• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Pasta of droog

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

OlderPsyEr

Experimenterende gebruiker
Ik ben mij wat aan het verdiepen in speed. Sinds kort heb ik wat besteld (1 gram) en ben ik van plan wat bij te kopen, laten testen en eventueel te wassen.

Nu zie ik dat de droge speed veel duurder is dan pasta, het verschil is enorm. Ik vraag mij af wat de beste keuze is. Met drogen en wassen mag er heel wat 'verloren' gaan om qua prijs op het zelfde uit te komen. Of mis ik iets?

Wat is jou ervaring?

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Ik ben mij wat aan het verdiepen in speed. Sinds kort heb ik wat besteld (1 gram) en ben ik van plan wat bij te kopen, laten testen en eventueel te wassen.

Nu zie ik dat de droge speed veel duurder is dan pasta, het verschil is enorm. Ik vraag mij af wat de beste keuze is. Met drogen en wassen mag er heel wat 'verloren' gaan om qua prijs op het zelfde uit te komen. Of mis ik iets?

Wat is jou ervaring?
Dat verschilt per dealer denk ik. Maar je kan er wel van uit gaan dat tenminste 30% verdampt en waarschijnlijk meer.

Je zou van allebei een gram kunnen kopen en kunnen laten testen. Dan weet je of het dezelfde batch en sterkte is. Kun je op die manier bepalen wat het meest voordelig is.

Danny0531

Dat verschilt per dealer denk ik. Maar je kan er wel van uit gaan dat tenminste 30% verdampt en waarschijnlijk meer.

Je zou van allebei een gram kunnen kopen en kunnen laten testen. Dan weet je of het dezelfde batch en sterkte is. Kun je op die manier bepalen wat het meest voordelig is.
Als er 30% van mijn speed verdampt ga ik terug hou zelf meestal van 1gr 0.9 over

CrazyOnSpeed

Belezen gebruiker
Wees gezegend, meeste dealers hier verkopen allemaal natte shit. Waarvan veel verdampt.
Dit is wel waar er is gemakkelijk speed te vinden hier. Maar ik ken goddank die hunne zal ook wel beetje versneden zijn.
Maar toch moet ik niet veel nemen want ik probeer zo weinig mogelijk te gebruiken. En nog een geluk ik heb goede voor de normale prijs *Modknip: het noemen van prijzen is niet toegestaan op het forum*.

Laatst bewerkt door een moderator:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
@CrazyOnSpeed het noemen van prijzen is niet toegestaan op dit forum. Let je er in het vervolg even op?!

The Dude

Dit is wel waar er is gemakkelijk speed te vinden hier. Maar ik ken goddank die hunne zal ook wel beetje versneden zijn.
Maar toch moet ik niet veel nemen want ik probeer zo weinig mogelijk te gebruiken. En nog een geluk ik heb goede voor de normale prijs *Modknip: het noemen van prijzen is niet toegestaan op het forum*.
Als je gewoon had gezegd de gewone prijs in Nederland , dan wisten de meesten wel hoeveel.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Danny0531 & @CrazyOnSpeed
Wees gezegend, meeste dealers hier verkopen allemaal natte shit. Waarvan veel verdampt.
Mag ik er even op wijzen dat hoe minder gewichtsverlies je hebt bij het drogen van je natte pep hoe meer je speed versneden is? (nou ja, er is dan een flinke berg cafeine door de natte speed geflikkert)

Als je dus van 1 gram 0,9 overhoud, dan heb je dus per definitie zwaar versneden speed (of de speed had al een tijdje liggen drogen dat kan ook) omdat het gewichtsverlies van pure natte speed naar pure droge speed tegen de 40% is. Want van de berg droge cafeine die door de natte speed gegooid is verdampt er immers niks.

het is dus net omgekeerd dan wat jij stelt @Ganggang💯

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Mag ik er even op wijzen dat hoe minder gewichtsverlies je hebt bij het drogen van je natte pep hoe meer je speed versneden is? (nou ja, er is dan een flinke berg cafeine door de natte speed geflikkert)
Hm dat wist ik niet. Maar ik doelde meer op het feit dat dealers het vaak zo nat verkopen dat er weinig overblijft. Qua puurheid adviseerde ik om te laten testen, dat kun je aan de buitenkant immers niet zien.

Maar goed om te weten dat de cafeïne niet verdampt.

Danny0531

@Danny0531 & @CrazyOnSpeed

Als je dus van 1 gram 0,9 overhoud, dan heb je dus per definitie zwaar versneden speed (of de speed had al een tijdje liggen drogen dat kan ook) omdat het gewichtsverlies van pure natte speed naar pure droge speed tegen de 40% is. Want van de berg droge cafeine die door de natte speed gegooid is verdampt er immers niks.

het is dus net omgekeerd dan wat jij stelt @Ganggang💯
Dit is niet helemaal waar wat je zegt als er tijdens de productie niet teveel ethanol word gebruikt kan j gewoon prure speed hebben die erg droog is. je kan wel aan de speed in het zakje voelen als je erin knijpt en het knisperd tussen je vingers us vaak teken van veel caf. Speed wat binnen 1min kurkdroog is net zo. En als je beetje op je duim doet en het tussen duim en wijsvinger weg probeert t wrijven pure speeds lost compleet opz zwaar versneden laat witte waas achter op de vingers.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Ganggang💯
Met de kanttekening daarbij dat je natte speed niet kan laten testen.

Theoretisch kan natte speed ook worden aangelengd met een vloeistof die verdampt maar in de praktijk komt dat zo goed als niet voor aangezien de ruime beschikbaarheid en de absurd lage kosten van het versnijmiddel cafeine (verkrijgbaar bij alle smartshops voor centenwerk per kilo)

Ganggang💯

Wijs gebruiker
@Ganggang💯
Met de kanttekening daarbij dat je natte speed niet kan laten testen.

Theoretisch kan natte speed ook worden aangelengd met een vloeistof die verdampt maar in de praktijk komt dat zo goed als niet voor aangezien de ruime beschikbaarheid en de absurd lage kosten van het versnijmiddel cafeine (verkrijgbaar bij alle smartshops voor centenwerk per kilo)
Ja die enorme zakken zie ik wel eens liggen. Best grof eigenlijk..

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Dit is niet helemaal waar wat je zegt als er tijdens de productie niet teveel ethanol word gebruikt kan j gewoon prure speed hebben die erg droog is. je kan wel aan de speed in het zakje voelen als je erin knijpt en het knisperd tussen je vingers us vaak teken van veel caf. Speed wat binnen 1min kurkdroog is net zo. En als je beetje op je duim doet en het tussen duim en wijsvinger weg probeert t wrijven pure speeds lost compleet opz zwaar versneden laat witte waas achter op de vingers.
Het beste is om gewoon even langs het testcentrum te gaan (als de Coronacrisis er weer op zit dan lol)

Danny0531

Normaal wel zoals ik al zei ik weet wie het maakt en hoe die het maakt hoef de mijne niet te testen weet 100% dat de geen zooi inzit maar alle andere druhs wat ik koop word sws eerst getest

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan