1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Pep gebruikt, wat gebeurt er met me

Discussie in 'Speed' gestart door DoomedGrey, 6 mrt 2018.

?

Wat kan ik hier aan doen?

1. Hulp

0 stem(men)
    0,0%
  2. Paranoia

1 stem(men)
    100,0%
  3. Please

0 stem(men)
    0,0%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. DoomedGrey

DoomedGrey Newbie

Hallo ,

Ik heb sinds kort pep uit geprobeerd,
    Die heb ik gekregen van een kameraad die er zelf ook al 4/5 jaar vol op aan zit.

Ben een paar weekenden lekker gegaan,
    Samen met hem nachten door gehaald,
    En toen uiteindelijk gaan slapen .

Het eernaarlaatste weekendje ging anders dan gepland , er kwam wiet bij kijken, en waren toen 4 nachten in totaal achter elkaar door gegaan , wat dus leiden tot een enorme trip dat eindigde met een psychische paranoia klap voor ons allebei .

Een weekend later deden we het weer ,
    En besloten gewoon hard te gaan , alleen minder dagen wakker blijven en rust te pakken.

heb gister nacht geslapen omdat ik helemaal naar de klote was , van een uurtje of 1 tot 9 s'ochtens ,
    kon toen ik wakker werd niet meer slapen .

Dus opgestaan , nog steeds knarsende tanden ,
    Ben toen gaan tandenpoetsen een tijdje later na dat ik ontbeten had .
    En had daar even een Klein lijntje neer gelegd en die genomen , het smaakte raar , hij voelde niet lekker , en inderdaad ... Kreeg vanuit mijn tenen een heel erg paniek gevoel ,door mijn hele lichaam , en dat zakte na 5 seconden weer weg ..
    Toen kwam het weer terugterug , en ging het weer weg ...
    Ben naar beneden gerend , en even tot mezelf gekomen.

Ben daarna veel koffie gaan drinken ,
    voelde me het ene moment positief ,
    En het moment daar op weer negatief ,

Ben daarna naar een andere maat van mij gegaan,
    En die wist er veel meer vanaf , die zei dat het geen goed spul was , en heeft mij aan gehoord over de angstige ervaring.

Hij bood mij een veel sterkere aan omdat deze vers en betere kwaliteit was , zei hij .
    Heb een heel klein puntje genomen,
    Voelde me inderdaad Even wat beter
    Meer energie .

Zo kwam ik thuis, was er even een woorden wisseling ontstaan ,
    En een uurtje later begon dat vervelende gevoel weer , alleen dan voelde het alsof het er weer aan kwam ,vanuit mijn tenen , maar net niet zo hard insloeg als toen die ochtend ,
    Voelde weer extreme paniek ,

En het werd steeds maar erger .
    Ben uit eindelijk maar in bed gaan liggen ,
    En kan gewoon niet meer slapen ,
    Ik ben super bang ..
    Steeds als ik even lig met mijn ogen dicht ( of open ) voel ik dat paniek gevoel weer erg opkomen , als een soort enorme schrik .

Ik ben zo enorm moe , maar het lukt gewoon niet, er slaat steeds paniek in, heb normaal gegeten, en alleen die 2 snuifjes gehad.

Zie ook steeds vlekken , heb het gevoel dat ik gek word,
    Weet iemand wat je hier tegen kan doen ?
    Want ik lig hier nogsteeds , met het zelfde probleem .
    Wil zo graag slapen , maar de angst , en hallucinaties houden me vooral wakker . .

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Van je eerste puntje direct door naar problematiek.

Lijkt me gewoon een kwestie van te veel en te vaak.

Nu gewoon even uitzingen, hoewel wat benzo's nu wel zouden kunnen helpen (wordt je rustig van en gaan de angst tegen). Dan eens goed nadenken over het een en het ander. Als je nog steeds speed wil doen dan zal je toch wat regeltjes moeten opstellen om niet weer in die situatie te komen. 4 nachten wakker is vragen om problemen, zelf hou ik het altijd bij maximaal 1 nacht doorhalen. En gun jezelf wat tijd om te herstellen en blijf ook dingen doen zonder pep. Dus niet elk weekend.

SanneBanne en DoomedGrey vinden dit leuk.
  3. Meisje25

Meisje25 Newbie

Ik heb precies hetzelfde gehad dit weekend.. ben gewoon veel in bed gaan liggen en alles proberen te relativeren. Ik voel me wel iets beter, maar nu vooral lusteloos en alleen

DoomedGrey vindt dit leuk.
  4. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Dat schikken, kan je dat vergelijken met knikkebollen, maar dan zonder dat knikkebollen? Dat je op het ene moment schikt, gewoon wanneer je je ogen nog open hebt? Dat herken ik soort van wel. Je kan daar gewoon vanaf komen door het eigenlijk soort van uit te zitten.

En betreft die pep die je ophebt wat dus geen goed spul bleek te zijn, eet en drink dingen dat de drugs uit je lichaam drijft, meer kan ik er niet over zeggen. Het zal er hoe dan ook uit gaan, dus tot die tijd moet je het uitzitten denk ik. Als je ondertussen aan de drugs gaat of kalmerende middelen ben ik bang dat je er later ook snel naar gaat grijpen, dat moet je natuurlijk ook niet hebben.

Edit; als je merkt dat je wat beter gaat voelen, al is dat achteraf maar voor een kort moment, probeer je ouwe leven en ritme weer op te pakken. Dan val je minder snel terug in die angstige momenten. Eigenlijk gewoon even een omslag, maar je moet er wel echt voor gaan.

Laatst bewerkt: 6 mrt 2018
    DoomedGrey vindt dit leuk.
  5. Peppi en Coki

Peppi en Coki Bewuste gebruiker

Ik zou wat minder gebruiken als ik jou was. Misschien is het zelfs beter om pep de komende tijd überhaupt niet te gebruiken aangezien je niet echt goed er mee om gaat (als ik het zo lees). Pep is leuk spul, maar zodra je niet voor jezelf wat regels opstelt die (dit soort) misbruik kan voorkomen, kan het ook best kut zijn.

Voor de komende dagen raad ik je aan niet meer bij/in te nemen, hoe verleidelijk het ook is en hoe erg anderen (mogelijk) ook aandringen. Die vlekken voor je ogen en die angst/paranoia zijn waarschijnlijk bijwerkingen van een slaaptekort, als je meer pep gaat nemen dan ga je dat niet inhalen. Probeer echt tot in ieder geval volgende week niet te gebruiken, en voortaan misschien maar 1 à 2 nachten per maand door te halen oid, het liefst minstens 1 maand tussen gebruik in. Zulke regels zijn misschien kut (is ook maar een advies), maar daardoor krijg je niet/veel minder last van zulke klachten, en blijft het op de lange termijn wat leuker.

SanneBanne vindt dit leuk.
  6. SanneBanne

SanneBanne DF Staff Medewerker Moderator Tripreport Analist Tripreporter

Eerdere reacties +1

Slaaptekort speelt echt een hele grote rol in de ervaringen van paranoia op/na speed, nog vaker als bij overdosering heb ik het idee. Ik ben zelf een persoon die angststoornissen heeft, maar op/na speed heb ik nog nooit last gehad van angsten of wat dan ook. Ik denk vooral omdat het bij mij ook niet meer dan 1 nacht doorhalen is. Meestal dat zelfs niet eens.

Ik zie niet in waarom er rommel in die speed gezeten moet hebben, paranoia is een vrij algemeen bekende negatieve bijwerking met speed in combinatie met slaaptekort (en vaak ook voedingstekort). Maar.. laat je speed gewoon testen. Dan weet je wat je neemt en heb je daar alvast geen twijfel over. Ook eens met de rest: Als je weer drugs gaat gebruiken, lees je in. Neem moeite je te verdiepen in doseringen en de positieve en negatieve effecten zodat je wat verstandiger kunt omgaan met drugs. Dan zijn ze, en blijven ze, echt leuker inderdaad en dan gaat je lichaam en geest ook wat langer mee. :grin:

Verder is het nu gewoon uitzitten. Goed voor jezelf zorgen en rust nemen.

Eik, Peppi en Coki en acht.zes vinden dit leuk.
  7. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

En uiteraard, naast slaaptekort, mindset. Ik heb bij mezelf in ieder geval het idee dat het vooral mindset-afhankelijk is en niet zoveel te maken heeft met dosering of hoe lang ik wakker ben. Dan heb ik het trouwens alleen over een angstig/paniekerig gevoel, paranoia heb ik nooit echt ervaren na uppers. Maar heb dus wel een paar keer een wat negatiever moment gehad tijdens met name speed come downs. En ik ben juist van nature helemaal geen angstig persoon, heb dit tot nu toe ook nog nooit van een andere drug dan speed gehad.

8. SanneBanne

Ja, dat inderdaad ook, mindset. Juist hier zelfs denk ik want zijn mindset was al dat de speed raar smaakte (angstige mindset) wat het dus juist triggerde. :thumbsup1:

9. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik sluit me aan bij de rest, maar wilde wel nog toevoegen dat veel koffie drinken op pep een erg slecht idee is. Cafeïne versterkt alle vervelende bijwerkingen zoals hartkloppingen, angst, etc.

Zweibeiner en SanneBanne vinden dit leuk.
  10. SanneBanne

Ja inderdaad @Psychedelibee, ik had laatst speed genomen die 28% amfetamine en 55% cafeïne bevatte (Bewust, lang verhaal) en kreeg daar iedere keer de dag erna een migraine-achtige hoofdpijn van waarmee ik dan ochtends heel vroeg wakker werd.
    Ik dacht toeval. Maar na nog 2x die speed met 2x exact zulke hoofdpijn ochtenden, speed gewassen met aceton, en geen hoofdpijn meer de volgende dag.
    Het is nog geen wetenschappelijk bewijs natuurlijk, en van een flink sterke mok koffie krijg ik normaal ook geen hoofdpijn, eerder als ik die oversla juist :dizzy: dus dan zal die versterking de oorzaak wel zijn geweest toen. :thinking:

11. Bas

Bas Bewuste gebruiker

Dat is die afkick verschijnsel met cafeïne. Je krijgt er hoofdpijn van als je het niet neemt, maar dat heb je wel door denk ik. :tongueout:

Pepperoni en SanneBanne vinden dit leuk.
  12. SanneBanne

Uiteraard. Haha!

13. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik refereerde eigenlijk meer naar dit:
    Dus dat het een slecht idee is om veel koffie te gaan drinken wanneer je je al slecht voelt van de pep.

14. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Lol 28% speed en 55% caffeine en dan nog bewust. Ben benieuwd naar het verhaal hierachter.

Pepperoni vindt dit leuk.
  15. Fool

Fool Badass junkie

Als je 4 dagen niet kunt slapen door de speed, dan wordt het hoog tijd om eens te gaan slapen. Als je op zo'n moment last krijgt van dingen weet je vrij zeker dat het komt door ofwel het slaaptekort, ofwel bijwerkingen van speed.
    In beide gevallen is het overigens een vrij slecht idee om koffie te drinken/speed te nemen. Slapen wordt er onmogelijk van, en stimulanten versterken de bijwerkingen van andere stimulanten.

Realiseer je dat alle hallucinaties alleen in je eigen hoofd zitten, er is geen reden om daarvoor bang te zijn: ze verdwijnen weer na 1 of 2 nachten slaap.

Wat betreft de angst: er zijn een hele hoop mensen die angstig worden als ze last krijgen van 'spoken zien', helemaal als met een oververmoeid brein en een hoopje stimulanten in je bloed.

Dit effect wordt enigszins versterkt door cafeïne, daarom kreeg je van je maat een ander zakje. Maar dat had je eerlijk gezegd beter niet kunnen nemen, want het helpt niet echt tegen angst(speed maakt het zelfs erger), en je kunt er niet meer op slapen. Waarom het in jouw geval wel werkte is waarschijnlijk een placebo, aangereikt door iemand die je als ervaren beschouwt.
    Probeer te onthouden dat wanneer je met drugs in de problemen zit, je dit in principe nooit oplost door meer drugs te nemen (tenzij je dondersgoed weet wat je doet). Tijd of eventueel een arts zijn veel betere geneesheren.

Voor nu is mijn advies vooral om te gaan slapen, en om geen koffie, thee of speed meer gebruiken. Als je bang bent dat je vandaag nog niet kunt slapen, zou je wellicht in een spoedafspraak de situatie aan je huisarts kunnen uitleggen en vragen om een benzo(een slaappil). Let op dat je geen zopiclone of zolpidem meekrijgt, die kunnen op zichzelf lichte hallucinaties opwekken. 4 dagen slaaptekort is dan niet erg bevorderlijk voor je situatie.

SanneBanne en Peppi en Coki vinden dit leuk.
  16. SanneBanne

[Modes: Onverstandig AAN] Was een testje met een vriend om de resultaten gevoelsmatig uit een vergelijking door van speed te ruilen, nog voor die van hem getest was uit een soort poging of we naar aanleiding van onze ervaringen zouden kunnen schatten of zijn speed even goed, of minder goed, of slechter zou zijn dan mijn speed. Geinig feitje: Beide ervaringen kwamen overéén. Hij vond mijn speed hetzelfde aanvoelen als mijne, en ik vond zijn speed net zo intens aanvoelen als die van mezelf. Als de structuur, kleur en geur niet zo anders was geweest, had ik rustig kunnen denken dat ze uit hetzelfde lab kwamen. Dus.. Je snapt de shock wel toen ik die donderdag erna mocht bellen voor de uitslag. :fearscream::fearful: (De mijne is 73% amfetamine en 0% rest)
    Omdat we mindfuck als verklaring wilden uitsluiten heb ik zijn speed getest op een normale doseringen met dus als resultaat die hoofdpijnen. Verwarrend is wel wel aan dit hele verhaal dat ik de ervaring op de slechte speed nog steeds als "prettig en zo goed als gelijkwaardig" bestempelde, ondanks dat ik de uitslag nu wel wist. Cafeïne in speed doet meer als ik verwacht had. Ik begrijp nu ook waarom sommige speed liefhebbers, speed mét cafeïne (natuurlijk wel in beetje fatsoenlijke verhoudingen) juist lekkerder vinden dan 73% zuivere amfetamine zonder cafeïne. Het is zonder lichamelijk gewoon wat milder, en dat voelt voor hen allicht als minder fijn.
    [Modes: Onverstandig UIT]

OT: Helemaal mee eens.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Pep gebruikt wat
  1. GuusKomNaarHuus
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    3.829
  2. LostBird
    Reacties:
    20