Pas toch op!!! Speed maakt meer kapot dan je lief is!!!!!

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

fokker

Belezen gebruiker
Een dergelijke opmerking over speed heb ik hier al eerder gepost, uiteraard gevolgd door een complete flame war van het verdedigende speed-leger. Destijds was nutss de grootste verdediger, speed kon best, was prima onder controle te houden en te combineren met een goed en productief leven, of je verslaafd raakt of niet, dat ligt toch volledig aan jezelf? Nou... ik ken er maar bitter weinig *streep door* helemaal geen van die het echt in de hand houden. Zo ook nutss helaas destijds niet, in no time kwamen de verhalen over 'ik stop, ik kan het', met het typerende continu uitstellen. Morgen stop ik, het wordt vrijdag, het wordt maandag, als m'n project af is, gevolgd door de berichten dat zijn zaak einde oefening was en hij alleenstaande vader was. Zijn relatie was een knipperlicht geworden, maar de speed gaf hem inzichten in hoe het kan, een dag gestopt, kaarsjes neergezet, vriendin geloofd er natuurlijk geen ruk van, komt ruzie door, weer uitgemaakt en kwaad dat ze niet meer begrip toont, zwak moment en hop, we staan weer strak. Ik hoop voor nutss dat het intussen echt beter met hem gaat. Ik heb dit topic ook pas in de afgelopen dagen gevonden en schrok me wild, omdat ik onze heftige anti / pro speed discussies van ervoor nog kon herinneren.

Intussen is het ook in mijn eigen leven weer aan de hand. Niet mij persoonlijk, wel mijn levenspartner waarmee ik al meer dan 6 jaar mijn leven deel. Zelf heb ik de gouden regel, eens in de 3 maanden nam ik een pilletje, niet meer, niet minder, dit was mijn enige heilige regel, 3 maanden. Ervan afwijken, ik wist wat ervan kwam, want ja zo rond mijn 19e a 20e heb ik zelf met een behoorlijke verslaving te maken gehad. Godzijdank ben ik van een koppig soort, dat toch koppiger blijkt dan coke, speed en XTC in gecombineerd gebruik. Na 2 jaar 'clean' te zijn besloten een vriend van mij en ik samen weer eens een pilletje te doen, maar gezien we bijde een verleden hadden met drugs besloten we samen de regel te maken, 3 maanden. Deze regel is vrijwel altijd goed gegaan, en juist door die regel niet te breken en niet te verleggen is het in mijn ogen ook goed blijven gaan.

Mijn vriendin was ook nieuwsgierig na eens een pilletje, zo gezegd, zo gedaan, mijn regel uitgelegd en deze gemotiveerd inclusief een nieuwe regel 'alleen samen', en vervolgens maar geregeld. Ze was op slacht verliefd op het spul, soms vraag ik me af of ze niet verliefder was op die pillen dan op mij, maar goed, who can blame her, right? :wink: Dit is het begin geweest van al keren ruzie dat het toch achter mijn rug om gebeurde. Irritant, maar goed...

Ik weet nog een anderhalf jaar geleden hadden we een zeer relaxt XTC avondje met een goede vriendin, en die vriend waarmee ik zo'n zeven jaar geleden mijn eerste pilletje weer nam na mijn slechte tijd. Op zicht een relaxte avond, ook het broertje van die vriendin was erbij, en die had speed bij zich. Mijn kamaraad was de eerste die na een avondje X tijdens de afdraaiers speed moest, onze vriendin daarna, en mijn vriendin zat, na al vaker gezeurd te hebben nieuwsgierig te zijn naar speed weer als een klein nerveus kind in het rond te kijken. Er werd dus aan haar gevraagd "moet je soms ook wat?". De opmerking "ja, ik wil wel, maar ja, van die mag dat weer niet hè!" op heel misselijke toon. Omdat ik het zo strond zat was om steeds zo voor lul gezet te worden terwijl ze dondersgoed wist waarom ik het niet wilde dat ik zei "ach mens, doe wat je niet laten kunt...". Ik was nogal pissed want we hadden toch al een leuke avond gehad, kon het nou niet gewoon eens een keer 'goed zijn'?

De reden ook waarom ik niet wilde dat ze aan de speed raakte is omdat ik weet uit ervaring wat voor invloed het op je karakter en leven kan hebben, en vooral de kijk die je op alles hebt. Volgens jezelf heb je alles prima onder controle, gaat alles goed, merkt niemand wat aan je, en toch zak je langzaam maar zeker verder en verder erin. We hebben hiervoor veel te veel te verliezen, zij een klasse vrouw met een goede carrière met twee afgeronde opleidingen waar ik alleen zeer trots op kan zijn, een langdurige relatie, samen een appartement, ik een eigen zaak, kortom een leven waar eigenlijk geen plaats is voor drugsproblematiek. Volgens genoeg mensen zou ons 1 maal in de 3 maanden gebruik er ook echt niet in passen, maar goed, door de lage frequentie van gebruik had dit geen invloed op ons leven op zicht, we zorgde ook dat we alleen pakte als we 2 aaneengesloten dagen vrij hadden erna om uit te kateren.

Ik wouw echter dat ik de woorden nooit uitgesproken had, ik had het laatste woord nog niet over mn lippen en hoorde 'SSNNNNNFFFFFF' en de lijn zat erin. De tranen stonden me in mn ogen en mn grote angst bleek wederom niet onterecht.

Er brak een periode aan van veel gelieg, veel zaken die niet klopte, veel gedrag waar ik lastig mee om kon gaan. Omdat ik dingen aan haar merkte sloot ze zich ook voor me af. De collega op haar werk die al continue veel te flirterig naar haar was en wie ze constant afgehouden had (zoals ze dat altijd deed) was opeens niet meer zo irritant, hij gebruikte ook speed, en voor ik wist wat gebeurde zat ze ook voor hem speed te regelen. Ik had het gevoel dat mijn oh zo fijne leventje door mijn vingers heen aan het glippen was. Ook vond ze de sexistische kutopmerkingen van die gast opeens niet meer irritant, maar juist wel 'grappig'. Tot op heden zweert ze dat er niks is gebeurd tussen hun, maar erna op zoek wil en durf ik eigenlijk niet eens. Ik heb er nog altijd een heel vervelend gevoel bij.

Zo merkte ik op meerdere zaken dat haar gedrag stelselmatig veranderde, ook ging ze vaak heel vroeg naar bed, achteraf dus omdat ze niet wilde dat ik merkte dat ze gewoon retestrak stond (alsof ik een achterlijke ben) en deed ze erg veel op zichzelf, steeds meer maakte ik me zorgen. Na weer eens een avondje X lag ze nadat ik al lang aan t afdraaien was nog klaarwakker en begon opeens kijhard te huilen en kwam er dan uit wat ik al lang wist, haar speedgebruik was uit de hand gelopen, zelfs die avond op X had ze liggen snuiven, van te voor, tijdens en nog erna. Nu kon ze niet slapen en ze wist niet meer wat ze ermee aan moest, waarop ik dus heel cynisch antwoorde "tja, 'hij daar' moest je toch niet meer de les voorlezen wat je wel en niet mocht doen, dit is wat je zo graag wilde, ben je nou tevreden met wat je bereikt hebt?! STOP ER NOU DAN OOK EENS MEE!". Ik dacht dat toen de boodschap wel duidelijk was en wat ben ik een rund zeg dat ik niet beter geweten heb. Het eind was namelijk nog niet in zicht, na alle ruzies die we het jaar erover gehad hadden, en dan dat, dan zou je toch denken, onze relatie zal ook voor haar wel belangrijk zijn en ze zal toch wel inzien dat ze gewoon moet stoppen met die troep omdat we uit elkaar aan t groeien zijn. Ben je gek?....

Een tijdje erna ben ik een paar dagen met mn pa op een zeiltocht geweest. 4 dagen lang, zij zou daarna na zeeland komen waar we dan samen die avond mosselen zouden eten met zn drie, en daarna zou ik met haar terug gaan omdat ik hier nog zaken te doen had. De avond dat ik haar daar trof zat ze duidelijk op de pep, met haar bleke gezichtje me op te wachten, ik kon wel door de grond zakken. "Red bull gehad?...", ik ben er niet meer op ingegaan, ik dacht, het heeft geen zin meer, ik kan zeggen wat ik wil, ik kan me beter de ergernis besparen. Ik voelde me echter zwaar lullig tegenover mezelf en ook mn pa. Hij is ook geen dommerik en heeft op het CAD gewerkt, dus weet ook het nodige van drugs, en ja, ook hij heeft me er later op aangesproken.

Een tijdje erna is het finaal misgegaan. Ik wil niet benoemen wat er is mis gegaan, maar als ik eraan terugdenk wordt ik er nog kwaad en misselijk van. Vanaf dat moment heb ik gezegd "nu is het gedaan, je kunt verdomme je zaken op orde krijgen nu en zorgen dat je kapt met je bullshit, of je pakt je troep bij elkaar en flikkert lekker op." Ik heb dit vanuit het topje van mn longen uitgeschreeuwd met tranen en vuisten op tafel uit frustratie, want ik wil haar niet kwijt, ik wil mn oude meid terug!!!!!!! We hadden het godverdomme zo goed samen en alles was intussen zowat naar de klote. Precies zoals ik al voorspeld had voor al die kutzooi. Iedereen waarmee ik gepraat hebt adviseerd me, kies voor jezelf, als ik dat moest doen, gaf ik haar nog een kans want ik wil gewoon niet 6 jaar van mijn leven op hoeven geven, maar het afgelopen jaar wil ik ook totaal niet meer.

Door het nakijken van haar telefoonrekening kwam ik erachter dat het gebruik echter dagelijks was, en na nog meer werk ontdekte ik dat t zo'n 5 gram per week was. Na veel praten bleek dat overal in huis wel een stash verstopt lag, zodat ze altijd wat kon pakken want ze wist immers niet waar ik in huis zou zitten. Ze zegt nog steeds maar 1 a 2 lijntjes per dag, maar iedereen weet dat je daar geen 5 gram mee weg haalt op een week, en ook dat dit al snel niet meer genoeg voor je is. Zeker niet na een jaar, ik heb echter totaal geen zin om de discussie daarover aan te gaan.

Vanaf dat moment zweert ze dat ze niets meer gepakt heeft, dat het einde oefening was met de drugs, dat is zo'n 2 maanden geleden. In die twee maanden heb ik een aantal keer het idee gehad dat ze toch gepakt heeft, al zegt ze van niet. Twee van die keren meen ik eigenlijk gewoon zeker te weten, maar je kunt niet in iemands hoofd kijken en ik heb geen leugendetector of urinetesten in huis, het fijt dat ik dit betreur betreur ik nog wel het allermeest. We hadden een relatie gebouwd op vertrouwen, vertrouwen dat goed naar de klote is blijkbaar. Ik zit ontzettend in de knoop nu met mn eigen, want enerzijds weet ik het zowat zeker, anderzijds voel ik me schuldig want wat nu als ze echt de waarheid spreekt en ze heeft echt niks gehad, en ik beschuldig haar toch?

Van de andere kant zeg ik, de tekenen zijn daar, en na 6 jaar met iemand samen te zijn weet je wel wanneer iemand 'anders is dan normaal'. Dat ze niet zou liegen daarover, daar zou ik een paar jaar geleden nog mijn hand voor in het vuur hebben gestoken, en nu.... zo kreeg ik net mijn smsje "maak je niet zo druk, ik pak die zooi echt niet!". Het punt is, hoevaak heb ik dat al moeten horen terwijl het wel zo is, dan kreeg ik het er met veel zeuren uiteindelijk wel uit, maar van de andere kant denk ik, misschien ziet ze nu wel de ernst in en is ze bang dat als ze nu toegeeft dat ik zeg 'adieu'. Het lijkt me echter zo stug dat je anderhalf jaar niet eraf kunt blijven ondanks de grootste en pijnlijkste ruzies, en nu opeens het zomaar wel helemaal goed kan zonder een terugval of wat dan ook.

Ook zij is actief op drugsforum, en de laatste weken zie ik haar steeds meer weer op t forum, ik maak me zorgen om haar en om onze relatie. Ik wil niet dat zij zichzelf verliest, maar nog meer, en dat mag heel egoïstisch klinken, wil ik onze relatie niet kwijt. Ik hecht er te veel waarde aan. Ik wil haar weer heel graag kunnen vertrouwen maar zeker over die twee keer die ik denk zeker te weten dat ze gehad heeft pieker ik me helemaal gek! Ben ik nou gewoon paranoia? Is dit iets dat met tijd moet herstellen of moet ik nou werkelijk gaan investeren in het in huis halen van urinetesten e.d.?... Ik wil haar graag weer kunnen vertrouwen, en als blijkt dat ze toch terugvallen gehad heeft haar kunnen steunen en helpen in het proces van afkicken, maar ik heb het gevoel dat ze me erin buiten sluit. Zij zegt 'toen die keren dat ik het beloofde zei ik het wel, maar meende ik het niet. Nu ben ik er echt klaar mee en daarom kan ik er nu wel zo makkelijk afblijven'. Op mij komt dit echter over als heel typische stereotype opmerkingen waarmee een ieder op dit forum wel vaker als eens te maken mee gehad zal hebben...

Ook zij zit op dit forum en zal dit bericht gegarandeerd lezen, ook zal ze weten wie ik ben, ik zal haar naam niet bekend maken, maar misschien dat ze wel inziet wat ermee door mij heen gaat. Het is echter niet de reden dat ik het post, de reden dat ik het post is omdat ik zelf advies wil over hoe IK invloed op deze situatie kan uitoefenen, haar kan helpen, steunen en weer leren vertrouwen en tevens als heel goede waarschuwing voor een ieder die met speed te maken heeft of het gebruikt, pas er toch alsjeblieft mee op, zonder dat je het zelf door hebt verpest het heel veel voor jezelf en voor de mensen om je heen. Het is een heel gemeen sluipend iets dat harder aan je been trekt dan men wil toegeven, en smoesjes zijn snel gemaakt, en ze zijn zo geloofwaardig ook...

Hoeveel posts ik niet van haar alleen al tegen gekomen ben hier waarin ze zegt dat ze nu echt weer een tussenpauze wil inlassen van een aantal maanden omdat het uit de hand loopt, je vond ze haast wekelijks... En wel maar commentaar op andere mensen die onverantwoord bezig zijn... het beeldscherm had zo een spiegel kunnen zijn.

Zo, dit was mijn verhaal, als je dit volledig gelezen hebt, respect, zo niet, kan het je niet kwalijk nemen, tis n flinke lap.

Greetz and be well,
fokker.

Mike

Bewuste gebruiker
Re: Pas toch op!!! Speed maakt meer kapot dan je lief is!!!!

Respect man! En sterkte...

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter

Pas toch op!!! Geen prioriteiten stellen en zelf reflecteren maakt meer kapot dan je lief is!!!!!

Ik lees je verhaal nog wel eens.

ginger

Newbie

beste fokker
ik wil je alleen zeggen dat ik weet wat je bedoel het had zo mijn verhaal kunnen zijn
helemaal hoe kan je iemand nog zo vertrouwen je wilt het dolgraag maar toch lukt het niet omdat er al zoveel gelogen en verzwegen is en toch blijf je het proberen vanwegen de goeie jaren maar zal dat nog wel terug kunnen komen na dit ik weet het in ieder geval niet het enigste wat ik heb is hoop maar hoelang ik dat nog heb is een grote vraagteken maar 1 ding weet ik wel loop jezelf alsjeblief niet voorbij want dat merk ik heel erg aan mezelf maar ik heb wel 2 kinderen waar ik voor moet zorgen en door de speed ziet hij dat niet ze zijn zo egoistische daardoor geworden dat je met een heel ander persoon te maken heb dan degene die ze daarvoor waren maar ik hoop ook voor jullie dat het goed komt groetjes nancy

Beanhead

Badass junkie

Nog zo'n lange tekst van een speedgebruiker.

Hypocriet :grin:

fokker

Belezen gebruiker

Aan ieder bedankt voor zijn / haar steunende reacties.

ginger zei:
beste fokker
ik wil je alleen zeggen dat ik weet wat je bedoel het had zo mijn verhaal kunnen zijn
helemaal hoe kan je iemand nog zo vertrouwen je wilt het dolgraag maar toch lukt het niet omdat er al zoveel gelogen en verzwegen is en toch blijf je het proberen vanwegen de goeie jaren maar zal dat nog wel terug kunnen komen na dit ik weet het in ieder geval niet het enigste wat ik heb is hoop maar hoelang ik dat nog heb is een grote vraagteken maar 1 ding weet ik wel loop jezelf alsjeblief niet voorbij want dat merk ik heel erg aan mezelf maar ik heb wel 2 kinderen waar ik voor moet zorgen en door de speed ziet hij dat niet ze zijn zo egoistische daardoor geworden dat je met een heel ander persoon te maken heb dan degene die ze daarvoor waren maar ik hoop ook voor jullie dat het goed komt groetjes nancy
Dit is dus iets dat mij ook erg op viel, hierom hoop ik ook echt dat ik er zelf naast zit en het een questie is van 'spoken zien na een rotte periode'. Ook ik hoop ontzettend dat t een 'en ze leefde nog lang en gelukkig' einde zal krijgen. De persoon in kwestie is het absoluut waard en zou het erg vinden voor zowel mezelf, voor haar, en alle mensen om haar heen wanneer het anders zou lopen. Meer als hoop houden erin dat alles goed komt kan ik momenteel denk ik niet, het enige dat ik probeer is haar te confronteren met mijn angsten, mijn vermoedens en de zaken die me opvallen. Dit komt vaak hard aan, met huilen tot gevolg van haar kant, maar denk dat volledige openheid van beide kanten de enige manier is om uit zoiets te komen. Time will tell. We hebben, naar mijn mening dan, genoeg om voor te vechten.

Beanhead zei:

Lees die lap tekst eerst maar eens en zie dan zelf hoe ontzettend je ernaast zit met je oordeel. Ik ben namelijk geen speedgebruiker.

Aalpoepert

Badass junkie

Het is misschien moeilijk en ze zal het ongetwijfeld meer dan waar zijn, maar je zal toch ergens de grens moeten trekken.
Je kan nog zoveel van iemand houden, op een gegeven moment moet het genoeg zijn.

Mijn advies is: stel een grenstijd vast, een maand, een half jaar, een jaar. Als ze na die tijd nog niet haar zaken op orde heeft, move on!
Op een gegeven moment ben je zo lang met een verloren zaak bezig dat je je leven er gewoon aan verspilt.

Veel sterkte verder.

atbboy

Bewuste gebruiker

De reden ook waarom ik niet wilde dat ze aan de speed raakte is omdat ik weet uit ervaring wat voor invloed het op je karakter en leven kan hebben, en vooral de kijk die je op alles hebt. Volgens jezelf heb je alles prima onder controle, gaat alles goed, merkt niemand wat aan je, en toch zak je langzaam maar zeker verder en verder erin.
Dit stukje is vooral heel herkenbaar voor mij. Ik wil je heel veel sucess wensen. Ik heb erg veel respect voor je hoe je het allemaal aanpaakt en er mee omgaat. Zo verstandig zouden meer mensen moeten zijn.

W.F.L.

Badass junkie

Net het hele verhaal gelezen.. Sneu man. Sterkte ermee. Er is weinig wat je kunt doen denk ik. Tot zo lang ze aan de speed zit zal ze jouw pogingen om hulp te verlenen niet zien, of niet wíllen zien. Nou ja, ik hoop voor jou dat jullie eruit komen!

Aalpoepert zei:
Het is misschien moeilijk en ze zal het ongetwijfeld meer dan waar zijn, maar je zal toch ergens de grens moeten trekken.
Als je van iemand houdt trek je toch geen grens? 6 jaar.. Zou jij dat zomaar kunnen dan? :wave:

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker

Lijkt me dat het moment voor haar dan toch gekomen is om te kiezen tussen speed en leven. Sneu, als ze dit leest hoop ik voor haar dat ze beseft dat jij echt om haar geeft, maar dat het gewoon niet zo verder kan. Uit ervaring heb ik geleerd dat je een persoon niet kunt blijven teleurstellen, want dan ben je ze op een gegeven moment kwijt. Er zijn weinig mensen in je leven die zoveel om je geven en daar moet je echt zuinig mee omspringen. Ik hoop voor jullie dat jullie er uit komen, en dan zoals vroeger welteverstaan :wink:

yxes

Bewuste gebruiker

Hmm respect voor je verhaal, heb het net doorgelezen en snap je tweestrijd.

Ten eerste denk ik dat je op moet passen met haar willen vertrouwen, wat ik in mijn prille leventje mee heb gemaakt met relaties is dat ontkenning een sterk iets is. Als je iemand graag wilt vertrouwen en je gevoel zegt dat het fout zit dan zit het 99% van de tijd ook gewoon fout, hoe graag je ook wil dat dit niet zo is.

Ten tweede vertrouwen is als een spiegel, als er eenmaal barsten en scheuren inkomen zullen deze altijd zichtbaar blijven, hoe je ze ook lijmt. Je wil iemand graag vertrouwen, maar je zult nooit 100% hetzelfde vertrouwen terug winnen als je ooit had in haar.

Ik denk dat je heel duidelijk een grens voor jezelf moet stellen, ik weet hoe het is om maar mee te blijven gaan in iets wat je hoopt dat er nog is. Maar je moet ook op een bepaald punt inzien dat de situatie waar je naar terug verlangt nooit meer heden en toekomst zal zijn. Acceptatie en daarna loslaten.

Dus stel die grens voor jezelf, wees hard en duidelijk naar haar en jezelf. Besef dat je, je leven hier mee op het spel zet (dit doe je in eigenlijk nu al een jaar). Zodra die grens overschreden word, zet door ga verder met leven accepteer het dat de situatie niet meer te redden is en laat het uiteindelijk los.

Je zult waarschijnlijk nog vaak terug denken hoe zou het geweest zijn als, maar helaas het leven is een pad dat maar in een richting te bewandelen is en dat is vooruit. Dat is waar je naar toe moet kijken, vooruit.

Ik hoop uit het diepste van mijn hart dat ze inziet hoe stom ze is geweest, dat ze af wil kicken en dat jullie uiteindelijk weer gelukkig samen zullen zijn. mocht dit niet het geval zijn hoop ik dat jullie, ondanks gescheiden wegen gelukkig zullen worden. (ik ga er van uit dat je na wat ik gelezen heb en er als er niks veranderd je voor jezelf kiest).

~yxes

k00k

Bewuste gebruiker

Beanhead zei:

Reageren zonder te lezen.

OT: Succes met je vriendin, en jij zelf ook heel veel sterkte in deze lastige tijd!

Beanhead

Badass junkie

Ja ?

Waar haal ik dan aan dat men eerst moet lezen voor men moet reageren?

Pak voortaan anders een woordenboek erbij.

Broekkakker. :rolleyes:

k00k

Bewuste gebruiker

Beanhead zei:
Ja ?

Waar haal ik dan aan dat men eerst moet lezen voor men moet reageren?

Pak voortaan anders een woordenboek erbij.

Broekkakker. :rolleyes:
Niemand :) Maar ga sowieso geen bullshit posten als je niet weet waar het over gaat. :kots:

Broekpisser. :rolleyes:

PEEPMANS

Newbie

ik ben een speedgebruiker die al 30 jr gebruikt met mate maar wel elke dag.
bij mij heeft de speed niks kapotgemaakt alleen wel bijgedragen mits je
er verstandig mee omspringt nix mis mee!! :rock: :rock: :rock:

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker

PEEPMANS zei:
Tuurlijk man. :) Hoeveel gebruik je per dag en hoeveel weeg je?

Chaincells

Belezen gebruiker

PEEPMANS zei:
Dan gebruik je het waarschijnlijk al 29jaar zonder 'effect'.

Smokey046

Bewuste gebruiker

Chaincells zei:
PEEPMANS zei:
Dan gebruik je het waarschijnlijk al 29jaar zonder 'effect'.
Ik wou net zeggen, veel zul je toch nietmeer merken ervan

Inhale

Bewuste gebruiker

fokker zei:
Ik zit ontzettend in de knoop nu met mn eigen, want enerzijds weet ik het zowat zeker, anderzijds voel ik me schuldig want wat nu als ze echt de waarheid spreekt en ze heeft echt niks gehad, en ik beschuldig haar toch?.
Ja het zou echt heel raar zijn als je haar onterecht beschuldigd, aangezien zo altijd zo eerlijk is.

Als ze echt het licht heeft gezien en wil stoppen, zal ze toch ook wel begrijpen dat je haar niet zo makkelijk meer vertrouwd?

it'sme

Belezen gebruiker

Ik zal nu toch maar eens toegeven dat ik de persoon ben waar dit topic over gaat :wink:

Gelukkig kan ik zeggen dat ik sinds 17 juli geen speed meer heb gehad en dit ook absoluut niet meer zal gaan doen! Ik ben hier zelf heel blij mee!!! God wat ben ik dom geweest afgelopen jaar en wat veranderde de speed mij (niet dat ik hiermee de speed de schuld geef, ik heb het mijn neus in gedouwd....)

Ik heb altijd heel hard geroepen"hoe kun je nou in godsnaam verslaafd raken?" Nou ik heb gezien dat het snel kan gebeuren als je zelf geen duidelijke regels op legt voor jezelf.

Ik ben een meid die altijd hard heeft geleerd en gewerkt om het leven dat ik nu heb te leven. 2 hbo- opleidingen, altijd mijn best doen, goede baan, leuk huis, veel vrienden om me heen, schat van een vriend en nog weet ik in no time er een zooitje van te maken. Ben altijd vrij "beschermd" opgevoed, geen drugs in mijn jeugd of wat dan ook. Pas op mijn 21ste voor het eerst een pilletje gehad........voor de rest geheel onbekend.

Gelukkig heeft mijn werk er niet onder geleden en heb ik het voor mijn familie en "de buitenwereld" weten te verbergen. Waar ik de meeste spijt van heb is dat ik mijn vriend veel ellende en verdriet heb aangedaan. Tevens is het een flinke aanslag geweest op mijn zelfvertrouwen en het vertrouwen van hem uit naar mij!!!!

Na veel praten en een vriend die me gelukkig niet zo op wilde geven zijn we er tot nu toe goed doorheen gekomen! Ok, het vertrouwen heeft een flinke deuk opgelopen,maar hoop echt dat dit terug komt. We hebben gewoon super 6 jaren gehad en een geweldige basis.
Gelukkig heb ik het zelf "op tijd" in kunnen zien en heb ik steun van mijn vriend gehad en niet alleen boosheid. Ik vind het ook heel naar (maar begrijp het volledig) dat hij vaker het idee heeft gehad dat ik toch "had gehad". Maar ik weet zelf dat dat niet zo is, en krijg het idee dat hij me weer "leert" te vertrouwen. We willen gelukkig beide ervoor gaan! We hebben het altijd super gehad en drugs is nooit iets geweest waar we ons zorgen over moest maken. Ok ik zeg eerlijk dat ik na mijn 1ste keer XTC toch vaker wilde hebben, maar hij me altijd aan de 3 maanden hield om problemen te voorkomen. Dit lukt bijna altijd, maar speed....nee dat was toch behoorlijk anders voor mij. :openmouth:

In november 2009 leren kennen, toen was het al 1 keer per maand, vanaf januari al 2-3 keer per maand, maart elke week. Toen kreeg ik van mijn vriend te horen dat hij speed niet in ons leven vond passen en liever had dat ik of voor hem koos of voor speed. (hij heeft in t verleden veel problemen zelf en om zich heen gehad ermee) Ipv slim te zijn, ging ik het dus maar stiekem doen. Ik ben blij dat de schade nog "beperkt" is gebleven en ik nu het licht toch heb gezien.......

Dus bij deze, ook van mij uit, "Pas toch op, speed maakt meer kapot dan je lief is :wink:

Trouwens, bedankt voor de geïnteresseerde reacties en de "steun" naar mijn vriend toe :wink: En ik ben de slechtste nog niet, maar speed maakte mij een heel ander persoon. Ben zo blij weer mezelf te zijn, niet stiekem te hoeven zijn, geen leugens, ontwijken van vrienden en familie.....

Flameon

Badass junkie

Mooi om te horen dat je er weer zo goed boven op bent gekomen. Ga zo door!

it'sme

Belezen gebruiker

Thnx, en ja wil het graag zo houden. Moet zeggen, eigenlijk weinig problemen. Speed past gewoon duidelijk niet in mijn levenspatroontje :wink:

Flameon

Badass junkie

it'sme zei:
Thnx, en ja wil het graag zo houden. Moet zeggen, eigenlijk weinig problemen. Speed past gewoon duidelijk niet in mijn levenspatroontje :wink:
Prima dat je het inziet. Speed hoort bij niemand in het dagelijks levenspatroon.
Speed is goed voor een feestje of een weekend door halen oid eens in de zoveel tijd.
Zodra het je leven gaat bepalen heb je vantevoren wat mis gegaan en ben je niet 1 brug te ver maar 3

it'sme

Belezen gebruiker

Klopt helemaal. En zeker zou het me nog weleens lekker lijken voor "een avondje". Maar nee, blijf er gewoon lekker vanaf :wink: Beetje bang geworden voor dat spul in mijn buurt. Daarbij vind ik wat XTC op zijn tijd meer dan genoeg, en geeft (vind ik) een veel specialer gevoel. Dit is ook heerlijk iets voor ons samen, zijn we niemand tot last mee en genieten we op en top van! Daarbij ben ik de dag erna zo brak dat ik het wel weer even heb gezien ermee :tearsofjoy:

Flameon

Badass junkie

Ik denk dat jij idd ook niet recreatief pep kunt gebruiken. Dat ligt niet aan jou, maar omdat je er aan verslaafd bent geweest.

Ik kan nu pep nemen en dan bij wijze van weken of zelfs maanden niet. De laatste keer dat ik met vrienden pep heb gedaan was in september. Gelukkig zijn mijn vrienden op dit gebied net als ik. Verantwoord gebruiken, dan is drugs zo slecht nog niet

it'sme

Belezen gebruiker

Stomste is dat niemand van mijn vrienden dit gebruikt.Allemaal juist tegen! Heb dit toen voor de eerste geprobeerd op een gezamenlijk XTC- avondje, en broertje van iemand had pep bij zich. Dat geprobeerd.... En de keren dat ik het met anderen om me heen deed gebruikten zij coke en ik speed. (geen echte combi, maar ok)

Niemand is het er ooit mee "eens" geweest vandaar de stiekeme factor :wink: Xtc of coke op zijn tijd ok, dat deed je dan samen met "het groepje" en werd de grens van 3 maanden grotendeels aangehouden. Was voor mij ook niet zo verslavend.

Vaak zie je idd dat als mensen om je heen een bepaalde drugs gebruiken je dit sneller zelf ook mee pakt, maar bij mij was al heel snel te merken dat dat geen ruk uitmaakte! Ik wilde en moest speed! Zo ook vaker de XTC avondjes vergald. Eerst samen lekker X en daarna moest en zou ik nog 1 a 2 lijntjes speed pakken. Zeker lekker, maar meteen hele sfeer anders. Zit je niet meer echt op 1 lijn.....

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan