. Ik was bang dat ik in de trip bleef hangen. Dus dat het nooit meer weg zou gaan als het ware.

Titel; Pas op met 2CB, Als je niet weet waar je aan begint!
Had mij wel goed ingelezen enzo. Heb het er nog over gehad thuis enzo. Maar blijkt dat mijn familie psychose gevoelig is dus ik raak geen psychedelische dingen meer aan. Moet wel zeggen toen de trip bezig was en positief was, was het een super mooie ervaringen echt de natuur was zo mooi.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik was bang dat ik in de trip bleef hangen. Dus dat het nooit meer weg zou gaan als het ware.
Ja dat is een vrij gebruikelijke gedachte bij psychedelica. Je verliest gevoel voor tijd, waardoor een minuut een eeuwigheid kan lijken. Zeker als je dan een beetje angstig bent leidt dat al snel tot de gedachte dat het nooit meer over zal gaan.

Dirkjan

Badass junkie
Maar blijkt dat mijn familie psychose gevoelig is dus ik raak geen psychedelische dingen meer aan.
Lijkt me verstandig inderdaad!
Ik ben al voor voorzichtigheid als het om drugs en gezondheid gaat, maar gaan we hier niet wat te snel? OP zou ook gewoon heel voorzichtig kunnen beginnen met een lage en geteste dosis en dan verhogen weken of maanden erna om zo te kunnen zien wat het doet. Dan hoeft hij/zij toch niet meteen een psychose te krijgen?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik ben al voor voorzichtigheid als het om drugs en gezondheid gaat, maar gaan we hier niet wat te snel? OP zou ook gewoon heel voorzichtig kunnen beginnen met een lage en geteste dosis en dan verhogen weken of maanden erna om zo te kunnen zien wat het doet. Dan hoeft hij/zij toch niet meteen een psychose te krijgen?
Het is gangbaar om bij psychose-gevoeligheid in de familie gebruik van psychedelica te ontraden vanwege mogelijke genetische kwetsbaarheid voor het opdoen van een psychotische episode. Je hebt gelijkt dat het niet zeker is dat je er last van gaat krijgen, maar het is wel een risicofactor.

Overigens geldt die risicofactor ook voor middelen zoals cannabis, speed en MDMA. Dat zijn ook middelen die een psychotische episode kunnen uitlokken.

Of OP zich houdt aan die gezondheidswaarschuwing moet hij/zij zelf weten. Ik denk dat het wel belangrijk is om te benoemen dat kwetsbaarheid in de familie een risicofactor is. En als mensen zelfstandig besluiten om geen drugs meer te gebruiken dan is dat iets wat ik altijd zou aanmoedigen, wat de context ook is.

Het is gangbaar om bij psychose-gevoeligheid in de familie gebruik van psychedelica te ontraden vanwege mogelijke genetische kwetsbaarheid voor het opdoen van een psychotische episode. Je hebt gelijkt dat het niet zeker is dat je er last van gaat krijgen, maar het is wel een risicofactor.

Overigens geldt die risicofactor ook voor middelen zoals cannabis, speed en MDMA. Dat zijn ook middelen die een psychotische episode kunnen uitlokken.

Of OP zich houdt aan die gezondheidswaarschuwing moet hij/zij zelf weten. Ik denk dat het wel belangrijk is om te benoemen dat kwetsbaarheid in de familie een risicofactor is. En als mensen zelfstandig besluiten om geen drugs meer te gebruiken dan is dat iets wat ik altijd zou aanmoedigen, wat de context ook is.
Uppers heb ik nooit problemen mee gehad persoonlijk. Al 3-4x xtc. Stuk of 8 keer mdma en is allemaal goed gegaan. Balonnen ook gecombineerd met mdma en was super diepe space. Alleen ben met balonnen gestopt door de gezondheids risico’s. Vind het toch een Russische roulette.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan